abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70552206
Net op BNR een stukje van Schwarzenegger:
"Our wallets are empty".

Heb nog niet een "echte" nieuwsposting kunnen vinden, maar de analist op BNR zegt dat de staat helemaal geen geld meer uit kan geven, enkel beloftes.

Ben benieuwd hoe dit afloopt
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:01:31 #2
141482 Q.
JurassiQ
pi_70552340
"I'll be broke".
For great justice!
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:04:50 #3
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_70552443
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:01 schreef Q. het volgende:
"I'll be broke".
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:07:51 #4
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70552551
Klopt. Ze gaan vanaf deze maand geen knaken meer geven maar IOU's voor bepaalde uitkeringen, studentenbeurzen, belastingteruggaven etc... Zal eens kijken of ik een leuk artikeltje kan vinden...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:09:14 #5
141482 Q.
JurassiQ
pi_70552594
Een berichtje dan maar:

http://www.bndestem.nl/al(...)rnies-harde-hand.ece
quote:
Arm Californië vreest Arnies harde hand

LOS ANGELES - "Schwarzenegger had beter in de films kunnen blijven" , sneert Jasper Lim (26), een basisschoolleraar in de verarmde binnenstad van Los Angeles die vijf maanden geleden net als duizenden collega's een 'roze papiertje' in de bus kreeg. Ontslagen.

De in China Town opgeroeide Lim voert sindsdien samen met andere demonstranten actie tegen de bezuinigingen. "We moeten vechten voor onze leerlingen", zegt de leraar voor het hoofdkantoor van het departement voor onderwijs. "Als Schwarzenegger zijn zin krijgt, komt er een nog veel grotere ontslagronde."

Californië moet door de recessie kiezen tussen twee kwaden: harde bezuinigingen of nog hardere bezuinigingen. Democraten willen belastingen verhogen, tekorten met boekhoudkundige trucs maskeren en bezuinigingen uitsmeren over een langere termijn.

Gouverneur Schwarzenegger pleit voor een 'shocktherapie': geen nieuwe belastingen, geen uitstel, maar drastisch snijden in de begroting om de tekorten definitief terug te dringen. De politieke impasse moet deze week worden opgelost. Anders kan Californië geen lonen meer uitbetalen.

De therapie die Schwarzenegger voor ogen heeft, raakt vooral het onderwijs en de gezondheidszorg, de grootste kostenposten van de staat.

De onderwijsbond berekende al dat mogelijk 18.000 leraren hun banen verliezen. In de armste wijken kunnen scholen 40 procent van hun leraren verliezen.

Andere maatregelen zijn minstens zo ingrijpend. Zo'n 225.000 mensen zullen niet langer aanspraak kunnen maken op Medi-Cal, de publieke ziektekostenverzekering voor minderbedeelden.

Sociale hulpverlening, waaronder projecten om aids tegen te gaan of jongeren te helpen uit bendes te komen, moet 10 procent inleveren.

"Goed onderwijs en gezondheidszorg zijn een mensenrecht", zegt Sean Leys, een leraar Engels die 23 dagen in hongerstaking was uit protest tegen de dreigende bezuinigingen. "Schwarzenegger straft de allerarmsten, omdat hij in zijn laatste jaren nog even daadkracht wil tonen. Op mijn school zitten alleen maar minderheden, 85 procent is Latino en 15 procent is Aziatisch. We hebben nu al soms klassen met zestig leerlingen. Dat er nu nog meer bezuinigd wordt, bevestigt alleen maar het gevoel van mijn leerlingen dat ze minder waard zijn dan de rest."

Een meerderheid in Californië lijkt de harde lijn van de 'Governator' desondanks te steunen. Een recent referendum liep uit op een nederlaag voor Democraten.

Voor Schwarzenegger was de boodschap duidelijk: "De kiezers willen dat we binnen onze middelen leven. We hebben niet meer de luxe om hervormingen aan het systeem uit te stellen. Wat er moet gebeuren, zal gebeuren."

De voormalige filmster speelt sindsdien hoog spel. Als de Democraten deze week niet instemmen met zijn bezuinigingen, komt de hele staat stil te liggen.

Ambtenaren zullen alleen nog schuldpapieren ontvangen, zogenoemde IOU's ('I Owe Unto' en 'I Owe You, ik ben u verschuldigd, red.). Schwarzenegger lijkt er niet voor terug te schrikken.

De Republikein heeft nog maar minder dan twee jaar te gaan als gouverneur. Een nieuwe politieke functie heeft hij naar eigen zeggen niet op het oog.

"Veel mensen in Californië begrijpen nog niet wat de plannen van Schwarzenegger inhouden ", zegt Yolanda Santoyo (40), een gemeenschapswerker die zich vooral bezig houdt met bendegeweld in LA. "Veel van mij collega's zijn al ontslagen en er zullen nog meer volgen. Naschoolse opvang, zomerkampen en buurtcentra verdwijnen. De eerste effecten zijn nu al zichtbaar. Gangs werven weer actief onder de rondhangende jongeren. Ik vrees een sociale nachtmerrie als alle bezuinigingen doorgaan."
For great justice!
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:11:21 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70552663
FAQ's, bron: http://www.sfgate.com/cgi(...)06/29/BUT618FP50.DTL
quote:
State IOUs Q&A
Kathleen Pender

Tuesday, June 30, 2009

The state controller's office says it will begin issuing IOUs on Thursday for the first time since 1992 if the governor and Legislature haven't come up with a budget fix.
If that happens, who will get them, how will they work and will you be able to use them to pay your bills?

Here are some answers.

Q: What is an IOU?

A: Normally, the state pays its bills with "regular warrants," which are checks that can be cashed immediately.

If the state doesn't reach a plan that will put cash in the Treasury by Thursday, the controller will begin issuing more than $3 billion in IOUs to pay some of its July bills, says Garin Casaleggio, a spokesman for Controller John Chiang.

The state will pay off the IOUs on Oct. 1, assuming there is enough cash in the Treasury by then.

The IOUs will pay tax-free interest at a rate that will be set on Thursday.

Q: How will they look?

A: The IOUs will look like regular state checks except they will be printed on darker green paper and bear the issue and maturity dates and the word "registered."

Q: Has the state issued IOUs before?

A: Yes. In July and August 1992, when Pete Wilson was governor, the state issued about $4 billion in IOUs.

In February of this year, the state considered issuing IOUs but did not. Instead, it delayed certain payments for 30 days.

Q: Will the state pay everything with IOUs?

A: No. The state Constitution, federal laws or court orders prevent some IOU payments.

The state will continue making regular payments to schools (kindergarten through college) and to debt holders because the Constitution gives them priority.

State employees, who received IOUs in 1992, will not receive them this time because a court found they violated labor laws. The state also must continue making regular payments to state employee and teacher pension plans, in-home supportive services and Medi-Cal providers.

Without a budget fix, the controller expects to issue roughly $3 billion in IOUs and $11 billion worth of regular payments in July.

Q: Who will get IOUs?

A: The state would use IOUs to pay:

-- Businesses that contract with the state.

-- People and businesses getting income tax refunds.

-- The Student Aid Commission, which makes Cal Grants to college students.

-- Social service programs including CalWORKS, mental health, drug and alcohol programs.

-- The state's portion of Supplemental Security Income and State Supplementary Payment programs for blind, disabled and low-income seniors. However, the federal government will pick up the state's unpaid share and the state will reimburse the federal government.

Q: Would I continue to get unemployment benefits?

A: Yes, because that money comes out of a separate fund. For more on this, see my blog at sfgate.com/blogs/pender.

Q: Can I cash in an IOU before Oct. 1?

A: The state will not redeem them before Oct. 1. However, the IOUs are negotiable, which means they can be sold or transferred to another party as a form of payment.

In 1992, many banks in California cashed them for customers initially, but many stopped after the first month. Some banks said the 5 percent interest rate was not enough to justify the hassle; others wanted to spur the state to end its budget impasse.

Wells Fargo and Bank of America have not decided whether to accept IOUs this time. In an e-mail, BofA says it would need "much greater specificity about rates, timelines, terms and many other variables" before it could make that decision.

A spokeswoman for the California Bankers Association says she doesn't think any of its members have decided whether to accept them.

Q: Can I use an IOU to pay my state taxes?

A: You can use an IOU to pay your California business or personal income tax.

The Board of Equalization does not accept IOUs as payment for sales taxes. However, that decision "is currently under review," board spokeswoman Anita Gore says.

Counties would have to decide whether to accept them for property taxes.

Q: When would the state stop issuing IOUs?

A: "When there is enough money to pay all our bills," including any outstanding IOUs, Casaleggio says.
More info

For more information, go to the state controller's Q&A at www.sco.ca.gov/5935.html.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_70552698
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:01 schreef Q. het volgende:
"I'll be broke".
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:14:30 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70552775
Overheidsregulering is daar lichtelijk doorgeslagen: prijzen mogen niet omhoog, incl. belastingen, terwijl de kosten wel doorlopen...
censuur :O
  † In Memoriam † woensdag 1 juli 2009 @ 17:16:24 #9
230491 Zith
pls tip
pi_70552841
mwheheh.

Al is het wel iets te makkelijk om arnold de schuld te geven.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 1 juli 2009 @ 17:19:35 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70552969
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:16 schreef Zith het volgende:
mwheheh.

Al is het wel iets te makkelijk om arnold de schuld te geven.
Het gaat niet zozeer om schuld maar om verantwoordelijkheid. Als je keer op keer geen budget kan voorstellen dat het redt, dan is het misschien tijd om je conclusies te trekken.
pi_70553902
Hier de link naar naar het stukje op BNR:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?datum=01/07/2009&tijd=16:54:00&lengte=15&titel=Titel

Begint op 16:54:40
pi_70554238
En al die tienduizenden werklozen, kost dat niets daar in Amerika?
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2009 @ 18:48:46 #13
145738 superworm
is erbij
pi_70555478
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_70555593
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om schuld maar om verantwoordelijkheid. Als je keer op keer geen budget kan voorstellen dat het redt, dan is het misschien tijd om je conclusies te trekken.
Arnie zag het allemaal al lang geleden aankomen en heeft verschillende voorstellen gedaan om het zooitje op te lossen. Helaas voor hem hebben de hippies in Californie het recht van referendum, waardoor de voorstellen zijn afgeschoten door de bevolking.

Diezelfde bevolking gaat dat nu voelen. Tsja.
Big dick.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:43:34 #15
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70557134
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:07 schreef eleusis het volgende:
Klopt. Ze gaan vanaf deze maand geen knaken meer geven maar IOU's voor bepaalde uitkeringen, studentenbeurzen, belastingteruggaven etc... Zal eens kijken of ik een leuk artikeltje kan vinden...
Worden dat dan wel wettige betaalmiddelen? Accepteert de huisbaas Californische IOUs?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zero2Nine op 01-07-2009 19:53:29 ]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 1 juli 2009 @ 20:15:59 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70558172
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:02 schreef doppendoosch het volgende:
En al die tienduizenden werklozen, kost dat niets daar in Amerika?
Enig idee dat California zo groot is als Frankrijk?
censuur :O
pi_70564176
8e economie vd wereld.
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2009 @ 22:55:38 #18
145738 superworm
is erbij
pi_70564235
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:43 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Worden dat dan wel wettige betaalmiddelen? Accepteert de huisbaas Californische IOUs?
Dat vraag ik me dus af. Komt er een wisselkoers? Is er op te speculeren?
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:56:53 #19
141482 Q.
JurassiQ
pi_70564289
"De dag dat de California IOU valt..."
For great justice!
  Redactie Frontpage woensdag 1 juli 2009 @ 23:00:10 #20
145738 superworm
is erbij
pi_70564412
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:56 schreef Q. het volgende:
"De dag dat de California IOU valt..."

Als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Wie volgt het eerst? Florida, met al die onverkoopbare real estate, of toch (Flint...) Michigan? Of NY?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_70566754
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:43 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Goede vraag. Wat zijn de IOU's nu precies? Als ik geen dollars kan lenen heeft dat een reden: ik kan de waarde ervan niet dekken. Waarom zouden die IOU's dan ooit iets waard zijn?
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 00:17:32 #22
230491 Zith
pls tip
pi_70567192
Nou er zit wel een rente op (geloof ik), dus zijn net mini-obligaties, maar of californie in october het geld al heeft blijft de vraag
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_70567318
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 00:17 schreef Zith het volgende:
Nou er zit wel een rente op (geloof ik), dus zijn net mini-obligaties, maar of californie in october het geld al heeft blijft de vraag
In oktober krijg je drie IOU's voor twee uit september. Daar ligt ook net het probleem: je ziet je geld nooit, anders werd het ze wel geleend door andere instellingen.

Ik heb ook het vage vermoeden dat eigenaren van IOU's ergens onderaan de lijst van schuldeisers komen als het pay day is.
pi_70569224
Dit soort toestanden verwacht je alleen in steden als Nairobi
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:06:39 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_70570192
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Als je de enige bij je huisbaas bent lacht hij je waarschijnlijk weg, maar als ineens de helft van z'n huurders met die dingen komt aanwapperen.. vreemde situatie
Vampire Romance O+
  donderdag 2 juli 2009 @ 08:31:03 #26
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70570509
Dit zat er al een tijdje aan te komen.
Met Florida gaat het trouwens ook niet zo geweldig.

Denk niet dat er nog veel verbouwd gaat worden.

26 miljard -> mo debt mo problems.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:34:45 #27
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70573385
Of zou de hele structuur van de VS op de schop gaan zodat de federale overheid de individuele staten wel financieel te hulp kan schieten?
---
pi_70574044
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 17:50 schreef Queued het volgende:
Hier de link naar naar het stukje op BNR:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?datum=01/07/2009&tijd=16:54:00&lengte=15&titel=Titel
Het is dus vooral een politiek probleem. Matig voor de Californische burgers dat hun politici niet wat meer verantwoordelijkheid nemen.

Ik betwijfel trouwens of ik zo'n IOU aan zou nemen, als je ergens door genaaid wordt tijdens deze crisis is het wel de overheid, dus om IOU's van hun te gaan accepteren als betalen.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:11:02 #29
89730 Drugshond
pi_70574304
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik betwijfel trouwens of ik zo'n IOU aan zou nemen, als je ergens door genaaid wordt tijdens deze crisis is het wel de overheid, dus om IOU's van hun te gaan accepteren als betalen.
Een stukje schuldpapier of niks, veel meer mogelijkheden heb je straks niet.
pi_70574341
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:11 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, ruilhandel. Overheid wil jouw diensten, mogen ze daar voor in natura betalen .
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:14:19 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70574388
quote:

[..]

En het is ook niet alsof de meeste leveranciers nu in de luxepositie zitten dat ze veel kabaal kunnen maken en een (grote) klant kunnen kwijtraken.
pi_70574653
quote:
Tsja, dat blijft natuurlijk een afweging, maar we moeten ook niet doen alsof de hele economie in Californië ineens op IOU's draait, het merendeel zullen nog gewoon Dollars zijn.

Verder kan er natuurlijk ook nog ruilhandel ontstaan. Als u geen geld heeft, neem dan die TV mee, dan krijgt u van mij 100 liter benzine mee.
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:27:32 #33
89730 Drugshond
pi_70574752
Here’s some valuable perspective on the immediate problem, courtesy of Los Angeles Times columnist George Skelton:

Schwarzenegger could lay off all 235,000 state employees under his control and California still would have most of its budget deficit.

• Services for illegal immigrants are responsible for perhaps a quarter of the deficit. But the state can’t cut off payments for schools, incarceration or social services for illegal immigrants. That power lies with Congress and the U.S. Supreme Court.

*Cutting legislators’ pay, taking away their cars and eliminating waste, fraud and abuse won’t fix the problem, either (although they’re worthy goals).

The big-ticket items in the budget are public schools (money sent straight to Santa Rosa and hundreds of other communities statewide), health and welfare, prisons and higher education. Among them, they account for 91 percent of the general fund. Balancing this year’s budget will require cutting these programs and/or raising taxes to pay for them.

---------------------

California doesn't have a budget problem. That's a symptom.

The problem is an attempt to govern via direct democracy ... the proposition process. It's never worked and it certainly isn't working now.

Living in a representative democracy requires an well informed public that is willing to maturely accept there are costs associated with quality of life. In direct democracy, voters get seduced by marketeers who tell them they can have it all. Thus Californians have voted for large expenditures on, for example, prisons and education and yet have refused to pay for them. And asking for a 2/3's majority to approve anything is nuts (hell, a significant minority of voters believe in the tooth fairy).

Until the system is changed, California will chronically be stalemated. No one wins and everybody loses something.
pi_70575004
Kan california niet uit de verenigde staten stappen en op die manier wat afdrachten terugbrengen??
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:47:43 #35
89730 Drugshond
pi_70575302
June 2009
Fitch lowered the State's general obligation bond rating to 'A-' citing "the magnitude of the State's financial and institutional challenges and persistent economic and revenue weakening."

Nu pas A- ?! Dacht eerder FFF.
pi_70576016
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:36 schreef Aardwetenschapper het volgende:
Kan california niet uit de verenigde staten stappen en op die manier wat afdrachten terugbrengen??
Was er een tijdje terug niet sprake van dat een paar staten zich wilde afscheiden van de VS?
pi_70578458
Wat weer opvallend is dat men wederom de schuld legt bij de gewone burger en diens overheidsinstellingen die zoveel geld zouden kosten. Wanneer leert men dat het juist de hoogte van de inkomsten van de Amerikaanse managers en bijbehorende eigenaren is van diverse winkels/ondernemingen die juist vanwege hun graai cultuur het meeste profijt opstrijken en niet de gewone man.
75 topics = FIN
pi_70579130
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:36 schreef FP128 het volgende:
Wanneer leert men dat het juist de hoogte van de inkomsten van de Amerikaanse managers en bijbehorende eigenaren is van diverse winkels/ondernemingen die juist vanwege hun graai cultuur het meeste profijt opstrijken en niet de gewone man.
Het staat natuurlijk iedereen vrij zich in een dergelijke positie te brengen, dus wat wil je hier mee zeggen? Dat Californië nu in de problemen zit is volledig te wijten aan te grote uitgaven tegenover te weinig inkomsten. En reken maar dat ook Joe-sixpack voor belastingverlagingen heeft gestemd.
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:17:49 #39
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70579584
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:47 schreef Drugshond het volgende:
June 2009
Fitch lowered the State's general obligation bond rating to 'A-' citing "the magnitude of the State's financial and institutional challenges and persistent economic and revenue weakening."

Nu pas A- ?! Dacht eerder FFF.
De coupon op die obligaties wordt dan ook nog wel uitbetaald
pi_70584282
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het staat natuurlijk iedereen vrij zich in een dergelijke positie te brengen, dus wat wil je hier mee zeggen? Dat Californië nu in de problemen zit is volledig te wijten aan te grote uitgaven tegenover te weinig inkomsten. En reken maar dat ook Joe-sixpack voor belastingverlagingen heeft gestemd.
Heeft men in californie een flattax? Anders zou een getrapte belasting zoals in nederland nog wel eens flink wat extra inkomsten kunnen opleveren en wordt joe sixpakc niet geraakt door een verhoging.

Het probleem was nu toch zo groot geworden omdat de belastinginkomsten flink terug gevallen zijn vanwege de vele ontslagen. Misschien had men daar ook wel zoiets als een overdrachtsbelasting, wanneer er bijna geen huis meer verkocht wordt, vallen die inlomsten ook weg, enz...
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:08:33 #41
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70584905
Het zit hem er waarschijnlijk eerder in, zoals eerder gezegd, dat mensen over alles konden stemmen. Dus je kon "tegelijk" voor meer uitgaven stemmen en voor lastenverlichting (of iig geen verzwaring). Dat kan uiteindelijk niet samen.
---
  † In Memoriam † donderdag 2 juli 2009 @ 17:15:25 #42
230491 Zith
pls tip
pi_70585114
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:08 schreef Zero2Nine het volgende:
Het zit hem er waarschijnlijk eerder in, zoals eerder gezegd, dat mensen over alles konden stemmen. Dus je kon "tegelijk" voor meer uitgaven stemmen en voor lastenverlichting (of iig geen verzwaring). Dat kan uiteindelijk niet samen.
Yep, zelfs in het redelijk hoog geschoolde californie gaat zoiets fout.
pi_70635401
Het is iets te makkelijk om alles op de kiezer te schuiven. Veel steden in Californie hebben hun ambtenaren achterlijke salarissen en pensioenen beloofd. En dat is sowieso niet produktief en het moet ook uit middelen komen. Maar ja daarvoor moet de belasting omhoog, wat niemand wil.

De manier om van de hoge verplichtingen af te komen op gemeente niveau is om gemeentes failliet te laten gaan (niet liquidatie, maar uitstel van betaling). Dan kun je dit problem aanpakken. Op het moment is er al 1 gemeente hiermee bezig met de nodige tegenwerking van de ambtenaren natuurlijk.

Het hele systeem is natuurlijk zwakzinnig in de VS. Het werkt dit soort taferelen in de hand. Allemaal korte termijn denken en stemmen "kopen". Op de lange termijn gaat het altijd fout.
pi_70650554
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 09:48 schreef drexciya het volgende:
Het is iets te makkelijk om alles op de kiezer te schuiven. Veel steden in Californie hebben hun ambtenaren achterlijke salarissen en pensioenen beloofd. En dat is sowieso niet produktief en het moet ook uit middelen komen. Maar ja daarvoor moet de belasting omhoog, wat niemand wil.

De manier om van de hoge verplichtingen af te komen op gemeente niveau is om gemeentes failliet te laten gaan (niet liquidatie, maar uitstel van betaling). Dan kun je dit problem aanpakken. Op het moment is er al 1 gemeente hiermee bezig met de nodige tegenwerking van de ambtenaren natuurlijk.

Het hele systeem is natuurlijk zwakzinnig in de VS. Het werkt dit soort taferelen in de hand. Allemaal korte termijn denken en stemmen "kopen". Op de lange termijn gaat het altijd fout.
Het blijft mij keer op keer verbazen hoe een land als de VS, wat zo ontzettend tegen het communisme is en zo pro-vrije markt, de meest krankzinnige regelingen treft. Regelingen waar de vakbonden, de SP en de NCPN niet eens over durven dromen. Zie bijvoorbeeld de pensioenregelingen bij GM, Ford en Chrystler.
  zondag 5 juli 2009 @ 09:48:52 #45
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_70660691
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het blijft mij keer op keer verbazen hoe een land als de VS, wat zo ontzettend tegen het communisme is en zo pro-vrije markt, de meest krankzinnige regelingen treft. Regelingen waar de vakbonden, de SP en de NCPN niet eens over durven dromen. Zie bijvoorbeeld de pensioenregelingen bij GM, Ford en Chrystler.
Ze zouden daar aan de overkant van de atlantische oceaan eens wat meer moeten polderen..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_70661382
quote:

[..]

Het lijkt erop dat de VS net zo kapitalistisch zijn als China communistisch.

Dat de VS kapitalistisch zouden zijn is volgens mij meer een hersenspinsel van europese socialisten dan dat het echt zo is. Als we kapitalistisch voor het gemak even gelijk stellen aan libertarisch, dan is de VS absoluut niet kapitalistisch. De democraten zijn gewoon socialisten en de republikeinen zijn degenerate kapitalisten en allang de weg kwijt - op Ron Paul na dan.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_70661991
quote:

[..]

ik wil daar nog wel subsidies voor boeren aan toe voegen
  zondag 5 juli 2009 @ 20:46:01 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70679555
quote:

[..]

Obama heeft daar een gevaarlijk precedent geschapen door zijn vriendjes van de vakbond kadootjes te geven ten koste van de GM/ Chrysler bondholders. Normaal ligt bij een faillisement de volgorde van rechten gewoon wettelijk vast, maar Obama heeft de bondholders in een accoord gedwongen dat veel slechter is dan waar ze volgens de wet recht op zouden hebben.

Het gevaar hiervan is natuurlijk dat beleggers/ financiers de volgende keer wel beter zullen oppassen voordat ze geld in een bedrijf steken, want de politiek kan kennelijk de wetten naar eigen goeddunken buigen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 juli 2009 @ 20:54:05 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70679805
HIER staat een toffe interactieve tool waarmee je zelf het California budget deficit kunt dichten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 5 juli 2009 @ 21:37:29 #50
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70681401
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:54 schreef SeLang het volgende:
HIER staat een toffe interactieve tool waarmee je zelf het California budget deficit kunt dichten.
Ik heb er best moeite mee, een paar dingen die me wel aardig leken zetten totaal geen zoden aan te dijk. Dan moet het toch van gevoelige terreinen komen waar ik in eerste instantie niets vanaf wilde halen.
---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')