Bedankt om dit ter sprake te brengen. Om extra kosten te besparen zou ik die verkeerslichten wat dimmen (-> minder energieverbruikquote:Op woensdag 1 juli 2009 03:17 schreef TimKuik het volgende:
Als het oranje licht er niet was waren er minder bejaarden die zichzelf doodreden. Dan gaat de pensioenleeftijd dus omhoog.
Ooit al es een voetgangersverkeerslicht gezien?quote:Op woensdag 1 juli 2009 03:17 schreef opastokvis het volgende:
een stoplicht kan niet ineens van groen naar rood springen.
hoe weet je dan of je moet stoppen of dat je nog door kunt rijden?
ik denk dat dat wel meevalt, de shock dat het licht ineens van groen naar rood gaat, kan helpen om de pensioensleeftijd weer naar beneden te halen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 03:17 schreef TimKuik het volgende:
Als het oranje licht er niet was waren er minder bejaarden die zichzelf doodreden. Dan gaat de pensioenleeftijd dus omhoog.
Wat is daar handig aan?quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:25 schreef Frollo het volgende:
Wat ze in Duitsland hebben, dat oranje ook gebruikt wordt om aan te geven dat het groen gaat worden, dat is pas handig. Waarom is dat hier niet?
Dan kunnen sommige mensen zich voorbereiden. Dat is er handig aan.quote:
Wanneer je je auto stil hebt staan en hij zakt weg, dan laat je je koppeling opkomen om hem zo stil te laten staan???quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:37 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Dan kunnen sommige mensen zich voorbereiden. Dat is er handig aan.
Als het groen is, rij ik gelijk weg. Want ik houd mijn auto op zijn plaats met de koppeling.
Maar bij sommige (*#YG#(HG mensen, gaat het zo:
GROEN
Realiseren dat het groen is.
Handrem eraf halen
Beetje om zich heen kijken
In zijn 1 zetten
Weg rijden
![]()
Uuh, als de weg recht is , dan is het volledig intrappen van je koppeling voldoende en daar slijt niets van hoor. Alleen als ik op een bult sta koppel ik tegen. Behalve als het erna uit ziet dat het lang gaat duren.quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Wanneer je je auto stil hebt staan en hij zakt weg, dan laat je je koppeling opkomen om hem zo stil te laten staan???
Hoelang was je precies van plan met je koppelingsplaten te doen dan? 20.000km?
Dat is inderdaad ook een optie die ik gebruik. Verandert niets aan mijn theorie dat het voor sommige mensen goed is dat ze weten dat het bijna groen is. Je kunt toch aan de bewegingen van mensen voor je zien dat het een tijd duurt voordat ze een keertje de handrem eraf halen.quote:Je hebt geleerd je handrem aan te trekken wanneer i wegzakt. Die is er binnen een paar milliseconden weer af als je je hand er op houd... Dus veel tijd hoeft dat niet te kosten bij het wegrijden.
Wat?quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:08 schreef Keiichi het volgende:
Of stoplichten die afslaande auto's, die er NIET staan voor fietsers te laten die er WEL staan.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:08 schreef Keiichi het volgende:
Of stoplichten die afslaande auto's, die er NIET staan voor fietsers te laten die er WEL staan.
![]()
Ik knal steevast door rood daar iig.
True.quote:Op woensdag 1 juli 2009 07:45 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Uuh, als de weg recht is , dan is het volledig intrappen van je koppeling voldoende en daar slijt niets van hoor. Alleen als ik op een bult sta koppel ik tegen. Behalve als het erna uit ziet dat het lang gaat duren.
[..]
Dat is inderdaad ook een optie die ik gebruik. Verandert niets aan mijn theorie dat het voor sommige mensen goed is dat ze weten dat het bijna groen is. Je kunt toch aan de bewegingen van mensen voor je zien dat het een tijd duurt voordat ze een keertje de handrem eraf halen.![]()
Daar heb jij misschien geen last van en nog een aantal mensen niet, maar verdomt veel mensen wel.
Dat het licht soms op groen gaat op rijstroken waar geen auto's zijn, terwijl hij met z'n fietsje voor rood staat te wachtenquote:
Hehe, ach soquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
True.
Je schreef het alleen alsof je dat continu deed. Je zal ze namelijk de kost moeten geven...
Buurvrouw van me had pas d'r koppelingsplaten verbrand omdat ze continu d'r voet tijdens het rijden d'r op hield.Wat een mensen heb je toch...
Ik was druk aan het painten toen hij z'n reactie postte.quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:25 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
![]()
Aha, bedankt voor de uitleg. Hoewel ik de uitleg van Hugecool ook al begreep hoor
Gefeliquote:Op woensdag 1 juli 2009 08:28 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik was druk aan het painten toen hij z'n reactie postte.
Desalnietemin is dit volgens mij officiele eerste paint hier nu
Feli! en hij was nog duideljik ook!quote:Op woensdag 1 juli 2009 08:28 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Ik was druk aan het painten toen hij z'n reactie postte.
Desalnietemin is dit volgens mij officiele eerste paint hier nu
Oh ja, duidelijk. Zo had ik van de week bij de Naald (die kent iedereen nu wel) dus net niet vijf fietsers op de motorkap toen hun licht op rood ging en de mijne op groen terwijl ik aan kwam rijden en dus nog volle vaart had. Zelfs toen ik de bocht al aan het nemen was fietseten er nog een stel door.quote:
quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:34 schreef NeverEatYellowSnow het volgende:
Ik zag in Delft al op het fietspad van die aftel stoplichten.. Maar iedereen rijdt al weg als er nog 10 lampjes over zijn
Okay! Wat een domme OPquote:Op woensdag 1 juli 2009 10:23 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Er zijn geen domme topics, alleen domme posts
in delft rijd iedereen door rood punt. Of het nou aftelstoplichten zijn of niet.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:34 schreef NeverEatYellowSnow het volgende:
Ik zag in Delft al op het fietspad van die aftel stoplichten.. Maar iedereen rijdt al weg als er nog 10 lampjes over zijn
bij groen stoppen ze dan weer, om ongelukken te voorkomenquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:22 schreef werkeend het volgende:
[..]
in delft rijd iedereen door rood punt. Of het nou aftelstoplichten zijn of niet.
Dat komt omdat "intelligente" verkeerslichten hun cyclus aanpassen op het verkeersaanbod. Zo kan hij dus besluiten ergens langer op groen te blijven staan of om juist een bepaalde baan geen groen te geven omdat daar toch niets aan komt. Dat heeft dan invloed op de telling van jouw rode licht.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:39 schreef lyolyrc het volgende:
In Eindhoven hebben we nu ook een aftelstoplicht, maar dat ding telt niet eens regelmatig.Het is blijkbaar moeilijk om zo'n ding te bouwen.
Dat er regeltechniek achter zit, dat had ik ook wel door. Alleen ziet het er op deze manier zo knullig uit. Kies in ieder geval voor een systeem dat regelmatig aftelt. Desnoods alleen de laatste 10 seconden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:41 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Dat komt omdat "intelligente" verkeerslichten hun cyclus aanpassen op het verkeersaanbod. Zo kan hij dus besluiten ergens langer op groen te blijven staan of om juist een bepaalde baan geen groen te geven omdat daar toch niets aan komt. Dat heeft dan invloed op de telling van jouw rode licht.
Uitzondering op de regel zullen we maar zeggenquote:Op woensdag 1 juli 2009 11:22 schreef werkeend het volgende:
[..]
in delft rijd iedereen door rood punt. Of het nou aftelstoplichten zijn of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |