quote:Marcus Berg " FC Groningen heeft mij gebeld met de vraag of ik contact op kan nemen met de club. Bayern Munchen is echt geinteresseerd. Ik weet niet alles" aldus Berg, " misschien weet Soren Lerby meer". Groningen heeft me geroepen voor contact om een vergadering te beleggen deze week. Ik zal de directeur van FC Groningen direct bellen". Dit bericht is net doorgekomen op Fotbollskanalen.se.
Haal maar naar Groningen die ribery!quote:
quote:Tottenham chasing Swedish hot-shot Marcus Berg
By Simon Berg 30/06/2009
Marcus Berg, Sweden
Harry Redknapp has joined the chase for Sweden strike sensation Marcus Berg - but will have to bid up to £10million.
The youngster collected the golden boot at the European U21 championship yesterday after netting seven in four games.
David Moyes hopes of getting Berg for a bargain £5m have been thwarted with Dutch club Groningen hiking the price after big interest from around Europe.
Ajax boss Martin Jol has denied he is ready to make a £10m bid, leaving the way open for Spurs and Everton to seal a deal.
Spurs are demanding £18m from Sunderland for Marcus Bent, but chairman Niall Quinn is not meeting their valuation.
Bron
quote:Getrouwde De Roover maakt rentree
Sepp De Roover speelt vanavond mee in de tweede oefenwedstrijd van FC Groningen, die in Roodeschool wordt gespeeld tegen RWE Eemsmond. Het duel begint om 19.00 uur. De kassa’s zijn open om 17.00 uur.
Sepp De Roover keerde als getrouwd man terug uit Florence en zal vanavond voor het eerst zijn opwachting maken. Pepijn Kluin en Tim Matavz zijn door blessures niet inzetbaar, net als Petter Andersson die inmiddels is teruggekeerd uit Zweden. Ook de internationals Tom Hiariej, Andreas Granqvist, Oluwafemi Ajilore en Marcus Berg zijn nog niet van de partij.
quote:FC Groningen start eigen organisatiebureau
FC Groningen breidt haar activiteiten verder uit. De club start met Organisatiebureau FC Groningen een eigen evenementenbureau voor interne en externe partijen. De leiding van Organisatiebureau FC Groningen komt in handen van Jepko van Roon, Hoofd Operationele Zaken bij de club, en Ger van Gelder, van sportmarketingbureau SPRON. Het bureau gaat 1 juli 2009 van start.
De thuiswedstrijden van FC Groningen in Euroborg vormen (gemiddeld) om de week één van de grootste terugkerende evenementen in de regio. Organisatiebureau FC Groningen is een verdere uitbreiding op het organiseren van activiteiten. FC Groningen is van mening dat zij met al haar reeds aanwezige professionele kennis en specifieke kwaliteiten in alle facetten in staat moet zijn dit intern verder uit te bouwen en deze diensten daarnaast ook aan te bieden voor externe partijen.
Met Organisatiebureau FC Groningen wil de club haar huidige evenementen, zoals de jaarlijkse Open Dag, rondleidingen in Euroborg en arrangementen rondom thuiswedstrijden, verder doorontwikkelen en professionaliseren. Daarnaast gaat het Organisatiebureau FC Groningen nieuwe activiteiten, gelieerd aan de club, ontwikkelen. Hierbij kan gedacht worden aan bijvoorbeeld FC Groningen Voetbalkampen of een FC Groningen Zaalvoetbaltoernooi.
Daarnaast wil Organisatiebureau FC Groningen ook voor externe opdrachtgevers – zoals sponsors van de club – activiteiten als symposia, congressen, beurzen, bedrijfsfeesten en –toernooien organiseren. Met dit initiatief verwacht Organisatiebureau FC Groningen een aanvulling en versterking te zijn op de huidige activiteiten van FC Groningen, alsmede op die van haar andere dochterondernemingen FC Groningen Media, Preventief beveiligingsdiensten en Euroborg Horeca.
Vanuit FC Groningen wordt Jepko van Roon aangesteld als algemeen manager van Organisatiebureau FC Groningen en treedt Ger van Gelder per 1 juli 2009 in dienst als commercieel manager. Van Gelder heeft zijn sporen verdiend bij het Groninger sportmarketingbureau SPRON.
FC Groningen
Ging me meer om het andere vetgedrukte.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De Roover is toch ook net 22 ofzo?
quote:Shkodran Metaj heeft Cambuur afgezegd. De eerstedivisionist wilde hem huren. FC Groningen had daarover al een akkoord bereikt met de leiding van de Friese club, maar na een gesprek met Stanley Menzo zag Metaj af van een overgang.
De trainer van Cambuur had hem laten weten dat hij alleen in aanmerking kwam voor de linksbackplaats en Metaj prefereert een positie links op het middenveld.
DVHN
quote:The agent confirms Tottenhams interest
Marcus Berg's agent Martin Klette confirmed that Tottenham get in the Swedish attack. "I know in the past that they have had a particular interest in Marcus," said Klette.
Målsuccén in U21-EM has made Marcus Berg SCORCHER market. Last in line to register their interest for the Swedish attacker is English Tottenham.
- I know in the past that they have had a particular interest in Marcus, "says Berg's Swedish agent Martin Klette to eurosport.se.
You negotiate with a few clubs in the current situation?
- No, so far that the relationship between the clubs. There is no point to start with this before the clubs agree.
Berg has already made clear that he wants to leave Groningen and operation EM suggest that a removal is possible in summer.
- U21-masterly kapet has strengthened his position further, and he wants to leave the club now. Several clubs have heard from them but so far is Groningen price tag too high for many.
Are there any clubs who have consulted for, or is it just speculation?
- Several clubs have heard from them but so far is Groningen price tag too high for many.
How actively do you to find a new club?
- We are working hard on it at present.
Where to Marcus prefer to play?
- Marcus is open for play in a bigger and better line. As long as he gets a good football situation and well paid, he is flexible. There are at least five or six leagues in Europe that would be relevant.
Henric Larsson / Fredrik Jönsson - eurosport.se
Mooi duo inderdaad. Vullen elkaar goed aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:32 schreef dndiek het volgende:
Berg naar PSV en dan Berg/Toivonen in de spits
* dndiek droomt lekker verder
quote:F'noord en Groningen niet concreet voor Benschop
01 juli 2009 - Charlison Benschop speelt zo goed als zeker ook komend seizoen voor RKC Waalwijk. De talentvolle aanvaller werd begeerd door Feyenoord en FC Groningen, maar beide clubs worden niet concreet.
Benschop heeft daarom besloten om de knoop maar zelf door te hakken. "Met RKC speel ik dit seizoen ook in de eredivisie. Ik wil hier dus sowieso nog een jaar blijven", zo laat hij in De Telegraaf weten.
De negentienjarige spits hoopt zich komend seizoen verder te ontwikkelen. "RKC is een opleidingsclub en bewijst al jaren dat ze jonge spelers beter kunnen maken. Ik kan vooral op tactisch gebied nog veel leren. Vorig jaar heb ik dertien doelpunten gemaakt. Dat hadden er minimaal twintig moeten zijn."
Een basisplaats ligt bovendien in het verschiet. "Onze krappe selectie werkt in mijn voordeel, al verwacht ik wel dat er nog een paar jongens bijkomen", aldus Benschop in de ochtendkrant.
Willen jullie niet Koevermans hebben?quote:Op woensdag 1 juli 2009 11:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Mooi duo inderdaad. Vullen elkaar goed aan..
Maar denk dat PSV dan eerst van Koevermans of Lazovic af moet.
Ik zou het wel proberen als ik PSV was. Wie weet lukt het om Berg voor een miljoen of 11 te halen. Dan ben je zeker van veel doelpunten, bovendien levert Berg in de toekomst wel meer op.
Bakkal en 10 miljoen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:30 schreef dndiek het volgende:
[..]
Willen jullie niet Koevermans hebben?
(Ik neem aan dat jullie niet in een ruil met Lazovic + geld trappen)
Dat snap ik ook welquote:Op woensdag 1 juli 2009 12:34 schreef Prosac het volgende:
We ruilen natuurlijk ook niet Koevermans met Berg en gesloten beurs.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Bakkal + Zonneveld en 8 miljoen.
De FC wil toch hogerop proberen te komen? Dan moet je geen zonneveld halen imo.quote:
Anders post je ff 3 keer dezelfde post....quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:04 schreef Gruning3r het volgende:
In de VI van deze week staat als kop Als Marcus Berg naar AZ wilt komen we er wel uit.
FCGForum, hier en in Berg topic?quote:Op woensdag 1 juli 2009 15:18 schreef Grulez het volgende:
[..]
Anders post je ff 3 keer dezelfde post....
Lovre wil wel graag weg maar er is gewoon geen club die een miljoen voor 'm wil betalen. Sankoh wil ook weg maar ook daar zal nu weinig belangstelling voor zijn. Ik voorspel dat alleen Granqvist en Berg nog weggekocht worden.quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:06 schreef Prosac het volgende:
Komt nog wel.. Alhoewel we geen spectaculaire dingen hoeven te verwachten.
Granqvist naar Duitsland voor 5/6 mln?quote:Op woensdag 1 juli 2009 16:13 schreef Art_Core het volgende:
[..]
Lovre wil wel graag weg maar er is gewoon geen club die een miljoen voor 'm wil betalen. Sankoh wil ook weg maar ook daar zal nu weinig belangstelling voor zijn. Ik voorspel dat alleen Granqvist en Berg nog weggekocht worden.
Ik ook niet. Ik slaap überhaupt goed de laatste tijd...quote:Op woensdag 1 juli 2009 12:23 schreef Grunner het volgende:
[..]
Daar kan ik niet echt wakker om liggen.
Opvallend, hij heeft eerder tegen vrienden gezegd zowel van Groningen, Feyenoord als AZ een aanbieding ontvangen te hebben inclusief salarisvoorstel. Maar goed, misschien uiteindelijk niet interessant genoeg of de clubs hebben toch afgehaakt. Hoe dan ook, bij RKC blijven is niet slecht voor hem.quote:
Gelukkig maar..quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:09 schreef Gruning3r het volgende:
In de Vi staat ook dat Groningen Mads Junker van Vitesse wilde hebben.Maar ze lieten hem niet gaan.
quote:
Net als Marcus.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:56 schreef Art_Core het volgende:
Moeten ze weer Femi achteraf er in fotosoepen
Dat had ik de vorige keer ook.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:56 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Selectie in de nieuwe shirtjes..
Ik blijf de shirtjes er een beetje goedkoop uit zien vinden..
[ afbeelding ]
Bron: voetbalprimeur.nlquote:FC Groningen moet het in het oefenduel met het Deense Brøndby stellen zonder een vijftal aanvallers. Marcus Berg is afwezig, daarnaast kampen Petter Andersson, Pepijn Kluin, Tim Matavz en Nicklas Pedersen met blessures.
18 spelers maarquote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:56 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Selectie in de nieuwe shirtjes..
Ik blijf de shirtjes er een beetje goedkoop uit zien vinden..
[ afbeelding ]
Nu in het Nederlands?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:06 schreef Gruning3r het volgende:
Ik ga na die wedstrijd,Brondby IF heeft sterkere elftal dan FC Groningen.De kracht van Brondby IF is het middenveld, en ze hebben een goeie spits Morten Rasmussen.Ik denk dat groningen 2-0 verliest.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:06 schreef Gruning3r het volgende:
Ik ga na die wedstrijd,Brondby IF heeft sterkere elftal dan FC Groningen.De kracht van Brondby IF is het middenveld, en ze hebben een goeie spits Morten Rasmussen.Ik denk dat groningen 2-0 verliest.
ja maar denk, waarom jij dat? danquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:06 schreef Gruning3r het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:06 schreef Gruning3r het volgende:
Ik goa naar dissent wedstried, Brondby IF wat ain starkere elmtal het dan FC Grunn. De kraacht van Brondby IF is 't mid'nveld en ze hebb'n ain gouie spits Morten Rasmussen. Ik denk dat Grunn 2-0 verleist.
2x Serhat Koç.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:22 schreef Prosac het volgende:
2-2 tegen brondby dus. Helaas staan er geen doelpuntenmakers bij.
Misschien, maar ik vind 't niet echt gezellig tussen Friezen (:'))quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:04 schreef The_Verve het volgende:
Je kan woensdag altijd nog even naar Heerenveen - Sivasspor natuurlijk...
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:50 schreef The_Verve het volgende:
Wat ik ook opvallend vond: in Tolbert heten alle stewards Stuart. Grapje van de organisatie of...?
Beetje lopen. Je weet toch.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 23:47 schreef TerroRobbie het volgende:
WTF zijn die 2 rechtse gasten van Brondby aan het doen?
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:50 schreef The_Verve het volgende:
Wat ik ook opvallend vond: in Tolbert heten alle stewards Stuart. Grapje van de organisatie of...?
Bron:http://fotboll.expressen.(...)-har-ersattaren-klarquote:"We hebben een plaatsvervanger klaar '
Het hellingen naar Engeland voor Marcus Berg.
Dus veel te zien hun FC Groningen målkung die verloren voor het volgende seizoen.
We hebben vervanging klaar is, zegt klubbdirektör Hans Nijland.
Volgens de Britse tabloid de Daily Mirror jaagt zowel Tottenham en Aston Villa staking en gerapporteerd aan beide bereid zijn te betalen SEK 125 miljoen in de transfersom.Het zou dan Groningen duurste verkoop ooit.
Iets dat lijkt aan te trekken, voor de Nederlandse vlag voor een bedrijf binnenkort met de Daily Mirror.
- Sören Lerby's agent heeft ons van een echte serieuze belangstelling van twee teams in de Premier League. We hebben al aangegeven een vervanger ", zegt Hans Nijland.
De Aston Villa verklaarde Marcus Berg te volgen en na de Noorse John Carew, die kan worden op zijn weg naar buiten. Berg zou eindigen in Spur, kan hij strijd over de aanval sites met Robbie Keane en Jermain Defoe op de zitplaatsen op de top van de track.
Veel belanghebbenden
Hoewel Fiorentina, Ajax en Bayern München met elkaar verbonden zijn door schietpartij de koning van de zomer de U21 Championship in Zweden. Het was indrukwekkend zeven doelen in slechts vier games voor de Berg deel.
Publicerat 5 juli 2009 Geplaatst 5 juli 2009
Uppdaterad 5 juli 2009 Bijgewerkt op 5 juli 2009
Als jij het al niet weetquote:Op zondag 5 juli 2009 12:00 schreef Kerol het volgende:
Dom dat hij zoiets zegt, nu kunnen de clubs nog lager gaan bieden omdat Groningen geen vervanger meer hoeft te zoeken. Of bedoelt hij dat er al een vervanger IN de selectie zit?
in Tolbert zijn ze idioot.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:50 schreef The_Verve het volgende:
Echt een leuke speler, die Koç. Die wordt binnen no time een publiekslieveling in de Euroborg.
[ afbeelding ]
Klopt, de afgelopen 2 maand werd 't gerenoveerd. Was ook wel nodig, was een bende toenquote:Op zondag 5 juli 2009 14:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
in Tolbert zijn ze idioot.Ook hun scheidsrechters zijn niet de eerlijkste
Maar valt me altijd mee dat ze hun veld altijd goed voorelkaar hebben, aangezien er door de jeugd van RSG de Borgen op wordt gegymnastiekt 2x in de week per groep.. En ja, dat is op het hoofdveld grotendeels.
Dat heb je goed gelezen.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:22 schreef methodmich het volgende:
Rijsdijk nu wel als middenvelder ingevallen, als ik het goed lees op de site van Groningen?
Ik heb anders gehoord dat hij daar al aardig de lijnen uitzet...quote:Op zondag 5 juli 2009 21:46 schreef Prosac het volgende:
In Veendam merken ze inmiddels ook het Matthijs effect.
quote:'FC Groningen informeert naar contract Gorter'
Donny Gorter mag zich in de belangstelling heugen van potentiële gegadigden. Bronnen van BN/De Stem melden dat FC Groningen anderhalve week geleden heeft geïnformeerd hoe het vierjarig contract van de 21-jarige middenvelder uit Sint Willebrord in elkaar steekt. Daarin staat overigens géén gelimiteerde transfersom. Gorter (21) debuteerde in het seizoen 2007/08 in de hoofdmacht van NAC, en kwam tot drie duels. Afgelopen seizoen brak de zoon van oud-voetballer Edwin Gorter door. De middenvelder speelde in totaal 32 competitieduels, waarvan achttien in de basis, en scoorde drie keer. Eind april werd het contract van de linkspoot opengebroken.
Voor Matthew Amoah geldt volgens BN/De Stem dat een aantal clubs hem in de gaten houdt, waaronder enkele Arabische ploegen, maar concreet is er nog niets. Zaakwaarnemer Kees Ploegsma junior zegt dat Amoah ook 'geen haast heeft'. Na dit seizoen is de 28-jarige Ghanees, die vorig seizoen veertien keer scoorde, transfervrij.
Rogier Veenstra, die als enige in de huidige selectie weg mag bij NAC, staat in de belangstelling van verschillende clubs uit de Eerstedivisie. De aanvaller wil echter voor zijn kans gaan in Breda. Coach Robert Maaskant probeerde hem tijdens de voorbereiding een aantal maal als linksback, maar dat is niet zijn positie.
Hehe.quote:
Als je naar FC Groningen (de mooiste club van Nederland) kan komen is dat altijd een verbetering.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:33 schreef sjimz het volgende:
Is ook niet echt een verbetering voor Gorter.
Financieel wel.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:33 schreef sjimz het volgende:
Hij kan naar Groningen, de mooiste club ter wereld. Dat is verbetering genoeg.quote:Op maandag 6 juli 2009 09:33 schreef sjimz het volgende:
quote:Op maandag 6 juli 2009 09:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hij kan naar Groningen, de mooiste club ter wereld. Dat is verbetering genoeg.
