quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Martine Hafkamp gesignaleerd![]()
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Martine Hafkamp gesignaleerd![]()
Toch ben ik van mening dat ze ook die lijn veel beter uit hadden kunnen werken.quote:Op zondag 5 juli 2009 09:26 schreef lady-wrb het volgende:
jack is in ieder geval verwant aan nazi's via zijn oma (t was toch zijn oma die hij in die put heeft laten vallen? in de tijd dat gtst nog een beetje spannend was)
Mwah ik vind niet dat je de cliffhanger van een Nederlandse soap moet vergelijken met die van een Amerikaanse serie. Van een soap komen veel meer afleveringen en is veel minder budget beschikbaar, dan van Amerikaanse series. Voor de rest ben ik het wel met je eensquote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:47 schreef cygnusx het volgende:
Als ik het nu eens naast wat cliffhangers/finale's leg van andere series, is gtst wel errrrg voorspelbaar.
Grey's anatomy de cliff van dit jaar was wel een shock voor iedereen die het serieus keek denk ik, prison break was een afronding en toch spannend. (verdere series eindigen nog of later, en series als 24 zijn losse verhalen per seizoen).
Mee eens, laatste redelijke verhaallijn was dat met René. En dat met die stalker van Dian was ook wel spannend.. Daarvoor dat met Vadim was wel leuk.. verder? Geen ideequote:Op zondag 5 juli 2009 14:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Toch ben ik van mening dat ze ook die lijn veel beter uit hadden kunnen werken.
Nogmaals die filmpjes die ik laatst gepost had over Marieke (zusje van Janine) die door een stelletje Hell's Angels werd belaagd, dat vond ik echte spanning. En vreemd genoeg kwam het me ook stukken realistischer over dan menigmene 'overweldigende' verhaallijnen van vandaag de dag![]()
waarschijnlijk komt die weer opdragen wanneer maxime definitief exit is.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:29 schreef Liquidist het volgende:
Waar ze ook nog wat mee kunnen doen is Amy, de dochter van Ludo & Isabella. Iedereen behalve Charlie denkt dat die dood zijn (ontploffing - gebouw , etc). Ze stuurde Charlie toch een videotje dat ze veilig in het buitenland zat? Dat heeft ook nog wel potentie
En ik meestal RTL gemist..quote:Op maandag 6 juli 2009 16:43 schreef Frey het volgende:
Hoe slecht GTST ook is op het moment, het is op de eerste maandag van de zomerstop altijd even wennen. Ik heb zo de neiging om straks om 20:00 gewoon weer te gaan zitten kijken. Weg ritme.
Je kan die boxen van seizoen 1 en 2 weer eens open slaanquote:Op maandag 6 juli 2009 16:43 schreef Frey het volgende:
Hoe slecht GTST ook is op het moment, het is op de eerste maandag van de zomerstop altijd even wennen. Ik heb zo de neiging om straks om 20:00 gewoon weer te gaan zitten kijken. Weg ritme.
Ik ga deze zomer wat leuke stukjes uploaden van wat ik de laatste jaren heb opgenomen.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Je kan die boxen van seizoen 1 en 2 weer eens open slaan
Dan heb ik wel iets om naar uit te kijken...quote:Op maandag 6 juli 2009 17:25 schreef Frey het volgende:
[..]
Ik ga deze zomer wat leuke stukjes uploaden van wat ik de laatste jaren heb opgenomen.
Om de 3 dagen iets.
Strak plan, je neemt al op sinds seizoen 6 en 7 toch? Die stukjes zijn ook zeker weten de moeite waardquote:Op maandag 6 juli 2009 17:25 schreef Frey het volgende:
[..]
Ik ga deze zomer wat leuke stukjes uploaden van wat ik de laatste jaren heb opgenomen.
Om de 3 dagen iets.
Nee, ik kijk sinds seizoen 6.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Strak plan, je neemt al op sinds seizoen 6 en 7 toch? Die stukjes zijn ook zeker weten de moeite waard
En daar kijk ik al helemaal naar uit! Hoe langer geleden, hoe beter. Alhoewel ik ook erg graag nog wat terug zou willen zien van de Ludo vs. Martine lijn (het einde van Martine bijv.) en de return van Frits van Houten (ook al was dat einde bagger), omdat ik dat toen grotendeels gemist heb of vergeten ben.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:57 schreef Frey het volgende:
[..]
Nee, ik kijk sinds seizoen 6.![]()
Ik neem pas op sinds eind seizoen 15. Maar ik heb ook nog een handje vol stukjes van daarvoor, waarvan het oudste uit seizoen 8 komt. Dat komt over een tijdje ook nog wel aan bod.
ahh marieke die toen ff achterlangs werd genomen in de heavy heavenquote:Op zondag 5 juli 2009 14:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Toch ben ik van mening dat ze ook die lijn veel beter uit hadden kunnen werken.
Nogmaals die filmpjes die ik laatst gepost had over Marieke (zusje van Janine) die door een stelletje Hell's Angels werd belaagd, dat vond ik echte spanning. En vreemd genoeg kwam het me ook stukken realistischer over dan menigmene 'overweldigende' verhaallijnen van vandaag de dag![]()
Geheel mee eensquote:Op maandag 6 juli 2009 18:53 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
En daar kijk ik al helemaal naar uit! Hoe langer geleden, hoe beter.
Ik heb de aflevering dat Martine op een boot word gezet op een videoband staan, maar ik heb geen idee hoe ik dat op mijn computer krijgquote:Alhoewel ik ook erg graag nog wat terug zou willen zien van de Ludo vs. Martine lijn (het einde van Martine bijv.) en de return van Frits van Houten (ook al was dat einde bagger), omdat ik dat toen grotendeels gemist heb of vergeten ben.
Okee, ik kijk overigens sinds seizoen 4, maar heb seizoen 1 en 2 helemaal gezien op de herhalingen die sinds de start van RTL 5 werden uitgezondenquote:Op maandag 6 juli 2009 17:57 schreef Frey het volgende:
[..]
Nee, ik kijk sinds seizoen 6.![]()
Ik neem pas op sinds eind seizoen 15. Maar ik heb ook nog een handje vol stukjes van daarvoor, waarvan het oudste uit seizoen 8 komt. Dat komt over een tijdje ook nog wel aan bod.
Dat was seizoen 3quote:Op maandag 6 juli 2009 21:48 schreef heaven7 het volgende:
Ik begon te kijken toen Lotje doodging, wanneer was dat?
Kan me herinneren dat Laura helemaal in paniek was omdat er iets met dat kind was en toen was ie afgelopen, mocht ik de volgende dag niet kijken van mijn ouders omdat het journaal van 20:00 kwam
Dat stuk heb ik toen gemist. Geen idee waarom eigenlijk. Ik zou het wel erg graag eens willen terugzien.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik heb de aflevering dat Martine op een boot word gezet op een videoband staan, maar ik heb geen idee hoe ik dat op mijn computer krijg
quote:Op maandag 6 juli 2009 21:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik heb de aflevering dat Martine op een boot word gezet op een videoband staan, maar ik heb geen idee hoe ik dat op mijn computer krijg
Drommels, het blijkt zelfs dat ik dat al had gedaan (met een DVD recorder die niet in een PC zit), maarre hoe krijg ik het nu van DVD naar een youtube bestand?quote:
Een programma downloaden dat de filmpjes om kan zetten. Ik zelf gebruik DVD2AVI.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Drommels, het blijkt zelfs dat ik dat al had gedaan (met een DVD recorder die niet in een PC zit), maarre hoe krijg ik het nu van DVD naar een youtube bestand?
Kijk, interessante discussie. Even inhaken.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:57 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Dat stuk heb ik toen gemist. Geen idee waarom eigenlijk. Ik zou het wel erg graag eens willen terugzien.
Persoonlijk kan ik mij ook het meeste herinneren vanaf seizoen vier, maar keek al vanaf seizoen drie, al was ik toen wel nog erg jong en kan ik mij daar weinig van herinneren.
Ik kan me nog een scène herinneren, maar het kan ook dat het niet waar is of ik het eens gedroomd of verward heb met andere gebeurtenissen, waar Linda het kantoor van Frits binnenkomt en dan draait de stoel van Frits om en zit Herman Hogendoorn daar. Afwachten of dat nu is gebeurd en of dat seizoen drie was of niet.
Vaak zijn het juist deze simpelheden die een serie of soap spannend maken. Bovendien was de oude muziek veel herkenbaarder en spannender. Die deuntjes van nu gaan nergens over, evenals een hoop van de verhaallijnen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:59 schreef MikeTuinstra het volgende:
[..]
Kijk, interessante discussie. Even inhaken.De scène die je beschrijft kan ik me ook nog vaag herinneren. Dat was ergens in seizoen 3 of 4. In de tijd dat Frits en Linda een relatie hadden. Stoel draait zich om met Hogendoorn sr. erin, en pats, boem afgelopen. Op zich simpel concept, maar hoe het neergezet werd. Als een scéne rechtstreeks uit The Godfather om maar een vergelijking te maken. Tom van Beek was pure klasse. Er zijn gewoon zoveel mooie stukjes die vandaag de dag vergeten zijn. Helaas, er is zo weinig beschikbaar.
Heel goede voorbeelden, de muziek pastte er erg goed bij en de scene raakte me echt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:01 schreef Frey het volgende:
Muziek blijft voor mij een van de belangrijkste dingen in series. Het bepaalt gewoon voor een groot gedeelte de sfeer.
Een paar goeie voorbeelden uit de latere seizoenen:
Bij dat afscheid van Harmsen werd bij mijn weten voor de laatste keer de GTST tune gebruikt.
Dat was ook iets wat huwelijken altijd zo mooi maakte. Helaas zijn we dat nu kwijt.
Geweldig dit! Bedankt voor het voldoen aan mijn request. =Dquote:
Ja, dankjewel Frey! Deze scène wilde ik ook erg graag terugzien. Toen ik dit toentertijd zag was ik zo blij. Maar goed, de verhaallijn werd inderdaad compleet verziekt. Hier was de muziek ook nog niet eens zo slecht. Jammer dat ze Frits van Houten als Hans van Houten zo verpest hebben.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:55 schreef MikeTuinstra het volgende:
[..]
Geweldig dit! Bedankt voor het voldoen aan mijn request. =D
Afgezien van al het volgende was deze Frits van Houten comeback bij het graf wel super. Het moment dat hij er ineens weer staat zoals je hier ziet. Maar ook de woorden die hij hierna spreekt. Jack van Houten, Wendela Hafkamp, ach... Hun gezichtjes bestuderend in zijn zwarte handschoen en dan de trademark Frits lach.
Ja, hierna werd het verhaal flink verkloot. Maar dat neemt niet weg dat dit gewoon goed was. Nogmaals dank Frey! =)
Onno P. Wassenaar is toch diegene met bril? Hij ziet er later wel heel anders uit volgens mij...quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:10 schreef nWo4Life het volgende:
Ik sluit me aan bij de woorden van Heer van Bartolhoven over de ontvoeringsverhaallijn uit seizoen vier. Dit is altijd één van mijn meest favoriete verhaallijnen gebleven. De schurken op hun best en zulke spanning. Hoop dat seizoen drie en vier nu echt gauw zullen uitkomen.
Nee, dat is gewoon een mannetje van hem.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 04:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Onno P. Wassenaar is toch diegene met bril? Hij ziet er later wel heel anders uit volgens mij...
Ja, die limo van hem.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:22 schreef MikeTuinstra het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon een mannetje van hem.Onno liet alles uitvoeren. Hij maakte zelden zelf een verschijning. Voor de buitenwereld was hij topambtenaar en keurig zakenman. Vandaar ook al die ontmoetingen op sinistere plekken. Meestal in een lange zwart geblindeerde limo.
Bloemers was wel tof.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:56 schreef nWo4Life het volgende:
Tegenwoordig moet Ludo het doen met een halfzachte 'detective'. Tijd dat de zware jongens terugkeren in de serie.
t lijkt serge henri valcke welquote:Op vrijdag 10 juli 2009 04:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Onno P. Wassenaar is toch diegene met bril? Hij ziet er later wel heel anders uit volgens mij...
Super dat je dit gepost hebt, Frey!quote:Op zondag 12 juli 2009 11:18 schreef Frey het volgende:
Voor mij een van de beste momenten uit deze verhaallijn.
Ik mis Frits meer en meer eigenlijk, omdat ze het nalaten nieuwe goede schurken te introduceren en Ludo vind ik zijn glans te hebben verloren op het moment.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wtf, even zoeken levert wat op:
Weer dat lachje op het eind
De grote Frits van Houten ingevroren. Hoe apart het ook zijn mag, het entertaint wel. In tegenstelling tot het huidige GTST. Met uitzondering van de climax één van de beste verhaallijnen van het decennium. De meest interessante voor mij persoonlijk. Nou nog de werkelijke comeback... Juist omdat het nergens op slaat, en de serie daarmee gered kan worden teken ik. Overal een mouw aan te passen. Dank voor het uploaden! =)quote:Op zondag 12 juli 2009 12:17 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Super dat je dit gepost hebt, Frey!
Wat enorm futuristisch was deze hele verhaallijn.:P
Het sloeg helemaal nergens op en toch was het qua muziek en sfeer wel spannend.
De echte Frits van Houten in de vrieskist. Ze hadden dat moeten laten, zodat ie nog 'levend' had kunnen worden in seizoen 20.
quote:Op zondag 12 juli 2009 21:29 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Een voorbeeldje: namelijk dat die 'Hans' die naar de gevangenis is gegaan eigenlijk toch Frits is die gechanteerd wordt door Hans of iemand ander en daarom gaat brommen. Vervolgens ze kunnen er altijd nog van maken dat die vent in die cryo een of ander figuur is waarop ze plastische chirurgie op hebben toegepast zodat ie Frits kon mymieken voor de buitenwereld.
Zo vind ik dat de volgende veranderingen moeten plaatsvinden:
* Ludo is eigenlijk dubbel voorgelogen en dus toch de vader van Stefano en Nick allebei
*Laura is voorgelogen door Guus Tuinman en medisch personeel, ze zou bevallen zijn van (2-eïge) tweeling, echter er werd haar verteld dat eentje overleden was. Die zou door het personeel aan Guus worden gegeven. Guus vond de ene mooier dan de ander dus verwisselde ze met elkaar. Resultaat: Arnie is gewoon de zoon van Robert en Laura zoals het hoort èn het doet geen afbreuk aan de modernere lijnen.
Helemaal mee eens! Laat ze de fouten herstellen! En jouw ideeën zouden op de één of andere manier best kunnen werken. Het is immers een soap, zoals je zelf al aangeeft. Ik zou het zo geweldig vinden als ze de verhaallijn met Frits zouden herstellen. Het liefste door middel van een terugkeer, zoals jij beschrijft, maar anders door een rectificatie. Hannie heeft Frits vermoordt en niet Hans.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:29 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Tuurlijk kan dat, je kan alles verzinnen in soaps.
Een voorbeeldje: namelijk dat die 'Hans' die naar de gevangenis is gegaan eigenlijk toch Frits is die gechanteerd wordt door Hans of iemand ander en daarom gaat brommen. Vervolgens ze kunnen er altijd nog van maken dat die vent in die cryo een of ander figuur is waarop ze plastische chirurgie op hebben toegepast zodat ie Frits kon mymieken voor de buitenwereld.
Zo vind ik dat de volgende veranderingen moeten plaatsvinden:
* Ludo is eigenlijk dubbel voorgelogen en dus toch de vader van Stefano en Nick allebei
*Laura is voorgelogen door Guus Tuinman en medisch personeel, ze zou bevallen zijn van (2-eïge) tweeling, echter er werd haar verteld dat eentje overleden was. Die zou door het personeel aan Guus worden gegeven. Guus vond de ene mooier dan de ander dus verwisselde ze met elkaar. Resultaat: Arnie is gewoon de zoon van Robert en Laura zoals het hoort èn het doet geen afbreuk aan de modernere lijnen.
Het is allemaal vergezocht, maar dat waren die veranderingen zelf ook al en na een tijdje accepteert toch iedereen het en hoor je er niemand meer over
Dat zou ik zo graag willen zien! Super dat je dat wilt posten.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ik ben trouwens bijna klaar met het filmpje over de laatste confrontatie tussen Ludo en Martine, ik moet hem alleen nog in tweeën knippen, hij is te groot voor 1 file namelijk
Graag gedaan, maar het gaat nog wel even duren en het is wel VHS-kwaliteitquote:Op zondag 12 juli 2009 22:58 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Dat zou ik zo graag willen zien! Super dat je dat wilt posten.
Schande dat je dat gemist had. Waardoor kwam dat?quote:Op zondag 12 juli 2009 22:58 schreef nWo4Life het volgende:
[..]
Dat zou ik zo graag willen zien! Super dat je dat wilt posten.
Vreemd eigenlijk, maar in die tijd keek ik ook niet zoveel GTST. Zelfs niet onder het Martine tijdperk. Wel naar de veertiende cliffhanger toe en het proces met Isabella. Maar ik heb ook veel gemist. Was in mijn examenjaar geloof ik. Toen had ik veel andere leuke dingen te doen blijkbaar.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:18 schreef Frey het volgende:
[..]
Schande dat je dat gemist had. Waardoor kwam dat?![]()
Ik kan niet wachten om het weer terug te zien.
Dit was inderdaad ook de laatste goede lijn vond ik, daarna is er eigenlijk niks spannends meer gebeurd van dit niveau of wel?quote:Op zondag 12 juli 2009 23:27 schreef Frey het volgende:
Kun je nagaan dat we eigenlijk al tijdens seizoen 14 en 15 zaten te zeiken dat het saai werd.
Nu verlangen we terug naar die tijd.
Niet op deze manier nee. De strijd tussen Ludo en Martine werd af en toe ook erg lang gerekt, maar uiteindelijk kregen we wel iets. Een spannende verhaallijn, goeie opbouw en de grote climax. Vooral dat laatste ontbreekt de laatste tijd. Ze weten soms wel een goede verhaallijn op te bouwen(Vadim, René), maar dan krijgen we een ontknoping van niks. En zo krijgen we eigenlijk maar 1 "aardig" lijntje per seizoen nu...quote:Op zondag 12 juli 2009 23:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dit was inderdaad ook de laatste goede lijn vond ik, daarna is er eigenlijk niks spannends meer gebeurd van dit niveau of wel?
Bedankt! Je bent geweldig.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hier is deel 1:
Bekijk deze YouTube-video
Deel 2 is nog bezig met uploaden, maar volgt later
Het is zoals het Engelse gezegde ook wel luidt: you don't know what you got, till it's gone. Het eerste weerwoord van de producent is ons claimen dat vroeger alles beter was vanwege een nostalgica act, zoals beweerd in tal van media manipulatie uitingen. Feit is, het was beter en dat weten ze dondersgoed. Men heeft altijd wel wat te zeuren en kende geen lagere kwaliteit dan de serie in de jaren 90. Ooit het best bekeken programma op de Nederlandse televisie.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:27 schreef Frey het volgende:
Kun je nagaan dat we eigenlijk al tijdens seizoen 14 en 15 zaten te zeiken dat het saai werd.
Nu verlangen we terug naar die tijd.
quote:Op maandag 13 juli 2009 00:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
En deel 2
Bedankt, Heer_van_Bartolhoven. Ook namens mij.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hier is deel 1:
Deel 2 is nog bezig met uploaden, maar volgt later
Jazeker.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Bij die Ludo tune tijdens het omzetten dacht ik al, dit gaat Frey kunnen waarderen
Laat me een beetje denken aan dat stukje met "Simon de goeroe en Ludo de lul". Dat zat ook vol met van die droge opmerkingenquote:Op maandag 13 juli 2009 00:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Die uitspraken ook:
- Ik kan natuurlijk je vingers laten breken.
-Zou je zo vriendelijk willen zijn om me los te make...
..WAAROM?
- Ik kan je nu martelen....ik kan je ook meteen vermoorden
-Ik wil dat alles weer wordt zoals het was voordat jij je snuit liet zien in Meerdijk
-Doe niet net alsof je de kerstman bent
-Jij laat Sjors met rust!
ALS JIJ OPDONDERT! En opgedonderd blijft!
-Wat dacht je van de firma "Klootzak"
Oh dat vind ik een goeie tip! Dankje!![]()
-Waar breng je me naar toe
Dat merk je wel! Loop eens door!![]()
-Laat me gaan
Dat doe ik toch! Ik regel nog vervoer voor je ook!![]()
-Ik ben tenminste niet alles kwijt.
Nee dat is waar, je hebt nog een heleboel mooie herrineringen aan onze tijd.![]()
![]()
Die Ludo die zo semi-opgewekt blijft de hele tijd![]()
Duidelijk andere schrijvers dan nu. Nu slaan ze de plank constant mis. Het is net alsof bij de overgang naar seizoen 16 iedereen achter de schermen vervangen is ofzo.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Laat me een beetje denken aan dat stukje met "Simon de goeroe en Ludo de lul". Dat zat ook vol met van die droge opmerkingen
Op deze filmpjes die je gepost hebt:quote:
Lijkt me wel dat die scènes vaak over moesten.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Op deze filmpjes die je gepost hebt:
Hoe Stefano en Ludo zich gedragen in Nick hallicunaties, vooral hoe ze hem uitlachen! Ik vraag me af of Erik de Vogel, Bas Muis en Christophe Haddad niet krom gelegen hebben van het lachen![]()
![]()
Nick tegen die vent: "Ik vind jou ook lief"quote:
Nee...helaasquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:50 schreef GSMboy het volgende:
@Heer_van_Bartolhoven: Heb je ook de scene waarbij ze uit het arrestantenbusje werd gekidnapt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |