abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70744615
Ik had vanochtend een gesprek bij Atlas Advertising. Het meest vreemde gesprek ooit! Werden met 6 man tegelijk in een spreekkamer gedropt en de 23-25 jarige directeur kwam met een hele bekakte stem (aardappels in keel) uitleg geven. Hij vertelde een hele hoop, maar daar zat weinig info in eigenlijk. Ze laten consumenten kiezen voor bepaalde merken en houden zich met VCV marketing bezig. Geen idee wat dat is, en de "directeur" wist het ook niet geloof ik. Op mijn vraag kreeg ik geen antwoord, althans niet iets waar ik wat mee kon beginnen.
Hier vind ik meer erover, en lijkt me niet echt een jofel bedrijfje. Kreeg een hele rare smaak in mijn mond, en ben op een gegeven moment uit het gesprek gelopen. Het is geloof ik gewoon een call-center of deur tot deur verkoop leuren.

Meer informatie van jullie is erg welkom.

[ Bericht 5% gewijzigd door Danny op 12-12-2010 19:51:07 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:34:21 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_70744733
Je had die directeur met z'n hoofd naar beneden uit het kantoor-raam moeten pleuren. Dit zooitje stinkt.
pi_70745512
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:34 schreef Armageddon het volgende:
Je had die directeur met z'n hoofd naar beneden uit het kantoor-raam moeten pleuren. Dit zooitje stinkt.
Als ik het radar forum lees, lopen de rillingen me over de rug!
Maar heb je andere info? Google geeft me niks anders dan het radar forum. Alleen geloof ik niet dat het ZO slecht is, als je toch als "algemeen directeur" ervan kunt leven, een kantoor kunt huren enz.
pi_70747151
Ongelofelijk! Werd net gebeld en uitgenodigd voor een "meeloopdag". Luxe werktijden zeg. Lekker laat om 12:00 beginnen, tot 21:00 maar liefst! En of ik mezelf representatief wilde kleden en goeie schoenen kon aandoen, ze wilden immers niet dat ik met blaren op mijn voeten thuis kwam.
Ik ga er wel eventjes heen, volgende week dinsdag. Even het verhaal aanhoren en als ze me nou echt een contract met redelijk salaris aanbieden dan is het mss de moeite. Maar ik weet wel 99,9999999999999999% zeker dat dat er niet inzit. Toch ga ik erheen om die onzin eens van dichtbij mee te maken. En erg grappig om de secretaresse flink hard dance muziek te horen draaien. Dat kan echt niet aan de telefoon.

Het bedrijf is onder verschillende namen bekend.
Cobra group is de hoofdfirma waar vanalles onder hangt:
Global Promotions
Capital marketing
TW advertising
Victoria's marketing
Distinquish Professional Marketing
Blackwater Advertising

[ Bericht 19% gewijzigd door Danny op 12-12-2010 19:55:01 ]
pi_70749659
Oeps, dubbel
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:48:38 #6
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_70749923
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:30 schreef Osramp het volgende:
Ongelofelijk! Werd net gebeld en uitgenodigd voor een "meeloopdag". Luxe werktijden zeg. Lekker laat om 12:00 beginnen, tot 21:00 maar liefst! En of ik mezelf representatief wilde kleden en goeie schoenen kon aandoen, ze wilden immers niet dat ik met blaren op mijn voeten thuis kwam.
Ik ga er wel eventjes heen, volgende week dinsdag. Even het verhaal aanhoren en als ze me nou echt een contract met redelijk salaris aanbieden dan is het mss de moeite. Maar ik weet wel 99,9999999999999999% zeker dat dat er niet inzit. Toch ga ik erheen om die onzin eens van dichtbij mee te maken. En erg grappig om de secretaresse flink hard dance muziek te horen draaien. Dat kan echt niet aan de telefoon.

Het bedrijf is onder verschillende namen bekend.
Cobra group is de hoofdfirma waar vanalles onder hangt:
Global Promotions
Capital marketing
TW advertising
Victoria's marketing
Distinquish Professional Marketing
Blackwater Advertising
Als je bij mij 's avonds voor de deur staat te colporteren, dan krijg je klappen :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 12-12-2010 19:55:16 ]
pi_70750385
schaamteloze tvp, leuk om te volgen
pi_70751655
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:48 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Als je bij mij 's avonds voor de deur staat te colporteren, dan krijg je klappen
Geen haar op mijn hoofd(al heb ik er maar weinig) die er aan denkt om met die nepzooi door te gaan!!
Ik ga wel naar die meeloopdag. Moest me netjes kleden, maar ga gewoon met mijn op 1 na oudste jeans en sportschoenen. Hebben ze een goeie reden om me niet mee te nemen het "veld" in.
Dat werd tegen me gezegd, dus doe ik wel of ik achterlijk ben (kost me weinig moeite). Ik zie me daar al staan: "Ik moest makkelijke schoenen aan, want we gingen het veld in?!?!?", "Hoezo is mijn kleding dan niet goed??"
pi_70753514
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:30 schreef Osramp het volgende:
Blackwater Advertising
Ik kreeg opeens ook hele vreemde associaties bij deze naam....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_70754066
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:06 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik kreeg opeens ook hele vreemde associaties bij deze naam....
Ze verkopen blauwe bonen aan Irakezen
pi_70775370
En zulke firma's durven zich ook nog marketingbureaus te noemen.
Schandalig! Heb er maar één woord voor...pyramide systeem, in een nieuw jasje welleswaar...
Wat wellicht nog erger is, is het feit dat grote energie -en telecombedrijven dankbaar gebruik maken van de "diensten" die deze boevenbendes aanbieden.

Te triest voor woorden! Dat zoiets gewoon wordt getolereerd in een ontwikkeld land als Nederland...
Begin er niet aan...tenzij je geen geweten hebt...
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:05:37 #12
2964 Armageddon
pi_70775548
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:00 schreef Snarfiuscus het volgende:
...pyramide systeem, in een nieuw jasje welleswaar...
Dit dus.
pi_70777680
Tja, och. Het is idd jammer dat zoiets gewoon mag. Maar als je oplet en een beetje rondkijkt, dan weet je snel genoeg wat het bedrijf doet en hoe ze dat doen. Toen ik er gisteren buitenliep, had ik al sterk de indruk dat het om deur tot deur verkoop ging. Een zoektocht op het net bracht hetzelfde aan het licht. Je kunt dus tijdig weten waar je aan begint.
Maar ik wil ze wel nog even testen binnenkort, eens kijken hoeveel ze nou toegeven als je er om vraagt. En nog even wat andere mensen wakker schudden.
pi_70780149
In elk geval het mobiele nummer van de "directeur" van Atlas achterhaald (staat niet online hoor). Dus we kunnen hem wel pesten als het nodig is.
  donderdag 9 juli 2009 @ 02:31:07 #15
191838 mrfool
Why so serious?
pi_70801793
een bedrijf uit maastricht, ff volgen dit!
pi_70801919
Bedrijven die onder zoveel namen bekend zijn hebben iets te verbergen Atlas Avertising is gewoon een kantoor van een grotere oplichtersbende lijkt het.

[ Bericht 23% gewijzigd door Biogarde op 23-11-2009 21:46:17 ]
pi_70801956
Die namen zijn volgens mij ook bewust gekozen omdat er gelijkenis is met een aantal grote bedrijven.
  donderdag 9 juli 2009 @ 03:12:26 #18
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_70801969
Tvp. Even volgen dit.
pi_72835309
Ik had vanochtend ook t meest wazige sollicitatiegesprek van mijn leven. Wij waren met een groep van 7 personen. Ik heb er gewoon buikpijn van. Hier is iets niet in de haak, en niet zo'n klein beetje ook.
Als ze me bellen voor meeloopdag, dan kan ik niet. Moet er niet aan denken.
grrrr

En wat een wazig accent van die 'baas' (23jarige huppel) zijn verhaal sloeg alles.. En waar ging het nu over>>> meest globale shit ooit. Waar zou hij dat vandaan hebben gehaald?

laat je me weten hoe het was?

groetjes een medesollicitant
pi_73741860
heb a.s. dinsdag een gesprek , maar naar het lezen van deze berichten lijkt mij dit een dubieus bedrijf, ga het cancellen hier heb ik geen zin.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:50:04 #21
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_73761818
Gaan gek! Is lachen lijkt me. En dan die bolle recht in zijn nek uitlachen. Keep us updated!
pi_73765900
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:50 schreef BeamofLight het volgende:
Gaan gek! Is lachen lijkt me. En dan die bolle recht in zijn nek uitlachen. Keep us updated!
Print dit topic uit, en geef commentaar aan de hand van de posts.
pi_74160743
ik ben daar ook geweest vandaag. en heb ook mijn twijfels. Zijn verhaal is te mooi om waar te zijn en niet echt zinnige functies? Leek net als of ik in een brainwashfilm gekomen was. Die "derecteur"idd 25 jaar ofzo.. had raar accent zeker.. maar vertelde ook erg ingestudeerd? Ik weet ook niet wat hier de bedoeling van is en heb ook mijn twijfels. Mij belde ze ook voor een introductie dag van 12.30 tot 21.00 op dinsdag maar dan kan ik niet en ben op maandag? Ik weet nog niet of ik ga? Beetje vreemd is het wel! Ook de dance muziek die in het lokaal opstond? Vreemd idd... Ik weet het niet hoor?
pi_74161657
Samenvatting
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 19:35 schreef nikitara_sv het volgende:
....heb ook mijn twijfels.......te mooi om waar te zijn....niet echt zinnige functies.....een brainwashfilm.....erg ingestudeerd....heb ook mijn twijfels.............Beetje vreemd.....Vreemd idd...
quote:
Ik weet het niet hoor?
Wat weet je niet?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74639454
Hee mensen!

Kan iemand iets meer vertellen hoe de meeloopdag verlopen is? Erg benieuwd hoe the story verder gaat hehe

Cheers
pi_74675020
Nee, dat is de directeur niet. Je zou hopen dat de rest er zo professioneel uitzag. Dat jochie middenin de foto lag een uur geleden nog in de wieg geloof ik. Maar van die foto herken ik niemand. Zoveel volk werkt er ook niet eens op kantoor. Gewoon een nietszeggende stockfoto hier.

Dit is de directeur, althans toen ik er op bezoek was. Net zo'n wacko in het echt als op de foto.

En nog een plaatje van de jochies zoals je ze zult tegenkomen in het echt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Biogarde op 23-11-2009 21:47:00 ]
  vrijdag 13 november 2009 @ 23:44:42 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_74684302
die moslims zien er niet fris uit
maar die annet die ziet er wel neukbaar uit.
gewoon neuke dan pleite geen optie?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_74688266
Annet rijmt op ???? Juist ja!
pi_74700042
mooi werk Osramp
x
pi_77289441
inderdaad vreemd ben vorige week geweest in maastricht! 3 man tegelijk en inderdaad een jup als baas, wazig, ben niet naar meeloop dag geweest? wie wel?
pi_77775081
Hallo iedereen,

Ik heb even wat onderzoek verricht naar dit bedrijf, maar het is inderdaad geen zuivere koffie.

Als academicus in marketing management heb ik wel de nodige kennis op het gebied van marketing en kwam ik deze vacature ongeveer in alle hits die google gaf tegen.

Het klinkt in eerste instantie allemaal heel interessant. Of je nu geen ervaring hebt, of je hebt de opleiding niet, niks aan de hand, je wordt intern opgeleid.

Ik zag de advertentie via hetzelfde bedrijf, maar opererend onder een andere naam, dus besloot maar eens een kijkje te nemen op de website. De website was ´under construction´, kan gebeuren, maar is vreemd als er actuele vacatures openstaan. Maargoed, er zijn altijd oude links naar een deel van de website, dus met een beetje zoeken vind je vanalles.

Ik moet zeggen dat ik de website uiterst teleurstellend vond. Zeer onprofessioneel, en vooral heel vaag! Ik snapte nog steeds niet wat ze nu eigenlijk allemaal deden. Ze werkten alleen samen met de Cobra group. Bij mij viel toen nog niet meteen het kwartje, maar als je de naam cobra group hoort, krijg je niet echt een lekker gevoel. De term slang wordt nogal eens gekoppeld, slinkse, duistere types.

Anyway, ik zag de managing directors, xxxxxxx en yyyyyyy. Tot mijn grote verbazing waren dit echt kleine ventjes! Misschien 23/24 jaar oud! Hoe kan die nou aan het roer staan van een organsatie die enorm gaat groeien? Onmogelijk! Ik ging ze dus maar even opzoeken op hyves en ja hoor, daar zie je ze dan! Jong, glad en nogal informeel gekleed voor een serieuze zakenman! iedere idioot die op management niveau werkzaam is, schermt zn hyves af. Je wordt altijd gecheckt! Toen wist ik het zeker, geen zuivere koffie dit!

na wat reviews te hebben gelezen van gedupeerden werd het allemaal duidelijk. Ze brainwashen mensen zoner kennis en ervaring en beloven ze heel rijk en succesvol te worden. Deze mensen worden langs de deuren gestuurd om Nuon pakketten te verkopen, waarbij ze ongelofelijk veel uren maken, op freelance basis moeten werken, geen arbeidsvoorwaarden hebben, weinig verdienen en zonder pardon weer op straat worden gegooid. Je zou het kunnen vergelijken met een piramidespel systeem, hoe meer mensen jij kunt werven voor deze smerige praktijken, hoe rijker jezelf wordt. Geen wonder dat zo´n kleine idioot daar het roer in handen heeft.

Op de site van tros RADAR staat heel veel info over deze smerige business. Maar mensen trap er niet in, het is gewoon allemaal oplichterij.

Alle advertenties van bedrijven onder de volgende namen behoren tot deze bende, zodra je die naam ziet, weet je genoeg en moet je heel snel wegwezen:

wellicht zijn er nog veel meer..

Dus ben gewaarschuwd en begin niet aan die bullshit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 12-12-2010 19:56:33 ]
  maandag 8 februari 2010 @ 17:36:47 #32
2964 Armageddon
pi_77775592
Dus deze kolerelijers zijn ook verantwoordelijk voor die kut colporteurs van de Nuon????
pi_78638431
mensen, geen namen noemen, kunnen we proiblemen mee krijgen. dank u.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:31:16 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_78638548
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:28 schreef iteejer het volgende:
mensen, geen namen noemen, kunnen we proiblemen mee krijgen. dank u.
Doet me denken aan die tijd met dhr. Voerman, waar Danny toen ruzie mee had, dat liep toch ook op een sisser af?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Admin dinsdag 2 maart 2010 @ 16:29:09 #35
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_78641097
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Doet me denken aan die tijd met dhr. Voerman, waar Danny toen ruzie mee had, dat liep toch ook op een sisser af?

Namen noemen mag nu eenmaal niet. Niet doen dus.

Voor de link naar trosradar:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=57&t=69596
sidn: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Whois.html?ACE_Id=b3abcbdfb7bad9912ed71ee901033a43&lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=atlasadvertising.nl&zoek.x=26&zoek.y=8

Verder kan hier prima over de cobragroup of atlas advertising gesproken worden, zolang er geen privégegevens genoemd worden.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:43:23 #36
2964 Armageddon
pi_78641760
Waarom zou je problemen kunnen krijgen met het noemen van namen???
  Admin dinsdag 2 maart 2010 @ 16:44:20 #37
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_78641801
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 16:43 schreef Armageddon het volgende:
Waarom zou je problemen kunnen krijgen met het noemen van namen???

Omdat er privacywetgeving bestaat.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 2 maart 2010 @ 17:26:23 #38
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_78643547
daarnaast is bij de Kamer van Koophandel de eigenaar vrij opvraagbaar voor iedereen

Maar snap danny wel aangezien de naam van xxxxx in dit topic word geaccosieerd met fraude/oplichting en onzuivere handel
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_78668037
Nog mensen die mee zijn geweest op zo'n meeloopdag? Ben wel benieuwd na dit verhaal
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_78741667
Ik had net een email gestuurd naar hen vanwege wat vacatures die ik van hen had gezien.
Toen ik hen googelde kreeg ik meteen dit topic te zien en na het gelezen te hebben heb ik mijn twijfels.
Ik ga wel langs om te kijken voor mezelf,zal mijn belevenissen hier posten.
pi_78741830
Vraag eens expliciet WAT de dagelijkse bezigheden inhouden! Benieuwd of ze daar iets op zeggen. Welke woonplaats hebben we het over?
  zaterdag 6 maart 2010 @ 09:12:59 #42
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_78806480
tvp
pi_78806670
Ze hebben mij ook een keer gebeld met een mooi verhaal en me uitgenodigd om langs te komen, na wat rondlezen op internet heb ik het meteen afgezegd. Zeer louche toko!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78858233
En gisteren weer een ronkende adv in de krant. Zonder bedrijfsnaam en alleen een telnr. Eerste hit van google bevestigde al dat het atlas weer was.
pi_79169089

[ Bericht 50% gewijzigd door OnaKecia op 16-03-2010 17:44:56 ]
  maandag 15 maart 2010 @ 15:39:29 #46
2964 Armageddon
pi_79171653
Mens, leer godverdomme Nederlands.
pi_79173605
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:39 schreef Armageddon het volgende:
Mens, leer godverdomme Nederlands.
Dat jij die tekst niet kan lezen als er geen komma's of punten in zitten , zegt meer over jou want de gemiddelde mens heeft die niet nodig om een reactie tekst correct te begrijpen.
pi_79173674
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:21 schreef OnaKecia het volgende:

[..]

Dat jij die tekst niet kan lezen als er geen komma's of punten in zitten , zegt meer over jou want de gemiddelde mens heeft die niet nodig om een reactie tekst correct te begrijpen.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:36:12 #49
2964 Armageddon
pi_79174320
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je zou ze toch zo doodslaan hè?
pi_79174433
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:36 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je zou ze toch zo doodslaan hè?
Ik zat me in te houden, ben verrast dat dat jou ook lukt.
pi_79179648
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:21 schreef OnaKecia het volgende:
pi_79658423
Ik werd gebeld door een vrouw. Zezei ze is van een organisatie in eindhoven, ze zijn een sales en marketingbedrijf en dat ze mijn cv via database heeft binnen gekregen en of ik nog steeds opzoek ben naar een job? Mijn cv staat inderdaad op database, dus ze werken ook via database om zo aan hun sollicitaten te komen. Ik niet wetende waar ik mee in aanraking was gekomen was enthousiast omdat ik nog steeds zonder werk zit. Ik had nog wel wat vragen over het bedrijf maar die vrouw was nog al vaag aan de telefoon en praatte me zo een kennismakingsgesprek aan, voordat ik t wist had ik een kennismakingsgesprek kado gekregen?? Omdat ze zo vaag was ging ik neuzen op t internet en ik schrok me rot wat ik allemaal las! Uit nieuwsgierigheid ben ik wel gegaan om ff te checken of al die verhalen kloppen op t internet. ik had toch niks beters te doen hahah. En inderdaad ik kwam binnen en er zaten al wat mensen binnen iedereen moest iderdaad een formulier invullen over jezelf maar ik dacht bij mezelf jullie hebben mij gebeld namens mijn cv en het formulier dat ik moet invullen vraag dat nog is een keer, dat is wel erg dubbel vind je niet? Erg vreemd...!

En werd ik met nog een sollicitant binnen geroepen voor mijn gesprek met de directeur. Nou de directeur is gewoon een snotaap in een pakkie die een gladde babbel heeft en hij draaide er gewoon om heen wat het nou precies inhield net als zijn secretaresse! het gesprek duurde maar heel kort en we zouden in de avond een belletje krijgen of we door zijn naar de volgende ronden. Ik was echt ongeinteresseerd tijdens het gesprek en raar raar ik kreeg een telefoontje van de secretaresse dat de directeur enthousiast is over me en dat ik door was naar de volgende ronde "de meeloopdag"???

Ik ben niet meer gegaan op de meeloopdag omdat ik mijn verhaal had verteld aan een vriendin van me en zeikon dan weer iemand die daar een tijdje heeft gewerkt en ermee is gestopt. Dus ik kreeg alle ins en outs te horen van die persoon.

Alles wat er op internet bv tros radar staat klopt allemaal van de meeloopdag tot de eerste week training waar ze je daar een contract onder je neus duwen dat je die moet teken zodat zij niet verantwoordelijk zijn voor jou als je bij hun bedrijf gaat starten etc. Ik kreeg heel veel informatie van die persoon dat mijn haren van overeind gingen staan. Er gebeuren ook heel veel prive dingen, zaken en prive worden niet echt gescheiden gehouden. Bv dat je als je van ver komt wordt je aangeboden om bij de directeur in te gaan wonen..?? En zo zijn er nog meer verhalen die echt niet kunnen maar goed het was zoveel dat ik het allemaal niet heb onthouden. Maar 1 ding heb ik wel onthouden en dat is dat heel veel mensen die zijn gestopt bij die organisatie heel veel problemen hebben gekregen met de belasting, hele hoge aanslagen omdat zij bij dat bedrijf je heel veel niet vertellen over hoe daadwerkelijk de belasting gebeuren in mekaar steekt.

Ik was gered door een ex werknemer!!! haha

[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 12-12-2010 19:58:34 ]
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:53:48 #53
2964 Armageddon
pi_79658546
Het valt mij wel op dat de mensen die hier in trappen allemaal erg beroerd Nederlands kunnen.
  zondag 28 maart 2010 @ 12:16:30 #54
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_79665827
Kon het niet laten om toch even internet te checken maar wat een beerput er dan open gaat!!!!_ Waarschijnlijk zijn deze bedrijven nauwelijks te pakken omdat ze juridisch goed dichtgetimmert zitten, er zijn legio oplichters langs deuren ook met kinderen en dat is gewoon schoftig.

Ik pleit ook voor deur -aan deurverkoop verboden en telefoonverkoop moet ook verboden worden. Want waarom zou je iets kopen dat iemand naar je toe komt brengen? Als je dat product nodig had gehad ga je het toch wel halen?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_79672937
Ik zal jullie ook eens helpen om te behoeden voor dit soort praktijken. Ook ik ben erin getrapt en heb er zelfs een tijdje gewerkt, tsja mooie beloftes en in de crisistijd, wat wil je? Een baan vinden was ontzettend moeilijk en aangezien je hier zo makkelijk aangenomen werd, beter iets dan niets, toch? Overigens heb ik bij het kantoor in Den Bosch gewerkt genaamd infinity marketing.

Nee, het sollicitatiegesprek verliep precies zoals aangegeven. Harde trance-muziek, een groepsgesprek waarin werd gezegd dat er erg streng werd geselecteerd, directeur was een 25-jarige snotaap in pak evenals de rest van de medewerkers daar etc. etc. Het was overigens een erg schamel kantoor zonder meubelen, alleen in de 'wachtkamer' stonden een paar ikea-stoelen van hoogstens 20 euro.
Eindstand was iedereen aangenomen. We kregen eerst anderhalve week training over de energiemarkt en het bedrijf zelf. Je kreeg ook meteen een contract, zonder vast uurloon. Het was volledig op provisie-basis, verkocht je niks dan verdiende je ook niks, ongeacht of je gewerkt had of niet. Verder moest je je inschrijven bij de KvK als zelfstandig ondernemer en dit was zogenaamd zodat je al het geld van je eten, reiskosten etc. kon terugvorderen. We werden zelfs lekker gemaakt met uitspraken als ; je kunt een laptop kopen en volledig terugkrijgen van de belasting, evenals kosten voor je auto etc.

Afijn, de tijden: 10 uur 's morgens op kantoor aanwezig zijn. Dan kreeg je peptalk van de directeur, hoe hij op die positie was gekomen en dergelijke. Verder was er een 18 jarig meisje aanwezig die haar Havo had afgerond en zo hard gewerkt dat ze binnen een half jaar 'assistent owner' was. Elke ochtend werd ons ingepeperd dat de owner 8000 euro per WEEK verdiende, en dat 18jarige meisje zou 2000 euro per week krijgen.
Ze zagen er allebei best armoedig uit, ik als mode-poppetje herken de goedkope Schoenenreus pumps van de 'assistent-owner' natuurlijk meteen. De owner had geen auto, woonde met een paar van die werknemers in een studentenhuis met gebrek aan meubelen en hygiene. En dat terwijl hij ¤8000 per week verdiende, netto nota bene. Bij de vraag waarom hij geen auto had antwoordde hij altijd ; ik spaar voor een Aston Martin. En waarom hij niet een leuk appartement voor zichzelf huurde was omdat hij een band wilde met zijn werknemers om hun op het goede pad te houden.
Anyway, van 10 tot 1 kregen we dus die 'peptalk' met kei harde trancemuziek en 50 man in een kamer gepropt. We moesten ook altijd blijven staan want er waren geen stoelen. Dit was om ons gemotiveerd te houden. Daarna gingen we naar de plaatselijke Albert Heijn en moest je je eigen eten betalen, om vervolgens je eigen reiskosten te betalen naar dorpjes waar niemand ooit van gehoord heeft. Het bedrijf zelf had geen auto's, sommige werknemers wel en als je het geluk had om in een groepje te zitten met een auto moest je 5 euro benzinegeld betalen aan de eigenaar van de auto. Dit kon je overigens natuurlijk gewoon terugkrijgen van de belasting. van 2 tot ongeveer 9 a 10 uur gingen we dus buiten rondlopen, en daarna nog terug naar kantoor, wat meestal rond een uur of half 11 was. Dan moest je nog 'circle of development' doen met je 'leader' dus je was gewoonlijk rond een uur of half 12, 12 uur thuis. Dit was elke dag in de week zo en ook op zaterdagen.

Er werkten daar serieus mensen die hun makelaarskantoren hadden verkocht om hier te werken, met het idee dat ze voor hun 30e miljonair waren. Ook dachten zij werkelijk dat ze na hun 30e eigenaar zouden zijn van eiland en nog meer van dat soort onzin. De jongere mensen onder ons werd LETTERLIJK verteld dat we niet naar school moesten teruggaan omdat we daar niks aan hadden, en na het behalen van onze diploma we toch alleen te horen zouden krijgen dat we geen ervaring hadden. Wij moesten doen zoals Rebecca, de 'assistent owner' en dan zouden wij ook snel genoeg 2000 euro per week verdienen om vervolgens een eigen kantoor te openen en minstens 8000 euro per week te verdienen.

Er werd ons versteld dat je 26 euro per sale zou krijgen en een gemiddeld persoon 2 sales per uur deed. Dus je zou ongeveer 52 euro per uur verdienen zogenaamd. In werkelijkheid was dit 16 euro per sale, en ging de rest naar je 'bond', die zou je na 3 maanden terugkrijgen maar daar heeft menig werknemer nooit iets van gezien. Verder werd je lekker gemaakt met reizen die je mocht maken, including een wereldreis die langs Australie, Thailand, Maleisie en nog veel meer landen ging. Volledig betaald door hun, met verblijf in 5 sterren hotels en nog meer van dat soort onzin.

Verhaal is een beetje onsamenhangend maar oke, als er vragen zijn hoor ik het wel
love, passion & obsession
pi_79673284
Al net weer zo'n tranendal als op het forum van Tros radar voorkomt........
Hoe kunnen we die gasten eens goed neppen? Ik heb binnenkort weer tijd genoeg want werkzoekend. De vorige keer kwam ik met Atlas/Cobra in aanraking vlak voordat ik werk vond. Was toen eigenlijk wel jammer, want had best wel eens kritische vragen willen stellen in die groepsgesprekken. Gewoon eens doorvragen wat het werk inhield en net zolang blijven zeuren totdat de vraag beantwoord is, telkens die joker terugbrengen op het ontwijken van een hard antwoord.
pi_79673344
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:33 schreef Osramp het volgende:
Al net weer zo'n tranendal als op het forum van Tros radar voorkomt........
Hoe kunnen we die gasten eens goed neppen? Ik heb binnenkort weer tijd genoeg want werkzoekend. De vorige keer kwam ik met Atlas/Cobra in aanraking vlak voordat ik werk vond. Was toen eigenlijk wel jammer, want had best wel eens kritische vragen willen stellen in die groepsgesprekken. Gewoon eens doorvragen wat het werk inhield en net zolang blijven zeuren totdat de vraag beantwoord is, telkens die joker terugbrengen op het ontwijken van een hard antwoord.
Mensen die teveel vragen stellen of twijfelen aan de 'echtheid' van de mooie praatjes worden zonder pardon weer op straat gegooid. Het lijkt wel een dictatuur daar.
  zondag 28 maart 2010 @ 16:37:47 #58
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_79673453
Het enige offensief wat je kan starten is bekend maken waar ze voor staan. Stap mte het schandalige verhaal naar: opgelicht, peter r conjo, hart van nederland of natuurlijk _0_
ALBERTOoo

Undercoffer operatie en zo worden ze bekend en weet heel nederland dat die gasten aan de deur schandalig zijn. Waarschijnlijk wil niemand het aanpakken omdat het legaal is en zo kunnen ze aangeklaagt worden voor smaad. Dus het devies luid (ja nog steeds, zelfs in deze 'nieuwe economie' ) Gebruik je gezond verstand!
--------------------------------------------------------------------------------------------
pi_79675211
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:34 schreef Gotyoubystring het volgende:

[..]

Mensen die teveel vragen stellen of twijfelen aan de 'echtheid' van de mooie praatjes worden zonder pardon weer op straat gegooid. Het lijkt wel een dictatuur daar.
GEGOOID ook nog?!?!??
Ik ben er 1x geweest en liepen niet echt mannetjes rond waar ik nou bang van zou worden. Houden ze een bouncer achter de hand ergens in een andere ruimte?
  vrijdag 16 april 2010 @ 04:16:09 #60
299772 MJMATA
..............
pi_80370977
Tis niet zozeer oplichterij, want ze staan gewoon in de kamer van koophandel..

heb er even gewerkt maar ik kon mijn goals niet mijn bereiken dus moest wel kappen anders maak ik alleen onkosten dusja schiet niet op..

je behaalt gewoon veel succes met eigen inzet..

het klopt dat er mysterieus over word gedaan en gedoe.. zeker waar.. ook vage sollicitaties en dat soort gedoe.. maar er zijn mense die gwn in een korte periode (klein jaartje) vette promotie kregen naar kantoor owner maar hangt gewoon van jezelf af.. het is dus niet voor iedereen weggelegd (voor mij iniedergeval niet)

moest wel lache om meerdere reacties omdat ik dit allemaal ook heb meegemaakt.. maar ik wou dit gewoon ervaren.. maar het is niet voor mij weggelegd ondanks alle promoties die je kunt krijge en het geld dat er uit te behale valt

ik heb toch liever een vast salaris met een verzekerd leven voor later..
  vrijdag 16 april 2010 @ 04:26:15 #61
299772 MJMATA
..............
pi_80370982
Wij moesten doen zoals Rebecca, de 'assistent owner'

dies trouwens al owner geworden .. das nu de jongste vrouwelijke owner van de wereld..
pi_80371025
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 04:26 schreef MJMATA het volgende:

dies trouwens al owner geworden .. das nu de jongste vrouwelijke owner van de wereld..
Geloof je al die onzin nou echt of probeer je het bedrijf te verdedigen? "Jongste owner"..iedereen kan een bedrijf opstarten en leiden, zeker zo een oplichtingszaak. Open je ogen! Allemaal jonge praatjes, en jij bent er inderdaad ook voor gevallen. Waarom zoiets laten vallen als het zo mooi klinkt?

Omdat het TE mooi klinkt!
  vrijdag 16 april 2010 @ 07:32:21 #63
2964 Armageddon
pi_80371385
Echt hè. Al die josti's die daar gewerkt hebben, kunnen gewoon geen Nederlands. Heel opvallend.
pi_80371403
quote:
Wat een onzin, bij de KvK staan talloze minderjarige ingeschreven, meestal jongens maar vast ook meiden die vast jonger zijn.
  vrijdag 16 april 2010 @ 09:57:40 #65
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_80374194
Misschien bedoelt hij wel 'jongste owner' bij dat bedrijf, dat is trouwens net zoveel waard als umm.. niks. Het valt wel op dat ze inderdaad geen nederlands kunnen of in ieder geval niet hun best doen.
pi_80377763
quote:

En jij vroeg je niet af waarom een 18 jarig meisje, dat zogenaamd 2000 euro per week verdiend, geen auto en geen rijbewijs heeft. Verder nog in een studentenhuis woont met andere werknemers?
En jij vond het ook echt niet raar dat ze in kleren van de C&A liep en hakken van de Bristol?

Je vond het ook niet raar dat Dennis, een 25 jarige gozer die zgn 8000 per week verdiend, OOK geen auto had omdat ie zogenaamd spaarde voor een Aston Martin? Je vroeg je ook niet af waarom hij evenals Rebecca in hetzelfde studentenhuis woonde met zijn werknemers?? Je vroeg je ook niet af waarom hij zijn stropdas van de McGregor, and I quote: "ontzettend duur" vond??
pi_80395242
Geweldig topic! Meer ervaringen

Is dit hetzelfde bedrijf:

http://www.atlasadvertising.nl/pagina4.asp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:28:00 #68
2964 Armageddon
pi_80400641
Wat een kwarkganzen.
pi_80411345
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 19:16 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Geweldig topic! Meer ervaringen

Is dit hetzelfde bedrijf:

[ afbeelding ]

http://www.atlasadvertising.nl/pagina4.asp
Yups, allemaal cobra group waar TW en Atlas bij hoort.
Die foto is gewoon een stockfoto, de mensen die daarop staan werken er niet.
  zaterdag 17 april 2010 @ 07:54:55 #70
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_80411367
Maar je gaat dus met een busje naar een wijk, en daar 'venten' aan de deur? Is daar geen vergunning voor nodig? Wel echt skraal dat ze dit doen, heeft iemand 'boiler room'' gezien? Krijg het idee dat ze dat proberen te imiteren.
pi_80415319
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:23 schreef Gotyoubystring het volgende:
<heel verhaal>

Verhaal is een beetje onsamenhangend maar oke, als er vragen zijn hoor ik het wel
Maar als je dit zo meemaakt, dan trap je er toch niet in? Al dat armoedige gedoe, alles zelf betalen... dan gaat er toch een lampje branden
Dan kunnen er toch geen wereldreizen in 5 sterrenhotels geboekt worden?

Blijkbaar zijn er dus mensen die hun makelaarkantoor verkopen
Die hebben dus toch een eigen bedrijf gehad en die weten dat als je allemaal zelfstandig bij KvK moet inschrijven er een heleboel bij komt kijken. Je zou verwachten dat die een beetje intelligentie zouden hebben.

Als je daar anno 2010 binnenstapt met alle informatie en programma's over dit soort praktijk.... Iedereen in dit topic vertelt al dat het bij binnenkomst al niet goed voelt. En toch werken er daar mensen blijkbaar...

Kan er met mijn pet niet bij
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_80421590
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:11 schreef Knipoogje het volgende:

Als je daar anno 2010 binnenstapt met alle informatie en programma's over dit soort praktijk.... Iedereen in dit topic vertelt al dat het bij binnenkomst al niet goed voelt. En toch werken er daar mensen blijkbaar...

Kan er met mijn pet niet bij
Niet iedereen verdiept zich er in vooraf. Ik stapte er destijds ook naar binnen zonder verder gekeken te hebben dan mijn neus lang is.
En dan:
- Moet je je CV nog eens schrijven
- Zit de receptioniste (die later "assistent owner" zou zijn) knetterhard slamFM te luisteren
- Krijg je een 95% uit de duim gezogen verhaaltje van een snotneus van 23-24
- Ga je naar buiten met het gevoel genept te zijn

Als je hersens genoeg hebt om een makelaarskantoor te hebben, dan trap je hier heus niet in. Ik weet wel zeker dat dit de uitspraak van een loser in net kostuum is. Nooit een dergelijk kantoor gehad, maar wel doen alsof.
  maandag 19 april 2010 @ 15:25:35 #73
2964 Armageddon
pi_80483521
Met cijfers schrijven is toch ook not done? Die hoor je toch uit te schrijven?
pi_80483630
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:25 schreef Armageddon het volgende:
http://www.communicatie.l(...)cijfers-en-getallen-
pi_80484020
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:25 schreef Armageddon het volgende:
Dat idd ook, maar een wagen zo vol geladen.....
pi_80484044
Het lijkt wel of ze er bij die toko alles aan doen om zo dubieus mogelijk over te komen.
pi_80785040
Hey mensen,
Ook ik heb helaas m'n tijd verspild aan zo'n idiote meeloopdag. Ben werkzoekende en was blij dat ik eindelijk ergens op gesprek kon komen. Nooit gedacht dat ik de hele dag zonder eten! moest rondrennen in een poepdorp om mensen ook nog iets aan te smeren. De hele dag hetzelfde hersenloze verkooppraatje aan moeten horen. De evaluatie na terugkomst was nog het mooiste. Daar zat ik dan op kantoor bij de directeur van 24. Hij vroeg wat ik van de meeloopdag vond. Ik gaf meteen aan dat het niks voor mij was en dat ik absoluut niet voor hun wilde gaan werken. Beledigd dat ie was! Echt kinderachtig! Het is gewoon een kleuter in een pak en het gaf nog eens duidelijk aan wat voor een soort mensen daar werken. Ik hoop dat mensen dit forum eerst lezen voor ze besluiten om daar naar toe te gaan. Ik heb er spijt van dat ik dat niet eerder heb gedaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')