Ali Elibol is zich dit weekeinde rot geschrokken. Een ogenschijnlijk gezonde man liep om kwart over twee 's nachts zijn snackbar aan de Hillelaan in Rotterdam-Zuid binnen. Twee woorden sprak de Antilliaan: `bel ambulance'. ,,Ik belde en hoorde `boem'. Hij ging onderuit. Dood.'' De kogel in zijn rug had Elibol nooit gezien.
De eigenaar van patatzaak Rijnhaven staat zaterdagmiddag verslagen op de stoep. De buurtbewoners en een andere ondernemer uit de straat met wie Elibol de schietpartij van afgelopen nacht bespreekt, kunnen het ook nog maar moeilijk bevatten. Er worden wel vaker kogels afgevuurd op Zuid, maar twee doden en één zwaargewonde, pal voor hun deur, dat is toch even slikken.
Wijzend naar de bloedplekken op het fietspad en de aan diggelen geschoten ruiten van Player's club The place to be op de hoek van de Hillelaan en de Brede Hilledijk, proberen ze te reconstrueren wat er is gebeurd. Zoals bijna elke vrijdagavond had zich een groepje Antilliaanse jongens verzameld rond een rode VW Golf. Die stond op de stoep geparkeerd voor café Take 5, een buurthuis waar veel Antillianen komen. Uit de autoboxen klonk harde muziek, maar verder ging het er rustig aan toe. Tot er om kwart over twee schoten klonken.
,,Ik stond in de keuken, was mijn kas aan het tellen'', vertelt de eigenaar van Take 5. ,,Ineens hoorde ik een enorm vuurwerk. De klanten en ik doken meteen naar de grond.'' Vanuit een raam zag hij een jongen met `een blaffer' achter iemand aan hollen. Hij hoorde knallen en zag de gewapende jongen daarna op een scooter wegscheuren. ,,Toen ik buiten kwam, lagen er twee jongens op het fietspad.''
Eén van hen, de 27-jarige Rotterdammer die het drama overleefde, staat in de buurt bekend als Celien, een `heel rustige, toffe' Antilliaan. ,,Eén van de normaalste die ik ken'', zegt een man die vanuit zijn huis een blauwe Golf cabrio zag wegrijden na de schietpartij. ,,Hij praat tenminste eerst voordat hij schiet.''
De Surinaamse kroegbaas knikt. Hij stoort zich mateloos aan sommige Antillianen die 's avonds uitgaan met `een heel wapenarsenaal op zak alsof het kammen zijn' en die wapens ook nog om het minste of geringste gebruiken. ,,Het gaat meestal nergens over, een verkeerde blik.''
Volgens de politie was ook deze schietpartij het gevolg van een ruzie. Die begon waarschijnlijk in The place to be en verplaatste zich naar buiten, waar ten minste 26 kogels zijn afgevuurd. Een 19-jarige Rotterdammer en een 27-jarige plaatsgenoot, beiden Antillianen, kwamen daarbij om het leven. Kort na de schietpartij werden in een auto drie verdachten uit Rotterdam aangehouden: twee vrouwen van 26 en 29 jaar en een man van 24, alle drie van Antilliaanse afkomst.
Elibol staart naar de grond. De frituur gaat dit weekeinde niet aan. Ook de tap van Take 5 blijft dicht, knikt de boomlange barman. De bezem die hij al de hele middag in zijn handen heeft, pakt hij nog eens extra stevig beet. De stoep is er niet schoner op geworden.
bron:Algemeen Dagblad
Lang leve het Wilde Westen, ga zo door PvdA en Rozenluller.
quote:Volslage idioot om te veronderstellen dat PVDA en Rosenmuller hier verantwoordelijk voor zijn, get it straight dude.
Op maandag 15 april 2002 23:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Door Jikke ZijlstraAli Elibol is zich dit weekeinde rot geschrokken. Een ogenschijnlijk gezonde man liep om kwart over twee 's nachts zijn snackbar aan de Hillelaan in Rotterdam-Zuid binnen. Twee woorden sprak de Antilliaan: `bel ambulance'. ,,Ik belde en hoorde `boem'. Hij ging onderuit. Dood.'' De kogel in zijn rug had Elibol nooit gezien.
De eigenaar van patatzaak Rijnhaven staat zaterdagmiddag verslagen op de stoep. De buurtbewoners en een andere ondernemer uit de straat met wie Elibol de schietpartij van afgelopen nacht bespreekt, kunnen het ook nog maar moeilijk bevatten. Er worden wel vaker kogels afgevuurd op Zuid, maar twee doden en één zwaargewonde, pal voor hun deur, dat is toch even slikken.
Wijzend naar de bloedplekken op het fietspad en de aan diggelen geschoten ruiten van Player's club The place to be op de hoek van de Hillelaan en de Brede Hilledijk, proberen ze te reconstrueren wat er is gebeurd. Zoals bijna elke vrijdagavond had zich een groepje Antilliaanse jongens verzameld rond een rode VW Golf. Die stond op de stoep geparkeerd voor café Take 5, een buurthuis waar veel Antillianen komen. Uit de autoboxen klonk harde muziek, maar verder ging het er rustig aan toe. Tot er om kwart over twee schoten klonken.
,,Ik stond in de keuken, was mijn kas aan het tellen'', vertelt de eigenaar van Take 5. ,,Ineens hoorde ik een enorm vuurwerk. De klanten en ik doken meteen naar de grond.'' Vanuit een raam zag hij een jongen met `een blaffer' achter iemand aan hollen. Hij hoorde knallen en zag de gewapende jongen daarna op een scooter wegscheuren. ,,Toen ik buiten kwam, lagen er twee jongens op het fietspad.''
Eén van hen, de 27-jarige Rotterdammer die het drama overleefde, staat in de buurt bekend als Celien, een `heel rustige, toffe' Antilliaan. ,,Eén van de normaalste die ik ken'', zegt een man die vanuit zijn huis een blauwe Golf cabrio zag wegrijden na de schietpartij. ,,Hij praat tenminste eerst voordat hij schiet.''
De Surinaamse kroegbaas knikt. Hij stoort zich mateloos aan sommige Antillianen die 's avonds uitgaan met `een heel wapenarsenaal op zak alsof het kammen zijn' en die wapens ook nog om het minste of geringste gebruiken. ,,Het gaat meestal nergens over, een verkeerde blik.''
Volgens de politie was ook deze schietpartij het gevolg van een ruzie. Die begon waarschijnlijk in The place to be en verplaatste zich naar buiten, waar ten minste 26 kogels zijn afgevuurd. Een 19-jarige Rotterdammer en een 27-jarige plaatsgenoot, beiden Antillianen, kwamen daarbij om het leven. Kort na de schietpartij werden in een auto drie verdachten uit Rotterdam aangehouden: twee vrouwen van 26 en 29 jaar en een man van 24, alle drie van Antilliaanse afkomst.
Elibol staart naar de grond. De frituur gaat dit weekeinde niet aan. Ook de tap van Take 5 blijft dicht, knikt de boomlange barman. De bezem die hij al de hele middag in zijn handen heeft, pakt hij nog eens extra stevig beet. De stoep is er niet schoner op geworden.
bron:Algemeen Dagblad
GLG
quote:nee, zeg het maar hoor
Op maandag 15 april 2002 23:26 schreef Haanibal het volgende:
mmm ja je mag niet generaliseren maar.... ... ik zeg al niets meer
GLG
quote:Toe maar weer, 26 kogels!!!!!! Was het een UZI oid.....
quote:
Door Jikke ZijlstraAli Elibol
/ontopic
Kok over veilgheid:
quote:
"Burgers voelen zich onveiliger. Dat komt niet door de overheid die het laat afweten, maar door de samenleving die steeds gewelddadiger wordt", [..] "De overheid is niet verantwoordelijk voor hoe het bij mensen tussen de oren zit en kan ook niet worden aangesproken op normvervaging", aldus de minister-president
quote:Volgens mij zie je de werkelijkheid niet helemaal helder meer ofwel?
Op maandag 15 april 2002 23:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Lang leve het Wilde Westen, ga zo door PvdA en Rozenluller.
quote:Och, als ik het zo zie is Cherry een type dat Rosenmöller nog de schuld zou geven van een steenpuist op zijn reet.
Op dinsdag 16 april 2002 00:33 schreef extremeknul het volgende:[..]
Volgens mij zie je de werkelijkheid niet helemaal helder meer ofwel?
V.
quote:Toch wel triest, als je dat in je buurt als normaal dient te beschouwen... De grote steden verpauperen waar je bijstaat, maar niemand die er wat aan kan doen lijkt het te interesseren
Door Jikke Zijlstra...
,,Eén van de normaalste die ik ken'', zegt een man die vanuit zijn huis een blauwe Golf cabrio zag wegrijden na de schietpartij. ,,Hij praat tenminste eerst voordat hij schiet.''
quote:Ja laten we hier weer een politieke discussie van maken
Op dinsdag 16 april 2002 00:36 schreef Verbal het volgende:[..]
Och, als ik het zo zie is Cherry een type dat Rosenmöller nog de schuld zou geven van een steenpuist op zijn reet.
V.
Het is toch godverdomme niet te geloven dat er in Nederland 'burgers' op straat rondlopen met een compleet arsenaal en dat bij het minste of geringste willen gebruiken ook?? Dat draagt flink bij bij mijn gevoel aan veiligheid..
Er is geen enkele politieke partij die dit soort praktijken tolereert! En de politie kan er niets aan doen, zogenaamd door gebrek aan mankracht.
Nou valt dat gebrek aan mankracht nog wel mee heb ik zo het gevoel, zolang ik op zaterdagnacht op de A4 door 40 man politie kan worden aangehouden voor een alcoholcontrole, zijn er nog genoeg agentjes.
Het ontbreekt ze alleen aan de juristictie om effectief op te kunnen treden. Preventief fouilleren? Nee zeg ben je gek, denk aan de privacy van de burgers! Heb je een pistool aangetroffen tijdens je illegale controle? Wil je die wel eens heel gauw teruggeven?? Denk aan zijn rechten! en dat gebeurd dus echt..
Niet te geloven, echt, niet te geloven
quote:Joehoe?:
Op dinsdag 16 april 2002 00:48 schreef Pommeloer het volgende:[..]
Ja laten we hier weer een politieke discussie van maken
quote:Excuses aanvaard
Op maandag 15 april 2002 23:20 schreef de topicopener het volgende:Lang leve het Wilde Westen, ga zo door PvdA en Rozenluller.
V.
quote:Excuses
Op dinsdag 16 april 2002 00:52 schreef Verbal het volgende:[..]
Joehoe?:
[..]Excuses aanvaard
V.
Criminelen bedoel ik, niet Antillianen.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 16-04-2002 09:53]
quote:
Op dinsdag 16 april 2002 09:51 schreef Strolie75 het volgende:
Zolang ze elkaar afmaken heb ik er weinig problemen mee eigenlijk.
quote:Mwah... the place to be...
(..) schietpartij het gevolg van een ruzie. Die begon waarschijnlijk in The place to be
quote:Lekker onderbouwd enzo... Ook wel weer kortzichtig om één partij en een man hiervoor verantwoordelijk te stellen... Hier spelen echt wel meer dingen...
quote:Ok, dat is dus een normale Antilliaan... je mag je toch wel zorgen gaan maken hier
Door Jikke Zijlstra
,,Eén van de normaalste die ik ken'', (.. knip ..) ,,Hij praat tenminste eerst voordat hij schiet.''
Die antilianen willen gewoon 2pac'je spelen op straat, is dat nou zo erg...
quote:Nee dat is cultuurverschil.
Op dinsdag 16 april 2002 12:14 schreef GEsTOoRD het volgende:
Menace II society part 2: The streets of Rotterdam.Die antilianen willen gewoon 2pac'je spelen op straat, is dat nou zo erg...
Het komt allemaal door de autochtoon die daar niet wil integreren, de fascistische proleten .
.
Oh nee wacht even, er wonen daar helemaal geen autochtonen meer....
Dus als die jongens hun stress willen afreageren door met wapens te lopen vind ik dat de politiek correcte politiek daar begrip voor moet hebben daarom stem ik ook groenlinks en pvda!
....NOT!
quote:Waar heb jij ergens zien staan dat groenlinks en pvda het gebruik van geweld en wapens goedkeuren?
Op dinsdag 16 april 2002 12:31 schreef mixologist het volgende:
Dus als die jongens hun stress willen afreageren door met wapens te lopen vind ik dat de politiek correcte politiek daar begrip voor moet hebben daarom stem ik ook groenlinks en pvda!
....NOT!
De stress voor allochtonen is wel degelijk een probleem en als die stress weggenomen kan worden, zullen ook de ontspoorde gevallen afnemen.
Integratie komt nog steeds van twee kanten, het is zo dat er nog te weinig allochtonen Nederlands spreken, maar het is ook nog steeds zo dat bij vacatures zwaar gediscrimineerd wordt. Het is niet alleen een probleem van hun kant dat de werkloosheid bij allochtonen zo hoog is en daarnaast discrimineert de criminaliteit minder, dus is dat voor veel tot criminaliteit vervallen allochtonen de enige oplossing geweest waar ze op dat moment nog in geloofden.
Maar nee, geef ze maar de schuld van alles en blijf maar lekker je banen alleen aan blanken geven, geef allochtonen maar overal de schuld van, je zou het eens aan je eigen kant zoeken zeg.
quote:Ach kom op zeg de conclusies van het onderzoeks bureautje wat gerund wordt doro de pvda zegt toch al genoeg?
Waar heb jij ergens zien staan dat groenlinks en pvda het gebruik van geweld en wapens goedkeuren?
De stress voor allochtonen is wel degelijk een probleem en als die stress weggenomen kan worden, zullen ook de ontspoorde gevallen afnemen.
in mijn ogen proberen pvda en GL alle negatieve dingen omtrent allochtonen "goed" te praten! Allochtonen zijn toch geen supermensen die alles goed doen? de nederlanders doen toch ook niet alles goed! maar nee hoor het politiek correcte gelul van deze 2 partijen zorgt er weer voor dat het weer oortjes dicht en andere kant uit kijken wordt!
wordt ik er van!
Ik wil date de WAARHEID boven tafel komt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |