Jemig, dat is niet mis zeg!quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:41 schreef Brighteyes het volgende:
En wellicht komt er binnenkort een grote klus aan.
De grondplaat van ons huis, in de kruipruimte, is gebroken.
Dit komt omdat het zand eronder helemaal weggezakt is en de plaat dus geen draagbodem meer had. Eronder staat nu een hele ranzige plas water en de huizenarts (van Vereniging Eigen Huis) omschreef het als 'jullie hebben een sloot onder het huis'. De stok die hij er in stak kwam er zwart van de drab weer uit.
De muggenlarven drijven er op en het is idd geen wonder dat we gek worden van de muggen in huis, ondanks horren etc. (Die k*tbeesten komen zelfs uit onze keukenkasjes gevlogen.)
En als het een paar dagen droog is zakt het grondwater en hangt er echt een hele ranzige lucht in de gang.
We gaan nu met de verzekering in overleg over wie de kosten gaat dragen. Na een vorig onderzoek zei de verzekeraar nl. 'dat is een bouwfout' maar daar is de VEH meneer het gelukkig niet mee eens.
Als wij uiteindelijk gelijk krijgen van de verzekering moet wij het wegnemen van de oorzaak (aanvullen met nieuw zand) betalen, maar moet de verzekeraar alle vervolgschade betalen. En dus een nieuwe grondplaat.
En als dat een beetje mee/tegenzit moet dan de hele vloer eruit en komt er dus een nieuwe vloer in.
De fundering zelf is verder prima in orde volgens de VEH-arts.![]()
Mooi BE!quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:33 schreef Brighteyes het volgende:
Dat loopt nog steeds. We krijgen het wrsch toch niet vergoed van de verzekering dus we moeten er binnen kort maar eens mee aan de slag om dat gerepareerd te krijgen. Gelukkig hebben we wel wat spaargeld.
Dit is de bank:
http://www.mokana.nl/modernliving-bankstellen.htm
En dan hebben wij hem in het donkergrijs in de opstelling zoals de rode bank (iets naar onder scrollen) dus met het 45-graden deel, alleen dan in gespiegelde vorm (driezits, 45 graden hoek, eenzits) en met de smalle leuningen.
Aha! Die had ik niet meer scherp.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:58 schreef Brighteyes het volgende:
Hier zie je de schuine muur:
[ afbeelding ]
Bedankt BE voor het filmpje. Ik moet ook gaan stucken namelijkquote:Op donderdag 2 februari 2012 19:55 schreef Brighteyes het volgende:
Zooooo, gips staat 'te drinken'. Dat moet volgens Dennis.![]()
MeDennis!
Ik kijk steeds een klein stukje ga het nadoen en dan komt het vast goed.
![]()
![]()
Ik heb er echt zin in!
Het is een beetje afhankelijk van wat je met de muur gaat doen. De onze was niet spiegelglad, maar dat was prima omdat we gingen behangen, als je hem alleen gestuct wil laten dan zo ik wel pleisteren.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Bedankt BE voor het filmpje. Ik moet ook gaan stucken namelijk!
Kan iemand mij vertellen of dat pleisteren noodzakelijk is of dat het sponzen + spackmes erover voldoende is.
Mooi behang trouwens.
Ja!quote:Op maandag 13 februari 2012 23:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tx Dude, ik vind het nu een grote-mensen-muurtje!
Groot genoeg voor kinderarbeid.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:51 schreef Bluezz het volgende:
Ja! BE het is leuker zo!
En wat zijn die miniBEetjes alweer groot![]()
Waar is je kameel geblevenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:51 schreef stinkie het volgende:
En ik ben net speciaal een nieuwe camera gaan kopen om er mooie foto's van te maken
Hangt nog steeds in het fotolijstjequote:
Ja goed he. Er stond niet eens een aankoop-datum op de bestelbon dus ik kneep hem best wel met jouw verhaal in mijn achterhoofd.quote:
Dat denk ik ook, dan staat hij ook niet direct tegen de verwarming aan namelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:37 schreef Vicky het volgende:
Tis een kolosaal.ding zwg.. Idd een twee ipv driezits zou veel beter passen denk ik.
*Nieuwe camera wee op marktplaats zet*quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dan schuift het net wat in.
F. vind dat (terecht) wat rigoreus (en kostbaar),
dat wilde ik ook nog zeggen..quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:05 schreef Lois het volgende:
Heb je wel al contact met de zaak waar je hem gekocht had gehad, gewoon om even te kijken hoe zij hierin kunnen helpen?
Het scheelde niet veel Mous, maar ik schaamde me zo voor het verkeerd bestellen en wel denken dat het past dat ik niks durfde te zeggen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:30 schreef moussy het volgende:
Oh, ik zou in janken uitbarsten terwijl die lui nog rond zouden lopenen als hysterisch wijf zou ik uiteraard gebruld hebben dat ze de hele zooi maar weer mee moesten nemen.
Geen salontafel hebben wij geprobeerd, maar tis toch wat lastig, ook al is het stylisschshch verantwoord. Zit je daar met je kopje koffie en bordje gebak op den knietjes, lastig vind ik.
Nee, dat kan ik dus ook weer niet. En er staat:quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:31 schreef moussy het volgende:
Ohh mooi, ik zou mailen dat ze de verkeerde geleverd hebben, check de bon maar!
Dan zouden ze hem nu moeten komen halen. Met 2 kinderen en een kat is dat niet te doen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:34 schreef miss_sly het volgende:
Misschien zijn ze best genegen om het tweezitsdeel tegen een lager tarief te leveren als ze het driezitsdeel vrijwel ongebruikt weer mee terug kunnen nemen.
Wordt wel een tijdje heel voorzichtig zitten dan, dat er geen vlekken in komen enzo.
Ja!quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, maar hij zit trouwens wel heel lekker!![]()
Niets van aantrekken hoor, smaken verschillen, jeweetzzquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
En ja, druk... in de ogen van sommigen wel, mij stoort het niet.
Dat is altijd zo lastig van topics hier, leuk om te horen dat mensen meedenken, maar als er dingen zijn die jij heel leuk vindt en een ander niet steekt dat toch!![]()
Dat was ook mijn gedachtequote:Op woensdag 22 februari 2012 15:35 schreef Candaasje het volgende:
Is het veel werk om het kastje van hout naast de bank naar de andere muur te slepen?
Als je een 2-zitter kunt krijgen (of kopen) zou ik het wel doen, maar het scheelt denk ik ook wel als die kast er niet tegenaan gepropt staat.
Ja, dat zou al schelen, maar dan moet er aan de overkant wat geschoven worden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:35 schreef Candaasje het volgende:
Is het veel werk om het kastje van hout naast de bank naar de andere muur te slepen?
Als je een 2-zitter kunt krijgen (of kopen) zou ik het wel doen, maar het scheelt denk ik ook wel als die kast er niet tegenaan gepropt staat.
Gewoon een licht-kleurige "ding" boven je bank hangen, dat breekt zo lekker de week donkere hoek.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is altijd zo lastig van topics hier, leuk om te horen dat mensen meedenken, maar als er dingen zijn die jij heel leuk vindt en een ander niet steekt dat toch!![]()
wat zij zei, je moet er wonen.. tis geen toonzaal.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:42 schreef lily het volgende:
Ik vind het eigenlijk prima kunnen hoor. Wat maakt het uit dat hij een stuk van de muur staat?
Ik zou dan wel die bruine kast een andere plek geven, dat wel. Een mooie grote vaas, iets van hoge smalle decoratie achter het losstaande stuk zou mooi staan.
Een grote bank is heerlijk voor een gezin en mag best een prominente rol in een woonkamer hebben.
Dit is ook wel een leuke oplossing. Zie je het speelgoed ook niet wanneer je op de bank zitquote:Op woensdag 22 februari 2012 15:32 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het heel dapper dat je ze hebt gemaild!![]()
Nog een ander maf idee: een doorzichtige ixxi ophangen als roomdivider voor het gedeelte van de bank dat uitsteekt, kast op een andere plaats zetten en daar een leuke kinderspeelhoek van maken.
Maar ik zou geloof ik ook gewoon m'n verlies nemen, hoor. Als de tweezitter de beste oplossing is, doen! Eerst even laten bezinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |