abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:55:00 #126
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_70756361
Maar tegen wie of wat of waarover moet hij dan getuigen?
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_70761086
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:07 schreef UltraR het volgende:
Dat valt me voorlopig toch 100% mee. Ik had me al op het ergste voorbereid.
De bron is natuurlijk wel rabosport.nl
Maar toch hoop ik dat het hier bij blijft

Trouwens, is Rasmussen nu al eens daadwerkelijk op doping betrapt
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_70761132
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 22:21 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

De bron is natuurlijk wel rabosport.nl
Maar toch hoop ik dat het hier bij blijft

Trouwens, is Rasmussen nu al eens daadwerkelijk op doping betrapt
Officieël dacht ik niet.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:37:06 #129
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70761797
Elke zaak maakt weer duidelijk dat in het wielrennen structureel elke laag kwa organisatie of atleet niet professioneel is uitgezonderd een paar.
- De media gedraagd zich verre van professioneel door aan de ene kant insinuaties te doen, aan de andere kant informatie achter houden over bepaalde zaken.
- Organisaties als ASO en UCI die elkaar de tent uit vechten voor macht. Daarbij ondertussen overkomen als kleine kinderen die aandacht tekort komen.
- Renners die gebruiken.
- Wielerploegen met artsen die meerdere renners hebben begeleid die op doping zijn betrapt. En doodleuk naar een andere ploeg kunnen.
- Ploegleiders met zelf een dopingverleden, ploegleiders met meerdere belangen, ploegleiders die met 2 maten meten.

zo kan je nog wel even doorgaan.

Maar bovenal geniet ik ondertussen van de sport in al zijn facetten
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_70764000
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 19:25 schreef TheArt het volgende:
Nou daar heb je een deel van je gevraagde openheid, Barca:
[..]

Niet verrassend dit natuurlijk. Denkt iemand nu werkelijk dat Rabo-leiding hun renners de vrije hand geven om verhoord te worden als ze echt bedenkingen hebben bij hun eigen renners?

Maar de insinuaties van de media waren de laatste weken zodanig hoog, dat de (imago)schade voor Rabo al geschiedt is... Ze hebben ze schijn tegen... Jammer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:35:43 #131
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70764392
Misschien de renners gezegd wat ze moeten zeggen?

Als je de renners niet laat gaan ben je helemaal verdacht.

Wat is er eigenlijk gevraagd in Wenen? Misschien wordt georganiseerd gebruik niet duidelijk, maar dat betekent dan nog niet dat er niet gebruikt wordt.

En ... als de "beschuldigingen" vaag zijn, dan is het ook lastig om met verklaringen duidelijkheid te verschaffen. Lees: er komt geen bewijs dat een renner schuldig is, en zonder duidelijkheid bewijs kan justitie niet straffen.

Ik zit nog steeds te dubben "Getuigen". Getuigen tegen/voor wie of wat? Lijkt me eerder dat men spreekt van getuigen maar dat er eigenlijk sprake is van verdachten.

Ondanks dit goede bericht verwacht ik dat Rabobank het sponsorcontract niet zal verlengen. Het imago heeft een zoveelste klap gekregen.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70764892
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:35 schreef Barca het volgende:
Misschien de renners gezegd wat ze moeten zeggen?

Als je de renners niet laat gaan ben je helemaal verdacht.
Het was een verklaring onder ede. Als ze liegen, plegen ze meineed.
quote:
Wat is er eigenlijk gevraagd in Wenen? Misschien wordt georganiseerd gebruik niet duidelijk, maar dat betekent dan nog niet dat er niet gebruikt wordt.
Of ze contacten met Humanplasma hebben gehad. Dat is waar de zaak om draait. En natuurlijk betekent het niet dat ze geen doping gebruiken, maar het betekent ook niet dat ze wel doping gebruiken. Je blijft maar vissen naar dopinggebruik. Wil je graag dat ze dope gebruiken ofzo? Het bewijs daarvoor is nog altijd niet geleverd, dus zijn ze onschuldig.
quote:
En ... als de "beschuldigingen" vaag zijn, dan is het ook lastig om met verklaringen duidelijkheid te verschaffen. Lees: er komt geen bewijs dat een renner schuldig is, en zonder duidelijkheid bewijs kan justitie niet straffen.
Het bewijs is er niet, dus ze zijn onschuldig voorlopig. Zo werkt de rechtsstaat.
quote:
Ik zit nog steeds te dubben "Getuigen". Getuigen tegen/voor wie of wat? Lijkt me eerder dat men spreekt van getuigen maar dat er eigenlijk sprake is van verdachten.
Dat kan je wel denken, maar laten we het gewoon maar bij "getuigen" houden, net zoals de officiële instanties dat doen...
quote:
Ondanks dit goede bericht verwacht ik dat Rabobank het sponsorcontract niet zal verlengen. Het imago heeft een zoveelste klap gekregen.
Dat weet ik niet. Als ze gewoon de officiële weg volgen en zich niet laten leiden door emoties gaan ze gewoon door. Heb nog geen signalen gezien die de richting op wijzen dat ze zouden stoppen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:00:09 #133
30220 Barca
pi_70765291
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:48 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het was een verklaring onder ede. Als ze liegen, plegen ze meineed.
[..]

Of ze contacten met Humanplasma hebben gehad. Dat is waar de zaak om draait. En natuurlijk betekent het niet dat ze geen doping gebruiken, maar het betekent ook niet dat ze wel doping gebruiken. Je blijft maar vissen naar dopinggebruik. Wil je graag dat ze dope gebruiken ofzo? Het bewijs daarvoor is nog altijd niet geleverd, dus zijn ze onschuldig.
[..]

Het bewijs is er niet, dus ze zijn onschuldig voorlopig. Zo werkt de rechtsstaat.
[..]

Dat kan je wel denken, maar laten we het gewoon maar bij "getuigen" houden, net zoals de officiële instanties dat doen...
[..]

Dat weet ik niet. Als ze gewoon de officiële weg volgen en zich niet laten leiden door emoties gaan ze gewoon door. Heb nog geen signalen gezien die de richting op wijzen dat ze zouden stoppen.
Ja, maar in theorie is het mogelijk dat ze dat plegen. En er op gokken dat dat niet aan het licht komt.

Ik vis niet. Ik hou met iedere mogelijkheid rekening. Bovendien ben ik er van overtuigd (puur gevoel) dat ze (bijna) allemaal gebruiken in dit peloton.

Ik noem ze geen verdachten, ik vraag me alleen af waarom/waarvoor/-tegen ze getuigen. Dat recht heb ik. Hoe vervelend jij dat misschien ook vindt.

Rabobank heeft al vaker aangegeven niet met doping geassocieerd te willen worden. Die waren al flink geïrriteerd door de zaak Rasmussen. Veel willen die niet meer met modder bekogeld worden.
pi_70765428
Ik heb het idee het sommige mensen ook hopen dat er weer allerlei schandalen gaan plaats vinden en dat er weer een sponsor zich terugtrekt uit de sport. Vals spel is in elke sport (met name waar de (financiele) belangen groot zijn) aanwezig, en er gebeuren zaken die het daglicht niet altijd evengoed kunnen verdragen. Maar ik vind het belachelijk om te hopen (want dat proef ik hier en daar) dat Rabobank zich terugtrekt uit het profpeleton.

Of hebben we hier te maken met moraalridders die ook vinden dat Aegon het sponsorcontract met Ajax moet beëindigen als Ajax Elia heeft gevraagd om een transfer te forceren.

Bij het wielrennen wordt alles uitvergroot, en dat slaat helemaal nergens op. Ik durf zelfs te stellen dat Rabobank er gewoon heel veel publiciteit aan over houdt, meer dan bijvoorbeeld bij een voetbalclub die niet ineens als team Rabo door het leven gaat.
pi_70765547
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:03 schreef Held_op_Sokken het volgende:

Of hebben we hier te maken met moraalridders die ook vinden dat Aegon het sponsorcontract met Ajax moet beëindigen als Ajax Elia heeft gevraagd om een transfer te forceren.
Wat een opnzinnige vergelijking. Dat slaat echt als een lul op een drumstel.
pi_70765674
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja, maar in theorie is het mogelijk dat ze dat plegen. En er op gokken dat dat niet aan het licht komt.

Ik vis niet. Ik hou met iedere mogelijkheid rekening. Bovendien ben ik er van overtuigd (puur gevoel) dat ze (bijna) allemaal gebruiken in dit peloton.

Ik noem ze geen verdachten, ik vraag me alleen af waarom/waarvoor/-tegen ze getuigen. Dat recht heb ik. Hoe vervelend jij dat misschien ook vindt.

Rabobank heeft al vaker aangegeven niet met doping geassocieerd te willen worden. Die waren al flink geïrriteerd door de zaak Rasmussen. Veel willen die niet meer met modder bekogeld worden.
Ik hou ook alle mogelijkheden open hoor. Ik denk echt niet de wielersport clean is. Maar ik hoef dat niet steeds naar voren te brengen met insinuaties en voorbarige conclusies. Ik wacht liever op bewijzen voordat ik iets roep.
pi_70765706
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:07 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Wat een opnzinnige vergelijking. Dat slaat echt als een lul op een drumstel.
Tja ik ben persoonlijk ook Ajax fan, maar het is gewoon iets dat ik buitengewoon onetisch vind. Want als je zulke dingen gaat roepen tegen spelers die je witl hebben dan verlies je bij mij wel het respect als organisatie. Bij de doping geruchten (want dat zijn het vaak) is er de afgelopen jaren volgens mij met name sprake van een (wat niet ziet wat niet deert) mentaliteit. Dat is in mijn ogen persoonlijk niet erger dan het aanmoedigen van het forceren van een breuk..

Zelf vind ik het gevalletje forceren misschien nog wel verwerpelijker.. Maarja roep iets over voetbal en de wereld is te klein.

Overigens ga ik er vanuit dat jij iemand bent die in beide gevallen niet inziet waarom de sponsor zich zou moeten terugtrekken. En mijn betoog is met name gericht op mensen die vinden dat het ene (voetbal) wel kan, en de dopingblindheid (wielrennen) niet.
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:13:47 #138
30220 Barca
pi_70765768
1. Niet steeds.
2. Ik insinueer niet, ik geef mijn mening.
  woensdag 8 juli 2009 @ 00:15:05 #139
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_70765810
dat de schijn tegen is, is ook een fout van de pers. ze creeren hun eigen hype en maken op hun manier de sport net zo kapot als waar ze anderen van beschuldigen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_70766172
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:22 schreef Klopkoek het volgende:
http://tour2009.nos.nl/nieuws/artikel/id/tcm:45-538662/

Rabobank is het oude wielrennen. Kan me nog goed herinneren dat Dekker en Boogerd toentertijd Rasmussen niets kwalijk namen.... omdat ze er zelf ook aan mee deden waarschijnlijk.
Waar deden Boogerd en Dekker dan precies aan mee? Het liegen over hun whereabouts? .. of anders nl?

Die Rasmussen zal btw niet snel meer fietsen tenzij hij een zekcentje heeft van zo'n ¤700.000,-

http://www.telegraaf.nl/t(...)laris_betalen__.html
look look .. over there -->
pi_70766527
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:15 schreef One_of_the_few het volgende:
dat de schijn tegen is, is ook een fout van de pers. ze creeren hun eigen hype en maken op hun manier de sport net zo kapot als waar ze anderen van beschuldigen.
Dat heb je overal, de media vernietigd nu eenmaal veel dingen. Of het nu sporters, celebs of anderen zijn. Ze zoeken naar dat ene sensatie puntje en belichtten dat grootst uit. Heb dan ook een gore hekel aan die sensatie journalisten. Geen grijntje zelfrespect.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70766561
Oh.. kom er net achter dat bovenstaand artikel van de Telegraaf waarschijnlijk een leugen is net als het vermeende doping gebruik van Rasmussen.

telegraaf doping artikel
http://www.telegraaf.nl/t(...)apt_op_dynepo__.html

uci press release (let op datum :p)
http://www.uci.ch/Modules/ENews/ENewsDetails.asp?id=NjQzMw&MenuId=MTI2Mjc&LangId=1&BackLink=%2Ftemplates%2FUCI%2FUCI7%2Flayout%2Easp%3FMenuId%3DMTI2Mjc%26LangId%3D1%261602917X57X56Page%3D1

Begin ook te twijfelen aan die 700,000 euro omdat als je naar engelstalige sites zoekt je daarover niets vindt.. het is ook niet op velonews... ach ja de telegraaf

Om nog effe toetevoegen er zijn wel hordes Nederlandse sites die dit blijkbaar klakkeloos hebben overgenomen zonder ff naar een bron te zoeken ..
look look .. over there -->
pi_70768784
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eigenlijk hoort dit meer thuis in het Menchov-topic, maar ik vind dat Rabo Menchov ook verkeerd gebruikt (al moet hij zelf natuurlijk ook nog willen). Uiteindelijk zie je 'm alleen maar in de grote ronde's en eventueel in één van die kleine Spaanse rittenkoersjes en dan is het gedaan.

Aan de andere kant probeert Rabo al jaren om de AGR, de Waalse Pijl of LBL te winnen met Boogerd, Freire, Dekker en nu Gesink, terwijl ze met Menchov een veel geschiktere kandidaat hebben, die kan in een goede dag echt een Valverdiaanse versnelling plaatsen die weinigen kunnen volgen. Maar hij rijdt daar nooit (of toch zelden) mee.
Goed idee
pi_70768848
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:00 schreef Barca het volgende:

[..]

Die overtuiging dat ze (bijna) allemaal gebruiken heb ik ook.
maar je hoeft 't niet in 75% van je posts steeds weer te zeggen

Als zowel de rechtbank als de Rabobank zeggen dat ze als getuigen zijn verhoord, waarom daar dan aan twijfelen (want weliswaar deed je dat in deze post niet, maar iets verder naar boven wel)?

Dat ze opgeroepen worden als getuigen kan er simpelweg mee te maken hebben gehad dat ze ook bij Rabobank hebben gereden, net als Kohl. Of dat Kohl anderen heeft genoemd, waarmee ze in de ploeg hebben gezeten.
  woensdag 8 juli 2009 @ 09:34:36 #145
30220 Barca
pi_70769430
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die overtuiging dat ze (bijna) allemaal gebruiken heb ik ook.
maar je hoeft 't niet in 75% van je posts steeds weer te zeggen

Als zowel de rechtbank als de Rabobank zeggen dat ze als getuigen zijn verhoord, waarom daar dan aan twijfelen (want weliswaar deed je dat in deze post niet, maar iets verder naar boven wel)?

Dat ze opgeroepen worden als getuigen kan er simpelweg mee te maken hebben gehad dat ze ook bij Rabobank hebben gereden, net als Kohl. Of dat Kohl anderen heeft genoemd, waarmee ze in de ploeg hebben gezeten.
Maar als je getuige bent, dan is dat omdat er iemand anders verdacht is. Wie dan?
pi_70769524
Die instantie zelf OF misschien Kohl ofzo. Maar het Kohl verhaal vind ik raar omdat hij zegt dat juist bij het Rabo continentaal team geen dope cultuur heerste. (Ik blijf dit een opvallende opmerking vinden die juist verschrikkelijk in het voordeel van Rabo pleit).
  woensdag 8 juli 2009 @ 09:42:43 #147
30220 Barca
pi_70769590
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:39 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Die instantie zelf OF misschien Kohl ofzo. Maar het Kohl verhaal vind ik raar omdat hij zegt dat juist bij het Rabo continentaal team geen dope cultuur heerste. (Ik blijf dit een opvallende opmerking vinden die juist verschrikkelijk in het voordeel van Rabo pleit).
Maar, eerder werden ze inzake Humanplasma als verdachten genoemd. Kohl? Die heeft zelf toch al een verklaring gegeven over zijn gedrag? Die ontkende het gebruik van en handel in niet.

En het hof van Wenen zou een verdachte zijn? Dat lijkt me niet.
pi_70769608
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:34 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar als je getuige bent, dan is dat omdat er iemand anders verdacht is. Wie dan?
Anderen die zowel bij Rabo als Gerolsteiner hebben gereden.
Als we dan toch namen moeten gaan noemen: Leipheimer heeft bij beide gereden. Misschien krijgt die vanavond wel een sms-je
pi_70769668
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar, eerder werden ze inzake Humanplasma als verdachten genoemd.
Ze werden vooral door de media als verdachten genoemd heb ik het idee...
pi_70769672
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar, eerder werden ze inzake Humanplasma als verdachten genoemd. Kohl? Die heeft zelf toch al een verklaring gegeven over zijn gedrag? Die ontkende het gebruik van en handel in niet.

En het hof van Wenen zou een verdachte zijn? Dat lijkt me niet.
Ik doelde op Humanplasma. Misschien dat ze daar de zaak tegen aan het rondbreien zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')