Yeah, ga er vanavond op reageren. Ben even met wat dingen bezig.quote:
Ben blij dat jij andere topics belangrijker vindt dan reageren op de PM van Diabox!quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Yeah, ga er vanavond op reageren. Ben even met wat dingen bezig.
Zag er overigens al goed uit op het eerste oog!
quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:10 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ben blij dat jij andere topics belangrijker vindt dan reageren op de PM van Diabox!
Oh nee! M'n levensvisie! Helemaal op z'n kop gezet door een smerige cameralens!quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik wil je levensvisie niet om zeep helpen.. maaruh...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het helpt trouwens als je filmpjes daadwerkelijk bekijkt.
maar goed.. de bekrompen wetenschap zal het wel mis hebben.quote:Hello-
There is a LOT of footage of such objects, and they are most definitely particles of ice that are floating very near the Shuttle. They are close by and out of focus, since the camera is set to focus on infinity. This sort of thing has been documented many times; James Oberg has done a lot of work debunking the UFO claims: http://csicop.org/list/listarchive/msg00018.html
I hope that helps!
-Phil
aaah donuts... een beetje zoals "Ring UFO's " ......quote:Sometimes the B&W cameras aren't properly focused, and the dots -- along
with background stars -- look like horizontal smears, or even -- if very
bright -- as donuts with the bright centers grayed-out (the same camera
behavior can be seen in lightning bursts and when passing over bright
cities)
Wacht.. ik weet even niet hoe te beginnen, ik twijfel namelijk tussen de volgende smilies:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 06:25 schreef Michielos het volgende:
Ik wil nog even reageren op de bolletjes... Ik heb namelijk een mail gekregen van een Phd, master of science in astronomie (weet wel.. echte wetenschap i.t.t. ) en die had het volgende te zeggen over jouw UFO's.
[..]
maar goed.. de bekrompen wetenschap zal het wel mis hebben.
Next!!
over Phil Plait:
Plait grew up in the Washington, D.C. area. He received his Ph.D. in astronomy from the University of Virginia in 1994 with a thesis on SN 1987A, which he studied with the Supernova Intensive Study (SINS). He first worked with the COBE satellite and then with the STIS on the Hubble Space Telescope for five years.!!
en:
[..]
aaah donuts... een beetje zoals "Ring UFO's " ......
Ik kan hier een heeeeeeele lang post van maken, en allemaal dingen linken, plaatjes erbij maken waarom het niet zo is, maar ik ben even achter je bron: Phil Plait, gegaan:quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:42 schreef Ticker het volgende:
Ik ben benieuwd wat de uitkomst is.
Ik hoop niet dat het zoiets wordt als 'ijs deeltjes die door de raket stuwing naar elkaar gedreven worden, en het licht van de zon die de objecten laat oplichten.' Zoiets kan ik namelijk zelf ook bedenken, daarnaast kan ik ook duidelijk maken waarom dit niet het geval kan zijn.
Bwhahah je hebt je mening over UFO's gevraagd aan een van de grootste debunkers op de planeet, en je bent serieus in je onderzoek?quote:Dr. Philip Cary Plait (a.k.a. The Bad Astronomer) is an astronomer and skeptic who runs the website BadAstronomy.com.
Dan nog eens de leugens die voor waarheid worden gepresenteerd:quote:None of these dots has said "hello", yet, nor taken hostile or evasive
action, despite the fertile imaginations -- deliberately unbounded by hard
realities -- of proponents of extraordinariness for such entirely prosaic
space phenomena.
Onzin.. er gebeurt helemaal niets in een rechte lijn, en dat heb ik aangetoont ook! Moet je na gaan hoe ver ze willen gaan om UFO's te ontkennen, door gewoonweg informatie te negeren!!quote:They move in
straight lines except when shuttle thrusters fire
ach gut, de uitleg was waarschijnlijk simpeler dan je dachtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:40 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wacht.. ik weet even niet hoe te beginnen, ik twijfel namelijk tussen de volgende smilies:
of
of
![]()
Ik denk dat het deze wordt:![]()
Ok dan begin ik maar.
ik weet zeker dat ene Ticker uit Rotterdam vele malen meer verstand heeft van astronomie dan ene PHD phil Plait, die NASA Research director was, Phd in astronomie heeft en meer dan een decade aan de hubble gewerkt heeft. Vertel me Ticker, wat is jou veld van expertise behalve het opzoeken van vage youtube links die een PROFESSOR right away kan verklaren? Bijna lachwekkend ditquote:Ik kan hier een heeeeeeele lang post van maken, en allemaal dingen linken, plaatjes erbij maken waarom het niet zo is, maar ik ben even achter je bron: Phil Plait, gegaan:
[..]
Bwhahah je hebt je mening over UFO's gevraagd aan een van de grootste debunkers op de planeet, en je bent serieus in je onderzoek?
![]()
Phil heeft nog nooit iets op een video of foto gezien wat hij beschouwd als een UFO, hoe kom je erbij dat deze man een open kijk heeft op dit onderwerp!? Toch niet door zijn diploma?
eehm formatie??? Hij zegt dat het ijsdeeltjes zijn en andere onderzoeken pleiten hiervoor. Dat het niet is wat jij wilt horen (doh, hoe kan het ook anders) had ik echter al verwacht. Ik ben bereid om daarom zelf zijn mail te geven zodat jij hem kan enlightenen met je kennis van astronomie (o.. wachtquote:Deze knakker heeft niet eens de ballen om uit te spreken wat je op de STS-80 video's ziet, een formatie die in geen enkele zin mogelijk is door ijs deeltjes.
[ afbeelding ]
Nog even voor de duidelijkheid, bovenstaande 'formatie van ijsdeeltjes' is gevormd door de diverse verspreide objecten op het plaatje hieronder:
[ afbeelding ]
Hij rept niet eens over het feit dat het wel ontzettend toevallig is dat zoiets mogelijk is, en dat de kans dat 'ijsdeeltjes' een formatie vormen; voorbij de camera schieten; kleiner worden doormiddel van afstand verandering en vervolgens ook nog eens van kleur veranderen plus daarbij elkaar vanuit diverse hoeken opzoeken.. belachelijk klein is!
ik neem meer aan van ene professor in astronomie dan ene ticker uit Rotterdam die in geen enkel boek vermeld staat en uitgaat van websites en links zonder ooit zelf onderzoek te hebben gedaan in ook maar 1 vakgebied.quote:En toch durf je nu met volle moed te zeggen dat jij een mail hebt gehad van iemand met een diploma en dat je nu zonder enige vorm van schaamte je hierbij aansluit.
Research director van NASA... Ik wil er niks mee zeggen hoor maar ik denk dat ene Ticker een stuk minder bereikt heeft in zijn leven.quote:Phil Plait is vervolgens zo slim om het woord over te laten aan iemand anders, logisch, hij krijgt waarschijnlijk dagelijks honderden mailtjes van sceptici die in hem de guru zien die bevestigd dat er nog nooit UFO's zijn waargenomen.
Ik verwacht ook dat hij zijn mailtjes scanned op trefwoorden of herkennings punten, in dit geval ging het om een van de STS missies, en *pats* hij voert je met een link waarin een mede-sceptici (met diploma - nou nou) uitspraken doet als onderstaande:
Inderdaad je ontkent keiharde feiten van professoren. ik doe de moeite om een mail te sturen maar omdat het niet is wat jij wilt horen, ga je maar zoiets zeggen.quote:Ik vraag me echt af waarom we deze discussies nog hebben. Dit is domweg ontkennen, en inderdaad daar kan ik niet tegen.
het waren iig geen buitenaardse wezens maar ey.. try again met vaag filmpje nummer 3993. Misschien is dat wel echtquote:Aan de andere kant:
He _Led_, het waren ijs deeltjes en niet weerkaatsing van de zon in de lens, wat dat ronde object gaf!
T'is bijna geloof.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:58 schreef Summers het volgende:
Sommige mensen denken niet meer zelf na en volgen een "autoriteit" en slikken alles voor zoete koek wat diegene maar uitspreekt .
sommige kijken youtube filmpjes en volgen een autoriteit. Slikken alles voor zoete koek wat diegene daar maar uitspreekt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 09:58 schreef Summers het volgende:
Sommige mensen denken niet meer zelf na en volgen een "autoriteit" en slikken alles voor zoete koek wat diegene maar uitspreekt .
Dat is grappig, vorige week was het nog onbekend en spannend, en nu heeft de grote kale leider een oordeel gevelt, en zijn het ineens bizarre ideeën.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
sommige kijken youtube filmpjes en volgen een autoriteit. Slikken alles voor zoete koek wat diegene daar maar uitspreekt.
Ticker en jij zijn hier een goed voorbeeld van. Geen enkele kennis van astronomie, uitgaan van bizarre youtube filmpjes en vervolgens feiten ontkennen wanneer iemand die zijn leven aan astronomie weidt er een andere mening over heeft.
Omdat deze kale leider 100x meer verstand en kennis heeft van astronomie dan jij ooit zult hebben(als ik niet weet wat een schoen is en andere mensen wijzen mij erop dan hoef ik het niet meer onbekend en spannend te vinden omdat ik weet dat het een schoen is dohquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:08 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat is grappig, vorige week was het nog onbekend en spannend, en nu heeft de grote kale leider een oordeel gevelt, en zijn het ineens bizarre ideeën.
Tja sceptici, het lijkt wel een sekte.
Trouwens als je nog meer gefaal wilt lezen van dat orakel van je:
Bad Astronomy Vs Good Science. Debunking Phil Plait
En geen hartverzakking krijgen tijdens het lezen!
Nou sta ik niet bekend als de meest sceptische deelnemer hier, maar ik vind wel dat je eigenlijk vaak met bronnen (ook al hebben ze dan een pHd) aankomt die echt bekend staan als scepticus. Of bronnen die verwijzen naar sites als www.sceptics.nl o.i.d.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
sommige kijken youtube filmpjes en volgen een autoriteit. Slikken alles voor zoete koek wat diegene daar maar uitspreekt.
Ticker en jij zijn hier een goed voorbeeld van. Geen enkele kennis van astronomie, uitgaan van bizarre youtube filmpjes en vervolgens feiten ontkennen wanneer iemand die zijn leven aan astronomie weidt er een andere mening over heeft.
Is dit een feit? Aanname? Mening?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:39 schreef _Led_ het volgende:
Whehehehehe Ticker is het per definitie altijd niet eens met mensen die hebben gestudeerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:09 schreef sjoep het volgende:
[..]
Is dit een feit? Aanname? Mening?Empirisch aangetoondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zzz
He _Led_ heb jij dan toevallig gestudeerd?quote:
ga eerst begrijpen wat we zeggen voordat je advies geeft om ons jouw mening te doen laten inzien , misschien heb je wel geen gelijk en je bent niet onze standaard die we alvast moeten volgen bij dingen die alle kanten op kunnen gaan .quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:08 schreef Dartanion het volgende:
@ Summers en Ticker, ik stel voor dat jullie naar een groot stuk woud gaan. Aan de rand van het woud alles uittrekken wat jullie aanhebben. En in jullie Adam en Eva kostuum met de blote handen en wat je om je heen kan vinden, even alles gaan uitvinden op jullie manier. Dus alle technologie voortvloeiende uit gangbaar onderzoek achter jullie latend, die doet er immers niet toe?
Of heeft gangbare wetenschap en zijn verklaringen nu ineens wel nut?
Jazekerquote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:46 schreef Ticker het volgende:
[..]
He _Led_ heb jij dan toevallig gestudeerd?![]()
Dus rook van een vulkaan in hartje amsterdam heb je bij deze laten vallen ?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 06:25 schreef Michielos het volgende:
aaah donuts... een beetje zoals "Ring UFO's " ......
Je kan rook helemaal niet laten vallenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:01 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus rook van een vulkaan in hartje amsterdam heb je bij deze laten vallen ?
Moet je die dan nu niet verbranden?quote:
quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Die eerste is dus gewoon een interne lensreflectie.
Hoe die er precies uitziet hang compleet af van de hoek ten opzichte van de lichtbron, de intensiteit van de lichtbron en de gebruikte lens / spiegel.
[ afbeelding ]
Baas boven baas diploma situatie.quote:There is a LOT of footage of such objects, and they are most definitely particles of ice that are floating very near the Shuttle. They are close by and out of focus, since the camera is set to focus on infinity.
Dat bracht jij zelf als sarcastisch argument aan. Hoe kom je erbij dat ik dat gezegd heb???quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:01 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus rook van een vulkaan in hartje amsterdam heb je bij deze laten vallen ?
Baas boven baas diploma op relevantie. Led heeft geen PhD in astronomy zoals dr. Plait. Led is echter wel bereidt om dit van iemand aan te nemen die WEL moeite in iets gestoken hebt. Jij blijft nog steeds bij je belachelijke youtube linkjes zonder zelf onderzoek te doen. Of je mag me nu vertellen welke kennis jij van astronomie hebtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:04 schreef Ticker het volgende:
[..]
Moet je die dan nu niet verbranden?
[..]
[..]
Baas boven baas diploma situatie.
vergeet niet dagelijks op niburu te kijken Summers. Dan weten we jouw mening ookquote:
"Heb je gestudeerd ?quote:
Vetter wordt het niet !quote:Baas boven baas diploma situatie.
ik begrijp dat je denkt dat mensen zelf hun hersenen niet gebruiken maar ik gebruik liever mijn eigen hersenen , daar zijn ze voor gemaakt , om zelf na te denken , niet om te volgen , dat is verzonnen .quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
vergeet niet dagelijks op niburu te kijken Summers. Dan weten we jouw mening ook
We denken allemaal Summers.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:18 schreef Summers het volgende:
[..]
ik begrijp dat je denkt dat mensen zelf hun hersenen niet gebruiken maar ik gebruik liever mijn eigen hersenen , daar zijn ze voor gemaakt , om zelf na te denken , niet om te volgen , dat is verzonnen .
Die opmerking raakt kant noch wal. Jij oppert steeds dat voor jezelf nadenken boven formelewetenschap en opleiding staan. Toch vraag ik me af waar je de kennis hebt opgedaan die je de mogelijkheid geven tot nadenken en eigen hypotheses opzetten?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:50 schreef Summers het volgende:
[..]
ga eerst begrijpen wat we zeggen voordat je advies geeft om ons jouw mening te doen laten inzien , misschien heb je wel geen gelijk en je bent niet onze standaard die we alvast moeten volgen bij dingen die alle kanten op kunnen gaan .
Ga zelf eerst met kleren aan gewoon waar je nu bent je ogen eens open doen , elke locatie voldoet bij jou .
dat gedeelte had ik al weg gehaald in mijn originele postquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
De een is er alleen wat beter in dan de ander
Het verschil niet weten tussen formele en filosofische wetenschap, dat is pas hypocriet. Geen respect hebben voor de mening van een ander, is dan ook nog hypocrieter. Denken dat je zelf niet op onderzoek uit kunt gaan, en zodoende afhankelijk moet zijn van een ander, dat is nog wel het hypocrietst.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:24 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Die opmerking raakt kant noch wal. Jij oppert steeds dat voor jezelf nadenken boven FORMELE wetenschap en opleiding staan. Toch vraag ik me af waar je de kennis hebt opgedaan die je de mogelijkheid geven tot nadenken en eigen hypotheses opzetten?
Mocht je nog altijd vinden dat je geen kennis nodig hebt om zelf na te kunnen denken, dan is nadenken volgens jou het zelfde als lukraak iets beweren. Om dan even een mooi voorbeeld te geven waar je je goed mee kan identificeren:
Er staat een vulkaan in hartje Amsterdam, die geeft zo nu en dan rookpluimen. Dat is wat ik zelf bedacht heb
Jij geeft keer op keer af op de gangbare FORMELE wetenschap, maar je weigert de vruchten die we er dagelijks van plukken op te geven, dat is hypocritie!
Volgens mij moet jij minder zelf op onderzoek uitgaan en iets meer tijd doorbrengen met een woordenboekquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:19 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het verschil niet weten tussen formele en filosofische wetenschap, dat is pas hypocriet. Geen respect hebben voor de mening van een ander, is dan ook nog hypocrieter. Denken dat je zelf niet op onderzoek uit kunt gaan, en zodoende afhankelijk moet zijn van een ander, dat is nog wel het hypocrietst.
Ga ergens anders lopen doen alsof je het allemaal beter weet, plx.
Nee dat geldt juist voor jouquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:19 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het verschil niet weten tussen formele en filosofische wetenschap, dat is pas hypocriet. Geen respect hebben voor de mening van een ander, is dan ook nog hypocrieter. Denken dat je zelf niet op onderzoek uit kunt gaan, en zodoende afhankelijk moet zijn van een ander, dat is nog wel het hypocrietst.
Ga ergens anders lopen doen alsof je het allemaal beter weet, plx.
Het zou je overigens sieren als je wat meer vanuit je eigen oogpunt zou praten, ipv een discussie te starten dmv. meteen te gaan schuilen achter de wetenschap.
Er is nergens inhoudelijk op in te gaan want je gebruikt geen argumenten. Die stelling van je raakt dan ook kant noch wal, omdat je dit zelf kunt gaan uitzoeken, dmv. eens een flink stuk door Amsterdam te gaan wandelen om te bepalen waar die zgn. rookpluim vandaan komt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:25 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij minder zelf op onderzoek uitgaan en iets meer tijd doorbrengen met een woordenboekOf ben je daar ook tegen omdat dat allemaal verzonnen is door een ander?
Ik ben één bonk respect voor de mening van een ander. Zolang deze mening ergens op gebaseert is en niet alleen de fantasie van de persoon zelf.
En bedankt dat je niet inhoudelijk ingaat op mijn post maar alleen een persoonlijke aanval opent op basis van de laatste zin
PS:
formeel/gangbaar zolang we maar weten waar we het over hebben, toch?
Aan jou hebben we ook veel vandaag. Nee, jij dan!quote:
verwar de gangbare wetenschap niet met jouw mening , dat doe ik namelijk ook niet .quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:24 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Die opmerking raakt kant noch wal. Jij oppert steeds dat voor jezelf nadenken boven formelewetenschap en opleiding staan. Toch vraag ik me af waar je de kennis hebt opgedaan die je de mogelijkheid geven tot nadenken en eigen hypotheses opzetten?
Mocht je nog altijd vinden dat je geen kennis nodig hebt om zelf na te kunnen denken, dan is nadenken volgens jou het zelfde als lukraak iets beweren. Om dan even een mooi voorbeeld te geven waar je je goed mee kan identificeren:
Er staat een vulkaan in hartje Amsterdam, die geeft zo nu en dan rookpluimen. Dat is wat ik zelf bedacht heb
Jij geeft keer op keer af op de formelewetenschap, maar je weigert de vruchten die we er dagelijks van plukken op te geven, dat is hypocritie!
Daarom zie ik jou ook weinig in bijvoorbeeld WFL posten. Daar val je meteen door de mand met je surrogaat wetenschappelijke mening. Volgens mij heb je zo weinig vertrouwen in je eigen mening dat je deze camoufleert met een knap staaltje wetenschappelijke wartaal. Dit met name om het feit dat je bij anderen een eigen mening compleet wegwuift en deze zelfs uitlacht zonder enige onderbouwing. Ik snap niet dat de mods hier niks aan doen overigens.quote:Ik kan pas echt vanuit mijn eigen standpunt praten als er om mijn, subjectieve, mening gevraagt word. Dus ga ik mijn mening niet ventileren over objectieve onderwerpen.
Waarom ben je daar niet inhoudelijk op in gegaan?quote:Toch vraag ik me af waar je de kennis hebt opgedaan die je de mogelijkheid geven tot nadenken en eigen hypotheses opzetten?
Ik zou op die twee citaten graag een inhoudelijk antwoord zien, die niet doorspekt is van persoonlijke aanvallen en meningen over mij.quote:Jij geeft keer op keer af op de formelewetenschap, maar je weigert de vruchten die we er dagelijks van plukken op te geven, dat is hypocritie!
Die 2 posts van jou, hebben als enig doel, uitlokken. Daarom ga ik er ook niet op in.quote:
Heerlijk duidelijke fotos weerquote:Op woensdag 8 juli 2009 09:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik wil je levensvisie niet om zeep helpen.. maaruh...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het helpt trouwens als je filmpjes daadwerkelijk bekijkt.
Een persoonlijke aanval? Je geeft geen inhoudelijke reactie, maar beticht mij wel van het ventileren van mijn eigen mening uit naam der wetenschap. Overigens zonder een duidelijk voorbeeld? Die zie ik namelijk graag tegemoet!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:42 schreef Summers het volgende:
[..]
verwar de gangbare wetenschap niet met jouw mening , dat doe ik namelijk ook niet .
Je kan dus stoppen met doen alsof ik op de wetenschap afgeef , ik geef af op mensen die wetenschap roepen en zelf de mensen zijn die het meeste zelf invullen en alles bekijken vanuit vooroordelen .
Voor logica en argumenten moet je niet bij Summers zijn, dat is niet haar wereld namelijkquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:47 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Een persoonlijke aanval? Je geeft geen inhoudelijke reactie, maar beticht mij wel van het ventileren van mijn eigen mening uit naam der wetenschap. Overigens zonder een duidelijk voorbeeld? Die zie ik namelijk graag tegemoet!
Bullshitvraag #1. Iedereen kan voor zichzelf nadenken en voor zichzelf hypotheses opzetten. We hebben allemaal hersenen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:43 schreef Dartanion het volgende:
Toch vraag ik me af waar je de kennis hebt opgedaan die je de mogelijkheid geven tot nadenken en eigen hypotheses opzetten?
Waarom zou je die opgeven? De formele wetenschap is een invalshoek, net zoals alle andere vormen van wetenschap. Elke kant heeft zo zijn voor en nadelen. Ze kunnen van ook niet leven zonder elkaar.quote:Jij geeft keer op keer af op de formelewetenschap, maar je weigert de vruchten die we er dagelijks van plukken op te geven, dat is hypocritie!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |