Waar haal je de coke- en heroïne-verslaafden nou weer vandaan, wat hebben die te maken met gelegaliseerde weed? Jij bent aanhanger van de al lang achterhaalde stepping stone theorie? Het is je ontgaan dat wij in Nederland, dankzij het gedoogbeleid, nou juist minder harddrugs-verslaafden en bijbehorende problemen hebben dan al die landen waar wel een rigoureus drugsbeleid wordt gevoerd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:01 schreef waht het volgende:
Maar Papierversnipperaar: we hebben al zoveel mensen die verslaafd zijn aan de legale drugs zoals nicotine en alcohol. Wil je daar echt nog meer cocaïne- en heroïneverslaafden aan toevoegen? Want hoe je het ook wendt of keert, bij legalisering zal er meer beschikbaar zijn voor meer mensen en is er minder moeite nodig om het te krijgen.
Een wijdverbreid misverstand dat het onder invloed van LSD gemaakt zou zijn dan nummer.quote:
Dat weet ik, en het was dan ook als een soort van virtueel elleboogje bedoeld.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een wijdverbreid misverstand dat het onder invloed van LSD gemaakt zou zijn dan nummer.
Alhoewel de tekst dat natuurlijk wel doet vemoeden.
Maar het was een uitspraak van julian lennon over een tekening van een vriendinnetje toen hij klein was maakte.
http://news.yahoo.com/s/a(...)in_beatles__lucy_ill
Wat heb je op?quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een wijdverbreid misverstand dat het onder invloed van LSD gemaakt zou zijn dan nummer.
Alhoewel de tekst dat natuurlijk wel doet vemoeden.
Maar het was een uitspraak van julian lennon over een tekening van een vriendinnetje toen hij klein was maakte.
http://news.yahoo.com/s/a(...)in_beatles__lucy_ill
Drugs zijn zo goed verkrijgbaar (beter dan alcohol, dealers hebben geen sluitingstijden en komen thuis brengen) dat het aantal gebruikers (laat staan verslaafden) niet dramatisch zal toenemen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:01 schreef waht het volgende:
Maar Papierversnipperaar: we hebben al zoveel mensen die verslaafd zijn aan de legale drugs zoals nicotine en alcohol. Wil je daar echt nog meer cocaïne- en heroïneverslaafden aan toevoegen? Want hoe je het ook wendt of keert, bij legalisering zal er meer beschikbaar zijn voor meer mensen en is er minder moeite nodig om het te krijgen.
Lastig kantelpunt.....quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:46 schreef moussie het volgende:
Waar haal je de coke- en heroïne-verslaafden nou weer vandaan, wat hebben die te maken met gelegaliseerde weed? Jij bent aanhanger van de al lang achterhaalde stepping stone theorie? Het is je ontgaan dat wij in Nederland, dankzij het gedoogbeleid, nou juist minder harddrugs-verslaafden en bijbehorende problemen hebben dan al die landen waar wel een rigoureus drugsbeleid wordt gevoerd?
Teveel koffie omdat ik op mijn werk ben.quote:
O ja, van koffie krijg ik hartkloppingen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Teveel koffie omdat ik op mijn werk ben.![]()
Maar dat moet in onze gejaagde prestatie gerichte maatschappij.
S'avonds onstpannen door de toppen van een plantje te roken dat mag dan weer niet.
Koffie verbieden!quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
O ja, van koffie krijg ik hartkloppingen.
Toch opvallend dat we elke 10 jaar een lost generation hebben om onze problemen aan op te hangenquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lastig kantelpunt.....
ff de tijdsgeest erbij halen...... we krijgen nu weer hetzelfde als 1978-1984 (lost generation). Als we geluk hebben. En gedoogbeleid was iets van het laatste decennium (toen we offspring waren).
Vraag me af hoelang dat nog goed gaat. Mijn gevoel zegt een boel Christiane F's.
Vrees alleen dat het deze keer serieus is.quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toch opvallend dat we elke 10 jaar een lost generation hebben om onze problemen aan op te hangen
En alle koffieboeren gaan dan cocaine telen.quote:
Laten we dat dan even goed doenquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:55 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lastig kantelpunt.....
ff de tijdsgeest erbij halen...... we krijgen nu weer hetzelfde als 1978-1984 (lost generation). Als we geluk hebben. En gedoogbeleid was iets van het laatste decennium (toen we offspring waren).
Vraag me af hoelang dat nog goed gaat. Mijn gevoel zegt een boel Christiane F's.
Vindt je het gek met al dat gemoraliseer .. jeugd zet zich nu eenmaal af, hoort erbijquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vrees alleen dat het deze keer serieus is.
Als je nou gewoon heroine op recept verstrekt tegen de kostprijs van 8 euro de gram dan kan Christiane in alle rust en gezondheid eens bedenken wat ze nou eigenlijk wil in het leven.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:55 schreef Drugshond het volgende:
Lastig kantelpunt.....
Dat zeiden ze ook toen de Jazz populair werd. En met Rock 'n Roll. En met de komst van de walkman. En met de landing op de maan. En bij de secularisatie. En Met Janmaat in de kamer. En bij de introductie van de vrije zaterdag. En bij de geboorte van Dolly. En....quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Vrees alleen dat het deze keer serieus is.
Niet geheel oneens.... die ADHD folklore. (Dat hadden we vroeger nie)quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:15 schreef moussie het volgende:
Ik zou me eerder zorgen maken over al die pillen die de jeugd van tegenwoordig in hun mik gedouwd krijgen om ze lekker rustig te houden
Ik ben me een keer lekker wappie geweest van de Ritalin. Ik was op date met een ADHD-meisjequote:Op woensdag 1 juli 2009 11:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Vindt je het gek met al dat gemoraliseer .. jeugd zet zich nu eenmaal af, hoort erbij
Ik zou me eerder zorgen maken over al die pillen die de jeugd van tegenwoordig in hun mik gedouwd krijgen om ze lekker rustig te houden
Verslavingen zijn niet uit te roeienquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dus jij wilt het legaliseren omdat mensen anders crimineel zijn? Draai het nou niet om! Criminelen moet je uitroeien, niet koesteren! Hetzelfde geldt voor ziekten als verslavingen: uitroeien, niet koesteren... En ja, drugsgebruikers zijn gewoon sneu.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:22 schreef -Techno- het volgende:
zelfs emoties zijn verslavend.
Gokken wordt zelfs door de overheid aangemoedigt...quote:
De overheid als dealer verdraagt geen concurrentiequote:Op woensdag 1 juli 2009 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gokken wordt zelfs door de overheid aangemoedigt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |