abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71418477
wij ook

ik zit te dubben over de wandcontact dozen.. die zitten nu allemaal halverwege de muur. Ik vind dat niet zo mooi maar ik heb ook geen idee of het handig is om ze meer naar de vloer te doen. Wat is standaard?
  woensdag 29 juli 2009 @ 10:14:47 #227
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71420147
Wij hebben bijna alle wandcontactdozen naar beneden gebracht. Wij vonden het ook niet mooi als ze hoger (en zo duidelijk in het zicht) zaten.
Volgens mij is het tegenwoordig ook wel redelijk standaard om ze lager te hebben. Weet het niet zeker maar was het niet 30 cm vanaf de vloer?
pi_71420434
Jep volgens wel tegenwoordig alles beneden.
Tsja je moet even je ruimte aan muren op papier zetten en je dan afvragen wat je waar gaat gebruiken (stofzuiger, aparatuur keuken, enz enz).
En dan rolt er een aantal stopcontacten uit, vervolgens kijk je wat wil ik waar (welke hoogte) en hoe ziet dat er dan ten o p zichte van elkaar uit.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_71434081
we hebben nu beneden echt bizar veel stopcontacten. stuk of 22 in de woonkamer/keuken tekort komen doe ik dus niet. het grootste gedeelte blijft ook gewoon zitten, ik wil ze alleen omlaag hebben, ze zitten nu op elleboog hoogte (ik ben niet zo heel lang maar dan nog) dus we hebben overal snoeren langs de muur omhoog lopen...

weer een telefoontje gehad van IKEA trouwens dat er niets anders op zit dan het blad weer om te ruilen. Ze willen dat hun producten goed zijn dus ze blijven net zo lang omruilen totdat ie wel goed is...
Heb maar aangegeven dat ze hem best op mogen komen halen (scheelt ons weer ruimte in de opslag) maar dat ik geen nieuwe wil zolang we in de rommel zitten.
was geen probleem... dus ik ben benieuwd. Ik ga alle bonnen in ieder geval goed bewaren, dan kunnen er geen misverstanden over ontstaan.

trouwens een hele mooie (maar veel te dure) vloerput voor in de douche gezien. ff fotootje zoeken..
pi_71434509
Hmm mooi putje maar die rand is niet lekker voor je voeten..
Zou je dat niet op papier vragen van de ikea? Of ben ik erg achterdochtig
pi_71434618
jij hebt toevallig ook dat blaadje binnengekregen van wildkamp vandaag?
Snap ook niet dat die dingen zo gigantisch duur zijn. Beetje RVS met een waterslot....

Die rand moet je trouwens iets onder je tegel houden. Dan kun je er nooit tegenaan butsen.
pi_71434736
ze krijgen sowieso nog een mail van me en meestal sturen ze een brief ter bevestiging van de afspraken.

Randje is misschien niet zo lekker maar dat zijn de gaatjes van een gewoon putje al helemaal niet..
het scheelt alleen wel zo'n 260 eetjes...
pi_71434761
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 17:48 schreef _VoiD_ het volgende:
jij hebt toevallig ook dat blaadje binnengekregen van wildkamp vandaag?
Snap ook niet dat die dingen zo gigantisch duur zijn. Beetje RVS met een waterslot....

Die rand moet je trouwens iets onder je tegel houden. Dan kun je er nooit tegenaan butsen.
pi_71434807
Oké das netjes.
Zat me net te bedenken dat we hier niet eens in de buurt van het putje komen dus maakt ook niet veel uit.
Geen idee wat een putje kost, onze douchegoot was 150 euro geloof ik.
Staat er een artikelnummer/naam bij? Kan eens voor je kijken..
pi_71435131
het is een aquafente van aquaberg art nr is volgens mij 484015.
Hoeft niet persé de originele te zijn maar ik weet niet of er iets vergelijkbaars is..

edit: of 401615
pi_71435328

Is deze hetzelfde?
pi_71435417
Hmm nee volgens mij hebben ze die dus nou net niet..ws wel te bestellen maar dan mag hij niet terug enz enz.
pi_71435543
op zich zou dat geen probleem zijn natuurlijk, zolang het ding een zij-uitgang heeft en er een tegel in kan ben ik allang blij. Als ie tenminste betaalbaar is..
pi_71443882
Tsja als hij voor mij onvindbaar is wordt het bestellen ook heel moeilijk
Zal dit weekend nog eens zoeken.
pi_71452991
jaaaaaaaaaaaaa!!! Ik heb als alles goed gaat een snijplotter én een transferpers! Kan ik straks naast muurstickers ook t-shirts enzo maken!
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:19:58 #242
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_71454886

Wat goed!!! Gefeliciteerd.

Leuk doucheputje, duur maar wel erg mooi.
Wij hebben een douchegoot, nu nog even bepalen waar die uiteindelijk geplaatst wordt..

heeft net even geteld, wij hebben 28 stopcontacten in woonkamer / keuken. 7 zitten er in de keuken en zitten net boven werkblad. Degene voor apparatuur achter keukenkastjes heb ik niet meegeteld natuurlijk
pi_71455769
28? trouwens.. daar kom ik straks ook wel aan denk ik... ik heb nou natuurlijk de stopcontacten in de badkamer niet meegeteld en dat wordt straks keuken...

Een douchegoot wilden wij eigenlijk ook maar heeft echt totaal geen toegevoegde waarde bij ons. dus dan maar een putje. Maar echt no way dat ik 300 ¤ voor een putje ga neertellen...

en omdat ik echt super blij ben dat ik straks kan plotten en persen toch nog een
pi_71455908
Je kunt nooit teveel stopcontacten hebben...
Als ik zie hoeveel verlengsnoeren er hier in de woonkamer al liggen voor alle lampen en apparatuur - ook voor alle DRAADLOZE dingen...
Voor onze (net vernieuwde) keuken vroeg "in welke hoek zullen we de stopcontacten doen?", en vond het raar dat ik zei "elke, en ook nog een paar in het midden als je ze kunt wegwerken". Dus hebben we er ook iets van 8 buitenop, en (los van de apparatuur en achter het plafond) nog een stuk of 6 in kastjes.
pi_71456019
Je kan echt gaan beginnen dan!!!
Super joh wel laten zien dan hé! Heb wel een klein idee van wat je ermee kunt maar...zien!

Weet even niet uit mijn hoofd hoeveel er in de keuken komen of in welke ruimte dan ook weet wel dat;
-slaapkamer 2x
- badkamer
-woonkamer
-keuken
- studeerkamer
- hal
- tussenstuk tussen huis en garage
- garage
- kelder

tesamen 100 wcd's oplevert (wandcontactdoos dus heb ik na lang staren uitgevonden).
Waarvan beneden en in slaapkamer sjieke en de rest standaard.

10 dimmers, 33 grote spots en 41 kleine pffff de rest zal ik jullie besparen
pi_71456063
Ben je trouwens al uit je deurschilden en rozetten dilemma? Ik las net heel je topic (ben een beetje jullie Klusdames van de Goede Smaak aan het stalken, ja ) en ben dus een beetje laat met reageren...
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:34 schreef styliste het volgende:
Deurschilden zijn die dingen waar je klink op zit. Sommige mensen noemen het slotplaat. Is dus langer als een rozet. Dat is zo'n rondje om je klink in plaats van een lange plaat.
Bij die engelse site Designer Colours waar jij naar kleuren keek, is ook een heel hoofdstuk over "door furniture", heb je dat wel gezien? Daar staat in een "keuzegids" dat rozetten meer gewild zijn "on the continent", terwijl UK designers meer gaan voor deurschilden. Ik dacht nou, dan verkopen ze ze misschien ook wel los, maar dat kan ik niet vinden (misschien wel op aanvraag?). Bij de Galanterie hebben ze geeneens krukken met schilden, laat staan losse.
Weetje, het lijkt me typisch iets zunig-hollands, dat schilden weinig (niet) verkocht worden omdat die veel duurder (moeten) zijn vanwege meer materiaal.
pi_71456359
ik kon bij designer colours inderdaad ook geen losse schilden vinden. Ik ga gewoon een keer een heleboel bouwmarkten af, er moet toch ergens wel iets te vinden zijn? En anders flans ik wel iets in elkaar (ik kan straks plotten dus een standaard schild met een mooie vinyl print is ook wel mooi denk ik)

En jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat je nooit genoeg stopcontacten hebt maar om er nou 22 midden op de muur te hebben is wel een beetje jammer... (denk aan, leuk schilderij, waar laten we het? past net niet want stopcontact en anders hangt ie tegen het plafond aan )

@ ML-etje die wcd's heb ik in het begin ook even op lopen staren ja
pi_71456541
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 13:12 schreef styliste het volgende:

En jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk dat je nooit genoeg stopcontacten hebt maar om er nou 22 midden op de muur te hebben is wel een beetje jammer... (denk aan, leuk schilderij, waar laten we het? past net niet want stopcontact en anders hangt ie tegen het plafond aan )

@ ML-etje die wcd's heb ik in het begin ook even op lopen staren ja
gekkie die dingen moet je laag maken dus tenzij je megaschilderijen wilt ophangen

Ja ik struikelde in de opsomming al over WCD en toen volgden oa ;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_71456824

ja die moet je laag maken ja, maar nu zitten ze dus op elleboog hoogte. Zal wel even foto's maken als het hier leeg is
pi_71457974
Maak ze ook niet TE laag. In een vorig huis hadden we lage, en toen werd later de dekvloer op de vloerverwarming prachtig waterpas en vlak gemaakt, waardoor hij in 1 hoek wel erg dichtbij de stopcontacten kwam. Hadden echt geen hoge plinten meer tussengepast!

Oja, en die losse deurschilden - moesten niet teveel kosten, toch? En het lijkt ongelakt messing?
Maar dan heb je deze sites dus al verworpen:
hier , hier (geen plaatjes, laat maar) en hier.
Deze lijkt wel goedkoper en heeft zo te zien heel veel.
Kweetniet echt wat je zoekt, maar zoektermen lijken te zijn: deurbeslag en losse schilden (of krukschilden). Maar hoe je die dingen voordelig/2dehands los kunt krijgen, geen idee, hoezo zaten er geen schilden of rozetten bij jouw mooie klinken? Hopelijk kun je op Marktplaats iets passends vinden voor weinig, en de bijbehorende krukken gewoon weggooien verkopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')