Hij maakte mij laatst ook uit voor iemand die tegen moslims zou zijn, terwijl ik hier in ruim 15.000 posts nog nooit één negatief ding heb gezegdquote:Op zondag 5 juli 2009 11:09 schreef Bolter het volgende:
Komt die Mutant01 straks weer nieuwsposters beschuldigen
Ja dan worden die aangepakt door de heldenpolitiequote:Op zondag 5 juli 2009 11:13 schreef Nikmans het volgende:
Het meest treurige is nog dat niemand ingreep terwijl er blijkbaar genoeg volk omheen stond.
Ik ben zelf ook weleens in elkaar gehoekt waar ik redelijk wat schade aan over gehouden heb. Zou ook 2x nadenken voordat ik er tussen spring hoor. En zoiets gaat altijd vrij snel, voor dat meisje duurde het waarschijnlijk wel even, maar voor dat omstanders überhaupt in de gaten hebben hoe&wat.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:13 schreef Nikmans het volgende:
Het meest treurige is nog dat niemand ingreep terwijl er blijkbaar genoeg volk omheen stond.
Mijn ervaring is dat je enige tijd denkt "W-T-F?" en daarna op de één of andere manier verwacht dat het vanzelf weer opgelost. Daarbij komt natuurlijk de angst om zelf in elkaar geslagen te worden.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:17 schreef Bolter het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook weleens in elkaar gehoekt waar ik redelijk wat schade aan over gehouden heb. Zou ook 2x nadenken voordat ik er tussen spring hoor. En zoiets gaat altijd vrij snel, voor dat meisje duurde het waarschijnlijk wel even, maar voor dat omstanders überhaupt in de gaten hebben hoe&wat.
Inderdaad.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:13 schreef Nikmans het volgende:
Leuke groepsprocessen zijn dat ja. Hoe meer mensen er omheen staan, hoe kleiner de kans wordt dat wordt ingegrepen.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je enige tijd denkt "W-T-F?" en daarna op de één of andere manier verwacht dat het vanzelf weer opgelost. Daarbij komt natuurlijk de angst om zelf in elkaar geslagen te worden.
Bystander effect, verschuiven van verantwoordelijkheden. Iedereen denkt dat iemand anders wel wat gaat of zou moeten doen, en als iedereen dat denkt gebeurt er dus niks.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:13 schreef Nikmans het volgende:
En jij analfabeet.quote:
vroeger werden er geen NLse vrouwen in elkaar geslagen door allochtonenquote:Op zondag 5 juli 2009 12:58 schreef ouderejongere het volgende:
vroeger kon je een permban krijgen voor racisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |