Ja klopt, ik hebt het al in de DE-FB aangegevenquote:
quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:40 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ja klopt, ik hebt het al in de DE-FB aangegeven
Volgens mij kan je daarop niet zien of er onweer bij zit, maar puur en alleen hoeveel regen er valt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:41 schreef panda1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch alleen overal lichtblauw behalve in het midden van NL zie ik het iets donkerder.
Is voor morgenmiddag/avond bestemd.
Dat lichtblauwe kan dat ook nog onweer zijn of is daar alleen kans op in het donkerblauwe gebiedje?
Ah ik dacht dat dat ermee samenhing..bij onweer veel regen zeg maar.quote:Op donderdag 2 juli 2009 18:43 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Volgens mij kan je daarop niet zien of er onweer bij zit, maar puur en alleen hoeveel regen er valt.
Laat ik nou net in dat wat donkerbauw getinte gedeelte wonenquote:Op donderdag 2 juli 2009 18:41 schreef panda1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is toch alleen overal lichtblauw behalve in het midden van NL zie ik het iets donkerder.
Is voor morgenmiddag/avond bestemd.
Dat lichtblauwe kan dat ook nog onweer zijn of is daar alleen kans op in het donkerblauwe gebiedje?
Ik woon in midden Limburg en weet bijna zeker dat die bui hier echt niet langs komtquote:Op donderdag 2 juli 2009 18:53 schreef panda1980 het volgende:
Toch denk ik dat het alleen hoogstens in het uiterste noorden van Limburg zal geraken.
Hah nee ik bedoelde echt noorden maar zie nu al dat die buien alleen in Duitsland blijven hangen vanavond op buienradar en dan 3 uur vooruit zie je dat om 22 uur nog altijd die buien niet zijn opgeschoven.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:06 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik woon in midden Limburg en weet bijna zeker dat die bui hier echt niet langs komt
Ik denk dat je zuiden bedoeld
Daar klopt dus ook geen meter vanquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:10 schreef sander-3 het volgende:
Dit is vaag.. Bij deze radar zit die bui bij Limburg al bij Venlo: http://mijn.buienradar.nl/maps.php?panorama=1
En bij de normale buienradar zit het nog ver buiten Nederland.
Hier teken ik niet voor.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:05 schreef aloa het volgende:
Morgenmiddag onweer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat lijkt maar zoquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:10 schreef sander-3 het volgende:
Dit is vaag.. Bij deze radar zit die bui bij Limburg al bij Venlo: http://mijn.buienradar.nl/maps.php?panorama=1
En bij de normale buienradar zit het nog ver buiten Nederland.
Dat capekaartje is voor morgenmiddag net als het neerslagkaartjequote:Op donderdag 2 juli 2009 19:12 schreef panda1980 het volgende:
[..]
Hah nee ik bedoelde echt noorden maar zie nu al dat die buien alleen in Duitsland blijven hangen vanavond op buienradar en dan 3 uur vooruit zie je dat om 22 uur nog altijd die buien niet zijn opgeschoven.
Dus niemand zal wat krijgen vandaag.
Trouwens dat plaatje met dat rood, oranje en groen is die geldig voor morgenmiddag of avond?
En klopt het dat Belgisch limburg dan juist weer geen onweer gaat krijgen?
Is heel opvallend dat hier eigenlijk haast nooit onweer is in het midden van Belgisch Limburg bedoel ik.
Is daar soms een ANTI onweerlijn? Of weet iemand waar dat aan kan liggen?
De buien trekken bijna elke keer over Maastricht en Roermond maar nooit echt ertussenin... of ze zijn al zowat opgelost.
Het zakt ook weer in volgens mij.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:11 schreef Klonk het volgende:
Belfeld (Noord Limburg) meldt zich, is harder gaan waaien en de buien komen steeds dichter bij
een jan smit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:36 schreef Klonk het volgende:
ja, zit ik ook te kijken, het stort een paar kilometer hier vandaan in, zeker illegale regen ofzo...
Hier staat wat uitleg: http://www.stormjagers.nl/onweer/Onweer.htmquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:08 schreef DemonRage het volgende:
Morgen moet het raak zijn... en dan eens zorgen dat die 28,5°C binnen een heel stuk omlaag gaat.
Waarom worden in Duitsland veel gemakkelijker buien getriggerd? Heuvellandschap ofzo?
Daar zitten idd wat heuvels in dat gebied waar de buien nu zijnquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:08 schreef DemonRage het volgende:
Morgen moet het raak zijn... en dan eens zorgen dat die 28,5°C binnen een heel stuk omlaag gaat.
Waarom worden in Duitsland veel gemakkelijker buien getriggerd? Heuvellandschap ofzo?
Mwoh, als ik zo kijk dan zijn de buien ten oosten van het Ruhrgebied ontstaan, daar is het toch aardig heuvelachtig. Check de omgeving van Velbert maar eens.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:26 schreef Klonk het volgende:
daar zit een probleempje, de buien onstaan zo te zien ergens waar geen heuvels zijn, althans geen weer veroorzakende heuvels. de heuvels in dat stukje duitsland zijn niet te vergelijken met de heuvels in zuidelijk limburg.
Dat is 'ruis' op de radarquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
kan ik nu dmv buienradar concluderen dat we op dit moment in het midden van een hogedrukgebied zitten? Omdat er allemaal kleine buitjes om ons heen cirkelen?
da's een radar storing.. gebeurt heel vaak bij weer als dit.quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
kan ik nu dmv buienradar concluderen dat we op dit moment in het midden van een hogedrukgebied zitten? Omdat er allemaal kleine buitjes om ons heen cirkelen?
zover had ik nog niet gekeken, my badquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:36 schreef knep het volgende:
[..]
Mwoh, als ik zo kijk dan zijn de buien ten oosten van het Ruhrgebied ontstaan, daar is het toch aardig heuvelachtig. Check de omgeving van Velbert maar eens.
Kan ook goed zijn dat de eerste aanzet in het Sauerland is geweest, dat is niet heel ver hier vanaf.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Van buienradar.nlquote:1. Waarom zie ik op droge dagen wel witte, blauwe en zelfs rode waarnemingen?
naar top
Zoals de naam van de website doet vermoeden worden de waarnemingen geregistreerd met een radar. Op sommige dagen (meestal droge dagen) ontstaat er ruis op het beeld. Dit is als gevolg van de waarneming door de radar die met echo's werkt. Op dagen met heldere hemel kan er een temperatuur afname zijn aan de grond die de radar stralen afbuigt naar de grond toe waardoor er erg veel echo terugkomt. Die echos worden in principe gefilterd echter bij zonnige dagen gaat dit filterproces moeilijker dan op regenachtige dagen. De grondechos kunnen ook onstaan door sterke vocht gradienten.
Geen wonder dat hier morgen waarschijnlijk knaltquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:57 schreef DemonRage het volgende:
Er trekt een mooi thermisch laag over NW Frankrijk:
[ afbeelding ]
ja ik ook, maar de warmte voorkwam denk ik enig logisch denkvermogen, ik was me helemaal vast aan het bijten in de heuveltjes net over de grens hierquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:57 schreef knep het volgende:
[..]
Hehe, ik ken die omgeving redelijk goed.
gaat daar wel tekeer geloof kquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:57 schreef DemonRage het volgende:
Er trekt een mooi thermisch laag over NW Frankrijk:
[ afbeelding ]
Het doet ook wat buien triggeren.
27+ graden na 22:00quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:27 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Eindhoven houdt weer eens veel warmte vast.![]()
Ik niet... fles port achter mijn kiezen en nu aan het stoeien met een fles wijn.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:35 schreef marcel-o het volgende:
zal vannacht wel weer n paar keer uit mn nest drijven
proostquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik niet... fles port achter mijn kiezen en nu aan het stoeien met een fles wijn.
Linksom of rechtsom slapen zal ik.....en slaap met deze conditionering-condities al slecht.
Ik ben elke morgen om 05:30 wakker terwijl ik een notaire uitslaper ben.quote:
Er heerst gewoon een vloek over dit landquote:Op donderdag 2 juli 2009 20:35 schreef knep het volgende:
Nope, net als vorig weekend neemt de activiteit af voordat de buien de grens over zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |