Heb ik iets gemist, waren de Amerikaanse verkiezingen alleen in Israël dan?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof Obama wat te vertellen heeft. Israel is de baas. Als puntje bij paaltje komt, dient Obama zich ook gewoon naar de wensen van Israel te schikken.
Geheel terecht overigens!
ISRAEL
Je legt verbanden die er niet zijn. Als je de radicale islam vanuit een typisch Europees dedain gaat bagatelliseren, zul je nooit voldoende inzicht in die wereld krijgen om er een fatsoenlijke discussie over te kunnen voeren.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:16 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
ORLY?
Hm. Maar denk jij dat de president denkt dat Allah het land wel zal redden? Werkelijk?
(Ohja, had Bush niet met God gepraat, betreffende die oorlog tegen Irak?)
JIj weet ook wel dat Israel prima zelf kan bepalen of het wel of niet Iran aanvalt. Daar hebben ze Barakje niet voor nodig.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:21 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist, waren de Amerikaanse verkiezingen alleen in Israël dan?
Het is natuurlijk niet geheel waar, maar lees je toch maar eens in m.b.t. de Joodse lobby.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:21 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist, waren de Amerikaanse verkiezingen alleen in Israël dan?
quote:Op maandag 6 juli 2009 20:23 schreef cultheld het volgende:
Bush liet zich inspireren door het christendom (zoals zoveel democraten), maar claimde niet in naam van god te spreken.
quote:Abu Mazen, Palestinian Prime Minister, and Nabil Shaath, his Foreign Minister, describe their first meeting with President Bush in June 2003.
Nabil Shaath says: "President Bush said to all of us: 'I'm driven with a mission from God. God would tell me, "George, go and fight those terrorists in Afghanistan." And I did, and then God would tell me, "George, go and end the tyranny in Iraq …" And I did. And now, again, I feel God's words coming to me, "Go get the Palestinians their state and get the Israelis their security, and get peace in the Middle East." And by God I'm gonna do it.'"
Abu Mazen was at the same meeting and recounts how President Bush told him: "I have a moral and religious obligation. So I will get you a Palestinian state."
Tuurlijk kunnen ze dat zelf. Moeten ze alleen niet rekenen op steun mocht het verkeerd uitpakken.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
JIj weet ook wel dat Israel prima zelf kan bepalen of het wel of niet Iran aanvalt. Daar hebben ze Barakje niet voor nodig.
Natuurlijk kunnen ze dat zelf bepalen. En ze zullen dan zelf de gevolgen dragen van een nucleair Iran dat misschien wel eens uit kan zijn op wraak, samen met eventuele bondgenoten, de komende dertig jaar, zonder dat de rest van de wereld het wat boeit, aangezien Israël het conflict begonnen is, dat kunnen ze immers zelf bepalen.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
JIj weet ook wel dat Israel prima zelf kan bepalen of het wel of niet Iran aanvalt.
1. Het pakt niet verkeerd uit.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen ze dat zelf. Moeten ze alleen niet rekenen op steun mocht het verkeerd uitpakken.
De radicale Islamquote:Op maandag 6 juli 2009 20:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je legt verbanden die er niet zijn. Als je de radicale islam vanuit een typisch Europees dedain gaat bagatelliseren, zul je nooit voldoende inzicht in die wereld krijgen om er een fatsoenlijke discussie over te kunnen voeren.
Wat is dit dan?quote:Bush liet zich inspireren door het christendom (zoals zoveel democraten), maar claimde niet in naam van god te spreken.
Wat bazel je? Daar had je het helemaal niet over?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
JIj weet ook wel dat Israel prima zelf kan bepalen of het wel of niet Iran aanvalt. Daar hebben ze Barakje niet voor nodig.
De VS helpt Israel toch wel als puntje bij paaltje komt. Ik denk dat Iran na de Israelische behandeling weinig meer te willen heeft. Bondgenoten zullen ook wel inzien dat ze beter hun gemak kunnen houden. Het is of je mond houden of naar het stenen tijdperk gebombardeerd worden. Ik denk dat ze kiezen voor de eerste optie, al zal Israel niet wakker liggen van een keuze voor de 2e optie.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen ze dat zelf bepalen. En ze zullen dan zelf de gevolgen dragen van een nucleair Iran dat misschien wel eens uit kan zijn op wraak, samen met eventuele bondgenoten, de komende dertig jaar, zonder dat de rest van de wereld het wat boeit, aangezien Israël het conflict begonnen is, dat kunnen ze immers zelf bepalen.
Jawel.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:32 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wat bazel je? Daar had je het helemaal niet over?
Ik heb het niet over de religie van een miljard personen. Leg je toch weer een verband dat er niet is.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:31 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De radicale Islam. Ja, ik bagatelliseer het. Het gaat om de persoon Ahmedinejad en Khomeini, niet een religie waar meer dan een miljard mensen in geloven. Een verband leggen tussen die religie en die 2 personen is eerder een verband wat er niet is.
[..]
Wat is dit dan?
George Bush: 'God told me to end the tyranny in Iraq'
http://www.guardian.co.uk/world/2005/oct/07/iraq.usa
Nee, je had het erover alsof de US terecht een volgzaam iets van Israël zou zijn.quote:
Waarom zeg je dan radicale Islam, als radicale Ahmedinejad en Khomeini voldoende is?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de religie van een miljard personen. Leg je toch weer een verband dat er niet is.
Oke, dan heeft Bush op persoonlijke titel onzin verkocht; het is echter geen officiële Amerikaanse policy.
US is een trouwe bondgenoot van Israel inderdaad.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee, je had het erover alsof de US terecht een volgzaam iets van Israël zou zijn.
Misschien moet ik je geheugen opfrissen.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
US is een trouwe bondgenoot van Israel inderdaad.
En toen kwam ik met de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Weet je nog?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof Obama wat te vertellen heeft. Israel is de baas. Als puntje bij paaltje komt, dient Obama zich ook gewoon naar de wensen van Israel te schikken.
Geheel terecht overigens!
ISRAEL
Fijne dictatuur ben jij fan van zeg. Bek houden, doe wat wij willen en zeggen of ga letterlijk dood.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
De VS helpt Israel toch wel als puntje bij paaltje komt. Ik denk dat Iran na de Israelische behandeling weinig meer te willen heeft. Bondgenoten zullen ook wel inzien dat ze beter hun gemak kunnen houden. Het is of je mond houden of naar het stenen tijdperk gebombardeerd worden. Ik denk dat ze kiezen voor de eerste optie, al zal Israel niet wakker liggen van een keuze voor de 2e optie.
Omdat Iran een theocratie is, die gestoeld is op de radicale interpretatie van de sji'itische islam.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan radicale Islam, als radicale Ahmedinejad en Khomeini voldoende is?
Obama kan wel praatjes hebben, maar als puntje bij paaltje komt dient hij Israel gewoon te steunen en dat zal hij ook doen.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:36 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Misschien moet ik je geheugen opfrissen.
[..]
En toen kwam ik met de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Weet je nog?
Ik vind het erg kort door de bocht om een staat die gebruik maakt van het recht om zich te verdedigen meteen af te schilderen als een dictatuur.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Fijne dictatuur ben jij fan van zeg. Bek houden, doe wat wij willen en zeggen of ga letterlijk dood.
Niet bepaald.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Omdat Iran een theocratie is, die gestoeld is op de radicale interpretatie van de sji'itische islam.
Wat jij wil. Die periode is imo wel voorbij. En zeker sinds Israël net zoals diegene waar het tegen streed het oorlogsrecht met complete benen overschreed.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Obama kan wel praatjes hebben, maar als puntje bij paaltje komt dient hij Israel gewoon te steunen en dat zal hij ook doen.
De radicale islam is er niet altijd geweest; ik zal de laatste zijn die dat beweert. Maar vandaag de dag is de radicale islam (in diverse vormen) er wel degelijk. Dat moet je niet d.m.v. semantische zijdiscussies onder het tapijt proberen te schuiven.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:43 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Niet bepaald.
Khomeini heeft een hiërarchie aangebracht in de Islam, -welke voorheen niet bestond, in tegenstelling tot het Christendom, met zijn paus- en heeft zichzelf, heel erg Westers, 'paus' van het geloof aldaar gemaakt.
Het gaat dan dus helemaal niet zozeer om de Islam, maar om de hiërarchie van Khomeini en zijn sidekick Ahmedinejad. Het dan hebben over Islam legt juist verbanden die er niet zijn.
Want?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Obama kan wel praatjes hebben, maar als puntje bij paaltje komt dient hij Israel gewoon te steunen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |