abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70772657
quote:

Studenten en hun ouders gaan massaal creatief om met de studiefinanciering. Door studenten bij familieleden op het adres in te schrijven, hebben de studenten afgelopen collegejaar vermoedelijk voor ruim tachtig miljoen euro 'uitwonendenbeurs' ten onrechte ontvangen. De PvdA concludeerde dit op basis van een inventarisatie onder sociaal rechercheurs.

"Dit gaat om massale fraude en het breidt zich als een olievlek uit", laat PvdA-Kamerlid Hans Spekman weten. Zijn partij meent ook dat de Informatie Beheer Groep (IB-groep) 'tandeloos' is en vindt dat minister Plasterk van Onderwijs onmiddellijk in moet grijpen. "Het is ontzettend lonend omdat niemand wordt gepakt of hoeft terug te betalen. Daardoor is het normaal geworden om hiermee te frauderen", vervolgt Spekman.

Nederland kent ruim 250.000 uitwonende studenten met een basisbeurs. De PvdA schat dat er zeker 40.000 fraudeurs tussen zitten. Deze studenten gaan zogenaamd op kamers, waardoor ze 1920 euro extra studiefinanciering per jaar ontvangen. Deze frauderende studenten blijven echter gewoon bij hun ouders wonen en het adres dat zij opgaven als 'uitwonend', is veelal het adres van familie of kennissen.

De sociaal rechercheurs die ingeschakeld werden voor het onderzoek hebben verschillende gevallen aan het licht gebracht. Dit was 'bijvangst' bij onderzoeken naar ondermeer bijstandsfraude. "Zij (de sociaal rechercheurs, red.) geven dit wel door aan de IB-groep, maar met die informatie wordt niets gedaan", aldus Spekman. De IB-groep bevestigt dit: "Wij hebben geen opsporingscapaciteit en kijken alleen of het administratief klopt."
Bron: Studenten frauderen op grote schaal

Dat krijg je ervan, als je kinderen van achterbuurters ook in staat stelt te studeren. Kijk, pa en ma doen aan bijstandsfraude, dan is dit natuurlijk ook volstrekt acceptabel. Later gaan deze figuren dan de linkse politiek in, waar ze wederom de gemeenschap uitzuigen.

Zo kan het niet langer!

Voortaan: de universiteiten alleen nog maar openstellen voor patriciers.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:39:03 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_70772706
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

Patriciėr of Patricius in het Latijn is oorspronkelijk de naam voor de leden van enkele Romeinse geslachten; het hoofd (pater of vader) van zo'n familie was lid van de Senaat. Patriciėrs waren met andere woorden dus leden van de Romeinse adel, en die betekenis heeft het woord de dag van vandaag nog in vele landen. Lijnrecht tegenover de patriciėrs staan de plebejers of het plebs. De benaming voor het geheel van alle patricische families tezamen is het patriciaat.

Het begrip patriciėr herleeft tijdens de Late Middeleeuwen, wanneer in de steden de voornaamste geslachten zich groeperen om de bestuurlijke functies (burgemeester, schepenen, ...) in een beurtrol te verdelen. Men kon slechts toetreden tot deze geslachten mits afstamming van één van de aangesloten familiegeslachten aantoonbaar was.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE”
pi_70772716
Studenten die niet op kamers zitten.. !

Wel best veel studenten trouwens Zouden ze in het nieuwsbericht ook het HBO erbij gerekend hebben?
pi_70772753
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:39 schreef wise het volgende:

[..]

Patriciėr of Patricius in het Latijn is oorspronkelijk de naam voor de leden van enkele Romeinse geslachten; het hoofd (pater of vader) van zo'n familie was lid van de Senaat. Patriciėrs waren met andere woorden dus leden van de Romeinse adel, en die betekenis heeft het woord de dag van vandaag nog in vele landen. Lijnrecht tegenover de patriciėrs staan de plebejers of het plebs. De benaming voor het geheel van alle patricische families tezamen is het patriciaat.

Het begrip patriciėr herleeft tijdens de Late Middeleeuwen, wanneer in de steden de voornaamste geslachten zich groeperen om de bestuurlijke functies (burgemeester, schepenen, ...) in een beurtrol te verdelen. Men kon slechts toetreden tot deze geslachten mits afstamming van één van de aangesloten familiegeslachten aantoonbaar was.
Waarom post je dit?
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:41:17 #5
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70772797
Dat ze eens wat meer kijken naar mensen met een uitkering.

"Ze moeten alles aanpakken wat ze aangeboden wordt"

Dus niet he, werk nu zelf tijdelijk op een uitzendbureau, als je zo'n lambal werk aanbied en hij zegt nee loopt zijn uitkering gewoon vrolijk verder hoor.

Daar moeten ze eens iets aan doen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:41:19 #6
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_70772799
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom post je dit?
quote:
voor het geval mensen niet weten wat het inhoud
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE”
pi_70772815
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Wel best veel studenten trouwens Zouden ze in het nieuwsbericht ook het HBO erbij gerekend hebben?
Zullen ze er wel bij geteld hebben inderdaad... Denk dat van de studenten ook wel een veel groter gedeelte op kamers zit dan van de scholieren...
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:44:24 #8
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70772902
Komen ze daar nu pas achter? Dit werd JAREN geleden al gedaan.
pi_70773105
Ik stem er geheel mee in dat wij als elite deze ongewassen rabauwen toegang tot de edele kennis moeten ontzeggen.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:51:40 #10
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_70773133
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:44 schreef Armageddon het volgende:
Komen ze daar nu pas achter? Dit werd JAREN geleden al gedaan.
Nu is het al normaal inderdaad.
  Moderator woensdag 8 juli 2009 @ 11:53:19 #11
9859 crew  Karina
Woman
pi_70773177
Je vraagt je af wat voor soort werknemers dit soort studenten wordt: van die types die van hun baas jatten en het niet zo nauw neemt met de werktijden.

ALS ze al gaan werken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:54:25 #12
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_70773220
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Waarom zou je X honded euro per maand uitgeven als je ouders binnen redelijke reistijd van een hoge school of universiteit af wonen?
Daar komt nou de gemiddeld torenhoge (in mijn ogen compleet onnodige) studieschuld bij vele vandaan...
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:55:01 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70773243
Overheden die gratis geld weggeven vragen om fraude! Met uitkeringen, met stufi, met subsidies, etc...
Oftewel: stop met gratis geld weggeven! En schat collegegelden af.
censuur :O
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:55:08 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_70773247
Goh, wie had dįt nou gedacht.
Huilen dan.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:55:12 #15
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70773249
En hoe zit het dan met de scholierentegemoetkoming voor HBO'ers? Is dat ook net zo erg?
pi_70773263
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat krijg je ervan, als je kinderen van achterbuurters ook in staat stelt te studeren. Kijk, pa en ma doen aan bijstandsfraude, dan is dit natuurlijk ook volstrekt acceptabel. Later gaan deze figuren dan de linkse politiek in, waar ze wederom de gemeenschap uitzuigen.
Van die bijstandsfraudetokkies zijn juist Fortuyn/Wilders/Verdonk-stemmers.
Het is immers de schuld van de buitenlanders dat zij de hele dag voor de deur bier zitten te drinken! En hun hoogst illegale weedteelt op de zolder van hun huurhuis met huursubsidie wordt wel aangepakt, terwijl de politie niet achter buitenlanders echte boeven aangaat!
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:55:58 #17
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_70773274
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:54 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Waarom zou je X honded euro per maand uitgeven als je ouders binnen redelijke reistijd van een hoge school of universiteit af wonen?
Daar komt nou de gemiddeld torenhoge (in mijn ogen compleet onnodige) studieschuld bij vele vandaan...
Hint: je extra uitwonende beurs is ook een gift als je je studie binnen de gestelde tijd afrond.
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:56:56 #18
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70773311
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Overheden die gratis geld weggeven vragen om fraude! Met uitkeringen, met stufi, met subsidies, etc...
Oftewel: stop met gratis geld weggeven! En schat collegegelden af.
Denk je dat dan nog veel mensen naar school gaan als ze 1000 euro per jaar zelf moeten ophoesten voor school+ schoolboeken zelf moeten betalen ?

Dan zullen velen meteen willen gaan werken, maar waarin zouden ze moeten werken want ze hebben geen opleiding genoten > gaan ze wietplantage op de zolder zetten en zo hun geld verdienen.
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_70773337
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:51 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Nu is het al normaal inderdaad.
Ik kwam de situatie ook tegen maar heb het bewust niet gedaan, kom het aan mezelf niet moreel verantwoorden. Hoewel het heel veel en in alle lagen van de bevolking gebeurt.

Typisch Nederlands, optimaal profiteren (daar is op zich niets mis mee, mits binnen de kaders van de wet) maar later zich afvragen/gaan klagen dat de kosten omhoog gaan. Raar he, als de premies van de verzekering omhoog gaan omdat iedereen ontrecht declareert? (ander voorbeeld).
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:58:36 #20
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_70773362
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:57 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Ik kwam de situatie ook tegen maar heb het bewust niet gedaan, kom het aan mezelf niet moreel verantwoorden. Hoewel het heel veel en in alle lagen van de bevolking gebeurt.

Typisch Nederlands, optimaal profiteren (daar is op zich niets mis mee, mits binnen de kaders van de wet) maar later zich afvragen/gaan klagen dat de kosten omhoog gaan. Raar he, als de premies van de verzekering omhoog gaan omdat iedereen ontrecht declareert? (ander voorbeeld).
Ookal zouden we vrij weinig declareren omhoog gaan ze toch
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:58:44 #21
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_70773370
Is het nou echt zo moeilijk om een familie-adres als ongeldig te verklaren?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_70773393
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

[..]

Potentieel HBO vs WO bashtopic.
Jongens, niet doen. We hebben het hier over frauderende studenten.
pi_70773421
studenten motten kapot! de graai cultuur is al door gedrongen tot de zogenaamd studerende (lees zuipen roken en neukende) jeugd. Den haag doet er weer helemaal niks aan, zeker de kinderen van Bos die aan het studeren zijn. Ik weet wel wie mijn stem krijgt!!!!

[/telegraaf]
pi_70773496
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:58 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ookal zouden we vrij weinig declareren omhoog gaan ze toch
Dat wel, maar misschien stukken minder. (Droomwereld, ik weet het. )
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:06:24 #25
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_70773622
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:55 schreef Biels het volgende:

[..]

Hint: je extra uitwonende beurs is ook een gift als je je studie binnen de gestelde tijd afrond.
Hint2: Heb je het wel eens opgeteld? Bij je ouders wonen a 0 euro permaand of i.i.g. heel weinig tegen
misschien wel 400 euro huur en de rest.

THuis blijven wonen tijdens je studie is abosluut voordeliger mits dat natuurlijk te doen is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')