Ik zei toch niksquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb al twee weken geen taart gebakken
Ik ben trots op je!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
*binnenwalst
Sorry, nog niet teruggelezen, maar ik moet hier gewoon even (met deels trots en deels grote angst) melden dat ik a.s. zaterdag om 11:00 naar de diėtistedinges ga!
En nu boodschapjes halen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Voor zo'n onderzoek moet je toch meestal een niet-rokende man zijn van boven de 18 of een post-menopausale (of anderszins onvruchtbare) vrouw?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik mag geen bloed geven. Je moest geloof ik of 1.60 m. zijn of minimaal 60 kg wegen. Ik voldoe aan beide niet.
Dat was ook de reden dat ik niet mee mocht doen aan een geneesmiddelenonderzoek. Zo 2000 euro door m'n neus geboord.
Oh, echt? Dat wist ik niet. Gelukkig maar, want ik heb een naaldenfobiequote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:48 schreef Phaidra het volgende:
Ik mag geen bloed geven. Je moest geloof ik of 1.60 m. zijn of minimaal 60 kg wegen. Ik voldoe aan beide niet.
Dat was ook de reden dat ik niet mee mocht doen aan een geneesmiddelenonderzoek. Zo 2000 euro door m'n neus geboord.
Er zijn sporadisch onderzoeken waar je als niet-rokende-pil-slikkende-vrouw wel aan mee mag doen. Ik had wel moeten stoppen met de pil tijdens het onderzoek, maar ervoor moest je niet vruchtbaar zijn waarbij het slikken van de pil ook goed was. Het ging er voornamelijk om dat je niet zwanger aan het onderzoek begon, zodat ze nooit claims zouden kunnen krijgen als het schadelijk zou blijken voor de foetus.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Voor zo'n onderzoek moet je toch meestal een niet-rokende man zijn van boven de 18 of een post-menopausale (of anderszins onvruchtbare) vrouw?
Onderzoeken die ik nu kan vinden hebben het over BMI > 18 ... en ze hebben dr ook een voor vruchtbare vrouwenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er zijn sporadisch onderzoeken waar je als niet-rokende-pil-slikkende-vrouw wel aan mee mag doen. Ik had wel moeten stoppen met de pil tijdens het onderzoek, maar ervoor moest je niet vruchtbaar zijn waarbij het slikken van de pil ook goed was. Het ging er voornamelijk om dat je niet zwanger aan het onderzoek begon, zodat ze nooit claims zouden kunnen krijgen als het schadelijk zou blijken voor de foetus.
@Tink, het was 1 van de twee, ik weet niet meer welke, maar aangezien ik niet aan beide eisen voldoe, maakt het voor mij niet uit.
Die getallen samen zijn niet 154 maar 158quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Pffft ik zit met cijfers en percentages te rekenen. Maar nu klopt er geen *** meer van! Help!
CUL SC: gado gado met een plaatselijke onweersbui Tweede spoiler! Ik ben bijna wanhopig!
Die cijfers die je daar hebt zijn opgeteld 158. Dus je moet percentage van 158 nemen, niet van 154. Dus neem cijfer (bijvoorbeeld 80) en deel dat door 158. 80/158 = 51%. Kan door afronding ķets boven de 100% uitkomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:09 schreef Leintjeuh het volgende:
Pffft ik zit met cijfers en percentages te rekenen. Maar nu klopt er geen *** meer van! Help!
CUL SC: gado gado met een plaatselijke onweersbui Tweede spoiler! Ik ben bijna wanhopig!
Shit jij was eerderquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:12 schreef P.F het volgende:
[..]
Die getallen samen zijn niet 154 maar 158!
goedzoquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
*binnenwalst
Sorry, nog niet teruggelezen, maar ik moet hier gewoon even (met deels trots en deels grote angst) melden dat ik a.s. zaterdag om 11:00 naar de diėtistedinges ga!
En nu boodschapjes halen!
Tellen is nog moeilijker dan percentages berekenenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:13 schreef Chicolate het volgende:
Die cijfers die je daar hebt zijn opgeteld 158. Dus je moet percentage van 158 nemen, niet van 154. Dus neem cijfer (bijvoorbeeld 80) en deel dat door 158. 80/158 = 51%. Kan door afronding ķets boven de 100% uitkomen.
Dit zou tijdens het schrijven van mijn bachelorscriptie plaatsvinden. Leek me ideaal om dan opgesloten te zitten. Maar helaas, het ging niet door. Ze zeiden wel dat ze niet voor elk onderzoek zo'n strikte gewichtsgrens hanteren. Ik moest toen meer dan 50 kg. wegen en ik woog 49,5 ofzo. Over BMI hadden ze het niet, maar die was wel meer dan 18 (rond de 20-21).quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:59 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Onderzoeken die ik nu kan vinden hebben het over BMI > 18 ... en ze hebben dr ook een voor vruchtbare vrouwen. Maar om nou tijdens colleges 22 dagen opgesloten te zitten in een centrum ... nah. In de zomer zou ik het wel ok vinden
soort betaalde vakantie (mits je niet ziek wordt van medicijnen die ze op je testen).
Stomme vraag misschien, maar aankomen voor het onderzoek was geen optie? En zouden je begeleiders dan wel langs mogen komen als je vragen had enzo? (of wacht, ze hebben daar vast ook wel internetquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:33 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit zou tijdens het schrijven van mijn bachelorscriptie plaatsvinden. Leek me ideaal om dan opgesloten te zitten. Maar helaas, het ging niet door. Ze zeiden wel dat ze niet voor elk onderzoek zo'n strikte gewichtsgrens hanteren. Ik moest toen meer dan 50 kg. wegen en ik woog 49,5 ofzo. Over BMI hadden ze het niet, maar die was wel meer dan 18 (rond de 20-21).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |