abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juli 2009 @ 11:48:02 #121
168121 retuow82
Het is friet!
pi_70896278
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....

please help.....
Op een gegeven moment voel je dit gewoon, net zoals bij autorijden. Sommige motoren hebben een gear indicator op de motor gebouwd, een klein schermpje waarbij je kunt zien in welke versnelling je zit maar zo leer je het in mijn ogen nooit.

Als je op een bocht aankomt en je weet niet in welke versnelling je zit kun je ook nog altijd helemaal terugschakelen waarna je daarna weer naar zijn 2 gaat, duurt iets langer maar dan weet je wel dat je in de tweede versnelling zit.

Op den duur ga je niet eens meer op de versnellingen letten dan wordt het meer een kwestie van de motor aanvoelen, als je in de auto rijdt ga je namelijk ook niet alle bochten door in de tweede versnelling maar dan pak je gewoon een versnelling die op dat moment kan, dat krijg je dadelijk ook op de motor.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  zondag 12 juli 2009 @ 23:50:41 #122
127943 pro2call
interessant
pi_70919483
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:10 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

1: Leuk! goeie keus
2: je hebt je eerste les nog niet gehad, wat maakt t uit dat je dat nog niet weet
en tja, voor AVB gebruik je er toch maar 3 dus dat is niet zo moeilijk toch? Ik zou ook niet weten wat voor een tip je daarvoor kan geven, op gegeven moment gaat t gewoon automatisch
1: Dankje

2: mha ik had er met mijn proefles nog al moeite mee Maar daar volg ik straks lessen voor dus
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:34 schreef Thorical het volgende:

[..]

Hoeveel lessen per week?
Want ik had ook mijn proefles vandaag en dat ging eigenlijk best wel goed. Soms wat overmoedig omdat ik het schakelen best wel leuk vond, klik, klik enz.
Het kijken gaat ook best goed , eigenlijk vind ik dat ze me dat rozepapiertje morgen maar moeten opsturen.
Ik heb straks 2x in de week 2 uur les Ik vind ook dat ze bij mij ook gewoon een A tje er bij opmogen zetten
  maandag 13 juli 2009 @ 00:45:12 #123
87694 Robin__
letitredno
pi_70921210
Nou koop een motor en vraag een examen aan lessen is een keuze, geen verplichting.

ohja ik vond nog wat handigs.. als je op google zoekt op 'mininova' met daar achteraan de woorden 'motor theorie examens' vind je een cd met 6 volledige oefen examens.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:18:18 #124
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_70931630
Beste Motorrijders,

Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)

Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:

1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen

2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg

3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee

4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin

5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Grtz
Domi
pi_70931695
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:49 schreef Gauner het volgende:
Heb vorige week zondag op een Harley een ritje gemaakt, ben verkocht!
Wow wat een geweldig gevoel van vrijheid! Niet te vergelijken met autorijden.
Ben 19 jaar, ouders vonden het geen probleem (moeder vond het in eerste instantie
gevaarlijk, maar is toch ook overstag )
Ga maandag op vakantie, maar zodra ik terug ben ga ik meteen lessen, heb er enorm veel
zin in!
Aah ouders, dat had ik ook inderdaad. Bij mij was het zelfs zo dat m'n vader zich opeens zorgen ging maken toen ik al de theorie had gehaald
Maar hij is zelf op z'n 18de al begonnen met motorrijden en als ik z'n verhalen hoor was hij niet zo'n nette motorrijder, dus als er iemand is die me geen commentaar moet geven...
Maar inmiddels vinden beide ouders het gewoon leuk

Ze zijn inmiddels ook opgehouden met 'doe je wel voorzichtig?' als ik ergens heen ga, dat is zooo irritant
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  maandag 13 juli 2009 @ 13:46:44 #126
87694 Robin__
letitredno
pi_70932477
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,

Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)

Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:

1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen

Uit de keuzes.. Helm afzetten of gewonde mensen verplaatsen is het laatste dat je wilt doen

2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg

Heb nog nooit ergens anders bordjes dodenweg etc gezien dus zal wel 80 zijn.

3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee

ja (Als dat geen gevaar of hinder oplevert..)

4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin

Niet vooraan, om het tempo te bepalen kan er beter een ervaren motorrijder voorop gaan.

Niet achteraan, want dan moet je relatief het hardst optrekken om de groep bij te houden.

5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee

Wel schuin naast elkaar, niet met zn 2en naast elkaar op 1 rijstrook.

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Grtz
Domi
Ik moet morgen.. das wat ik ervan bak
  maandag 13 juli 2009 @ 14:53:40 #127
217702 Lonaa
Honger!
pi_70934285
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,

Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)

Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:

1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen

Lijkt me logisch, eigenlijk, dat je niet aan het slachtoffer komt ivm nek en rugletsel.

2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg

Dacht ik, maar ik weet het niet zeker.

3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee

Indien je geen gevaar vormt natuurlijk.

4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin

Het lijkt mij dat je achterin zeker niet op je plek bent, voorin eventueel nog wel, zodat je tempo kan bepalen, maar ik zeg B


5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee

Wel baksteensgewijs, maar niet naast elkaar.

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Grtz
Domi
Dat is wat ik denk. Ik moet over een week.

Wat zijn de goede antwoorden, Blin, weet je dat?
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 13 juli 2009 @ 15:09:57 #128
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_70934808
nee weet zelf helaas de antwoorden niet vandaar dat ik hier om hulp vroeg
  maandag 13 juli 2009 @ 15:43:03 #129
87694 Robin__
letitredno
pi_70935856
1 is sowieso C.

Helm haal je er pas af als iemand bewusteloos is en niet ademt of dreigt te stikken in zn eigen bloed/kots.. en mensen verplaatsen is ook niet aan te raden, het is altijd beter om mensen zelf op te laten staan.. als dat ze niet lukt is het waarschijnlijk maar beter dat ze blijven liggen.

2 van: http://www.anwb.nl/verkee(...)g-verkeersdoden.html
quote:
Volgens de ANWB vragen de provinciale wegen nog speciale aandacht als het gaat om verkeersveiligheid. De bond pleit er daarom vurig voor dat provincies de uniforme wegmarkering versneld invoeren op deze wegen. Op de zogenaamde N-wegen vallen de meeste verkeersdoden omdat de meeste verkeersdeelnemers elkaar hier tegekomen.
op 50 wegen gebeuren wel de meeste ongelukken.. maar niet de dodelijke ongelukken. Snelweg is (per gereden km) veel veiliger, geen tegenliggers, scherpe bochten etc.

3 twijfel ik.. omdat ze er zo specifiek bij zetten gelijkwaardige kruizing. Maar aan de andere kant, als het gewoon te overzien is en je geen voorrang hoeft te verlenen verder zie ik het probleem niet.

4 ik blijf bij in het midden.. voor kan je wel je eigen tempo bepalen maar je kunt het ook verkeerd inschatten, zou een ervaren motorrijder toch beter moeten kunnen beoordelen denk ik. Verder is het volgen van iemand anders zijn route tussen putdeksels en strepen door ook iets makkelijker

5 nee
pi_70936978
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,

Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)

Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:

1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen

2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg

3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee

4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin

5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Grtz
Domi
  maandag 13 juli 2009 @ 17:34:39 #131
168121 retuow82
Het is friet!
pi_70939419
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:

4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Rest van de vragen is volgens mij wel duidelijk gemaakt in bovenstaande antwoorden, bij nummer 4 moet je oppassen.

Het is zo dat je als beginnende motorrijder nooit als eerste moet gaan rijden in een groep en zeker niet als laastste. Nu zie je bij de antwoorden niet "vooraan" staan maar "voorin"... en dat is nogal een groot verschil. Ik zou zeggen dat je met een groep van 20 motorrijders dus voorin moet gaan rijden.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_70939543
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:34 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Rest van de vragen is volgens mij wel duidelijk gemaakt in bovenstaande antwoorden, bij nummer 4 moet je oppassen.

Het is zo dat je als beginnende motorrijder nooit als eerste moet gaan rijden in een groep ...
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
  maandag 13 juli 2009 @ 17:44:49 #133
87694 Robin__
letitredno
pi_70939652
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
Bron oid?

Ik kan het nergens echt duidelijk vinden, maar wel ongeveer 10 websites waar in ieder geval nadrukkelijk staat dat zowel de voorste als achterste rijders ervaren motorrijders moeten zijn. Denk dat voorin (maar niet voorop), zoals retuow82 zei, idd het beste antwoord is.
pi_70939814
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:44 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Bron oid?

Ik kan het nergens echt duidelijk vinden, maar wel ongeveer 10 websites waar in ieder geval nadrukkelijk staat dat zowel de voorste als achterste rijders ervaren motorrijders moeten zijn. Denk dat voorin (maar niet voorop), zoals retuow82 zei, idd het beste antwoord is.
Het ligt er een beetje aan hoe groot de groep is. Maar voorin is sowieso het goede antwoord.
pi_70942941
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien

Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 13 juli 2009 @ 19:56:47 #136
87694 Robin__
letitredno
pi_70943435
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien

Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
nee, omrijden of aantikken is niet toegestaan.

Maarja 2 kansen, en als het niet lukt is het nog geen ramp. Succes
  maandag 13 juli 2009 @ 19:57:21 #137
97745 Thorical
finding a way
pi_70943447
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien

Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
Volgens mij mag je geen pionnen aantikken. Het lijkt mij dat je er soepel en beheerst rond moet rijden.
En ik vind pionnetjes rijden juist leuk. Net als alle andere oefeningen. Op een motor rijden is niet het probleem maar ik wil er achter komen hoe ik het snel en veilig kan doen.
pi_70943546
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:56 schreef Robin__ het volgende:

[..]

nee, omrijden of aantikken is niet toegestaan.

Maarja 2 kansen, en als het niet lukt is het nog geen ramp. Succes
Mijn maat 47 (bigfoot) tikt regelmatig die klote dingen aan. Bij de langzame slalom dan.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 13 juli 2009 @ 20:04:47 #139
87694 Robin__
letitredno
pi_70943700
quote:
Op maandag 13 juli 2009 19:57 schreef Thorical het volgende:

[..]

Volgens mij mag je geen pionnen aantikken. Het lijkt mij dat je er soepel en beheerst rond moet rijden.
En ik vind pionnetjes rijden juist leuk. Net als alle andere oefeningen. Op een motor rijden is niet het probleem maar ik wil er achter komen hoe ik het snel en veilig kan doen.
Mwaa.. tis wel een beetje duurbetaald hoor op gegeven moment.. allemaal dingen die je op je eigen motor ook kunt gaan perfectioneren. met snel en veilig doel je denk op remmen.. das inderdaad wel erg belangrijk

Van wat ik gezien heb tijdens het examen (en de examens ervoor) doet het er weinig toe hoe 'soepel' je het doet, als je er door heen komt zonder ze aan te raken laat je wel genoeg voertuigbeheersing zien, let wel goed op dat je RECHT op de eerste pion afrijd, en niet er naast (zodat je m eigenlijk makkelijker maakt) daar waren ze best streng op. (en ook recht weer wegrijden)
pi_70948231
Moest je voor je examen eerst nar het cbr of rij je er direct naar toe en ik begrijp uit jou verhaal dat je met een aantal lessers daar samenkomt en dan om de beurt examen doet bij 1 examinator?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 13 juli 2009 @ 22:19:16 #141
87694 Robin__
letitredno
pi_70948752
Je gaat naar een cbr avb locatie, een afgesloten terrein met een of ander hokje dr bij.

Was in mijn geval de parkeerplaats van een voetbalclubje in naaldwijk.. dat huurde het cbr dan een bepaald aantal dagen per maand voor examens. Er waren 2 examinatoren, dus er waren steeds 2 examens tegelijk bezig (de een begon met de langzame onderdelen, de ander met de snelle) per examen was er 20 minuten ingeroosterd. (medelesser 11:50 ik 12:10)

In ons geval (mijn mede lesser en ik direct na elkaar, plus 2 lessers van andere school direct na elkaar werd het voorstellen/uitleggen dus even tegelijk gedaan aan ons alle 4 door 1 van de 2 examinatoren, heel relaxt allemaal.

Je kunt er dus wel op rekenen dat er mensen bezig zullen zijn als jij daar aankomt, of mensen aankomen terwijl je bezig bent.

Tussendoor zeggen ze in principe niet veel, de naam van de oefening, waar ie staat en eventueel hoe je er naar toe mag rijden. Ze hadden verschillende kleuren pionen per onderdeel, dus het was allemaal wel heel duidelijk waar alles stond. Als ze iets afkeuren zeggen ze waarom, als ze m nog een keer afkeuren (en dat is niet overduidelijk) zeggen ze dus niets, alleen de volgende oefening.die ie wil zien (na iedere oefening rijd je terug naar die vent) Als ie wel goed was in 1x zeggen ze ook niets, maar dan gaan ze ook gewoon door.

en dan na de laatste oefening hoor je gelijk of je het gehaald hebt, en kun je gelijk vertrekken. (uitslag gaat digitaal ofzo)
pi_70948833
Tnx! Nu, maar duimen dat alles morgen goed valt
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_70962479
Ik wist zelf ook niet alle antwoorden op de theorievragen dus ik heb even in het Grote boek der Motortheorie gekeken:
- Bij een ongeval eerst het gebied beveiligen om zo een 2de ongeluk te voorkomen.
- De fietser mag je rechts inhalen, 'rechts inhalen is o.a. toegestaan als het verkeer dat u wilt inhalen voorgesorteerd staat'.
- De onervaren motorrijder moet inderdaad voor in de groep rijden.
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:33:27 #144
168121 retuow82
Het is friet!
pi_70962852
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
Als technisch bedrijfskundige ben ik het met je eens, de langszaamste bepaald het tempo, zo is het ook in het bedrijfsleven met machines, als motorrijder ben ik het zeker niet met je eens.

Het tempo bepalen is niet boeiend, dat is een kwestie van je rechterhand naar beneden duwen. Er moet iemand voorop rijden die ervaring heeft en die deze ervaring ook kan gebruiken wanneer er iets gebeurt.

Natuurlijk ontkom je er niet aan dat je als beginneling voorop rijdt (of al dat je alleen aan het rijden bent) en in die situaties komt maar het veiligste is achter een ervaren motorrijder aanrijden voorin de groep.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 14 juli 2009 @ 12:44:17 #145
87694 Robin__
letitredno
pi_70963191
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag

Theorie is binnen, 3 fout
pi_70965276
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Robin__ het volgende:
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag

Theorie is binnen, 3 fout
netjes, feli
Heb je al een AVD-datum?
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:13:41 #147
217702 Lonaa
Honger!
pi_70968382
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Robin__ het volgende:
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag

Theorie is binnen, 3 fout
Gefeliciteerd!

Ik begin steeds zenuwachtiger te worden voor die van mij..
Sterkheidsbaas van alles.
pi_70969411
AVB GESLAAGD!!!

Net in Rijswijk gereden bij eventplaza. Ging allemaal in één keer goed (niets overnieuw), was de 1e leerling vandaag die alles in één keer had gehaald bij de examinator!!!
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:51:19 #149
217702 Lonaa
Honger!
pi_70969917
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 15:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
AVB GESLAAGD!!!

Net in Rijswijk gereden bij eventplaza. Ging allemaal in één keer goed (niets overnieuw), was de 1e leerling vandaag die alles in één keer had gehaald bij de examinator!!!
Gefeliciteerd!
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 15:57:19 #150
87694 Robin__
letitredno
pi_70970182
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 13:48 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

netjes, feli
Heb je al een AVD-datum?
Nou.. dat zou dus de 31e kunnen worden

morgen om 9 uur ga ik met Soer ff kijken of we genoeg lessen kunnen inplannen voor die tijd (wil er, als ik voor de 31e ga, de eerste week dan wel even flink tegenaan) Hij gaat de 1e met vakantie voor een week). Daarna dan de eerste pion vrije les


3 fouten.. tja.. dat had er gewoon 1 moeten zijn, 1x vergiste ik me in de vraagstelling, en 2e keer stond er een tram, zonder uitstap bordes, met daarbij de vraag of je de tram mocht inhalen.. en het leek er op dat de middelste deur open stond (achterste niet) dus daar was ik te laat

Succes lonaa, volgende week moest je ergens toch? Het grootste deel van de vragen zijn weggevertjes, moet je de voetganger op het zebrapad voor laten gaan.. natuurlijk. Persoonlijk zou ik in ieder geval het boek 2x doorlezen, maar met name de lijst met alle borden zou ik goed doornemen. De eerste keer, met autoexamen vond ik het best pittig. Neem ook goed door hoe je kunt zien of iets binnen of buiten de bebouwde kom is. Dat komt sowieso terug als vraag opzich of als vraag over parkeren. Als je er even serieus voor gaat zitten moet het allemaal best wel lukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')