16/46 *100 = 34,78%quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:35 schreef Leintjeuh het volgende:
Cijfer-slimmerikken. Ik heb een domme vraag. Ben iets met procenten aan het uitrekenen en ik ben daar niet heel goed in. Ik heb een totaal (46, 100% dus) en ik wil weten hoe ik moet uitrekenen hoeveel % van 46 (het totaal) 16 is.
Halp?
(16 gedeeld door 20) keer 100?
Thx. Hoe ik aan die 16/20 kwam is me ook niet duidelijkquote:
Afronden hangt van de context af. Simpele berekeningen zoals deze doe ik altijd op twee decimaal. Maar bijvoorbeeld in de statistiek zit je vaak op vier cijfers achter de komma.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:45 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Thx. Hoe ik aan die 16/20 kwam is me ook niet duidelijk
En afronden van percentages. Wat is gebruikelijk? Een, twee of geen decimalen?
Dan doe ik dat! Thxquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:48 schreef ColdFeet het volgende:
heb je het over patienten? Dan zou ik gewoon 35% zeggen!
Dat soort dingen kan denk ik ook wel gewoon op hele procenten afgerond worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:52 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik zal het even uitleggen, het is de bedoeling dat zorginstellingen melding maken van incidenten in de patientenzorg. Opgesplitst in een aantal categorieën. In de medicijn-categorie zijn er verschillende soorten meldingen, en ik ben nu aan het uitrekenen hoeveel de verschillende soorten meldinigen 'scoren' in de medicijn-categorie.
Oh. Nou, tegen die tijd vraag ik wel weer om hulpquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:03 schreef Den_Haag het volgende:
ja hoor
zou een klein stukje opnemen over de geevoeligheid van de cijfers. aangezien je 'populatie' erg klein is.
Zou gewoon mijn statistiekboek noemen in je bronvermeldingquote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:06 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oh. Nou, tegen die tijd vraag ik wel weer om hulp![]()
PM anders even met welke titels je in de bronvermelding wilt staan, borisz, D_H en CF
'Het statistiekboek van Den_Haag, Fok!-user'quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:51 schreef Den_Haag het volgende:
Zou gewoon mijn statistiekboek noemen in je bronvermelding
Het is natuurlijk nog steeds niet echt rond. Dat is het hopelijk na volgende week vrijdag.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:23 schreef Den_Haag het volgende:
Dat is echt een heerlijk gevoel Vork! hoop ik over iets meer dan 1,5 jaar ook te hebben
Nee mutsquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:23 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
'Het statistiekboek van Den_Haag, Fok!-user'
Nee, dat staat lekker schlemiel
Maakt niet uit, hij wil toch geen kinderenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:27 schreef Den_Haag het volgende:
Lein, let je wel een beetje op Kaas?
http://www.spitsnieuws.nl(...)en_onvruchtbaar.html
Neeeeee..... Echt?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:27 schreef Den_Haag het volgende:
Nee muts![]()
Het statistiekboek dat ik gebruik voor mijn werk en colleges.
- Lekkerquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:24 schreef freecell het volgende:
Ik heb
- toscane ijs
- over 2 minuten een schoonmaaknichtje
- Vanmiddag een auto
En net buiten op straat moest ik langs 2 mannen die stonden te roken en ik moest vrij dicht langs ze, want tussen 2 muurtje door.
De ene kijk naar mijn borsten, stoot de andere aan, die kijkt ook en zegt: Aaaaaaaah![]()
GATVER. ik voelde me echt vies en dat heb ik niet snel
Mag ik eisen stellen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:36 schreef Den_Haag het volgende:
zal vanavond wel ff de naam etc doorsturen
geen probleem. je mag hem zelfs wel een keer lenen hoorquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:40 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Mag ik eisen stellen?
- Auteur
- Uitgever
- Titel
- DrukDank
De heersende theorie hier nu:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:31 schreef Leintjeuh het volgende:
En dan zeg je: ja kijk maar goed, want vaker zullen jullie ze niet zien. RansbakkenIk hoop dat je pik verschrompeld en eraf valt
veel op de fiets houden danquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:29 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Maakt niet uit, hij wil toch geen kinderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:52 schreef Den_Haag het volgende:
veel op de fiets houden danJa dat moet ie zelf wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Help ffIk heb een probleem. Als ik 13 keer uitgerekend heb hoeveel % iets is van 154, en dan al die percentages bij elkaar op tel, kom ik op 106%. Dat kan toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe los ik dit nou weer op?![]()
ik zeg niiiksquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:45 schreef freecell het volgende:
De heersende theorie hier nu:
primitieve mannen met honger ruiken melk
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja dat moet ie zelf wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Help ffIk heb een probleem. Als ik 13 keer uitgerekend heb hoeveel % iets is van 154, en dan al die percentages bij elkaar op tel, kom ik op 106%. Dat kan toch niet?
je totaal is 158 dus niet raar dat het niet klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe los ik dit nou weer op?![]()
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja dat moet ie zelf wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Help ffIk heb een probleem. Als ik 13 keer uitgerekend heb hoeveel % iets is van 154, en dan al die percentages bij elkaar op tel, kom ik op 106%. Dat kan toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe los ik dit nou weer op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
zonder afronden is het totaal van je steekproef 158, tegenover de 154 van je totale populatie. en dat zorgt al voor een totaal percentage van 102.6%. met andere woorden, klein foutje in de getallen die je postte![]()
Oh, dat zag ik nieteens. Soms is de oplossing zelfs nòg eenvoudiger.Succes iedereen, ik ga een bak ijs scoren want daar ben ik aan toe.
![]()
Totaal: 154 158
Cijfers:
80 50.63%
33 20.89%
24 15.19%
6 3.80%
4 2.53%
3 1.90%
2 1.27%
1 0.63%
1 0.63%
1 0.63%
1 0.63%
1 0.63%
1 0.63%
158.00 100.00%![]()
Ik had hem al maar dan met 1 decimaalquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:21 schreef Den_Haag het volgende:
Totaal: 154 158
Cijfers:
80 50.63%
33 20.89%
24 15.19%
6 3.80%
4 2.53%
3 1.90%
2 1.27%
1 0.63%
1 0.63%
1 0.63%
1 0.63%
1 0.63%
1 0.63%
158.00 100.00%
![]()
![]()
Aan het lerenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:22 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
PFleuk dat je er weer bent!
waar was je zondag?
En zaterdag ook. Heb m'n kaartje voor awakenings verkocht![]()
![]()
jammerquote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Aan het leren
En zaterdag ook. Heb m'n kaartje voor awakenings verkochtwas een gezellig feestje!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: