abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71034345
Goed bezig joh!
Kun je bij mij over een tijdje ook langs komen?
Klinkt goed die stucadoor en zou het allemaal doen als dat kan, straks heb je spijt en alles ineens is vaak goedkoper dan twee keer een stuk.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71034473
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:46 schreef Ml-etje het volgende:
Goed bezig joh!
Kun je bij mij over een tijdje ook langs komen?
Klinkt goed die stucadoor en zou het allemaal doen als dat kan, straks heb je spijt en alles ineens is vaak goedkoper dan twee keer een stuk.
hehe...... nee
maar ik kan je wel tips geven! Ik heb mijn moeder dit ooit zien doen toen we gingen verhuizen en ik heb nog nooit zo'n soepele verhuizing gezien. We hebben toen onze spullen ook tijdelijk op moeten slaan en als we dan eens iets nodig hadden wist ze exact in welke doos het zich bevond...
Dus nou dacht ik.. ik heb toch tijd, dat wil ik ook!

En inderdaad, dat was ook onze gedachtegang!
pi_71034803
jammer nou!
Ik ga je advies opvolgen zocht me de vorige verhuizing helemaal suf.
Per kamer inpakken dus en de doos een kleursticker geven die op je lijst staat.
pi_71035205
Ja, ik heb van die ronde gekleurde stickertjes gekocht (geel,oranje, rood, blauw en groen) en per kamer 1 kleur. Die plak ik op iedere doos en iedere doos krijgt een nummer. Dan heb ik per kamer dus ook een lijstje (mooi een stickertje bovenaan geplakt zodat iedere koe het snapt ) en dan de nummertjes met daarachter wat er in de doos met het bijbehorende nummer zit.

Dus dan heb je bijvoorbeeld een doos met gele sticker en nr1. Da's dan de woonkamer (geel) doos nr 1 en daar zitten dvd's in.
pi_71035471
Mooi tip over die stickers styliste! Die ga ik zeker ook onthouden, want ondanks dat ik inmiddels in m'n nieuwe huis zit staan er nog veel spullen in garages, schuurtjes en een lege kamer bij mijn ouders en dat moet allemala ooit eens ingepakt.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:18:05 #106
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_71046097
Goede tip van de stickertjes! Ga ik proberen te gebruiken haha.

Nog mooie dingen gekocht / in de bestelling staan?
Big mouth strikes again
pi_71046419
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:18 schreef heartwork het volgende:
Goede tip van de stickertjes! Ga ik proberen te gebruiken haha.

Nog mooie dingen gekocht / in de bestelling staan?
eh nee, geloof het niet, alles wat ik nu koop moet natuurlijk ook weer opgeslagen worden dus ik probeer (met de nadruk op probeer) even niets te kopen.

Of wacht, een blik hoogglans lak in de kleur transparant noten om de wasbakken mee af te lakken, telt dat ook?
pi_71048049
1 bik verf? Keurig!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 08:55:22 #109
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71056045
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:28 schreef styliste het volgende:
het is een mooie ruimte, als er geen kast komt te staan zou je 2 wanden kunnen doen, anders zou ik er maar 1 doen want dan heb je kans dat het redelijk druk wordt...
Het kleine slaapkamertje aan de achterkant gaat dienst doen als kast kamer... Dus er komen geen kledingkasten in de slaapkamer te staan. Klinkt best luxe zo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:00:28 #110
248562 Rallydame
pi_71056151
Goede tip Styliste (die van de stickers)!

Mijn spullen staan inmiddels alweer vanaf januari in opslag en ik heb ook zo'n lijst op mijn pc staan met waar wat in zit. Alleen ik heb geen kleurtjes gebruikt en dan is het met cijfers alleen toch nog wel eens zoeken in de lijst...

Tip voor de volgende keer... gebruik kleur
pi_71059923
wat grappig dat iedereen het zo'n goede tip vind! Ik voelde me al een beetje een neuroot toen ik die stickertjes aan het plakken was...

@ML-etje 1 blik ja, nou vooruit, ik geef het toe, en een kwast. Ik was wel 7 euro kwijt!
@Rallydame, heerlijk hoor! Als je geen kast in je kamer hebt! Ik had de keuze, of werkruimte, of een 'kleedkamer'. Nou ja, dan maar werkruimte want die mis ik nu echt..
pi_71060764
ow ja, en ik zit met een dilemma, het eiland wat we nu hebben staan in de keuken is kapot. hij wordt door IKEA vervangen door een compleet nieuw exemplaar. Nou zouden we hem kunnen verkopen voor 400, maar we vinden het zonde om een eiland wat nieuw excl kastjes 350 kost incl kastjes voor 400 te verkopen terwijl hij dus gloednieuw is. Het totaalplaatje zou nieuw 750 kosten...

Wat doen we er mee? We hebben al gevraagd of ze hem in hoogglans wit om kunnen ruilen, dan kan ie straks op de werkkamer komen te staan (ik werk graag met stof en da's niet zo handig met een geolied houten werkblad) maar volgens IKEA worden die niet meer geleverd.....
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:25:27 #113
248562 Rallydame
pi_71064580
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:18 schreef styliste het volgende:
wat grappig dat iedereen het zo'n goede tip vind! Ik voelde me al een beetje een neuroot toen ik die stickertjes aan het plakken was...

@ML-etje 1 blik ja, nou vooruit, ik geef het toe, en een kwast. Ik was wel 7 euro kwijt!
@Rallydame, heerlijk hoor! Als je geen kast in je kamer hebt! Ik had de keuze, of werkruimte, of een 'kleedkamer'. Nou ja, dan maar werkruimte want die mis ik nu echt..
Ik heb allebei
Kleine kamer wordt kleedkamer en slaapkamer voor wordt kamer met pc, alle administratie en de schuur (naast / achter) garage wordt nu nog even extra hobby / werk hok. Totdat er weer geld genoeg is om de muur tussen garage en schuur eruit te halen en een balk te plaatsen. Dan mag ik blij zijn als ik nog een klein hoekje kan inpikken
Dus nu ga ik er ook even extra van genieten
  vrijdag 17 juli 2009 @ 13:29:21 #114
248562 Rallydame
pi_71064739
En wat betreft je dilemma... zou zo 1, 2 ,3 ook niet weten wat je het beste kan doen...
Misschien begrijp ik het verkeerd maar je wil hem naar de werkkamer doen als je een glad blad hebt? Zo niet dan kun je hem dus eigenlijk niet meer gebruiken?
Begrijp ik het nu goed?

Want als dat het is, kun je dan niet ergens anders een glad blad kopen voor het eiland?
pi_71065361
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:29 schreef Rallydame het volgende:
En wat betreft je dilemma... zou zo 1, 2 ,3 ook niet weten wat je het beste kan doen...
Misschien begrijp ik het verkeerd maar je wil hem naar de werkkamer doen als je een glad blad hebt? Zo niet dan kun je hem dus eigenlijk niet meer gebruiken?
Begrijp ik het nu goed?

Want als dat het is, kun je dan niet ergens anders een glad blad kopen voor het eiland?
het probleem heeft zich zojuist opgelost! Koper wilde liever 300 euro bijleggen voor een hele nieuwe en kwam met het geniale idee om er een plexiglasplaat op te leggen.

OPPELOST!!

edit, je begreep het dus goed
pi_71081972
Oef dit gaat mijn duffe hoofd te boven
Maar 1 kwast en verf voor 7 euro=koopje (zie mijn topic)
pi_71121497
we kregen gister een telefoontje van IKEA dat ze morgen het werkblad en zijpanelen van het eiland komen omruilen, dus is nou het ding uit elkaar aan het halen.

Ondertussen weet ik nog steeds niet welke kleur ik in de badkamer wil. Ik heb nu zo veel verschillende waaiers liggen en dankzij Rallydame heb ik de histor waaier er ook nog even bij gepakt maar ik weet het nog steeds niet.
Misschien moet ik gewoon even wachten totdat de ruimte er is en gestuct is en tegels heeft......
pi_71121771
Oeioei tsja als wachten kan why not?
Wete je zeker dat je het juiste kiest
pi_71121943
Hahaha en ik te behoudend..zou het liefst net als jij doen maar daar steigeren en de schilder van
  maandag 20 juli 2009 @ 08:44:42 #121
248562 Rallydame
pi_71140578
Ben blij dat ik het goed begrepen had. En je en ik hadden dus het zelfde idee...
Ik eigen me het compliment van genialiteit wel gewoon even mee toe Grapje..

Mooi dat het zo opgelost is.

Sorry trouwens van de Histor-waaier... Maakt het er allemaal niet echt heel makkelijk op... Ik houd het maar gewoon op Flexa, Histor en de RAL nummers. Heb ik tenminste een beetje overzicht dan ook de kleuren van Sigma en Farrow & Ball te gaan bekijken... Dan weet ik het straks ook niet meer..
Ben nu iig nog zeer tevreden met de keuzes van Histor voor de strepen maar misschien veranderd dat wel helemaal als het op de muur zit
pi_71150713
Ik heb besloten dat ik F&B voor buiten ga gebruiken en niet voor binnen (denk ik)

Dit is wel een beetje een nadeel van de dingen meteen voor je zien, ik zie zo veel kleuren waarbij ik me dan weer kan voorstellen dat dat heel mooi zou staan in die en die kamer...

Nou heb ik zelfs zitten denken om, als we dan toch de badkamer gaan afwerken met een epoxy of 2 componenten lak, in de badkamer een mooi behangetje in een baan over de muur te doen.... ik bedoel, als het dan toch gesealed gaat worden..... ik weet nog niet of het echt een goed idee is dus ik ga er nog eens diep over nadenken...
pi_71155986
*hierbij herdoop ik u tot "Twijfeliste"*
pi_71156388
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:11 schreef Ml-etje het volgende:
*hierbij herdoop ik u tot "Twijfeliste"*

lach maar, het huis van anderen is veel makkelijker in te richten, maar ik vind zó veel dingen mooi! Ik kan gewoon niet kiezen
pi_71157518
eens moet je
pi_71158715
ja ik weet *zucht*

Da's dan wel weer het voordeel van alles zelf doen, ik heb nog even om definitieve keuzes te maken
pi_71160156
het eiland is net bezorgd, het duurde 2 minuten, toen stonden er 3 zware delen eiland, had 1 van de mannen geplast, was er getekend voor ontvangst en reden ze al weer weg....
pi_71160225
Oei en nu?
pi_71160502
Dacht eigenlijk dat ze dat kreng zomaar ergens neer hadden gemikt.
pi_71160551
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:06 schreef Ml-etje het volgende:
Dacht eigenlijk dat ze dat kreng zomaar ergens neer hadden gemikt.
nee hoor, ze waren gewoon errug snel!
hij is alleen wel weer kapot..
  maandag 20 juli 2009 @ 21:21:50 #132
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_71161093
En nu?
Big mouth strikes again
pi_71161230
WTF hoe kan dat?
pi_71161393
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:21 schreef heartwork het volgende:
En nu?
Morgen IKEA maar weer bellen...
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:26 schreef Ml-etje het volgende:
WTF hoe kan dat?
Geen idee, het is aan de kopse kant. Zit een grote scheur in het hout (fineer) van het blad.
We haalden hem uit de verpakking, legden hem op de zijpanelen en toen zat het velletje van mijn vinger klem...
pi_71161492
Mijn god zeg..volgende keer dus uitpakken waar de bezorgers bij zijn
pi_71161535
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:34 schreef Ml-etje het volgende:
Mijn god zeg..volgende keer dus uitpakken waar de bezorgers bij zijn
uh ja... moet je daar wel de kans voor krijgen..
Ik vraag me af of we het dan hadden gezien trouwens.
pi_71161789
Hmm balen is dat dan hé..en och ik heb me al een keer laten overbluffen dat ik een nachtkastje van een volledig andere kleur liet staan na 1 week toch durven bellen/foto mailen..
  dinsdag 21 juli 2009 @ 07:30:18 #138
248562 Rallydame
pi_71169772
Jeetje wat balen dat ook deze stuk is.
Hopelijk krijg je snel weer een nieuwe
pi_71189652
IKEA gebeld, we horen waarschijnlijk pas volgende week weer iets van ze Als ze zo doorgaan zit het ding al in de opslag voordat we weer iets horen.

Wel mooie plinten gevonden

Ik denk niet dat ik het voor mekaar krijg dat zelf uit mdf te frezen dus dan maar kopen... is weer een klap centjes zeg... pfoei

ik twijfel alleen nog over de hoogte, 95,115 of 150 mm hoog
pi_71189846
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:06 schreef styliste het volgende:
IKEA gebeld, we horen waarschijnlijk pas volgende week weer iets van ze Als ze zo doorgaan zit het ding al in de opslag voordat we weer iets horen.

Wel mooie plinten gevonden
[ afbeelding ]

Ik denk niet dat ik het voor mekaar krijg dat zelf uit mdf te frezen dus dan maar kopen... is weer een klap centjes zeg... pfoei

ik twijfel alleen nog over de hoogte, 95,115 of 150 mm hoog
Ik heb ooit eens in mijn vorige huis hele mooie goedkope plinten gemaakt van stroken mdf en daar verschillende afwerklatjes op geplakt. het hele spul geverfd en het was 1 geheel.
Ik denk dat je best iets kan maken wat daar heel dicht bij in de buurt komt zonder frezen.
pi_71190188
Sjiek hoor!
Ehmm de hoogte kun je het beste bepalen door even zoiets tegen je muur te houden..werkte bij ons perfect
pi_71190401

zoiets dus, maar dan anders.

dat zwarte verbrande ding was eigenlijk de foto van de sierlat, maar het ging even niet zoals ik wilde.
pi_71190417
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:23 schreef Ml-etje het volgende:
Sjiek hoor!
Ehmm de hoogte kun je het beste bepalen door even zoiets tegen je muur te houden..werkte bij ons perfect
mja dan zegt dattie 115 mm wel mooi vind en dat ben ik wel met hem eens maar als ik dan op de bank zit denk ik, nee hoger

Wat vinden jullie?
pi_71190445
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:31 schreef truttebosje het volgende:
[ afbeelding ]
zoiets dus, maar dan anders.

dat zwarte verbrande ding was eigenlijk de foto van de sierlat, maar het ging even niet zoals ik wilde.
ben ik dan alles bij elkaar (met grondverf etc) niet duurder uit dan 4,90 p/m?
pi_71190527
voor die 4,90 p/m zou ik de moeite niet eens nemen nee, maar dacht dattie duurder zou zijn.
pi_71190628
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:35 schreef truttebosje het volgende:
voor die 4,90 p/m zou ik de moeite niet eens nemen nee, maar dacht dattie duurder zou zijn.
valt mee he?

Goed speurwerk...
pi_71190895
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:32 schreef styliste het volgende:

[..]

ben ik dan alles bij elkaar (met grondverf etc) niet duurder uit dan 4,90 p/m?
Dat is helemaal niet duur, wij zijn voor uit mijn hoofd 15 cm 7,50 kwijt. En dat is dan gewoon rechttoe rechtaan.
pi_71190991
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:45 schreef truttebosje het volgende:
haha...ja bij plintencentrum.nl toevallig?

(ik kan ook zoeken )
ja!

alleen vond ik eerst de site en toen de foto
pi_71191000
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet duur, wij zijn voor uit mijn hoofd 15 cm 7,50 kwijt. En dat is dan gewoon rechttoe rechtaan.
Jullie doen ze 15 cm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')