Ik denk dat ik voor de Kluwer gaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:24 schreef Steve het volgende:
Voor welke wettenbundel ga je nu?![]()
Ik vind die Boom Basics soms best handig.Alles staat er kort en vaak wat schematisch ingegeven, dus je moet het echt een beetje zien als een beknopte samenvatting. Handig om dingen die een beetje zijn weggezakt terug te halen. Maar het lijkt me niet nodig om voor elk rechtsgebied zo'n boekje te gaan kopen.
Ik zeg altijd Boem Basics, moeten ze maar met engels beginnenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:31 schreef Pool het volgende:
Hoe spreken jullie die BB's trouwens uit?
Ik ken mensen die het volledig op z'n Engels zeggen: "Boem Basics" dus.
Terwijl Boom gewoon voor de Nederlandse uitgeverij Boom Juridische uitgevers staat.
Ja, het is ook meerquote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zeg altijd Boem Basics, moeten ze maar met engels beginnen![]()
(ook al is dat![]()
)
Ik 'boom', als in de uitgeverquote:Op woensdag 19 augustus 2009 16:31 schreef Pool het volgende:
Hoe spreken jullie die BB's trouwens uit?
Wil ook m'n master fiscaal recht, mits Plasterk geen roet in het eten gooit.quote:
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 17:57 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor de Kluwer ga
Ja. Met een stage kun je studiepunten verdienen, je moet wel sowieso een keuzeblok lopen om er voldoende te halen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:57 schreef Gauner het volgende:
Vraagje voor alle rechtenstudenten uit Maastricht:
Ik ga nu naar mijn derde jaar en wil dit jaar graag een meeloopstage gaan doen (bij de politie).
Wanneer heb ik hier de mogelijkheid voor? Is dit in periode 3 t/m 6? (hier staat in het jaarprogramma namelijk dat in deze periode keuzeblokken worden aangeboden, valt een stage hier onder?)
Alvast bedankt!
Heb ik ook, zal wel beide een uurtje zijn ofzo...quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 23:45 schreef Gauner het volgende:
Net nieuwe rooster gezien, klopt alleen iets niet. Heb college voor Inleiding Faillissementsrecht en Goederenrecht op hetzelfde tijdstip.
Maar dat keuzeblok kan dan ook na je stage toch? Aangezien stage maar 2 maanden max. duurt en je keuzeblokken hebt van blok 3 t/m 6.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:59 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ja. Met een stage kun je studiepunten verdienen, je moet wel sowieso een keuzeblok lopen om er voldoende te halen.
[..]
Heb ik ook, zal wel beide een uurtje zijn ofzo...
Ja, dat kan ervoor of erna, dat kun je zelf indelen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:23 schreef Gauner het volgende:
[..]
Maar dat keuzeblok kan dan ook na je stage toch? Aangezien stage maar 2 maanden max. duurt en je keuzeblokken hebt van blok 3 t/m 6.
Had mailtje gestuurd en antwoord gekregen dat we (je gaat ook derde jaar?) op dat tijdstip of college hebben van GR óf IO&F, dus dat is dan weer mooi.
Heb best lekker rooster trouwens.
Wil wel een stage gaan doen denk ik, ook al is het niet verplicht. Jij?quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:48 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ja, dat kan ervoor of erna, dat kun je zelf indelen.
Ik doe ook derde jaar Nederlands recht ja.
Ik wil ook een stage gaan lopenquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:52 schreef Gauner het volgende:
[..]
Wil wel een stage gaan doen denk ik, ook al is het niet verplicht. Jij?
Twijfel of ik nieuwe wettenbundels moet gaan kopen, heb die van vorig jaar en zien er nog
goed uit. Of er nu zoveel veranderd is?
Feli!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:07 schreef xxiessiexx het volgende:
Gisteren mijn cijfer voor Inleiding Burgerlijk Recht binnen gekregen, heb het gehaald!Sluit met 55 studiepunten mijn eerste jaar af, waar ik heel blij mee ben
Wat gaan we waar doen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:19 schreef Eva4Evah het volgende:
Ooooh volgende week begint het ook écht voor mij!Heb er zin in!
Bijna in 1 jaar de P, klasse!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:07 schreef xxiessiexx het volgende:
[quote]Gisteren mijn cijfer voor Inleiding Burgerlijk Recht binnen gekregen, heb het gehaald!Sluit met 55 studiepunten mijn eerste jaar af, waar ik heel blij mee ben
![]()
Ik weet niet of je echt zelf ook graag bij de uitreiking aanwezig wilt zijn: als dat niet per se zo is dan kun je mss iets regelen dat je je P gewoon ergens afhaalt. Ik weet dat dat bij andere studies iig wel kan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:23 schreef -Trinity- het volgende:
Weet iemand uit Leiden tot hoe laat de opening van het facultair jaar en de uitreiking van de propedeusebullen ongeveer gaat duren volgende week woensdag? Begint om 14u.. (Moet om 17u werken, vandaar)
'Gewoon' rechtsgeleerdheid aan de universiteit Utrechtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:37 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Feli!
[..]
Wat gaan we waar doen?
Nederlands Recht ga je doen. Dat klinkt toch veel beter?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:47 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
'Gewoon' rechtsgeleerdheid aan de universiteit UtrechtHoef pas na 1,5 jaar een richting te kiezen, ben zeer benieuwd naar alle vakken
Yeah! UU! Ben benieuwd hoe je het gaat vinden..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:47 schreef Eva4Evah het volgende:
'Gewoon' rechtsgeleerdheid aan de universiteit UtrechtHoef pas na 1,5 jaar een richting te kiezen, ben zeer benieuwd naar alle vakken
Haha ja dat is niet zo moeilijk radenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Bijna in 1 jaar de P, klasse!![]()
![]()
Ik kan al raden welk vak van 5 punten je nog moet doen
Thanks!quote:
Die wilde ik graag doen, maar da's niet geluktquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:32 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Haha ja dat is niet zo moeilijk radenHad jij Inleiding BR gehaald?
Zo, doe maar duur, twee studiesquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Die wilde ik graag doen, maar da's niet gelukt.....vind ik wel jammer want het is een leuk vak.
Maar ach, ik heb dit jaar 35 puntjes gehaald en het is mijn tweede studie, dus ik ben best tevreden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |