Zelfde verhaal wanneer iemand een homo weigert aan te nemen / binnen te laten omdat hij homo is, maar daar gaat het hier dus niet om. Het gaat hier om het weigeren van een opdracht, niet omdat de opdrachtgever homo is, maar omdat de opdracht tegen de principes v/d drukker ingaat.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:17 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dan heb je poppen aan de dansen hè?
Of als jij als sportschoolhouder een moslima met hoofddoekje weigert. Moet je dan eens opletten wat voor protesten er komen.
En moslima met hoofddoekje in sportschool weigeren?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zelfde verhaal wanneer iemand een homo weigert aan te nemen / binnen te laten omdat hij homo is, maar daar gaat het hier dus niet om. Het gaat hier om het weigeren van een opdracht, niet omdat de opdrachtgever homo is, maar omdat de opdracht tegen de principes v/d drukker ingaat.
Homo's komen bij Piet alleen via de achterdeur binnen als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
en als het moslims en/of homo's zijn?
Het dringt niet echt door geloof ik.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zelfde verhaal wanneer iemand een homo weigert aan te nemen / binnen te laten omdat hij homo is, maar daar gaat het hier dus niet om. Het gaat hier om het weigeren van een opdracht, niet omdat de opdrachtgever homo is, maar omdat de opdracht tegen de principes v/d drukker ingaat.
Oké wat dan te denken van de homoseksuele drukkerijeigenaar die weigert een lading shirts met de tekst "God hates fags" te drukken voor een christelijke organisatie. Wil je hem echt verplichten deze order te accepterenquote:Op donderdag 2 juli 2009 17:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Ehm, de voorbeelden die je aanhaalt gaan over het zaken doen met groeperingen die illegaal bezig zijn, nee daar mag je best onder discrimineren - ik geloof dat art.1 in de regel 'op basis van... ' geen 'foute wapenhandel' heeft staanIk kan me wel vinden in de definitie van discriminatie van de VN.
Dat dringt volgens mij prima door, alleen raakt dat kant noch wal. Het is net als 'nee hoor ik weiger geen Marokkaanse klanten, maar de boodschap in de tekst "Marokkaans-Nederlandse sportdagen 2009" staat mij gewoon niet aan' en vervolgens ook nog even een enkeltje Marokko meesturen.quote:
Als een (christelijke) hetero de tekst uit de OP had willen afdrukken, zou de tekst ook geweigerd worden. Het gaat in dit geval niet om de klant, maar om de dienst.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat dringt volgens mij prima door, alleen raakt dat kant noch wal. Het is net als 'nee hoor ik weiger geen Marokkaanse klanten, maar de boodschap in de tekst "Marokkaans-Nederlandse sportdagen 2009" staat mij gewoon niet aan' en vervolgens ook nog even een enkeltje Marokko meesturen.
Natuurlijk, maar zoals ik aangeef is dat nogal krom. "Nee hoor ik weiger geen homoseksuele klanten, ik weiger slechts teksten die die homoseksualiteit goedkeuren en daarnaast stuur ik ook nog even een bijbel na" net zo krom is als "Nee hoor ik weiger geen Marokkaanse klanten, ik weiger slechts teksten die het verblijf van Marokkanen in Nederland goedkeuren en ik stuur ze ook nog even een enkeltje Marokko na. Maar als een Nederlandse klant met het verzoek om 'Marokkaans-Nederlandse sportdagen' op een t-shirt te drukken was gekomen, dan had ik ook geweigerd hoor.".quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:19 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als een (christelijke) hetero de tekst uit de OP had willen afdrukken, zou de tekst ook geweigerd worden. Het gaat in dit geval niet om de klant, maar om de dienst.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar zoals ik aangeef is dat nogal krom. "Nee hoor ik weiger geen homoseksuele klanten, ik weiger slechts teksten die die homoseksualiteit goedkeuren en daarnaast stuur ik ook nog even een bijbel na" net zo krom is als "Nee hoor ik weiger geen Marokkaanse klanten, ik weiger slechts teksten die het verblijf van Marokkanen in Nederland goedkeuren en ik stuur ze ook nog even een enkeltje Marokko na. Maar als een Nederlandse klant met het verzoek om 'Marokkaans-Nederlandse sportdagen' op een t-shirt te drukken was gekomen, dan had ik ook geweigerd hoor.".
Het is dus geen weigering van de klant, maar een weigering van een opdracht. De vergelijkingen (van andere users) waarin klanten geweigerd worden, gaan dus niet op. Dat is het enige wat ik zeg.quote:De drukker heeft wel aangeboden handdoeken te leveren met alleen de tekst 'Nijmegen 2009', maar daar zaten de homoseksuele sporters dan weer niet op te wachten.
Terecht. Ik begrijp best dat bedrijven niet willen worden gelinkt aan dit soort onsmakelijkheden.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:17 schreef isogram het volgende:
[..]
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)igert_homotekst.html
Loepzuivere discriminatie en verbijsterend in een land als Nederland, anno 2009.
Zo'n bedrijf zou publiekelijk aan de schandpaal genageld moeten worden, met naam en toenaam.
Edit: de Frontpage heeft inmiddels een uitgebreider bericht:
[..]
Bron: Drukkerij weigert homoteksten
Klopt, maar je quote een post van mij waarin ik dat dus duidelijk niet doe. Ik geef eerder aan dat het wat lachwekkend hypocriet is. "Ik weiger shirts met de tekst 'negers zijn ok' te drukken, maar daarbij maakt het niet uit of de klant zelf een neger is of niet hoor".quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:14 schreef Meh7 het volgende:
[..]
[..]
Het is dus geen weigering van de klant, maar de weigering van een opdracht. De vergelijkingen (van andere users) waarin klanten geweigerd worden, gaan dus niet op. Dat is het enige wat ik zeg.
Homofiliteit is abject gedrag waarvoor je zelf kiest en waarvan driekwart van de bevolking vindt dat je dat binnen je eigen huis moet houden. Je kiest er niet voor om een neger te zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, maar je quote een post van mij waarin ik dat dus duidelijk niet doe. Ik geef eerder aan dat het wat lachwekkend hypocriet is. "Ik weiger shirts met de tekst 'negers zijn ok' te drukken, maar daarbij maakt het niet uit of de klant zelf een neger is of niet hoor".
Jij bent echt een kastnicht. Stiekem wil je niets liever dan andere mannen in hun kont neuken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Terecht. Ik begrijp best dat bedrijven niet willen worden gelinkt aan dit soort onsmakelijkheden.
Je hebt het nu over jezelf natuurlijk!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij bent echt een kastnicht. Stiekem wil je niets liever dan andere mannen in hun kont neuken.
Nee, ik heb het over jou, frusti.quote:
Dat is de biologie niet met je eens.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:27 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Homofiliteit is abject gedrag waarvoor je zelf kiest en waarvan driekwart van de bevolking vindt dat je dat binnen je eigen huis moet houden. Je kiest er niet voor om een neger te zijn.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee hoor, gaat niet over mij. Gaat over jou. Wie er frusti is, is wel gebleken.
Je bent meer van de motels dan van de parkeerplaatsen?quote:
Ik niet. Jij bent kennelijk nogal thuis in die onsmakelijke wereld.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bent meer van de motels dan van de parkeerplaatsen?
Ik hoor Boris v/d Ham over het algemeen weinig janken over gediscrimineerd worden als homo zijnde wanneer hij het nieuws is.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:43 schreef ouderejongere het volgende:
Dit is nou precies waarom driekwart van de bevolking een hekel heeft aan homo's. ALS ze in het nieuws komen is het altijd OMDAT ze homo zijn en zich gekwetst voelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |