wat denken jullie zouden ze dit gaan winnen? Lijkt me sterk aangezien ze niet eens kunnen aantonen dat ze verlies hebben geleden door het verbodquote:Horeca bereidt megaclaim voor op Staat
De kleine horecaondernemers die gedupeerd zijn door het rookverbod, bereiden een schadeclaim voor tegen de Staat van tussen 50 en 100 miljoen euro. Ze richten op korte termijn een stichting op, die de claim indient.
De nieuwe stichting Horecaclaim inventariseert hoeveel schade de duizenden kleine Nederlandse horecaondernemers hebben geleden. "Dat gaat dan om inkomstenderving, maar ook om nodeloze verbouwingen, het inrichten van rookruimtes of het aanschaffen van afzuiginstallaties'', zegt Ton Wurtz van de stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer.
Al 1200 aanmeldingen
Nederland telt tussen achtduizend en negenduizend kleine horecabazen. 1200 sloten zich inmiddels aan bij de stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer. Maar Wurtz denkt dat er nog wel meer zullen komen.
Gat in de wet
Het gerechtshof in Den Bosch bepaalde half mei dat het rookverbod voor horecagelegenheden zonder personeel niet goed geformuleerd staat in de wet. Daarom staat de wet volgens het hof geen rookverbod voor horeca zonder personeel toe. Het OM kondigde aan in cassatie te gaan tegen deze uitspraak.
De Kachel
Een andere slepende zaak gaat om het negeren van het rookverbod door café De Kachel in Groningen. Het Openbaar Ministerie eiste vorige week in hoger beroep een boete van 1200 euro en een maand voorwaardelijke sluiting wegens het doorlopend schenden van het verbod. Het gerechtshof doet vrijdag uitspraak.
Is het dan niet heel simpel om gewoon de wet aan te passen?quote:Het gerechtshof in Den Bosch bepaalde half mei dat het rookverbod voor horecagelegenheden zonder personeel niet goed geformuleerd staat in de wet. Daarom staat de wet volgens het hof geen rookverbod voor horeca zonder personeel toe.
Volgens mij gaat dat ook gebeuren. Alle bedrijven met een horecabestemming/vergunning kun je toch wel eenvoudig benoemen dan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:41 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Is het dan niet heel simpel om gewoon de wet aan te passen?
marina Bosmanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:39 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Dan krijgen we die irritante vrouw binnenkort weer bij Pauw&Witteman aan tafel.
dat gaat waarschijnlijk wel gebeuren. Daarna kunnen de tabaksfabrikanten opnieuw processen gaan sponsorenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:41 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Daar moet ik ook altijd gelijk aan denken bij dit onderwerp.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:39 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Dan krijgen we die irritante vrouw binnenkort weer bij Pauw&Witteman aan tafel.
Net zo simpel als meteen een deugdelijke wet maken. Niet erg moeilijk maar wel iets te moeilijk voor onze huidige generatie politici dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:41 schreef Ladidadida het volgende:
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
marina Bosman
Die heeft nog geen dag de asbakken van de tafel gehad. Die mag niet klagen
Ik ben niet de enige die haar kent dusquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Daar moet ik ook altijd gelijk aan denken bij dit onderwerp.
waar dan? in de kroeg waar ik zeer regelmatig kom is het drastisch terug gelopen net als in meerdere kroegen waar ik af en toe kom die voorheen stampensvol waren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:32 schreef swarmahoer het volgende:
sterker nog, de omzet is gestegen door het rookverbod
Dit dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:02 schreef Uierzalf het volgende:
[..]
waar dan? in de kroeg waar ik zeer regelmatig kom is het drastisch terug gelopen net als in meerdere kroegen waar ik af en toe kom die voorheen stampensvol waren.
daarbij werk ik in een restaurant en sinds het rookverbod merk je dat klanten minder lang blijven zitten en en minder drankjes en koffie bestellen dan voorheen
Volgens mij hebben ze gewoon een goed punt. Inkomstenverlies is wellicht lastig aan te tonen, ook ivm recessie etc maar nodeloze investeringen voor afzuiginstallaties e.d. zijn wel degelijk aan te tonen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wat denken jullie zouden ze dit gaan winnen? Lijkt me sterk aangezien ze niet eens kunnen aantonen dat ze verlies hebben geleden door het verbod
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:32 schreef swarmahoer het volgende:
sterker nog, de omzet is gestegen door het rookverbod
je kunt je afvragen hoe nodeloos dergelijke investeringen zijn geweest. Een rookruimte is niet ineens waardeloos omdat je je niet meer aan de wet zou hoeven te houden en die afzuiginstallaties idem dito.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:10 schreef Noork het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze gewoon een goed punt. Inkomstenverlies is wellicht lastig aan te tonen, ook ivm recessie etc maar nodeloze investeringen voor afzuiginstallaties e.d. zijn wel degelijk aan te tonen.
Ik wens ze alle succes met de claim. Niet zozeer omdat ik voor het rookverbod zou zijn, maar omdat deze regering wel op de blaren mag zitten door hun slecht gemaakte regelgeving, kortom incompetent. En natuurlijk ook omdat ze er indirect voor hebben gezorgd dat Marina Bosman op de tv komt.
Geen ervaring met verbouwingen ed neem ik aan. Wanneer jij een brief krijgt waarin staat dat jij voor ¤25000 je huis opnieuw moet laten isoleren als je er wil blijven wonen op de huidige manier en je er later achterkomt dat dit oneigenlijk is gebeurd dan mag ik toch aannemen dat jij dit geld ook op de een of andere manier terug wil zien?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:17 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je kunt je afvragen hoe nodeloos dergelijke investeringen zijn geweest. Een rookruimte is niet ineens waardeloos omdat je je niet meer aan de wet zou hoeven te houden en die afzuiginstallaties idem dito.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |