Filmpje van ABC met het oorspronkelijke interview (delen ervan): http://blogs.abcnews.com/(...)ssions-on-iran-.htmlquote:De Verenigde Staten zullen Israël niet in de weg staan, als de Israëlische regering van premier Benjamin Netanyahu besluit tot een aanval op Iran. Dat heeft de Amerikaanse vicepresident Joe Biden vandaag tegen de Amerikaanse omroep ABC gezegd.
Biden zei dat als de Netanyahu-regering besluit tot een nieuwe richting in het Iran-beleid, "ze het soevereine recht heeft dat te doen". "Dat is niet onze keuze", aldus Biden.
De vicepresident zei dat het aanbod van president Barack Obama aan Teheran om te praten over het Iraanse nucleaire programma nog steeds op tafel ligt. Biden liet weten dat wat hem betreft geen concessies meer worden gedaan om Iran aan de onderhandelingstafel te krijgen.
De afgelopen jaren is in de internationale media herhaaldelijk gespeculeerd over plannen van Israël om Iraanse nucleaire installaties aan te vallen.
Obama had het al voor de verkiezingen over praten met Iran ipv boycotten en dreigen, aangezien via die weg meer bereikt zou kunnen worden, volgens hem.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:44 schreef remlof het volgende:
Hmm, vage uitspraak van Biden... Lijkt loodrecht op het beleid van Obama te staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpje:
http://blogs.abcnews.com/(...)ssions-on-iran-.html
Israel plat nuken? waarmee?quote:Op zondag 5 juli 2009 22:47 schreef alors het volgende:
Laat ze dat hele Israel dan maar platnuken, zijn we daar ook vanaf. Gezeik altijd over het beloofde land en de daarbij horende voorrechten
En de Saudi's vinden alles best, als er maar onrust is, dan kunnen ze de olie duurder verkopen. Geen nieuws wmb.
Ach Iran heeft vast wel ergens een voorraadje liggen. En anders heeft Rusland vast nog wel wat in de aanbieding voor ze.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:49 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Israel plat nuken? waarmee?
En dan nemen ze palestina, gaza ook mee hoor. En dus ook Hamas en die zijn goede vriendjes met Iran dus dat zal niet gebeuren.
Een vergeldingsaanval is wat anders dan een "pre-emptive" strike op iraanse nucleaire centrales.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:54 schreef superworm het volgende:
http://www.examiner.com/x(...)-security-commitment
Clinton, 2 weken geleden: "I think there would be retaliation from the US [if Iran nuked Israel]".
Ja hehe. Ik bedoel: de opties (aangevallen worden/aanvallen) zijn nu dus terugslaan/negeren. Dat was eerst terugslaan/veroordelen. Nogal een verandering. Maar was Bush niet ook best positief? Toen hebben ze uiteindelijk ook niks gedaan.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Een vergeldingsaanval is wat anders dan een "pre-emptive" strike op iraanse nucleaire centrales.
Ja duh, de Republikeinen doen nooit zo moeilijk om een oorlogje meer of minderquote:Op zondag 5 juli 2009 23:01 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja hehe. Ik bedoel: de opties (aangevallen worden/aanvallen) zijn nu dus terugslaan/negeren. Dat was eerst terugslaan/veroordelen. Nogal een verandering. Maar was Bush niet ook best positief? Toen hebben ze uiteindelijk ook niks gedaan.
The Times:quote:Op zondag 5 juli 2009 23:09 schreef Darklight het volgende:
Saudis give nod to Israeli raid on Iran
The head of Mossad, Israel’s overseas intelligence service, has assured Benjamin Netanyahu, its prime minister, that Saudi Arabia would turn a blind eye to Israeli jets flying over the kingdom during any future raid on Iran’s nuclear sites.
http://www.timesonline.co(...)t/article6638568.ece
http://xandernieuws.punt.nl/?id=536232&r=1&tbl_archief="e:Voor het eerst in vier jaar is een Israëlisch marineschip door het Suezkanaal in Egypte richting het zuiden gevaren. Het betreft een aanvalsonderzeeër van de Dolphin klasse (foto), die in staat is om kruisraketten met kernkoppen af te vuren. De toestemming van Egypte voor deze doortocht moet van de hoogste regeringskringen afkomstig zijn, en bevestigt de al eerder besproken in de afgelopen maanden tot stand gekomen onofficiële alliantie tussen Israël, Egypte en Saudi Arabië, die onafhankelijk van het beleid van de Amerikaanse president Barack Obama het gevaar Iran in toom willen houden.
Volgens militaire bronnen zijn de drie Dolphin onderzeeërs van de Israëlische marine gestationeerd in de Middellandse Zee, de Arabische Zee en de Indische Oceaan, waardoor ze een soort halve cirkel rondom Iran vormen. Alle drie de onderzeeërs kunnen naar verluid kruisraketten met kernkoppen afvuren. Alhoewel Israël nooit officieel heeft toegegeven in het bezit van deze wapens te zijn, wordt al jaren aangenomen dat de Joodse Staat zeker 100 a 200 kernwapens in bezit heeft; sommige bronnen gaan zelfs uit van 400.
De passage van de onderzeeër door het Suez kanaal geeft aan, dat Egypte geen bezwaar heeft tegen de doortocht van Israëlische marineschepen door het Suezkanaal in de richting van de Perzische Golf, mocht de regering in Jeruzalem besluiten tot een aanval op de Iraanse nucleaire installaties. Het alternatief zou een wekenlange reis rondom de Hoorn van Afrika zijn.
Sinds in 1968 de Israëlische marine de Dakar onderzeeër in de buurt van Griekenland verloor, zijn alle onderzeeërs die de haven verlaten standaard van bewapening voorzien. Het vrijgegeven bericht van de doortocht van de Dolphin onderzeeër door het Suez kanaal in Egypte is volgens sommige bronnen van groot belang in het licht van de recente diplomatieke aktiviteiten rond de situatie in het Midden Oosten.
Xander
Bron: DEBKA
Het was al langer bekend dat Biden een zionist is.quote:Op zondag 5 juli 2009 22:44 schreef remlof het volgende:
Hmm, vage uitspraak van Biden... Lijkt loodrecht op het beleid van Obama te staan.
Als Iran valt dan zijn hun en Hamas ook gemeld.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:38 schreef KomMaar het volgende:
Syrie en Hezbollah zullen zeker niet toekijken
de VS wil heel graag dat Israel de aanval doet zelf kunnen ze het niet omdat ze tot hun strot in irak zitten, Waar ik benieuwd naar ben is het vervolg, kan me niet voorstellen dat Iran dat zonder slag of stoot zal laten gebeuren.quote:
Die krijgen ze ook. Obama heet gelukkig geen Dries van Agt of Gretta Duisenberg.quote:Op zondag 5 juli 2009 23:55 schreef Ixnay het volgende:
Israël denkt zeker dat ze steun zullen krijgen van Obama.
tis allemaal niet heftig genoeg voor jou begrijp ik?quote:Op zondag 5 juli 2009 23:45 schreef JohnDope het volgende:
Ik zeg jullie 1 ding: al gaan ze iran weer op een idols-achtige wijze bombarderen zoals ze destijds in irak deden..... Ik kom er mijn nest niet voor uit!
Uiteindelijk is het allemaal hetzelfde, als ze tijdens die iran bombardementen die oude irak tapes zouden afdraaien, zou niemand het merken!
Sowieso is het nieuws van de laatste tijden om te janken, iedere ramp die je er voorbij ziet komen, is al meerdere malen vertoond, wel is waar op een andere locatie, maar het slappe gelul dat weken over die ramp gaat is altijd hetzelfde![]()
Laat er in godsnaam weer eens iets origineels in de wereld gebeuren! Laat ze die Al Aqsa moskee plat gooien, dat zou pas televisie wezen mensen!
Herhaling, van de herhaling, van de herhaling!quote:Op maandag 6 juli 2009 00:15 schreef licmeinIuI het volgende:
[..]
tis allemaal niet heftig genoeg voor jou begrijp ik?
inelkaar zakkende torens waren in ieder geval heftiger dan welke moskee dan ook die plat gaat.
nog niet genoeg van genoten ?
pak dan een boek over de tweede wereld oorlog. bijvoorbeeld mein kampf
nog niet heftig genoeg? pak er dan de bijbehorende filmbeelden bij.
Welnee, oorlog is de normaalste zaak van de wereld in het Midden Oosten. In het beste geval kunnen wij er zelfs van profiteren. Zo lang we beide kanten evenredig helpen zit het ethisch allemaal wel snor.quote:
Obama = Bush 2,0quote:
quote:Op maandag 6 juli 2009 06:46 schreef Gia het volgende:
Als Iran niet wil praten met US over hun nucleaire programma, kan ik me voorstellen dat Amerika niet ingrijpt als Israel aanvalt.
Zie het als twee kinderen en de meester. Kind 1 (israel) klaagt bij de meester dat kind 2 (Iran) hem bedreigd heeft met een wapen. De meester vraagt aan kind 2 of die inderdaad dat wapen heeft, en dus de bedreiging serieus moet nemen, maar kind 2 wil dat niet zeggen.
Tja, als dan kind 1 gaat vechten, uit voorzorg, kan ik me voorstellen dat de meester niet ingrijpt.
Had kind 2 zijn wapen maar af moeten geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |