abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 15:16:33 #151
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_70702185
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nee, het levert juist meer duidelijkheid. Een bedrijf kan dan gewoon een contract voor levering (en eventueel bezorging) met je afsluiten en zo kan de klant overstappen naar een andere als hij niet blij is met de dienst.
quote:
Ik weet nu niet wie ik er op moet aanspreken als ik mijn post niet krijg.

Sorry, maar als mogelijk ontvanger zou je je moeten vastleggen met een contract voor iets wat je dus nog niet weet? Kwaliteit is ook nog maar afwachten. Nee, leuk idee en daar moet je het ook bij laten. Het huidige model is wat dat betreft 2000% beter: de verzender betaalt (middels postzegel of verzendkosten) en de ontvanger krijgt zijn poststuk. Alleen met dat laatste gaat het dus steeds slechter, want de verschillende postbedrijven leveren steeds minder goed de post af dan toen het nog een (staats)monopolie was. Je kan dan wel gaan roepen dat 'er toch contracten' zijn gesloten, maar dat gaat echt niets veranderen aan de kwaliteit (anders zou de wereld er namelijk een stuk aangenamer uit zien als mensen zich aan afspraken gingen houden)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 6 juli 2009 @ 15:21:39 #152
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_70702395
Ik werk zelf bij een TNT sorteercentrum en ik snap niet hoe ze opeens 11.000 mensen kunnen gaan ontslaan...
Elke avond als ik werk is het super druk, iedereen moet hard om op tijd klaar te zijn. Er hoeft maar 1 ziekmelding te zijn en je staat alweer over te werken. Hoe de neuk gaan ze opeens 11.000 mensen ontslaan? Gaat het na die ontslagen voortaan 5 werkdagen duren voordat je brief/pakketje verstuurt is ofzo?

Is dit niet gewoon iets om de aandeelhouders stil te houden?
  † In Memoriam † maandag 6 juli 2009 @ 15:37:12 #153
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70702983
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:16 schreef Stupendous76 het volgende:
Sorry, maar als mogelijk ontvanger zou je je moeten vastleggen met een contract voor iets wat je dus nog niet weet?
Het hoeft geen betaald contract te zijn en kan ook simpelweg een regeling zijn met een leverancier die mijn post die ik wil versturen komt halen en gelijk mijn post kan bezorgen of een (gemeenschappelijke) postbus waarbij je een e-mail krijgt dat je snailmail er is. De markt, als ze eindelijk een keer volledig vrijgelaten worden vind wel er wel wat voor wat aansluit bij de behoefte van de klant.
quote:
Je kan dan wel gaan roepen dat 'er toch contracten' zijn gesloten, maar dat gaat echt niets veranderen aan de kwaliteit (anders zou de wereld er namelijk een stuk aangenamer uit zien als mensen zich aan afspraken gingen houden)
Jij blijft graag een dienst afnemen van slechte kwaliteit als een concurrent het beter kan? Mmmhh, apart. Contractbreuk kan je overigens gewoon bij de rechter of een mediator regelen.
Carpe Libertatem
  maandag 6 juli 2009 @ 17:10:48 #154
188877 Stupendous76
pi_70706815
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het hoeft geen betaald contract te zijn en kan ook simpelweg een regeling zijn met een leverancier die mijn post die ik wil versturen komt halen en gelijk mijn post kan bezorgen of een (gemeenschappelijke) postbus waarbij je een e-mail krijgt dat je snailmail er is. De markt, als ze eindelijk een keer volledig vrijgelaten worden vind wel er wel wat voor wat aansluit bij de behoefte van de klant.
Dat is de mening die jij hebt. Ik heb die niet.
quote:
[..]

Jij blijft graag een dienst afnemen van slechte kwaliteit als een concurrent het beter kan? Mmmhh, apart. Contractbreuk kan je overigens gewoon bij de rechter of een mediator regelen.
1 Die dienst was eerst redelijk perfect, maar het moest zo nodig geprivatiseerd worden...
2 Je kan bijna alles bij de rechter regelen. Ik zie het niet gaan gebeuren dat iedere Piet en Mien bedrijf x gaan aanklagen omdat een brief anders bezorgd zou zijn dan in het contract staat. En als dat wel gebeurt, dan wordt er nadat dit 100x is gevraagd om regelgeving en uiteindelijk ligt alles weer vast in regels en voorschriften: uiteindelijk schiet je er dus weinig mee op, het kost je alleen wel heel veel geld en moeite om zover te komen.

In Canada is er veel gebieden het systeem van centrale brievenbussen: een buurt (ongeveer 5 of 10 straten) heeft 1 centrale brievenbus waar je je brieven in kan gooien en iedereen heeft daar een brievenbus waar de postbode je post in doet.
Voordelen: voor de post is het goedkoper en sneller en mensen hebben nog steeds hun post.
Nadelen: je moet lopen (en je weet niet of er post is), voor veel ouderen en gehandicapten gaat dat een probleem worden. Oh ja, dit is Nederland, waarbij die brievenbussen met enige regelmaat professioneel gesloopt gaan worden.
Repent, Pray, Forgive
pi_70709119
quote:
Op maandag 6 juli 2009 15:21 schreef YazooW het volgende:
Ik werk zelf bij een TNT sorteercentrum en ik snap niet hoe ze opeens 11.000 mensen kunnen gaan ontslaan...
Elke avond als ik werk is het super druk, iedereen moet hard om op tijd klaar te zijn. Er hoeft maar 1 ziekmelding te zijn en je staat alweer over te werken. Hoe de neuk gaan ze opeens 11.000 mensen ontslaan? Gaat het na die ontslagen voortaan 5 werkdagen duren voordat je brief/pakketje verstuurt is ofzo?

Is dit niet gewoon iets om de aandeelhouders stil te houden?
Volgens mij gaat het met name om de bezorgers, overigens dacht ik dat in het sorteercentrum vrijwel allemaal uitzendkrachten werken. Ik heb er overigens in1999 nog een paar nachten gewerkt met de kerstpost, moet zeggen dat dat bijzonder goed verdiende
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_70709980
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:01 schreef McKillem het volgende:

Ben je nou dom of doe je dom?
Ik heb nou al 5 keer gezegd wat de strekking van mijn opmerking is en ga het niet nog een keer doen.

Kan me niet heugen dat ik je hierin ooit heb tegengesproken.
De reactie waar jij in het grondbeginsel op reageert is de reactie waarin ik aangeef het logisch te vinden dat men geen salaris wil inleveren.
Punt, niets meer, niets minder.
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:14 schreef McKillem het volgende:

EN dan ga je akkoord met de zoveelste salaris verlaging, en over een paar maand mag je alsnog oprotten en heb je door je lagere salaris ook nog eens een lagere uitkering.
Ik heb je enkel gequote. Die twee spreken toch iets heel anders. ik heb je al een paar keer op gewezen.

Nogmaals: Er is GEEN sprake van de zoveelste loonsverlaging. Er is helemaal geen loonsverlaging doorgevoerd. Je kan hoog en laag springen of mensen uitschelden maar dan heb je nog steeds geen punt gemaakt.
quote:
Op zondag 5 juli 2009 23:01 schreef McKillem het volgende:
Ja maar natuurlijk.
Ga jij maar een avondje vakkenvullen in de met airco gevulde AH, en daarna post rondbrengen bij min
temperaturen of in zo'n hittegolf als afgelopen dagen mafkees.
Ik denk dat een vakkenvuller van blikken heel anders denkt. Dan praat ik over blikken van 500+ gram. Dat merk je wel degelijk na een dag werken. Of in de koelafdeling werken waar het continu gekoeld is en het effect van warm-koud-warm-koud krijgt. Even los van het vroeg opstaan en het meer geestdodend werk. Met het bezorgen van post loop je buiten en heb je wat meer afwisseling. Ik heb begrepen dat de mensen die bij Aldi werken het buitengewoon zwaar hebben. Het is maar wat de persoon leuker vind. Ik zie geen enkele reden waarom een vakkenvuller geen post kan bezorgen. Geef hem/haar een TomTom en een zak met brieven en het wordt bezorgd.

Ik denk dat aangetekende stukken met pakket bezorging moet worden samengevoegd. Dan kun je met postbezorging goedkope arbeidskrachten inzetten (vergelijkbaar met krantbezorgen). Ik heb nog geen enkel valide argument gehoord waarom dat niet zou kunnen. Heel vervelend voor de personeel van TNT maar postbezorgers worden structureel teveel betaald. Concurenten kunnen goedkoper opereren door goedkopere arbeidskrachten in te zetten en als zij het kunnen dan kan TNT het ook. Van monopolist naar een bedrijf die moet concureren gaat altijd gepaard met herorganisaties. Kijk maar naar KPN voor Scheepsbouwer. Was ook een monopolist en nu is het een sterk concurend bedrijf met interessante producten en diensten. TNT zal dat ook moeten doen en de post en bezorging van pakketten heruitvinden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  maandag 6 juli 2009 @ 18:41:55 #157
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70710201
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:36 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

[..]

Ik heb je enkel gequote. Die twee spreken toch iets heel anders. ik heb je al een paar keer op gewezen.

Nogmaals: Er is GEEN sprake van de zoveelste loonsverlaging. Er is helemaal geen loonsverlaging doorgevoerd. Je kan hoog en laag springen of mensen uitschelden maar dan heb je nog steeds geen punt gemaakt.
[..]

Ik denk dat een vakkenvuller van blikken heel anders denkt. Dan praat ik over blikken van 500+ gram. Dat merk je wel degelijk na een dag werken. Of in de koelafdeling werken waar het continu gekoeld is en het effect van warm-koud-warm-koud krijgt. Even los van het vroeg opstaan en het meer geestdodend werk. Met het bezorgen van post loop je buiten en heb je wat meer afwisseling. Ik heb begrepen dat de mensen die bij Aldi werken het buitengewoon zwaar hebben. Het is maar wat de persoon leuker vind. Ik zie geen enkele reden waarom een vakkenvuller geen post kan bezorgen. Geef hem/haar een TomTom en een zak met brieven en het wordt bezorgd.

Ik denk dat aangetekende stukken met pakket bezorging moet worden samengevoegd. Dan kun je met postbezorging goedkope arbeidskrachten inzetten (vergelijkbaar met krantbezorgen). Ik heb nog geen enkel valide argument gehoord waarom dat niet zou kunnen. Heel vervelend voor de personeel van TNT maar postbezorgers worden structureel teveel betaald. Concurenten kunnen goedkoper opereren door goedkopere arbeidskrachten in te zetten en als zij het kunnen dan kan TNT het ook. Van monopolist naar een bedrijf die moet concureren gaat altijd gepaard met herorganisaties. Kijk maar naar KPN voor Scheepsbouwer. Was ook een monopolist en nu is het een sterk concurend bedrijf met interessante producten en diensten. TNT zal dat ook moeten doen en de post en bezorging van pakketten heruitvinden.
en jij denkt dat een postbode niks in z'n handen houd? Een bundel post is doorgaans wel wat meer dan 500 gram hoor
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70716753
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:41 schreef Bensel het volgende:

en jij denkt dat een postbode niks in z'n handen houd? Een bundel post is doorgaans wel wat meer dan 500 gram hoor
De postbodes die ik gezien heb dragen geen kilo's post. Ik heb de post op 3 verschillende manieren zien rondbrengen:

- Met een busje die ze in de straat parkeren en dan met een kleine hoeveelheid langs de huizen;
- Op de fiets;
- Met een speciaal soort karretje.

Ik heb nog nooit een postbode gezien die 10tallen kilo's post rondsjouwen. Dat mag niet eens van de arbo. Bijna alle beroepen til je wel eens meer dan een kilo.

Ik denk dat de vakkenvullers van een supermarkt gemiddeld gezien een lichamelijk zwaarder beroep hebben. Veel bukken en veel repetitief werk en daarbij zware artikelen (met name de blikken e.d.). Ik denk dat een 50+ het niet overleefd met fulltime vakkenvullen en bij postbezorgers zie je het wel. Blikken worden meestal per xx verpakt en bij een vakkenvuller moet vooral het werk snel worden uitgevoerd. Dus snel bukken en veel zware artikelen pakken om op tijd het werk af te hebben. Ik denk dat postbezorgers lichamelijk het minder zwaar hebben.
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  maandag 6 juli 2009 @ 21:55:57 #159
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70718847
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:13 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

De postbodes die ik gezien heb dragen geen kilo's post. Ik heb de post op 3 verschillende manieren zien rondbrengen:

- Met een busje die ze in de straat parkeren en dan met een kleine hoeveelheid langs de huizen;
- Op de fiets;
- Met een speciaal soort karretje.

Ik heb nog nooit een postbode gezien die 10tallen kilo's post rondsjouwen. Dat mag niet eens van de arbo. Bijna alle beroepen til je wel eens meer dan een kilo.

Ik denk dat de vakkenvullers van een supermarkt gemiddeld gezien een lichamelijk zwaarder beroep hebben. Veel bukken en veel repetitief werk en daarbij zware artikelen (met name de blikken e.d.). Ik denk dat een 50+ het niet overleefd met fulltime vakkenvullen en bij postbezorgers zie je het wel. Blikken worden meestal per xx verpakt en bij een vakkenvuller moet vooral het werk snel worden uitgevoerd. Dus snel bukken en veel zware artikelen pakken om op tijd het werk af te hebben. Ik denk dat postbezorgers lichamelijk het minder zwaar hebben.
wat ik bedoel is dat men vaak (zeker met reclame) gedurende 10 minuten of meer elke keer met ongeveer 2-4 kilo in hun handen dragen. Nu weet ik niet of je weet hoe dat na een tijdje voelt, maar ik heb toen ik begon dagen gehad dat ik savonds geen bierfles meer op kon tillen. Geef een willekeurige voorbijganger een vol pakketje en ze laten het bijna gegarandeerd vallen omdat ze het gewicht niet verwachten
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70719472
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:55 schreef Bensel het volgende:
wat ik bedoel is dat men vaak (zeker met reclame) gedurende 10 minuten of meer elke keer met ongeveer 2-4 kilo in hun handen dragen. Nu weet ik niet of je weet hoe dat na een tijdje voelt, maar ik heb toen ik begon dagen gehad dat ik savonds geen bierfles meer op kon tillen. Geef een willekeurige voorbijganger een vol pakketje en ze laten het bijna gegarandeerd vallen omdat ze het gewicht niet verwachten
Ik denk dat een vakkenvuller in een supermarkt iets soortgelijks mee maakt hoor. En 2-4 kilo tillen is nog wel te doen. Ik heb ook uren lang mijn laptop vast (vaak is er geen tafeltje en de omgeving zo vies om een laptop neer te zetten). Een laptop weegt al gauw 3-4 kilo dus ik weet precies wat je bedoelt en voor mijn gevoel prima te doen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:15:41 #161
188877 Stupendous76
pi_70725016
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:07 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik denk dat een vakkenvuller in een supermarkt iets soortgelijks mee maakt hoor. En 2-4 kilo tillen is nog wel te doen. Ik heb ook uren lang mijn laptop vast (vaak is er geen tafeltje en de omgeving zo vies om een laptop neer te zetten). Een laptop weegt al gauw 3-4 kilo dus ik weet precies wat je bedoelt en voor mijn gevoel prima te doen.
Ik ben nooit vakkenvuller of postbode geweest, dus ik kan het niet vergelijken. Jij blijkbaar wel en als jij van mening bent dat het allemaal wel meevalt (zeker omdat je je laptop wel eens moet vasthouden), leuk voor jou.
Het doet echter niets af aan de andere argumenten dat er vaak zware post tussen kan zitten. Los van al het geloop (en dan laten we het weer ook nog buiten beschouwing)
Repent, Pray, Forgive
pi_70727907
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:15 schreef Stupendous76 het volgende:
Ik ben nooit vakkenvuller of postbode geweest, dus ik kan het niet vergelijken. Jij blijkbaar wel en als jij van mening bent dat het allemaal wel meevalt (zeker omdat je je laptop wel eens moet vasthouden), leuk voor jou.
Het doet echter niets af aan de andere argumenten dat er vaak zware post tussen kan zitten. Los van al het geloop (en dan laten we het weer ook nog buiten beschouwing)
hmmm ik zie geen verschil tussen zeg 10-12 uur laptop vasthouden en werken. Daarbij staan ipv lopen. Denk dat dat staan zwaarder is.Ik ben niet de enige die het doet (zijn nog 40 collega's) die het ook met enig regelmaat doen.

Voor de rest is het onzin dat postbodes continu met zware post rondsjouwen. Ik zie het iig niet. Ik zie ze enkel met een busje komen, op de fiets of met een speciaal karretje.

Dus nogmaals kom eens met legitieme opmerkingen want tot op heden zie ik niet waarom een postbode het zwaarder heeft dan een vakkenvuller. (we gaan ervan uit dat aangetekende post via de pakketdienst gaat)

Post rond brengen kan volgens mij prima door jonge mensen gedaan worden die ook nog eens minder kosten. Als het lichamelijk zwaar is dan is er gelijk een extra reden om door jonge mensen te laten doen. Dezelfde categorie die ook kranten bezorgt.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:25:52 #163
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_70732863
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het met name om de bezorgers, overigens dacht ik dat in het sorteercentrum vrijwel allemaal uitzendkrachten werken. Ik heb er overigens in1999 nog een paar nachten gewerkt met de kerstpost, moet zeggen dat dat bijzonder goed verdiende
Groot gedeelte heeft gewoon een contract, uitzendkrachten zijn te duur...
pi_70732989
Goed om te zien dat we als samenleving bijna dezelfde dienstverlening houden terwijl 11.000 mensen wat anders kunnen gaan doen. Bedrijven zijn geen instrumenten om mensen aan het werk te houden, het gaat om hun output en wat dit voor de samenleving betekent.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_70733307
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 06:29 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

hmmm ik zie geen verschil tussen zeg 10-12 uur laptop vasthouden en werken. Daarbij staan ipv lopen. Denk dat dat staan zwaarder is.Ik ben niet de enige die het doet (zijn nog 40 collega's) die het ook met enig regelmaat doen.

Voor de rest is het onzin dat postbodes continu met zware post rondsjouwen. Ik zie het iig niet. Ik zie ze enkel met een busje komen, op de fiets of met een speciaal karretje.

Dus nogmaals kom eens met legitieme opmerkingen want tot op heden zie ik niet waarom een postbode het zwaarder heeft dan een vakkenvuller. (we gaan ervan uit dat aangetekende post via de pakketdienst gaat)

Post rond brengen kan volgens mij prima door jonge mensen gedaan worden die ook nog eens minder kosten. Als het lichamelijk zwaar is dan is er gelijk een extra reden om door jonge mensen te laten doen. Dezelfde categorie die ook kranten bezorgt.
Ik vind dit wel een aardig verhaal; maar zou de post e.d. ook niet eens op een ANDERE manier op een ADRES kunnen worden bezorgd ? BETERE methoden, betere klantvriendelijkheid, betere logisitek.

Innovatieplatform waar bent u ? (Ze zitten weer te slapen uiteraard ).
pi_70736026
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:25 schreef YazooW het volgende:

[..]

Groot gedeelte heeft gewoon een contract, uitzendkrachten zijn te duur...
Maar wel makkelijk weg te sturen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:24:30 #167
188877 Stupendous76
pi_70736633
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 06:29 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Jij doet heel veel aannames, maar als anderen dat doen dan is het niet legitiem?
Repent, Pray, Forgive
pi_70736912
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:30 schreef iehlaak het volgende:
Goed om te zien dat we als samenleving bijna dezelfde dienstverlening houden terwijl 11.000 mensen wat anders kunnen gaan doen. Bedrijven zijn geen instrumenten om mensen aan het werk te houden, het gaat om hun output en wat dit voor de samenleving betekent.
En in dit geval zijn het het grote aantal relatief oudere medewerkers die ervoor zorgen dat TNT in het nadeel is tov nieuwkomers die allemaal uitzendkrachten voor het minimum loon aan de gang hebben. En ze hadden een keuze, niet de leukste, maar goed.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_70737304
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:24 schreef Stupendous76 het volgende:
Jij doet heel veel aannames, maar als anderen dat doen dan is het niet legitiem?
Ik snap je punt niet. Geef concrete voorbeelden dan kunnen we praten.
pi_70737718
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:36 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

[..]

[..]
Gast, ik doe het even nog duidelijker. Laatste poging.

In grote lijnen gaat het gesprek zo:

User zeg: Ja, krijg je er van als je niet akkoord gaat met salaris verlagingen, dan gaan ze er mensen uit trappen. Lekker solidair.
Ik: Ik kan be best voorstellen dat ze geen salarisverlaging willen, en wel om het feit dat een salarisverlaging bij een ontslag in de toekomst (wat onherroepelijk plaats vind, salarisverlaging of niet) ook nog eens zorgt voor een lagere werklozen uitkering.

Nu even, zodat je er niet omheen kan speciaal voor jou:

Waarom is het in de geschetste context belangrijk dat ik zeg dat er geen salaris verlagingen zijn, er 1 salarisverlaging is of er voor mij part 30 salaris verlagingen zijn?!
quote:

Totdat jij beide beroepen heb beoefent denk ik niet dat je er ook maar 1 zinnig woord over kan zeggen, om daar maar eens mee te beginnen.
pi_70738222
De post wordt rondgebracht op tijden dat jongere mensen op school zitten of met een studie bezig zijn. De post is nou niet een beroepsgroep waar je als jongere toekomst in ziet en dus tijd voor vrij wil maken. Het is in dat opzicht vooral voor ouderen die het doen om de tijd te doden of omdat ze niks in hun mars hebben.

Je zou jonge moeders aan kunnen trekken om de post te bezorgen op het moment dat hun kind op school is. Ook zou je ervoor kunnen kiezen de post pas na 3 uur 's middags te bezorgen. Dan kunnen jongeren na school de post bezorgen tegen een laag salaris. Ik weet alleen niet of de regels dat toelaten. Zijn er tijden dat de post bezorgd moet worden?

Op het moment zie ik echt niet waar er gesneden zou kunnen worden. Je kan er als bezorger niet ineens 2x zoveel post bij krijgen zonder die extra tijd betaald te krijgen lijkt me. Goedkopere krachten moeten wel te vinden zijn, maar ik vraag me af waar ze 11.000 man eruit willen knikkeren.

Je zou je inderdaad ook af kunnen vragen of er wel toekomst zit in het bezorgen van post zoals we dat nu kennen. Zo'n centraal punt in de wijk zoals in Canada waar iemand het eerder over had is misschien wel de toekomst. Wellicht wordt je binnenkort verplicht een brievenbus aan de straatkant te zetten zodat een postbode er enkel langs hoeft te fietsen. Er zullen echt dingen moeten veranderen wil je drastisch kunnen korten op de tijd dat bezorgers aan de gang zijn.

Post bestaat vrijwel alleen uit reclame, bankafschriften en tijdschriften (waarvan vele televisiegidsen). Andere post beslaat slechts een klein gedeelte. Een optie zou zijn om kranten ook via de postbezorgers te gaan bezorgen. Of je moet je afvragen in hoeverre het nog nodig is dat de post thuis gebracht wordt.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_70739937
[
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:56 schreef McKillem het volgende:
Waarom is het in de geschetste context belangrijk dat ik zeg dat er geen salaris verlagingen zijn, er 1 salarisverlaging is of er voor mij part 30 salaris verlagingen zijn?!
Het is belangrijk om de simpele reden dat je nu ook weer de mist in gaat. Er is geen sprake van 1 of 30. Er is sprake van GEEN doorgevoerde loonsverlagingen. Oftewel het getal 0 moet duidelijk in je verhaal terugkomen. Zoals je het eerder schreef met 'zoveelste loonsverlaging' lijkt het sterk op alsof er al een loonsverlaging is doorgevoerd wat onzin is.
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:56 schreef McKillem het volgende:
Totdat jij beide beroepen heb beoefent denk ik niet dat je er ook maar 1 zinnig woord over kan zeggen, om daar maar eens mee te beginnen.
Met die stelling ben ik het totaal oneens. Je kan prima een oordeel vellen over een ander beroep wanneer je inhoudelijk inzicht hebt wat het beroep inhoud. Wanneer ik een fout hebt gemaakt ben je vrij om me te corrigeren maar dat heb je tot op heden nagelaten.

Ik blijf bij de stelling dat wanneer aangetekende stukken een onderdeel wordt van pakketbezorging er geen enkele reden bestaat om flink te gaan bezuinigen op postbezorging. Postbezorging wordt niet moeilijker dan kranten rondbrengen en dat kan ook nog eens gereduceerd worden tot maar 2 dagen ipv 6.

Kranten bezorgen is ook verantwoordelijk werk en lang niet alle adressen hebben een krant. Komt nog eens bij dat een pak kranten ook zwaar is en dat doen 16 jarigen prima zeg ~6 uur in de ochtend. Wat doet een postbezorger nou meer dan een bezorger van een ochtenkrant. Als je oneens bent graag inhoudelijk reageren wat ik verkeerd zie.
pi_70740142
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:08 schreef Karammel het volgende:
De post wordt rondgebracht op tijden dat jongere mensen op school zitten of met een studie bezig zijn. De post is nou niet een beroepsgroep waar je als jongere toekomst in ziet en dus tijd voor vrij wil maken. Het is in dat opzicht vooral voor ouderen die het doen om de tijd te doden of omdat ze niks in hun mars hebben.
De post kan prima rondgebracht worden door jongere mensen die naar school gaan. Verplaats het bezorgen van post op een tijdstip wanneer ze wel kunnen (bijvoorbeeld dezelfde tijd van ochtend krant bezorgers). Post wordt sowieso verzameld en gebundeld bezorgd en het tijdstip van bezorgen is zover ik weet nergens vastgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door kdijkstra op 07-07-2009 15:58:29 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:53:18 #174
188877 Stupendous76
pi_70742866
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:43 schreef kdijkstra het volgende:

[..]

Ik snap je punt niet. Geef concrete voorbeelden dan kunnen we praten.
Er valt ook niet veel aan te snappen: jij stelt dat jij van mening bent dat het geen zwaar beroep is (o.a. omdat jij wel eens je laptop hebt vastgehouden), anderen zeggen dat wel zwaar kan zijn. En omdat zij geen voorbeeld kunnen geven zou het niet meer kloppen?

[ Bericht 97% gewijzigd door Stupendous76 op 07-07-2009 15:59:02 ]
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:36:49 #175
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_70744833
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:30 schreef iehlaak het volgende:
Je denkt toch niet dat het werk wat die 11000 mensen doen totaal in rook oplost? TNT wil gewoon zoveel mogelijk uitbesteden aan bijvoorbeeld de sociale werkplaatsen. TNT neemt ook nog gewoon hopen personeel aan, alleen wel personeel dat minimumloon verdient (of eronder zelfs omdat ze niet overal al hun gewerkte uren uitbetaald krijgen ).

Het gaat TNT vooral om het dumpen van dure werknemers, zoals dat bij vrijwel elke reorganisatie bij een groot bedrijf gaat. Dure krachten dumpen en via de achterdeur goedkoop personeel binnen halen, in tijden van economische tegenslag wordt dat als smoesje gebruikt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')