abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70556984
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:35 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Waarin bevind je jij? In de jaren '70? Als je een trein mist gaat er meestal binnen een kwartier weer een Intercity en zoniet dan gaat er binnen een kwartier nog wel een stoptrein. In de huidige staat kan het inderdaad niet zoveel reizigers opvangen. Maar als ze nou eens dat poespasgekut zoals fitness op het station afschaffen kan het bespaarde geld DIRECT naar de infrastructuur. Het feit dat de trein juist MEER capaciteit biedt wordt vaak uit het oog verloren. Vele onder jullie zijn zo vreslijk kortzichtig. Jullie gaan alleen maar uit van de situatie nu en jullie kijken niet naar het potentieel dat het OV heeft.
Binnen een kwartier een stoptrein ja, die vervolgens slechts een paar minuten eerder aan komt dan de volgende intercity, gevolg -> half uur vertraging.
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:51:30 #52
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70557387
Gisteren naar de Efteling geweest. Met het OV 3,15 uur, met de auto 1,15 uur. Bovendien is de auto is een stuk goedkoper.

Ben ook een aantal keer met het OV naar mn werk geweest; met zijn allen als varkens in een hok, dat is geen pretje. Dan maar liever carpoolen met collega's.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70557441
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:54 schreef Igen het volgende:

[..]

En dat laatste is dus niet waar.

Ik heb eens naar steden in de VS gekeken. Alle steden daar met veel autosnelwegen hebben tegelijk een korte woon-werk-reistijd. En alle steden met een lange woon-werk-reistijd zijn tegelijk ook steden met heel autosnelwegen.

En dan heb je nog een groepje steden dat, ondanks weinig autosnelwegen, tóch een korte woon-werk-reistijd heeft. Een goed voorbeeld daarvan is Portland. Sowieso is dat niet zo'n grote stad, maar door het promoten van het OV en van de fiets zijn daar minder files dan je zou verwachten.

Kortom:
1. Veel autosnelwegen aanleggen lost de files wel op, maar
2. Andere oplossingen kunnen ook werken.
In Amerika heersen er zeer zeker wel file's. Ook naar Los Angeles gekeken?


Bovendien mis ik nog een bron van jouw opvattingen.
Ik verwacht eerder dat mensen verder van hun werk gaan wonen en het 'ongemak' van het OV vermijden en de spits niet meer vermijden zodra ze merken dat de snelwegen opeens zoveel capaciteit bieden. Na verloop van tijd is het effect van de capaciteitsverhoging tenietgedaan door de toename van het verkeersaanbod.
pi_70557531
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:39 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Binnen een kwartier een stoptrein ja, die vervolgens slechts een paar minuten eerder aan komt dan de volgende intercity, gevolg -> half uur vertraging.
Het misschien inderdaad een zwak argument dat ik gaf. Het ligt namelijk veel simpeler: als jij de trein mist is dat ook aan jouw te verwijten. Ik heb er zelf ook wel ervaring mee. Maar ik ben niet iemand die zich daar meteen kapot aan ergert.
pi_70557786
Het eerste waar ik aan moest denken bij het lezen van de TT was zelfmoord - niet op mezelf uiteraard maar dat begrijpen jullie wel
pi_70557833
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:52 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

In Amerika heersen er zeer zeker wel file's. Ook naar Los Angeles gekeken?
[ afbeelding ]
In Los Angeles zijn voor Amerikaanse begrippen maar weinig snelwegen. Geen wonder dus dat er veel files staan.
quote:
Bovendien mis ik nog een bron van jouw opvattingen.
Bron is eigen berekening, gebaseerd op
- http://i43.tinypic.com/212981u.jpg (kilometer snelweg-rijstrook per inwoner)
- http://www.census.gov/acs/www/Products/Ranking/2003/R04T160.htm (woon-werk-reistijd)
pi_70558801
Ik geloof dat de mensen in de grote steden daar meer gebruik maken van het OV. Volgensmij hebben veel mensen daar überhaupt geen baan.

En mocht het nou echt de files verhelpen, het gebruik zal toch aanzienlijk stijgen. Wat zou er met al die auto's gebeuren aan het einde van de snelweg? Daar licht geen afgrond. Nee, die auto's moeten allemaal op zoek naar een parkeerplaats waar de bewoners van de stad totaal niet blij mee zullen zijn.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:03:55 #58
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70560041
Ach, als al die mensen dan opeens massaal besluiten om met het OV gaan, dan komt niemand op tijd op zn werk. En dan zitten die mensen snel weer in de auto.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70576415
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:03 schreef Hukkie het volgende:
Ach, als al die mensen dan opeens massaal besluiten om met het OV gaan, dan komt niemand op tijd op zn werk. En dan zitten die mensen snel weer in de auto.
Ik wens even een verheldering. Aan wie denken jullie(de automobilisten) dat de zwakheid op het spoor te verwijten is?

-De NS?
-ProRail?
-De overheid?
-Of gewoon het feit dat de auto van nature korte metten maakt met het OV?

Mocht dat het laatste zijn dan wens ik niet zo'n slappe en bekrompen redenering zoals die hierboven.

[ Bericht 0% gewijzigd door IntercityAPT op 02-07-2009 14:31:33 ]
pi_70578910
De NS zit tijdens de spits al helemaal vol, en ons spoornetwerk is 1 van de drukste in heel de wereld, hoezo heeft dat dan een grotere capaciteit dan de auto? Dan moeten er eerst een stuk minder vrachttreinen gaan rijden. Flexibele werktijden is inderdaad ook een optie, maar dat geldt net zo goed voor de auto. Jij beschuldigd anderen van bekrompen zijn terwijl jij alleen maar in termen van OV kunt denken. Voor heel veel mensen is OV geen optie en verhuizen al helemaal niet (veel mensen zitten er niet op te wachten iedere 2-3 jaar te verhuizen, met alle zorgen en nadelen van dien).
pi_70579669
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:52 schreef Maverick_tfd het volgende:
De NS zit tijdens de spits al helemaal vol, en ons spoornetwerk is 1 van de drukste in heel de wereld, hoezo heeft dat dan een grotere capaciteit dan de auto? Dan moeten er eerst een stuk minder vrachttreinen gaan rijden. Flexibele werktijden is inderdaad ook een optie, maar dat geldt net zo goed voor de auto. Jij beschuldigd anderen van bekrompen zijn terwijl jij alleen maar in termen van OV kunt denken. Voor heel veel mensen is OV geen optie en verhuizen al helemaal niet (veel mensen zitten er niet op te wachten iedere 2-3 jaar te verhuizen, met alle zorgen en nadelen van dien).
Ten eerste: Bedankt voor de verheldering. Die bewijst dat je door en door fout zit. De zwakheid van ons OV is niet aan NS te verwijten, ProRail, of welk bedrijf dan ook. Het zijn slechts doorschakelingsbedrijven die voor het grootste gedeelte gesubsideerd worden door de overheid. Bovendien bepaald de overheid ook wat ze met dat geld doen. Omdat het geld bij OV-bedrijven al jarenlang schaars is, kunnen zij dat alleen besteden aan onderhoud, materieelrevisering, etc. Het geld dat al circa 50 jaar in het weggennet gestoken wordt had ons van een snel, goedkoop en efficient OV-systeem kunnen voorzien.
Ten tweede: Ik beweer dat het OV een grotere capaciteit kan bieden dan de auto. Maar dit wordt door de overheid niet geaccepteerd, omdat we in een virtueuze circel zijn geraakt waarin auto's nou eenmaal beter zijn voor de economie.
Ten derde: Dat geldt ook inderdaad voor de auto. Maar dat is geen excuus voor verwaarlozing van het OV.
Ten vierde: Helaas blijf ik bij mijn standpunt dat veel mensen hier bekrompen zijn ja. Jullie kijken alleen naar de situatie nu. Jullie kijken er verbaasd van op dat het OV niet aan jullie eisen voldoet, zonder de reden daarachter te zoeken.
Ten vijfde: Hetzelfde gaat op voor de andere mensen hier, die alleen maar in termen van individueel vervoer kunnen denken. Feit blijft dat als je door en door meer geld blijft pompen in het asfalt, dat de auto alleen maar nog populairder wordt dan dat het al is, totdat je op een gegeven moment een infarct krijgt waardoor echt letterlijk heel nederland bumper aan bumper stilstaat. En dan zullen(het gebeurt nu al) de mensen er verbaasd van opkijken dat het OV niet aan hun eisen voldoet. Daarom moet je meer denkramen open zetten als je je überhaupt in dit soort discussies wilt mengen.
Ten zesde: Noem eens voor welke mensen het OV geen optie is als het OV er nu zo zou uitzien als de auteurs van dit artikel beschrijven
pi_70579892
Een kinderhand is snel gevuld.

Ik lees in het bericht niets over populariteit enkel over de waardering. Wat overigens niet raar is aangezien je niet dieper dan een dieptepunt kunt gaan .
pi_70579925
Ook fijn dat de prijzen van de NS weer met 10 cent gestegen zijn.
pi_70579954
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:31 schreef Draiden het volgende:
Ook fijn dat de prijzen van de NS weer met 10 cent gestegen zijn.
De prijzen van het OV kunnen niet hoog genoeg zijn.
pi_70580037
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De prijzen van het OV kunnen niet hoog genoeg zijn.
Dat weet ik. Dat komt omdat NS het voornamelijk moet doen met de paar eurocentjes die ze van de overheid krijgen
pi_70580044
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De prijzen van het OV kunnen niet hoog genoeg zijn.
Ik zit nu op 9,10 euro voor een retourtje Oss, Nijmegen. Waarschijnlijk zit ik aan het eind van het jaar naar 10 euro te kijken met de OV Chipkaart.
pi_70580490
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:35 schreef Draiden het volgende:

[..]

Ik zit nu op 9,10 euro voor een retourtje Oss, Nijmegen. Waarschijnlijk zit ik aan het eind van het jaar naar 10 euro te kijken met de OV Chipkaart.
Nee hoor, met de chipkaart wordt een retourtje Oss-Nijmegen ¤ 8,40. (plus de reguliere jaarlijkse prijsstijging uiteraard.)
pi_70580876
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee hoor, met de chipkaart wordt een retourtje Oss-Nijmegen ¤ 8,40. (plus de reguliere jaarlijkse prijsstijging uiteraard.)
Eerst maar eens zien . en met die jaarlijkse prijsstijging zit hij in iedergeval zo weer op 9,00.
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:22:31 #69
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70581410
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:06 schreef F04 het volgende:
Eerst maar eens meer blauw in de trein.
Waarom dan? Voor de veiligheid hoeft het imo niet, en controle ook niet, elke dag minimaal een uur in de trein en afgelopen jaar 2x een zwartrijder gezien. En controles waren regelmatig (drukke lijn).
pi_70581413
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:04 schreef Draiden het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien .
Staat gewoon op internet hoor.

In de treinplanner kun je zien dat Oss-Nijmegen 24 tariefkilometer is.

En in de NS tarieven per 1 juli 2009 kun je zien dat dat met vol tarief OV-chipkaart ¤ 4,20 per enkele reis kost.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2009 15:23:04 ]
pi_70582517
Totdat je een keer 's nachts wil rijden, of 's ochtends heel vroeg, of naar een dorpje waar maar 1 regiobus naartoe gaat 1 keer per uur en op zondags niet. Ik wil gewoon zelf kunnen bepalen wanneer ik waar naartoe ga en wanneer en of ik terug ga. Hoewel treinen steeds vaker 's nachts rijden houden veel buslijnen het al rond 23 uur gezien, en beginnen dan pas weer rond 6 uur 's ochtends.

Nee, ik blijf erbij, ik vind OV primitief en denk dat er een gigantische hoeveelheid geld in moet om het enigszins doenbaar te maken.
pi_70619275
trein is kut man alleen leuk om te rellen
pi_70619702
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:35 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Dat weet ik. Dat komt omdat NS het voornamelijk moet doen met de paar eurocentjes die ze van de overheid krijgen
En met het goederenvervoer verdienen ze niks? Nog maar niet te spreken van de enorme opbrengsten van de verhuur van snackbars op de stations, maar daar hoor je ze nooit over. Bovendien, hoe halen ze het in hun hoofd om treinen te laten rijden die door de belgen al jaren terug zijn afgeschreven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_70620657
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 14:35 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Dat weet ik. Dat komt omdat NS het voornamelijk moet doen met de paar eurocentjes die ze van de overheid krijgen
Het is trouwens ook gewoon een bedrijf he, zo mogen blij zijn met elke staatssteun die ze krijgen.
pi_70620703
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Bovendien, hoe halen ze het in hun hoofd om treinen te laten rijden die door de belgen al jaren terug zijn afgeschreven.
Dat ook ja, ouwe rotzooi waar ze vaak nog mee rijden, werkelijk waar beschamend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')