Dus eigenlijk zeg je gewoon dat het bullshit is.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:43 schreef buachaille het volgende:
De cijfers zijn afkomstig van de Rutgers Nisso Groep, die hebben er belang zijn om het percentage zo hoog mogelijk voor te stellen omdat daarvan de hoogte van hun subsidie afhangt.
Dan valt 12% nog meequote:Volgens de definitie die is gebruikt, kan dat geweld variëren van kwetsende toenaderingen, ongewenste aanrakingen tot verkrachting.
Oh dat is de reden dat je dit post ..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:40 schreef Ghazi het volgende:
Hoe kan het dikgedrukte gelinkt worden aan het hoge aandeel allochtonen in de steden?
Ik zou het best eng vinden als bouwvakkers me nafluiten...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:46 schreef spoor4 het volgende:
Als je een keer nagefloten bent door een bouwvakker dan val je dus ook in de categorie.
Misleidende TT dusquote:Volgens de definitie die is gebruikt, kan dat geweld variëren van kwetsende toenaderingen, ongewenste aanrakingen tot verkrachting.
Daar heeft 33,33% last van gehad.quote:
Eh nee.quote:
Je kunt op je klompen (of sandalen) aanvoelen dat die cijfers inderdaad bullshit zijn. Jammer, want hiermee wordt de boodschap die men wil uitdragen ernstig tekort gedaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:45 schreef Appletree het volgende:
Dus eigenlijk zeg je gewoon dat het bullshit is.
Je moet natuurlijk wel goed lezen. Wat jij quote gaat over seksueel geweld, waar 33 procent last van heeft gehad.quote:
quote:Een derde van de vrouwen en één op de twintig mannen van vijftien tot zeventig jaar zeggen ooit seksueel geweld te hebben meegemaakt. Volgens de definitie die is gebruikt, kan dat geweld variëren van kwetsende toenaderingen, ongewenste aanrakingen tot verkrachting.
Wat is dat voor een vreemde opmerking.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:02 schreef F04 het volgende:
Misschien hebben wel veel van die vrouwen een rape fetish?
Ik geloof het ook niet om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:45 schreef Appletree het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je gewoon dat het bullshit is.
Ow, ik zie het idd. Eén op de 8 vrouwen is gedurende haar hele leven ooit verkracht volgens dit onderzoek en 1 op de 3 heeft gedurende haar hele leven ooit last (gehad) van seksistisch gedrag.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:00 schreef Appletree het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk wel goed lezen. Wat jij quote gaat over seksueel geweld, waar 33 procent last van heeft gehad.
[..]
niemand van de onderzoeksters die daar verder vragen over stelt of over nadenkt ?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:19 schreef Py het volgende:
[..]
Ow, ik zie het idd. Eén op de 8 vrouwen is gedurende haar leven ooit verkracht volgens dit onderzoek en 1 op de 3 heeft ooit last (gehad) van seksistisch gedrag.
Zit net op CBS te kijken, maar daar was het in 2008 0,9% van de bevolking dat slachtoffer is geweest van een seksueel delict heeft. Niet te vergelijken dus.
Veel vrouwen lopen er gewoon als sletten bij, een normale man (lees: een hetero man) kan zich soms dan niet inhouden.quote:
Het verwarrende is dat het onderzoek uit de OP gaat om vrouwen tot 70 jaar die ooit in hun leven een seksueel delict hebben meegemaakt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:20 schreef qonmann het volgende:
[..]
niemand van de onderzoeksters die daar verder vragen over stelt of over nadenkt ?
Wat een flutonderzoek is het dan ..
Gekkie!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:21 schreef Druktemaker het volgende:
Veel vrouwen lopen er gewoon als sletten bij, een normale man (lees: een hetero man) kan zich soms dan niet inhouden.
Ik ga die stichting eens een mailtje sturen om wat opheldering te vragenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef Py het volgende:
[..]
Het verwarrende is dat het onderzoek uit de OP gaat om vrouwen tot 70 jaar die ooit in hun leven een seksueel delict hebben meegemaakt.
Het zegt dus niets over het huidige beeld, of een trend dat steden veiliger of onveiliger worden. Een vrouw die 50 jaar geleden iets is overkomen, staat in de statistieken van de OP.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik ga die stichting eens een mailtje sturen om wat opheldering te vragen
Op zich is het niet erg om te vragen naar 'ooit wat meegemaakt' om gewoon globaal eens een beeld te krijgen, maar je kan er idd geen jaarvergelijkingen mee maken of trends ontdekken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:24 schreef Py het volgende:
[..]
Het verwarrende is dat het onderzoek uit de OP gaat om vrouwen tot 70 jaar die ooit in hun leven een seksueel delict hebben meegemaakt.
Het zegt dus niets over het huidige beeld, of een trend dat steden veiliger of onveiliger worden. Een vrouw die 50 jaar geleden iets is overkomen, staat in de statistieken van de OP.
Je kan er helemaal niks meequote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:14 schreef Appletree het volgende:
[..]
Op zich is het niet erg om te vragen naar 'ooit wat meegemaakt' om gewoon globaal eens een beeld te krijgen, maar je kan er idd geen jaarvergelijkingen mee maken of trends ontdekken.
Idd, heel raar.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mannen die door vrouwen verkracht worden. Het verbaast me telkens weer.
volgens het artikel:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:31 schreef SeLang het volgende:
Wat is dan de definitie van 'verkrachten'? Dat de vrouw na afloop spijt had van de sex omdat het tegenviel ofzo?
wie zegt dat die mannen door vrouwen zijn lastiggevallen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
Mannen die door vrouwen verkracht worden. Het verbaast me telkens weer.
Grapje.quote:
Ik denk dat je verkeerd citeert maar het is ook een warrig artikel:quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens het artikel:
"Volgens de definitie die is gebruikt, kan dat geweld variëren van kwetsende toenaderingen, ongewenste aanrakingen tot verkrachting."
dat is 33.3 % dusquote:Een derde van de vrouwen en één op de twintig mannen van vijftien tot zeventig jaar zeggen ooit seksueel geweld te hebben meegemaakt. Volgens de definitie die is gebruikt, kan dat geweld variëren van kwetsende toenaderingen, ongewenste aanrakingen tot verkrachting.
Edit: nogmaals nalezen, srryquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:40 schreef Ghazi het volgende:
'Twaalf procent vrouwen in steden verkracht'
UTRECHT - Ongeveer 12 procent van de vrouwen en 3 procent van de mannen in steden is ooit verkracht. Dat blijkt uit het rapport Seksuele Gezondheid in Nederland 2009 van de Rutgers Nisso Groep. Het rapport is dinsdag aangeboden aan staatssecretaris Jet Bussemaker van Volksgezondheid.
Een derde van de vrouwen en één op de twintig mannen van vijftien tot zeventig jaar zeggen ooit seksueel geweld te hebben meegemaakt. Volgens de definitie die is gebruikt, kan dat geweld variëren van kwetsende toenaderingen, ongewenste aanrakingen tot verkrachting.
Het onderzoek is volgens de Rutgers Nisso Groep, een kenniscentrum op het gebied van seksualiteit, representatief voor de Nederlandse stadsbevolking op het gebied van leeftijd, geslacht en opleiding. Meer dan zesduizend mensen van vijftien tot en met zeventig jaar werden voor de studie ondervraagd.
Bekenden
Eén op de vijf vrouwen zegt voor haar zestiende seksueel geweld te hebben meegemaakt. Bij mannen is dat één op de 25. Bij vrouwen is het geweld vrijwel altijd afkomstig van mannen of jongens (98 procent). Bij de mannen was 40 procent van de geweldplegers een vrouw of meisje. Het gaat bijna altijd om bekenden van de slachtoffers.
De conclusies van het onderzoek uit 2009 komen volgens het kenniscentrum overeen met ene eerder onderzoek uit 2006.
(ANP)
http://www.ad.nl/binnenla(...)teden_verkracht.html
Hoe kan het dikgedrukte gelinkt worden aan het hoge aandeel allochtonen in de steden?
Sex kan achteraf ook ongewenst zijn.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:48 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een misleidende titel zeg. Had verwacht dat het van telegraaf.nl zou komen.
Verkrachting is voor zover ik weet ongewenste sex met ook daadwerkelijk penetratie, terwijl het hier ook over kwetsende toenaderingen gaat. "Twaalf procent vrouwen in steden aangerand of onzedelijk benaderd" lijkt me dan beter.
Daarmee willen ze zeggen dat waar hun geldkraan zeker niet dicht moet gaan met de huidige crisis.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
Hoeveel procent wordt tijdens haar leven ooit verkracht?
Weet nit, kan me zomaar voorstellen dat het er behoorlijk wat zijn, en dan telt 50 jaar geleden inderdaad ook mee. Alleen wat ze daar nou mee willen zeggen is me niet helemaal duidelijk
en dat geweld vind je eerst wel prettig, maar daarna niet meer?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 18:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Sex kan achteraf ook ongewenst zijn.
Verkrachting is penetratie met geweld of onder dreiging van geweld o.i.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |