quote:'Collectieve rouw Michael Jackson bereikt piek'
Uitgegeven: 7 juli 2009 16:59
Laatst gewijzigd: 7 juli 2009 19:13
NIJMEGEN - De collectieve rouw rondom de dood van popicoon Michael Jackson bereikt dinsdag een piek van mythologische proporties.
Dit zegt religiewetenschapper Thomas Quartier (1972), docent rituele studies aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij deed onderzoek naar popcultuur en ook naar rituelen rondom uitvaartplechtigheden.
Volgens Quartiers is de massale uitvaart van Jackson de eerste collectieve rouw om een popster van de generatie 30+, wereldwijd. ''Michael Jackson markeert een deel van ons gemeenschappelijk geheugen.
Icoon
Zijn dood is te vergelijken met de dood van Elvis Presley, dat was een icoon voor 60-plussers. Jackson was een icoon dat onsterfelijk leek, aangezien we hem nauwelijks als mens zagen.
Nu we toch met zijn dood worden geconfronteerd, is dat een hele schokkende en merkwaardige ervaring voor het jonge publiek.''
Zeg ik niet. maar een beetje mariah zitten afzeiken is ook weer teveel van het goeiequote:
Zo, heeft hij daarvoor doorgeleerd. Natuurlijk, vandaag is de begrafenisquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet echt m'n stijl maar wel iets dat bij een begrafenis past.Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:48 schreef Qwea het volgende:
ik zat al te kijken, Q L? Wie?
Maar het is dus gewoon Dana Elaine Owens
Whehe,'t was maar heel kortstondig. Bij de herkenning van het lied zeg maar. Gelukkig.Ben best een jankerd en sluit een traan helemaal niet uit maar liever niet bij MCquote:
Wat een vreselijk nummer.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:52 schreef Libris het volgende:
Hallelujah Lionel!
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:49 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
madonna is ook een tofwijf jojoortje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |