Volgens mij bedoel jij javaanse surinamers.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef raaavi het volgende:
Surinamers hebben meestal sluik haar,
en lijken meer op mensen uit india etc.
Interessant. Ik vroeg me dat namelijk ook af. Ik zal er eens op gaan letten.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef raaavi het volgende:
Suriname is sowieso een grote mengelmoes, india,indonesiers,brazilianen,chinezen,nederlanders.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:09 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel jij javaanse surinamers.
De rest heeft merendeels kroeshaar.
ga nou niet denken dat dit topic weer open is dankzij jou vriendelijke not pm berichtjequote:
Mijn nichtje!quote:Op maandag 6 juli 2009 14:25 schreef Klonk het volgende:
Open, stelletje zeurkousen
En godverdomme de eerste de beste die quasi grappig denkt te moeten reageren die laat ik persoonlijk anaal penetreren door een kudde hitsige zebrahengsten, net zolang tot je sterretje eruit ziet als een platgereden eekhoorn en je huilend om je mammie, je oma en je kleine nichtje roept
Je durft het gewoon niet toe te gevenquote:Op maandag 6 juli 2009 14:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
ga nou niet denken dat dit topic weer open is dankzij jou vriendelijke not pm berichtje
Religie:quote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef raaavi het volgende:
LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLquote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef raaavi het volgende:
* 40,7% christendom (rooms-katholiek cf. Bisdom Paramaribo, Hervormd, Gereformeerd; e.a. Protestanten)quote:
quote:
En dan ben jij bang voor bagger posts, en controle houden etcquote:Op maandag 6 juli 2009 15:11 schreef Klonk het volgende:
laat me raden je bent surinamer en voelt jezelf beter, zelden in zoveel woorden een sneer gezien...
De grootste bevolkingsgroep in Suriname zijn de Hindoestanen.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:56 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
* 40,7% christendom (rooms-katholiek cf. Bisdom Paramaribo, Hervormd, Gereformeerd; e.a. Protestanten)
* 19,9% hindoeïsme
* 13,5% islam
* 5,8% traditionele en andere religies
* 4,4% geen godsdienst
* 15,7% geen gegevens
De grootste groep is bijv. Babel, Kluivert, Raymann, Bonjasky's enzo. Hindoes zijn o.a. Prem Radhakishun.
nee hij wordt graag anaal genomen.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:13 schreef raaavi het volgende:
[..]
En dan ben jij bang voor bagger posts, en controle houden etc
neuh, het zit zo knap verpakt, het straalt gewoon ik ben beter uit, gewoon nieuwsgierigquote:Op maandag 6 juli 2009 15:13 schreef raaavi het volgende:
[..]
En dan ben jij bang voor bagger posts, en controle houden etc
Neuh, ik ben een ellendige witnek.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:11 schreef Klonk het volgende:
laat me raden je bent surinamer en voelt jezelf beter, zelden in zoveel woorden een sneer gezien...
Hindustanen bedoel je denk ik. Javanen ook wel, maar die zijn met veel minder.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:09 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel jij javaanse surinamers.
De rest heeft merendeels kroeshaar.
Sorryquote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:51 schreef raaavi het volgende:
[..]
het zal wel komen omdat ik een halve surinamer ben, want ik ben dodelijk lui
Waarom denk je dat nog geen een Antilliaan gereageerd heeft?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:51 schreef raaavi het volgende:
[..]
het zal wel komen omdat ik een halve surinamer ben, want ik ben dodelijk lui
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woonden er toen al mensen dan? Als ze er al woonden dan waren het indianen en zijn er niet veel meer van over. De meeste Antillianen en Surinamers zijn afstammelingen van geimporteerde arbeiders, vrijwillig of niet.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:16 schreef Klonk het volgende:
ze hebben in ieder geval een ding gemeen, ze zijn tijdens door dezelfde expeditie ontdekt, zo rond 1500
Te ingewikkeld?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:01 schreef Thorical het volgende:
[..]
Waarom denk je dat nog geen een Antilliaan gereageerd heeft?
*Halfbloedje meld zich*quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:18 schreef sweetlady-o het volgende:
* Surinamer meld zich*
Ik merk bijna altijd een verschil tussen surinamers en antilianen maar vraag me niet hoe, ik merk het gewoon.
Je ontmoet toch de verkeerde Antillianen hoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:56 schreef Slappy het volgende:
[..]
SorryMaar ik bedoel ik ken wel een paar Surinamers vriendelijk mensen Antillianen daar in tegen zorgen vak voor overlast
Ik herken een Surinamer anders ook vaak zo. Dunno why though.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat zijn jullie politiek correct. Ik herken een Antilliaan gewoon aan z'n accent/uiterlijk/geur.
Nou, als halfbloed Surinamer heb ik ook geen fijne herinneringen aan Antilianen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:37 schreef L.no het volgende:
[..]
Je ontmoet toch de verkeerde Antillianen hoor.
Bolletjeslikkers stinken uit hun bek naar poep!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Wat zijn jullie politiek correct. Ik herken een Antilliaan gewoon aan z'n accent/uiterlijk/geur.
Er zit wel wat in trouwens. Al weet ik dat er zat genoeg zijn waar je het wel mee kan vinden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:44 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Nou, als halfbloed Surinamer heb ik ook geen fijne herinneringen aan Antilianen.
Heb 16 jaar in de bijlmer gewoond, en alleen met Antillianen kon ik het absoluut niet vinden.![]()
Je wilt ze niet als vijand hebben. Trust me, I know...
Niet in de Bijlmer in ieder gevalquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:48 schreef L.no het volgende:
[..]
Er zit wel wat in trouwens. Al weet ik dat er zat genoeg zijn waar je het wel mee kan vinden.
Bij de meeste niet nee.![]()
Dat weet ik niet. Ben daar nooit geweest. Ik praat zelf meer over het algemeen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:52 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet in de Bijlmer in ieder gevalZe wantrouwen namelijk iedereen, behalve hun eigen volkje.
Kom gezellig naar het Kwakoe festivalquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:53 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ben daar nooit geweest. Ik praat zelf meer over het algemeen.
Ik ben Antilliaans, maar dat zou niemand boeien eh?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:57 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kom gezellig naar het Kwakoe festival![]()
Als Surinaamse MOET je daar een keer geweest zijn!
En sleep je bootje mee
Owquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:00 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik ben Antilliaans, maar dat zou niemand boeien eh?
Bedankt voor je voorstel.
Ik denk dat ik wel een beetje op zal vallenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:01 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
OwZit ik net de Antillianen af te zeiken
![]()
Ga gewoon, niemand ziet het verschil
zal wel iets vergelijkbaars zijn, ik woon in de grensstreek, als ik een harde boer laat horen ze die in Duitsland met als gevolg dat ik ook keigoed ben in duitsers herkennenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Kwakoe festivalquote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:57 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Kom gezellig naar het Kwakoe festival![]()
Als Surinaamse MOET je daar een keer geweest zijn!
En sleep je bootje mee
Er komen meer blanken dan jij denktquote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:48 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel een beetje op zal vallen
Ja heb ik ook. Bijna altijd valt het te zien en zeker te horen. En anders is het vaak een verassing echt zo van wtf dan lijk je veel op een anti of andersomquote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:18 schreef sweetlady-o het volgende:
* Surinamer meld zich*
Ik merk bijna altijd een verschil tussen surinamers en antilianen maar vraag me niet hoe, ik merk het gewoon.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Donder toch op, helemaal niet waar.....quote:Op maandag 6 juli 2009 14:02 schreef raaavi het volgende:
De echte Surinamer is creools, en dus een mengelmoes van afrikaans en alle andere mogelijke combinaties, dus van kroes haar tot sluik haar, van zwart tot wit.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:11 schreef raaavi het volgende:
[..]
Suriname is sowieso een grote mengelmoes, india,indonesiers,brazilianen,chinezen,nederlanders.
Dus Surinamers in z'n algemeen is lastig
quote:Op maandag 6 juli 2009 15:11 schreef Klonk het volgende:
Misschien nu wel ondertussen, omdat ze veel kinderen krijgen, je kunt het vergelijken met marokkanen hier.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:13 schreef SanJuanDePasto het volgende:
[..]
De grootste bevolkingsgroep in Suriname zijn de Hindoestanen.
Ach, hebben we weer zo eentje.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 03:06 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
De echte Surinamer is creools, en dus een mengelmoes van afrikaans en alle andere mogelijke combinaties, dus van kroes haar tot sluik haar, van zwart tot wit.
Dat vindt jij, en ja de Surinen waren de oorspronkelijke bewoners. Toen kwamen de afrikanen, ongewild.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:48 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ach, hebben we weer zo eentje.
De ECHTE Surinamers zijn de Indianen, voor de rest is elke bevolkingsgroep in Suriname een "echte" Surinamer of niets.
Creolen hebben helemaal niks meer met Suriname dan Hindustanen, Javanen, Boslandcreolen of elke andere groep in Suriname.
En toen de Indiase en Javaanse arbeidersquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:35 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat vindt jij, en ja de Surinen waren de oorspronkelijke bewoners. Toen kwamen de afrikanen, ongewild.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:46 schreef Slappy het volgende:
Antillianen zijn lui
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:56 schreef Slappy het volgende:
[..]
SorryMaar ik bedoel ik ken wel een paar Surinamers vriendelijk mensen Antillianen daar in tegen zorgen vak voor overlast
![]()
Nee, tuurlijk is er geen 100% acceptatie, je hebt altijd idioten ertussen zitten zoals bijv. Thunderbitch die alleen maar verschillen gaan zoeken en zichzelf beter voelen. Maar als je het vergelijkt met bijv. Nederland is er veel betere "integratie". De groepen weten veel van elkaars cultuur etc.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En toen de Indiase en Javaanse arbeiders.
Ik heb van een Hindoestaanse Surinaamse ex-collega begrepen dat de etnische groepen in Surinamen helemaal niet zo goed mixen en dat zelfs binnen de Hindoestaanse gemeenschap er een tweedeling is. Volgens haar tussen de "slimme Hindoestanen" en de "domme nep-Indiase bollywood Hindoestanen".
Net zoals de Fok!ers die zich beter voelen dan MBO'ers, de Randstedeling die zich beter voelt dan de Fries of Limburger, de Turk uit Instanbul die neerkijkt op de Turk uit het platteland, de Vlaming en de Waal, de stadscreool die neerkijkt op de boslandcreool etc.quote:Volgens haar tussen de "slimme Hindoestanen" en de "domme nep-Indiase bollywood Hindoestanen".
Klopt, die kwamen vrijwillig als contractarbeiders....................quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En toen de Indiase en Javaanse arbeiders.
Ik heb van een Hindoestaanse Surinaamse ex-collega begrepen dat de etnische groepen in Surinamen helemaal niet zo goed mixen en dat zelfs binnen de Hindoestaanse gemeenschap er een tweedeling is. Volgens haar tussen de "slimme Hindoestanen" en de "domme nep-Indiase bollywood Hindoestanen".
Hoe kom je er nu weer bij dat ik me beter voel.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:43 schreef Asgard het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk is er geen 100% acceptatie, je hebt altijd idioten ertussen zitten zoals bijv. Thunderbitch die alleen maar verschillen gaan zoeken en zichzelf beter voelen. Maar als je het vergelijkt met bijv. Nederland is er veel betere "integratie". De groepen weten veel van elkaars cultuur etc.
[..]
Net zoals de Fok!ers die zich beter voelen dan MBO'ers, de Randstedeling die zich beter voelt dan de Fries of Limburger, de Turk uit Instanbul die neerkijkt op de Turk uit het platteland, de Vlaming en de Waal, de stadscreool die neerkijkt op de boslandcreool etc.
Dat is gewoon typisch voor de mens, komt overal voor.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:52 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
*Halfbloedje meld zich*
Ik merk ook snel het verschil tussen Suri's en Antilianen. Vooral qua gedrag.
Antilianen zijn vrij stugge mensen en voelen zich snel niet begrepen. Surinamers zijn daarentegen wat rustiger, en gaan eerder een dialoog aan.
Ben overigens van Creoolse afkomst.
De verschillen zijn groot, vooral het accent geeft de surinamer weg, qua innerlijk zijn ze hetzelfde, luie mensenquote:Op maandag 6 juli 2009 13:56 schreef F04 het volgende:
Vergeleken met Surinamers zijn er veel meer Antilliaanse probleemjongeren, tenminste dat is mijn indruk. Maar hoe zie je qua uiterlijk eigenlijk het verschil tussen een Surinamer en Antilliaan?
Wat geeft het dan weg?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:43 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
De verschillen zijn groot, vooral het accent geeft de surinamer weg, qua innerlijk zijn ze hetzelfde, luie mensen
Als iemand mij voor een surinamer zou aanzien zou ik hem glashard uitlachen nml.
wat een zielig wijf ben jij.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 03:14 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Misschien nu wel ondertussen, omdat ze veel kinderen krijgen, je kunt het vergelijken met marokkanen hier.
Vroeger was dat zeker niet zo. De meeste zaten ook op wat we hier het platte land zouden noemen.
Hoezo zielig? Het is gewoon een feit. Je kunt mij dan nu gaan aanvallen, maar het is niet anders.quote:
Jij voelt je als nikker verheven boven hindoestanen, en denkt dat nikkers meer bestaansrecht hebben in Suriname dan andere bevolkingsgroepenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:55 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Hoezo zielig? Het is gewoon een feit. Je kunt mij dan nu gaan aanvallen, maar het is niet anders.
Het zegt mij niks, want ik weet niet precies op wie je doelt, als je het hoort.quote:
Ten eerste ben ik geen nikker en ten tweede is het zoals het is. Heeft niets met verheven te maken, maar met geschiedenis.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:56 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
[..]
Jij voelt je als nikker verheven boven hindoestanen, en denkt dat nikkers meer bestaansrecht hebben in Suriname dan andere bevolkingsgroepenZielepoot.
Wat is zoals het is?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:02 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik geen nikker en ten tweede is het zoals het is. Heeft niets met verheven te maken, maar met geschiedenis.
Waar jij vond op mij te moeten reageren op de wijze waarop je deed.quote:
wat?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:04 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Waar jij vond op mij te moeten reageren op de wijze waarop je deed.
?quote:
Het zegt jou niks? Surinamers hebben een bepaald accent als ze praten, en Antillianen hebben een ander accent, zoals Rotterdammers een ander accent hebben dan Hagenezen en Amsterdammers. Daaraan alleen kan je al een Surinamer herkennen. Overigens bestaat er geen Antiliaans als taal, maar Papiaments (of Papiamento - wat je liever hebt). En deze taal is opgebouwd uit: Spaans, Nederlands, Duits, Engels, Portugees en Frans.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:01 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het zegt mij niks, want ik weet niet precies op wie je doelt, als je het hoort.
Ik weet wel dat Surinamers Nederlands met de paplepel ingegoten krijgen en de voertaal is Nederlands, Antillianen daarentegen spreken antilliaans. Aangezien het Antilliaans veel weg heeft van het spaans, en ze geen lidwoorden gebruiken, zitten ze vaak mis w.b.t. de en het, maar ook de zinsbouw is iets anders.
Conclusie: is wel duidelijk dacht ik zo.
Dacht dat dit nog steeds zo was? Toen ik er voor het laatst was 2 jaar geleden iig welquote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Het zegt jou niks? Surinamers hebben een bepaald accent als ze praten, en Antillianen hebben een ander accent, zoals Rotterdammers een ander accent hebben dan Hagenezen en Amsterdammers. Daaraan alleen kan je al een Surinamer herkennen. Overigens bestaat er geen Antiliaans als taal, maar Papiaments (of Papiamento - wat je liever hebt). En deze taal is opgebouwd uit: Spaans, Nederlands, Duits, Engels, Portugees en Frans.
Verder was NL vroeger de voertaal op de scholen in de Antillen, maar dat is niet meer zo, daarom spreekt de huidige generatie slechter NL. Mijn oma praat vloeiend Nederlands.
Ik weet dat het papiaments heet (officieel) het Surinaams heet ook niet Surinaams, maar ach, het was geen college. Natuurlijk hoor je het aan het accent, maar dat zegt de meeste mensen niets. De klank van de soort taal en de zinsopbouw geeft eerder een indicatie waar de verschillen zitten (zoals het gebruik van lidwoorden).quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Het zegt jou niks? Surinamers hebben een bepaald accent als ze praten, en Antillianen hebben een ander accent, zoals Rotterdammers een ander accent hebben dan Hagenezen en Amsterdammers. Daaraan alleen kan je al een Surinamer herkennen. Overigens bestaat er geen Antiliaans als taal, maar Papiaments (of Papiamento - wat je liever hebt). En deze taal is opgebouwd uit: Spaans, Nederlands, Duits, Engels, Portugees en Frans.
Verder was NL vroeger de voertaal op de scholen in de Antillen, maar dat is niet meer zo, daarom spreekt de huidige generatie slechter NL. Mijn oma praat vloeiend Nederlands.
Dat is al heel lang niet meer zo, op school zijn de lessen nu in het papiaments, en niet meer zoals vroeger in het Nederlands.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 18:35 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Dacht dat dit nog steeds zo was? Toen ik er voor het laatst was 2 jaar geleden iig wel
Dat moeten ze ook vooral doen als ze geen onderdeel van Nederland willen zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:47 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is al heel lang niet meer zo, op school zijn de lessen nu in het papiaments, en niet meer zoals vroeger in het Nederlands.
Ik ben zwart en ben Anti...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:44 schreef Muzz_ het volgende:
Surinamers:
Hindoestanen of Erg donkere (zwarte) negers.
Antillianen:
Bruine negers
Ik denk ook niet dat er maar één mogelijke beschrijving van Surinamers of Antillianen isquote:
Nee hoor, klopt niet. Surinamers zijn juist gemixt van donker naar wit.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:51 schreef Muzz_ het volgende:
Je hebt me waarschijnlijk verkeerd begrepen, Creoolse Surinamers lijken op Afrikanen (niet te onderscheiden van Nigerianen - Ghanezen bijvoorbeeld). Antillianen hebben volgens mij wat meer Europees bloed (niet al te veel misschien 20 - 30% gemiddeld genomen).
Nope...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:44 schreef Muzz_ het volgende:
Surinamers:
Hindoestanen of Erg donkere (zwarte) negers.
Antillianen:
Bruine negers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |