Op een gegeven moment voel je dit gewoon, net zoals bij autorijden. Sommige motoren hebben een gear indicator op de motor gebouwd, een klein schermpje waarbij je kunt zien in welke versnelling je zit maar zo leer je het in mijn ogen nooit.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
1: Dankjequote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:10 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
1: Leuk! goeie keus
2: je hebt je eerste les nog niet gehad, wat maakt t uit dat je dat nog niet weet
en tja, voor AVB gebruik je er toch maar 3 dus dat is niet zo moeilijk toch? Ik zou ook niet weten wat voor een tip je daarvoor kan geven, op gegeven moment gaat t gewoon automatisch
Ik heb straks 2x in de week 2 uur lesquote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:34 schreef Thorical het volgende:
[..]
Hoeveel lessen per week?
Want ik had ook mijn proefles vandaag en dat ging eigenlijk best wel goed. Soms wat overmoedig omdat ik het schakelen best wel leuk vond, klik, klik enz.
Het kijken gaat ook best goed , eigenlijk vind ik dat ze me dat rozepapiertje morgen maar moeten opsturen.
Aah ouders, dat had ik ook inderdaad.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:49 schreef Gauner het volgende:
Heb vorige week zondag op een Harley een ritje gemaakt, ben verkocht!
Wow wat een geweldig gevoel van vrijheid!Niet te vergelijken met autorijden.
Ben 19 jaar, ouders vonden het geen probleem (moeder vond het in eerste instantie
gevaarlijk, maar is toch ook overstag)
Ga maandag op vakantie, maar zodra ik terug ben ga ik meteen lessen, heb er enorm veel
zin in!
Ik moet morgen.. das wat ik ervan bakquote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
Uit de keuzes.. Helm afzetten of gewonde mensen verplaatsen is het laatste dat je wilt doen
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
Heb nog nooit ergens anders bordjes dodenweg etc gezien dus zal wel 80 zijn.
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
ja (Als dat geen gevaar of hinder oplevert..)
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Niet vooraan, om het tempo te bepalen kan er beter een ervaren motorrijder voorop gaan.
Niet achteraan, want dan moet je relatief het hardst optrekken om de groep bij te houden.
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Wel schuin naast elkaar, niet met zn 2en naast elkaar op 1 rijstrook.
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
Dat is wat ik denk. Ik moet over een week.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
Lijkt me logisch, eigenlijk, dat je niet aan het slachtoffer komt ivm nek en rugletsel.
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
Dacht ik, maar ik weet het niet zeker.
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
Indien je geen gevaar vormt natuurlijk.
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Het lijkt mij dat je achterin zeker niet op je plek bent, voorin eventueel nog wel, zodat je tempo kan bepalen, maar ik zeg B
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Wel baksteensgewijs, maar niet naast elkaar.
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
op 50 wegen gebeuren wel de meeste ongelukken.. maar niet de dodelijke ongelukken. Snelweg is (per gereden km) veel veiliger, geen tegenliggers, scherpe bochten etc.quote:Volgens de ANWB vragen de provinciale wegen nog speciale aandacht als het gaat om verkeersveiligheid. De bond pleit er daarom vurig voor dat provincies de uniforme wegmarkering versneld invoeren op deze wegen. Op de zogenaamde N-wegen vallen de meeste verkeersdoden omdat de meeste verkeersdeelnemers elkaar hier tegekomen.
quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
Rest van de vragen is volgens mij wel duidelijk gemaakt in bovenstaande antwoorden, bij nummer 4 moet je oppassen.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:34 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Rest van de vragen is volgens mij wel duidelijk gemaakt in bovenstaande antwoorden, bij nummer 4 moet je oppassen.
Het is zo dat je als beginnende motorrijder nooit als eerste moet gaan rijden in een groep ...
Bron oid?quote:Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
Het ligt er een beetje aan hoe groot de groep is. Maar voorin is sowieso het goede antwoord.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:44 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Bron oid?
Ik kan het nergens echt duidelijk vinden, maar wel ongeveer 10 websites waar in ieder geval nadrukkelijk staat dat zowel de voorste als achterste rijders ervaren motorrijders moeten zijn. Denk dat voorin (maar niet voorop), zoals retuow82 zei, idd het beste antwoord is.
nee, omrijden of aantikken is niet toegestaan.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien
Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
Volgens mij mag je geen pionnen aantikken. Het lijkt mij dat je er soepel en beheerst rond moet rijden.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien
Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
Mijn maat 47 (bigfoot) tikt regelmatig die klote dingen aan. Bij de langzame slalom dan.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:56 schreef Robin__ het volgende:
[..]
nee, omrijden of aantikken is niet toegestaan.
Maarja 2 kansen, en als het niet lukt is het nog geen ramp. Succes
Mwaa.. tis wel een beetje duurbetaald hoor op gegeven moment.. allemaal dingen die je op je eigen motor ook kunt gaan perfectioneren. met snel en veilig doel je denk op remmen.. das inderdaad wel erg belangrijkquote:Op maandag 13 juli 2009 19:57 schreef Thorical het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen pionnen aantikken. Het lijkt mij dat je er soepel en beheerst rond moet rijden.
En ik vind pionnetjes rijden juist leuk. Net als alle andere oefeningen. Op een motor rijden is niet het probleem maar ik wil er achter komen hoe ik het snel en veilig kan doen.
Als technisch bedrijfskundige ben ik het met je eens, de langszaamste bepaald het tempo, zo is het ook in het bedrijfsleven met machines, als motorrijder ben ik het zeker niet met je eens.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
netjes, feliquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Robin__ het volgende:
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag
Theorie is binnen, 3 fout
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Robin__ het volgende:
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag
Theorie is binnen, 3 fout
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
AVB GESLAAGD!!!
Net in Rijswijk gereden bij eventplaza. Ging allemaal in één keer goed (niets overnieuw), was de 1e leerling vandaag die alles in één keer had gehaald bij de examinator!!!
Nou.. dat zou dus de 31e kunnen wordenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:48 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
netjes, feli
Heb je al een AVD-datum?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |