Mwoh, als ik zo kijk dan zijn de buien ten oosten van het Ruhrgebied ontstaan, daar is het toch aardig heuvelachtig. Check de omgeving van Velbert maar eens.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:26 schreef Klonk het volgende:
daar zit een probleempje, de buien onstaan zo te zien ergens waar geen heuvels zijn, althans geen weer veroorzakende heuvels. de heuvels in dat stukje duitsland zijn niet te vergelijken met de heuvels in zuidelijk limburg.
Dat is 'ruis' op de radarquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
kan ik nu dmv buienradar concluderen dat we op dit moment in het midden van een hogedrukgebied zitten? Omdat er allemaal kleine buitjes om ons heen cirkelen?
da's een radar storing.. gebeurt heel vaak bij weer als dit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
kan ik nu dmv buienradar concluderen dat we op dit moment in het midden van een hogedrukgebied zitten? Omdat er allemaal kleine buitjes om ons heen cirkelen?
zover had ik nog niet gekeken, my badquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:36 schreef knep het volgende:
[..]
Mwoh, als ik zo kijk dan zijn de buien ten oosten van het Ruhrgebied ontstaan, daar is het toch aardig heuvelachtig. Check de omgeving van Velbert maar eens.
Kan ook goed zijn dat de eerste aanzet in het Sauerland is geweest, dat is niet heel ver hier vanaf.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Van buienradar.nlquote:1. Waarom zie ik op droge dagen wel witte, blauwe en zelfs rode waarnemingen?
naar top
Zoals de naam van de website doet vermoeden worden de waarnemingen geregistreerd met een radar. Op sommige dagen (meestal droge dagen) ontstaat er ruis op het beeld. Dit is als gevolg van de waarneming door de radar die met echo's werkt. Op dagen met heldere hemel kan er een temperatuur afname zijn aan de grond die de radar stralen afbuigt naar de grond toe waardoor er erg veel echo terugkomt. Die echos worden in principe gefilterd echter bij zonnige dagen gaat dit filterproces moeilijker dan op regenachtige dagen. De grondechos kunnen ook onstaan door sterke vocht gradienten.
Geen wonder dat hier morgen waarschijnlijk knaltquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:57 schreef DemonRage het volgende:
Er trekt een mooi thermisch laag over NW Frankrijk:
[ afbeelding ]
ja ik ook, maar de warmte voorkwam denk ik enig logisch denkvermogen, ik was me helemaal vast aan het bijten in de heuveltjes net over de grens hierquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:57 schreef knep het volgende:
[..]
Hehe, ik ken die omgeving redelijk goed.
gaat daar wel tekeer geloof kquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:57 schreef DemonRage het volgende:
Er trekt een mooi thermisch laag over NW Frankrijk:
[ afbeelding ]
Het doet ook wat buien triggeren.
27+ graden na 22:00quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindhoven houdt weer eens veel warmte vast.![]()
Ik niet... fles port achter mijn kiezen en nu aan het stoeien met een fles wijn.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:35 schreef marcel-o het volgende:
zal vannacht wel weer n paar keer uit mn nest drijven
proostquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik niet... fles port achter mijn kiezen en nu aan het stoeien met een fles wijn.
Linksom of rechtsom slapen zal ik.....en slaap met deze conditionering-condities al slecht.
Ik ben elke morgen om 05:30 wakker terwijl ik een notaire uitslaper ben.quote:
Er heerst gewoon een vloek over dit landquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:35 schreef knep het volgende:
Nope, net als vorig weekend neemt de activiteit af voordat de buien de grens over zijn.
Dan moet je in Bangkok gaan wonen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:07 schreef i2Them2 het volgende:
Wat een heerlijk vandaag. Dat het de hele zomer zulk weer mag blijven
.
Neuh... Maar zuid Frankrijk lijkt me wel watquote:Op donderdag 2 juli 2009 23:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan moet je in Bangkok gaan wonen.
Je zult niet de enigste zijn in Nederland, in het binnenland is het zelfs nog warmer.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:17 schreef Asgard het volgende:
Haha Engeland word gepwnd![]()
Het is trouwens nog 20 graden in R'dam, hoe moet ik zo nou slapen![]()
![]()
Om 04:00 al wakker.... maakt geen drol uit wat ik doe... ik zwem gewoon mijn bed uit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik niet... fles port achter mijn kiezen en nu aan het stoeien met een fles wijn.
Linksom of rechtsom slapen zal ik..... en slaap met deze conditionering-condities al slecht.
quote:Geleidelijk neemt de bewolking van het zuidwesten uit toe en in de middag ontstaan er enkele stevige (onweers)buien. Bij zwaardere buien kunnen tevens windstoten, mogelijk ook hagel en voorkomen. Plaatselijk is er kans op wateroverlast. Het kwik loopt op naar een graad of 27, maar vooral in het noordoosten en oosten kan het lokaal weer 30 graden worden.
k werk 46 uur deze weekquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |