abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 april 2002 @ 10:59:41 #76
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_3849546
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 10:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Over de JSF was (is) men het in grote lijnen toch wel een beetje eens met elkaar? Lijkt me geen issue (meer) om de boel te laten klappen eerlijk gezegd. Maar, could be wrong...

Het zal niet de hoofdreden zijn maar bepaalde mensen bij de PVDA komt dit wel erg goed uit en die zullen dan ook geen poot uitsteken om het vallen van het kabinet tegen te gaan, sterker nog die wel eens een negatieve lobby zouden kunnen starten!
Hard, gemeen en snel
pi_3849559
Ik zou het niets meer dan terecht vinden dat er iemand verantwoordelijk word gesteld voor het falen in Srebenica en wordt berecht...maarja dat zal natuurlijk niet gebeuren.
pi_3849564
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 10:59 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Het zal niet de hoofdreden zijn maar bepaalde mensen bij de PVDA komt dit wel erg goed uit en die zullen dan ook geen poot uitsteken om het vallen van het kabinet tegen te gaan, sterker nog die wel eens een negatieve lobby zouden kunnen starten!

'Erg goed uitkomen' is m.i. iets anders dan 'de reden zijn van...'

Verder denk ik dat er zeker kamerleden zijn die bij het vallen van het kabinet even een zuchtje van opluchting zullen slaken.... .

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 16 april 2002 @ 11:02:17 #79
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_3849569
Nu wordt Kok toch geen voorzitter van Ajax he?
pi_3849576
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:02 schreef Armageddon het volgende:

Nee, linksbuiten! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 april 2002 @ 11:02:58 #81
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_3849577
Een demissionair kabinet mag toch geen nieuwe wetten meer aannemen of wetsvoorstellen indienen? Dat zou gunstig zijn, want dan kan Netelebos op het laatste moment niet nog snel wat van die domme dingen er door drukken.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_3849581
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:02 schreef Armageddon het volgende:
pi_3849588
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:02 schreef Tokus het volgende:
Een demissionair kabinet mag toch geen nieuwe wetten meer aannemen of wetsvoorstellen indienen? Dat zou gunstig zijn, want dan kan Netelebos op het laatste moment niet nog snel wat van die domme dingen er door drukken.
precies, daar dacht ik ook net aan...
  dinsdag 16 april 2002 @ 11:04:41 #84
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_3849590
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:02 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, linksbuiten! .

En Netelenbos in de spits zeker
  dinsdag 16 april 2002 @ 11:07:13 #85
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3849608
quote:
De JSF beslissing is ook nog niet erdoor he?

Das wel gunstig dus...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  Moderator dinsdag 16 april 2002 @ 11:08:03 #86
5428 crew  miss_sly
pi_3849617
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:00 schreef Duiveltja het volgende:
Ik zou het niets meer dan terecht vinden dat er iemand verantwoordelijk word gesteld voor het falen in Srebenica en wordt berecht...maarja dat zal natuurlijk niet gebeuren.
Zeker zou het een goede zaak zijn als er 'iemand' verantwoordelijk wordt gesteld voor dat drama, maar of dat nu het huidige kabinet moet zijn?
Wat dacht je van de VN? de legertop? om maar twee mogelijkheden te noemen...en uiteraard dienen de echte daders verantwoordelijk gesteld te worden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_3849623
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:04 schreef Armageddon het volgende:

[..]

En Netelenbos in de spits zeker

das toch nog iets beter dan de gemiddelde ajax-speler
  dinsdag 16 april 2002 @ 11:09:06 #88
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3849630
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zeker zou het een goede zaak zijn als er 'iemand' verantwoordelijk wordt gesteld voor dat drama, maar of dat nu het huidige kabinet moet zijn?
Wat dacht je van de VN? de legertop? om maar twee mogelijkheden te noemen...en uiteraard dienen de echte daders verantwoordelijk gesteld te worden!

De legertop luistert naar de minister van Defensie die weer luistert naar het Kabinet. Het kabinet is eindverantwoordelijk.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  dinsdag 16 april 2002 @ 11:09:42 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_3849634
Dat extra journaal voegde lekker veel toe
  dinsdag 16 april 2002 @ 11:13:09 #90
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_3849671
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:09 schreef Tijn het volgende:
Dat extra journaal voegde lekker veel toe
Nee, idd. Maar het blijft toch afwachten tot ze uit de ministerraad komen, dus ik denk dat er over een half uur nog steeds weinig nieuws is. (tenzij ze het in een half uur eens worden)
pi_3849706
om 12 uur zijn er weer extra uitzendingen op rtl 4 en 5...
  Moderator dinsdag 16 april 2002 @ 11:16:48 #92
5428 crew  miss_sly
pi_3849719
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:09 schreef X-Ray het volgende:

[..]

De legertop luistert naar de minister van Defensie die weer luistert naar het Kabinet. Het kabinet is eindverantwoordelijk.

Ik geloof nooit dat Karremans is opgedragen presentjes in ontvangst te nemen van Mladic, maar dat terzijde...

Ik vind persoonlijk dat er veel meer zaken aan de orde zijn dan de val van het kabinet als het om Srebrenica gaat. Met de val van een Nederlands kabinet schiet werkelijk niemand iets op, en kunnen alle fouten die gemaakt zijn later opnieuw gemaakt worden, door andere landen die zog. 'vredestroepen' sturen. Stel je voor dat er idd. een vredesmacht naar Israel gaat om 'de vrede te handhaven' (zoals ook Dutchbat officieel ging om vrede te handhaven) dan komen die gasten voor een groot probleem, want vrede handhaven waar geen vrede is, is onmogelijk! Dus Srebrenica 2 wacht om de hoek als er niets gebeurt, behalve het aftreden van het Nederlandse kabinet.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_3849744
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:16 schreef miss_sly het volgende:

Ik vind persoonlijk dat er veel meer zaken aan de orde zijn dan de val van het kabinet als het om Srebrenica gaat. Met de val van een Nederlands kabinet schiet werkelijk niemand iets op, en kunnen alle fouten die gemaakt zijn later opnieuw gemaakt worden, door andere landen die zog. 'vredestroepen' sturen. Stel je voor dat er idd. een vredesmacht naar Israel gaat om 'de vrede te handhaven' (zoals ook Dutchbat officieel ging om vrede te handhaven) dan komen die gasten voor een groot probleem, want vrede handhaven waar geen vrede is, is onmogelijk! Dus Srebrenica 2 wacht om de hoek als er niets gebeurt, behalve het aftreden van het Nederlandse kabinet.

Goed gesproken! Helemaal mee eens. Het kan en mag niet ophouden bij het vallen van het kabinet (wat weinig voorstelt, een maand voor de 2e kamer verkiezingen).
  dinsdag 16 april 2002 @ 11:20:25 #94
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3849764
quote:

[..]

Ik geloof nooit dat Karremans is opgedragen presentjes in ontvangst te nemen van Mladic, maar dat terzijde...

Daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat erom dat er een Nederlands Bataljon heen werd gestuurd dat totaal niet bewapend was behalve met wat proppeschieters, dat Dutchbat geen toestemming kreeg om te vechten en dat er geen luchtsteun kwam. En daar is toch echt het kabinet voor verantwoordelijk.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3849795
quote:

[..]

het kabinet treed nu vooral af omdat dat staatsrechtelijk bijna niet anders kan.

srebrenica 2 valt wel mee wat NL betreft, wij zullen écht wel oppassen de volgende keer.

[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3849807
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:23 schreef bluegrass het volgende:
srebrenica 2 valt wel mee wat NL betreft, wij zullen écht wel oppassen de volgende keer.
We hebben er helemaal niks van geleerd. Kijk maar naar de hele discussie (of er nu wel of geen Apaches mee moesten) die er was rond de uitzending van militaire naar Eritrea.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_3849825
quote:
Mag wel, maar het is bepaald niet de gewoonte.
  dinsdag 16 april 2002 @ 11:28:26 #98
13973 ranja
image means nothing
pi_3849833
Tja, het zal wel aan mij liggen maar volgens mij kunnen ze beter blijven zitten die laatste maand.

Het aftreden van de hele club is puur een gebaar, een symbool, nou daar heeft niemand wat aan. Alsof iemand op de wereld buiten Nederland daar anders door gaat denken...

Verder zijn er allerlei overleggen gepland om juist over deze zaak en het rapport te praten. Als het kabinet valt krijgt dat ineens een stuk minder status. Er moet gewoon gezocht worden naar de hoofdschuldigen. Natuurlijk had Nederland nooit militairen daar heen mogen sturen en natuurlijk was het niet goed dat iemand van het leger de hele zaak in de doofpot probeerde te stoppen. Maar of het volledige kabinet daar op dit moment voor moet aftreden, nee.

Ik zou het een stuk logischer vinden wanneer er door dit rapport een aantal mensen van de VN zouden aftreden en een aantal hoge nederlandse militairen ontslagen zouden worden.

pi_3849844
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

We hebben er helemaal niks van geleerd. Kijk maar naar de hele discussie (of er nu wel of geen Apaches mee moesten) die er was rond de uitzending van militaire naar Eritrea.

dat staat los van elkaar. De soldaten hadden in eritrea een veel ruimer mandaat en een betere waarborg voor de eigen veiligheid. En de parlemetaire enquete voor srebrenica komt er ook nog wel.
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
pi_3849853
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 11:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mag wel, maar het is bepaald niet de gewoonte.

volges mij mag dat niet meer hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')