Niet stiekem hoor, maar ja, ik ben 't.quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:07 schreef JDude het volgende:
Ja, stiekem is het Tammeh toch?
Dit topic is een collectors-item!quote:Op donderdag 9 juli 2009 14:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Haalt Stofje nu al z'n homies hierheen?
quote:Stofje verlengt leven van muizen
Uitgegeven: 9 juli 2009 11:38
Laatst gewijzigd: 9 juli 2009 12:39
AUSTIN - Een stofje dat jaren geleden op Paaseiland in de grond is gevonden, kan volgens wetenschappers het leven van muizen met 38 procent verlengen.
Mogelijk kan het zogeheten sirolimus (in het Engels rapamycin) veroudering ook bij mensen tegengaan.
Dat schrijven de onderzoekers in het wetenschappelijke tijdschrift Nature.
Amerikaanse wetenschappers gaven oude muizen (vergeleken met de leeftijd van mensen waren de dieren ongeveer zestig jaar oud) sirolimus.
De dieren werden daardoor tussen de 28 en 38 procent ouder dan de dieren die het stofje niet kregen. De onderzoekers hadden de muizen zo gekweekt dat ze zoveel mogelijk de menselijke gevoeligheid voor ziekten en ouderdom nabootsten.
Mensen
Voor mensen zou het effect nog groter kunnen zijn, denken de wetenschappers. De voorwaarde daarvan is wel dat hart- en vaatziektes en kanker voorkomen en genezen kunnen worden.
Sirolimus zou ooit misschien in pilvorm verstrekt kunnen worden om te zorgen dat mensen ouder worden. Dat is voorlopig nog niet haalbaar, omdat de stof de immuniteit van het lichaam onderdrukt.
Organen
Sirolimus werd voor het eerst gevonden op het pacifische eiland in de jaren zeventig. Inmiddels wordt het toegepast in de geneeskunde om te voorkomen dat organen na transplantaties worden afgestoten.
Ook bij het plaatsen van een stent in de kransslagader wordt het stofje gebruikt. Mogelijk zou het tevens ingezet kunnen worden bij de behandeling van kanker.
De wetenschappers waarschuwen dat het innemen van geneesmiddelen die de stof bevat, niet leidt tot een langer leven.
Punt 1. Stel je even voorquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:29 schreef Chowi het volgende:
[..]
Zolang je goeie tieten hebt ben ik het met je eens.
I'm with you brother. Ik snap er ook geen zak meer vanquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:18 schreef Ritchie het volgende:
Zo, en ik begrijp er weer eens geen zak van, maar dat is normaal tegenwoordig.
Had je maar naar Boerke moeten komen Rizz.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:50 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Punt 1. Stel je even voor
Punt 2. Daar heb je een punt, dus "maartjeh": foto maken; uploaden en even hier plempen![]()
@ Ritch. Dat komt omdat je oud wordt
Wat is er zo leuk aan Boerke eigenlijk? Ik vind het echt een suffe tent, dan zit ik liever bij Moeke...quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:59 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Had je maar naar Boerke moeten komen Rizz.
Gezellige kroeg hoor. Maar dat is misschien ook omdat mijn zusje manager is bij de Sushi-bar ernaast en zij ook serveren bij Boerke. Én omdat ik de eigenaar en alle barmannen ken natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Wat is er zo leuk aan Boerke eigenlijk? Ik vind het echt een suffe tent, dan zit ik liever bij Moeke...
Weer een reden om daar iig niet naar binnen te gaan dus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:08 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Plus er mag gerookt worden (ik rook zelf niet, maar m'n zusje en de mannen waarmee wij altijd zijn, wel).
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:45 schreef Ritchie het volgende:
[..]
Weer een reden om daar iig niet naar binnen te gaan dus.
Boerkequote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:14 schreef Rossdale het volgende:
Wat is er zo leuk aan Boerke eigenlijk? Ik vind het echt een suffe tent, dan zit ik liever bij Moeke...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |