abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70864372
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:17 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

En dan zijn de kosten nog hoger opgelopen en is het eigenlijk al te laat. Als je nou geen idee hebt waar je het over hebt, geef dan aub geen 'goedbedoelde adviezen' aan de TS waar hij toch niets aan heeft.

TS: Als je zorgverzekeraar aangeeft dat het hiermee is afgedaan dan zou ik het ook als zodoende beschouwen. Voor de vorm kun je inderdaad een kopie van het betaalbewijs opsturen naar het incassobureau en in een briefje verwijzen naar je gesprek met je zorgverzekeraar. Het zou mooi zijn als je die afspraken zwart op wit kunt krijgen zodat je die mee kunt sturen, dan heb je helemaal niets meer te 'vrezen'. Van die termijnen die ze stellen zou ik me sowieso niet zoveel aantrekken, zo'n vaart loopt het allemaal niet.
Wat ik wil zeggen is dat de soep niet zo heet gegeten wordt als deze opgediend is. Als TS zijn verplichtingen is nagekomen kan hij het incassobureau in principe negeren. En ik heb zeker wel een idee waar ik het over heb, aangezien ik door precies hetzelfde incassobureau in dezelfde context ben lastig gevallen. Ze kunnen simpelweg niks doen als je slechts een minieme achterstand hebt of bij bent met betalen. Dus voordat je neerbuigende reacties geeft, is het misschien een goed idee om je even af te vragen wat de intentie van een reactie is. Immers, een brief van het incassobureau en de gerechtsdeurwaarder (na gerechtelijke uitspraak, dat had ik er wel ven bij kunnen vermelden) zijn twee extremen die een eind uit elkaar liggen. Mijn punt is dat incassobureaus vaak bijzonder slagvaardig over komen, maar dit in feite niet zijn.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:04:37 #77
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_70864693
In je reactie gaf je toch duidelijk aan dat je je van een incassobureau niets aan moet trekken en dat lijkt me, in welke context of met welke achterliggende gedachte dan ook, het slechtste advies dat je kunt geven.
pi_70865170
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:04 schreef BettyWeter het volgende:
In je reactie gaf je toch duidelijk aan dat je je van een incassobureau niets aan moet trekken en dat lijkt me, in welke context of met welke achterliggende gedachte dan ook, het slechtste advies dat je kunt geven.
Goed, zodra je een brief van een incassobureau krijgt moet je zorgen dat je snel je zaken op orde krijgt. Meestal bedienen zij zich echter van loze dreigementen, en in die zin hoef je je niets van hen aan te trekken. Ik heb sterk het idee dat ze, zodra ze een opdracht krijgen, er vanaf dat moment alles aan doen om alsnog de incassokosten op de vermeende debiteur te verhalen, hoe onterecht deze ook zijn.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_70865615
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:04 schreef BettyWeter het volgende:

een incassobureau heeft geen bijzondere rechten, ze kunnen niets doen om geld van je te innen behalve er om smeken of bij je thuis aanbellen

het is hetzelfde als ik plots bij jouw deur sta en zeg dat ik nog 100 euro tegoed krijg, dan ga je ook geen brieven naar mijn huis sturen dat ik geen recht heb op 100 euro of mij bellen om uit te leggen dat ik geen 100 euro van je krijg

incassobureaus moet je naaien, links laten liggen en als ze jou bellen zo lang mogelijk aan het lijntje houden, ze hebben geen rechten en kunnen niets anders doen dan briefjes sturen of bellen
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:04:05 #80
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_70866320
ben benieuwd aar het vervolg..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 11 juli 2009 @ 00:21:32 #81
72002 M-unit
Ajax Amsterdam
pi_70866746
Ik ook
pi_70867131
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:53 schreef ja_niks het volgende:
Het gaat om Zilveren Kruis Achmea en incassobureau Vesting Finance. Ik ga sowieso doen wat Zilveren Kruis heeft gezegd (bewijs opsturen naar Vesting Finance), maar als ik dat doorkoppel naar Vesting zeggen zij: Zilveren Kruis heeft hier niks mee te maken, wij hebben niks met Zilveren Kruis te maken, wij doen wat wij willen en hoeven geen verantwoording af te leggen aan Zilveren Kruis.
Terwijl Zilveren Kruis zegt dat Vesting Finance moet doen wat zij zeggen.

En ja, dit is een kloon, ik ben normaal een fervent KLB'er en ik heb geen zin om daar telkens uitgelachen te worden
Ik heb zelf ooit met Vesting Finance te maken gehad ivm een onterechte vordering van Eneco. Toen waren ze ook niet voor rede vatbaar; zelfs nadat Eneco schriftelijk had bevestigd dat zij fout zaten ik niets hoefde te betalen (kreeg zelfs geld terug) bleef Vesting brieven sturen omdat ze "recht hadden op vergoeding van de gemaakte kosten" en ik was "de gedaagde partij". Heb nog eenmaal de moeite genomen om uit te leggen wat het begrip "gedaagd" inhoudt, er daarmee leek de kous af. Totdat Vesting de zaak uitbesteedde aan... een ander incassobureau. Die hadden kortere lijnen en na slecht 3 brieven en dito telefoontjes was ik van ze af.

Conclusie: Voet bij stuk houden: opdrachtgever (Achmea) zegt dat je niet hoeft te betalen, dus als zij het daar niet mee eens zijn, mogen ze het met opdrachtgever uitvechten.
pi_70867630
Incassobureaus die naar de rechter stappen, ach ja. Het dreigement is effectief, maar voor een vordering van 70 euro gaat dat dus nooit gebeuren.
Big dick.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 04:18:20 #84
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_70869869
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 01:03 schreef HassieBassie het volgende:
Incassobureaus die naar de rechter stappen, ach ja. Het dreigement is effectief, maar voor een vordering van 70 euro gaat dat dus nooit gebeuren.
Als de vordering van 70 euro, of zelfs maar 37 (voorwerk II) terecht is dan zullen ze zeer zeker wel de gang naar de rechter maken. Hier moet je voor uitkijken. Van mening zijn dat ze er geen recht op hebben om welke reden dan ook doet niet af aan het feit dat je het bedrag wel verschudligd bent.

De gedaagde zal dan veroordeeld worden voor de kosten + kosten advocaat (naar een 'vast' tarief), en daar ze daar gewoon een vast mannetje voor hebben zijn deze kosten meer dan ze daadwerkelijk kosten en dus kassa voor incasso ^^

Ergo als je betaald hebt voor je de post van incasso keeg, en dit kan aantonen (heul belangrijk) of de opdrachtgever aangeeft dat je incassokosten niet hoeft te betalen, en dit kan aantonen (heul belangrijk) moet je 1x een briefje sturen dat de situatie is afgedaan en verwijzen naar de feiten en ze verder in hun sop laten gaarkoken met hun brieven. Je zal de eventuele rechtsgang winnen.

Als je post krijgt van incasso als je nog niet betaalt hebt dan ben je helaasch de incassokosten schuldig. Echter wel volgens voorwerk II. Vraag specificaties, betaal het correcte bedrag. Betaal in eerste instantie het verschuldigde bedrag aan wie je het moest betalen en de incasso kosten voor zover die moeten volgens voorwerk II aan het bureau. Zoniet dan zullen ze de zaak zeker voor de rechter brengen en ben je zeker de pineut. Als je betaalt volgens voorwerk II en ze brengen het voor de rechter dan win je.

Bevestig alles per post.
Bewaar bewijs van alles.
Telefoongesprekken zijn leuk, maar waardeloos in een rechtbank. Alles per post.
Aanmaningen hoeven niet. Je kan na niet betalen direct post van een incassobureau krijgen.
Een incasso bureau kan NOOIT een deurwaarder sturen.
Een incassobureau kan NOOIT iets binnen een week voor de rechter brengen.
Een incasso bureau kan NIKS in beslag nemen.
Als je voor de rechtbank moet verschijnen GA DAN OOK. Niet gaan is bijna altijd een vonnis bij verstek.
Een deurwaarder kan alleen beslag leggen NA een uitspraak van een rechter.

Uitzonderingen: de IB groep en de belastingdienst zijn speciaal, en kunnen zonder tussenkomst van rechter beslag leggen dmv een deurwaarder. Als je een schuld hebt bij een van deze twee partijen is consequent niet betalen of afspraken maken (en deze niet nakomen) bijzonder dom
Dum de dum
pi_70869947
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 11 juli 2009 @ 06:52:52 #86
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_70870108
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:37 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

een incassobureau heeft geen bijzondere rechten, ze kunnen niets doen om geld van je te innen behalve er om smeken of bij je thuis aanbellen

het is hetzelfde als ik plots bij jouw deur sta en zeg dat ik nog 100 euro tegoed krijg, dan ga je ook geen brieven naar mijn huis sturen dat ik geen recht heb op 100 euro of mij bellen om uit te leggen dat ik geen 100 euro van je krijg

incassobureaus moet je naaien, links laten liggen en als ze jou bellen zo lang mogelijk aan het lijntje houden, ze hebben geen rechten en kunnen niets anders doen dan briefjes sturen of bellen
Het gaat er helemaal niet om of een incassobureau bepaalde rechten heeft of niet. Het gaat erom dat een incassobureau - over het algemeen - weet hoe ze vorderingen moet incasseren. Dat dit traject begint met het sturen van brieven en het plegen van telefoontjes doet niets af aan het feit dat een incassobureau het een debiteur erg moeilijk kan maken. Uiteindelijk heb je van het incassobureau niet zo veel te vrezen, maar wel van de deurwaarder die het incassobureau inschakelt indien je niet reageert op een aanmaning. Dan kun je nog zo leuk roepen bij de rechter "dat het incassobureau geen rechten heeft", maar vervolgens wordt je wel mooi veroordeeld voor de hoofdsom, kosten, rente, griffierecht, salaris gemachtigde en weet ik veel wat er allemaal nog meer bijkomt. Baal je dan even dat je je niets hebt aangetrokken van het incassobureau.

Ik zeg ook niet dat je altijd maar zomaar moet betalen, maar het is gewoon erg dom om je kop in het zand te steken als je wordt aangeschreven door een incassobureau.

En Fe203 slaat verder de spijker op zijn kop, al bedoelt hij met 'Een incasso bureau kan NOOIT een deurwaarder sturen' waarschijnlijk dat een incassobureau zichzelf niet als deurwaarder mag presenteren?
pi_70871926
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 06:52 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om of een incassobureau bepaalde rechten heeft of niet. Het gaat erom dat een incassobureau - over het algemeen - weet hoe ze vorderingen moet incasseren. Dat dit traject begint met het sturen van brieven en het plegen van telefoontjes doet niets af aan het feit dat een incassobureau het een debiteur erg moeilijk kan maken. Uiteindelijk heb je van het incassobureau niet zo veel te vrezen, maar wel van de deurwaarder die het incassobureau inschakelt indien je niet reageert op een aanmaning. Dan kun je nog zo leuk roepen bij de rechter "dat het incassobureau geen rechten heeft", maar vervolgens wordt je wel mooi veroordeeld voor de hoofdsom, kosten, rente, griffierecht, salaris gemachtigde en weet ik veel wat er allemaal nog meer bijkomt. Baal je dan even dat je je niets hebt aangetrokken van het incassobureau.

Ik zeg ook niet dat je altijd maar zomaar moet betalen, maar het is gewoon erg dom om je kop in het zand te steken als je wordt aangeschreven door een incassobureau.

En Fe203 slaat verder de spijker op zijn kop, al bedoelt hij met 'Een incasso bureau kan NOOIT een deurwaarder sturen' waarschijnlijk dat een incassobureau zichzelf niet als deurwaarder mag presenteren?
Het gaat erom dat als je in je recht staat dat je je niet moet laten intimideren, niet dat je een inacssobureau maar gewoon standaard moet negeren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 11 juli 2009 @ 11:40:15 #88
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_70872127
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:36 schreef ja_niks het volgende:
Updateje: brief met betalingsbewijs is in tweevoud de deur uit, naar zowel het incassobureau als de verzekeraar zelf. Heb in duidelijke bewoordingen neergezet dat ik er vanuit ga dat de zaak nu klaar is en dat ik geen cent aan de incassokosten betaal. Nu maar afwachten...
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
In mijn beleving heb je nu aan je verplichtingen voldaan, netjes de verzekeraar en het incassobureau op de hoogte gesteld. Aan hun om uit te zoeken hoe zij het verder op gaan lossen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:43:20 #89
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_70872197
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat als je in je recht staat dat je je niet moet laten intimideren, niet dat je een inacssobureau maar gewoon standaard moet negeren.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat is niet wat er door verschillende mensen in dit topic wordt geadviseerd.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 11:51:17 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70872335
Paupers die niet betalen moeten opgeknoopt worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70875492
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 06:52 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

een incassobureau kan nooit een deurwaarder sturen, dat kan alleen de opdrachtgever

dus daar ga je al met je hele verhaal

de opdrachtgever stuurt geen deurwaarder voor een bedrag dat betaald is vóór de gang naar het incassobureau, omdat de deurwaarder dan direct in het voordeel van de klant beslist (een deurwaarder is neutraal en zal om die reden het meest logisch beslissen, deze situatie is zo klaar als een klontje, want de incasso is te vroeg gestart én nadat de klant het verschuldigde bedrag betaald heeft)
pi_70876738
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Paupers die niet betalen moeten opgeknoopt worden
En laat TS nou juist wel alle termijnen voldaan hebben
  zaterdag 11 juli 2009 @ 16:39:48 #93
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_70878958
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 14:08 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

een incassobureau kan nooit een deurwaarder sturen, dat kan alleen de opdrachtgever

dus daar ga je al met je hele verhaal

de opdrachtgever stuurt geen deurwaarder voor een bedrag dat betaald is vóór de gang naar het incassobureau, omdat de deurwaarder dan direct in het voordeel van de klant beslist (een deurwaarder is neutraal en zal om die reden het meest logisch beslissen, deze situatie is zo klaar als een klontje, want de incasso is te vroeg gestart én nadat de klant het verschuldigde bedrag betaald heeft)
De schuldeiser schakelt het incassobureau in om een vordering te incasseren, het incassobureau schakelt vervolgens de deurwaarder in wanneer zij deze vordering niet zelf kunnen incasseren. Er is totaal geen contact tussen de deurwaarder en schuldeiser en de deurwaarder factureert aan het incassobureau, waarna het incassobureau deze kosten weer doorberekent aan de schuldeiser. Dit gaat in 99% van de gevallen zo, dus ik zie niet in 'waar ik ga met mijn hele verhaal'?

En een deurwaarder wil gewoon geld verdienen hoor, dus ik zou niet de illusie hebben dat die zo ontzettend neutraal is. Het enige wat de deurwaarder hoeft te doen is een dagvaarding uit te brengen, als jij hem daar pak 'm beet 80 euro voor betaalt zal het hem over het algemeen aan z'n reet roesten of je als opdrachtgever gelijk hebt of niet.

En het is toch al lang duidelijk dat deze situatie zo klaar als een klontje is, dat betwist ik toch helemaal nergens?
pi_70937447
Ik heb al een tijdje niet meer gepost, maar ik heb nog steeds helemaal niks gehoord van mijn goede vrienden van Vesting Finance. Kortom, ik had en heb nog steeds niks te posten. Maar uiteraard hou ik jullie op de hoogte!
pi_70946261
probeer eens een email te sturen aan de verzekeraar met dit verhaal. wellicht dat ze in een antwoord aangeven dat het wat hun betreft in orde is, dan ben je verder klaar.

iig niet betalen aan die incassoluitjes. laat het maar voorkomen. wat anderen al zeggen, je staat vrij sterk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71155109
Nou, ik heb 2 weken geleden die brief op de post gedaan en nog niks vernomen van het incassobureau. Nou heb ik van een vriend gehoord (die ditzelfde voorval had ) dat incassobureau's nooit bevestigingen sturen van het sluiten van een dossier. Ze sturen alleen maar brieven als je geld moet betalen. Ik denk dus dat het allemaal gesloten en klaar is nadat zij mijn brief ontvangen hebben, anders had ik in die 2 weken vast wel een brief of deurwaarder gehad
pi_71513491
Ik heb zelf ook vervelende aanvaring met Vesting Finance gehad ivm energie rekening.. Ik stond in mijn recht, dat heb ik ze ook gemaild (met betalings bewijzen en verhuisberichten). Maar ze bleven doorgaan met brieven sturen waarin stond dat ze me voor de rechter gingen slepen. Ik heb het maar opgelost met de energieleverancier, die de fout hebben erkend..

De toonzetting in de brief van een incassobureau is echt verschrikkelijk en doet denken aan NSB praktijken! Ze dreigen en de waarheid intereseert ze niet, als je maar betaald. Hoe erg de crisis ook wordt: ik zal NOOIT voor een incassobureau willen werken.... dat die mensen zich zelf nog in de spiegel durven kijken.. Vooral oudere en wat minder intelligente mensen wordt op een nazistische manier misbruik gemaakt.. Ze doen voorkomen alsof ze van justitie zijn maar het zijn gewoon een stelletjes NSBers die je helemaal niks kunnen maken!
pi_71874176
Vanmorgen een telefoontje gekregen dat ze mijn brief van 7 juli hadden ontvangen ( ) en dat ze het dossier gesloten hebben
pi_71874780
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:07 schreef kwib het volgende:
Verder leeft een IB van de ontwetendheid en angst van mensen waarmee ze te maken krijgen. Iedereen betaalt blind.
Dat dus.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71874873
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:30 schreef ja_niks het volgende:
Nou, ik heb 2 weken geleden die brief op de post gedaan en nog niks vernomen van het incassobureau. Nou heb ik van een vriend gehoord (die ditzelfde voorval had ) dat incassobureau's nooit bevestigingen sturen van het sluiten van een dossier. Ze sturen alleen maar brieven als je geld moet betalen. Ik denk dus dat het allemaal gesloten en klaar is nadat zij mijn brief ontvangen hebben, anders had ik in die 2 weken vast wel een brief of deurwaarder gehad
Nou, best kans dat ze je over een paar maanden weer gaan lastig vallen voor hun centen, en daarna nog een paar dreigbrieven, gewoon links laten liggen.

Een doos oud papier met het label "bewijsmateriaal" opsturen op hun kosten zonder afzender is ook erg leuk om ze een keer terug te pakken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')