Kunnen van Jhonny van de Burger King ook nog vastleggen?quote:Op maandag 6 juli 2009 09:31 schreef Prosac het volgende:
Past wel in het profiel van jong en veelbelovend. Moet het matje er wel af. En anders halen we die Rutjes er wel bij. Jammer dat Hofs en Janssen al vast liggen elders.
Oh sorry, het is FC Groningen inderdaad. Als je zoveel van een club houdt, dan hoeft het FC soms niet meer he.quote:
quote:Op maandag 6 juli 2009 10:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
Oh sorry, het is FC Groningen inderdaad. Als je zoveel van een club houdt, dan hoeft het FC soms niet meer he.
quote:
Jaloersertquote:
Holla en Granqvist zijn het niet waard om te ruilen tegen iemand van het kaliber Sno.quote:
What else is new.quote:Op maandag 6 juli 2009 11:48 schreef venomsnake het volgende:
Granqvist schijnt geblesseerd geraakt te zijn op de training..
quote:Matavz en Pedersen lijken niet echt geblesseerd. Trainden vandaag nog wel individueel. Alleen we hebben helaas een nieuw blessuregeval erbij: Andreas Granqvist leek behoorlijk geblesseerd aan de enkel na een botsing. Moest per auto van het veld worden gehaald. Om af te sluiten met goed nieuws Femi is trainde vandaag voor eerst weer mee.
quote:Op maandag 6 juli 2009 11:48 schreef venomsnake het volgende:
Granqvist schijnt geblesseerd geraakt te zijn op de training..
Eén been per keer of zoquote:Op maandag 6 juli 2009 10:22 schreef sjimz het volgende:
Maar als wij Sno nou in termijnen afleveren?
en nu is zijn post wel weer grappig.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:40 schreef Grulez het volgende:
[..]
Anders leg de meesterlijke grap even uit.
Ik ookquote:Op maandag 6 juli 2009 14:40 schreef Prosac het volgende:
Alles meer dan 10 miljoen en niet binnen NL vind ik oké.
quote:Enkelblessure Granqvist, onderzoek bij Jansen
Andreas Granqvist is maandagmorgen geblesseerd geraakt aan zijn enkel. Eerste onderzoek wijst uit dat de Zweed zijn enkelbanden heeft gescheurd. Het is nog niet duidelijk hoe lang de centrale verdediger is uitgeschakeld.
Granqvist kwam tijdens de ochtendsessie ongelukkig in botsing tijdens een duel. Onderzoek in het ziekenhuis leerde dat er geen sprake was van een breuk, maar dat de enkelbanden zijn geraakt. “De enkel is nu nog dik”, laat trainer Ron Jans weten. “Pas als de zwellingen in de enkel minder zijn, kan nader worden bekeken hoe groot de schade is. Ik houd er wel rekening mee dat Andreas een poosje uitgeschakeld zal zijn.”
Bloed geprikt
Ook Michael Jansen bezocht vandaag (maandag – red.) het ziekenhuis. Bij hem werd er bloed geprikt. De nieuwkomer had sinds vorige week moeite met het herstel na inspanningen. “Eigenlijk heel logisch”, verklaart Jans. “Michael heeft met Cambuur een lang seizoen achter de rug, is daarna voor een medische ingreep nog onder narcose geweest en deed nu al weer volop mee met de voorbereiding bij een nieuwe club. Hij zal even een pas op de plaats moeten maken, het onderzoek hebben we laten doen om dingen uit te sluiten.”
Euforie van tijdens het EK. Maar realistisch gezien is alles meer dan 10 miljoen voor Berg gewoon voor Groningen begrippen een prachtig bedrag.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:48 schreef Kerol het volgende:
Waarom vond men tijdens het EK-21 alle bedragen onder de 15 een schijntje voor Berg, en is nu 12 mil al genoeg?
quote:Granqvist mist competitiestart
HAREN, dinsdag
Op het trainingsveld van amateurclub V.V. Haren sloeg iedereen van FC Groningen de schrik om het hart. Vlak voor het einde van de ochtendtraining bleef Andreas Granqvist kermend van de pijn en met de handen voor zijn gezicht op het gras liggen na een ongelukkige tackle van Koen van de Laak. Met een zware enkelblessure werd de Zweed in de auto van fysiotherapeut Ton Rozema afgevoerd. Een eerste onderzoek wees uit dat Granqvist zijn enkelbanden heeft (af)gescheurd, waardoor hij hoogstwaarschijnlijk op 2 augustus de competitiestart tegen Ajax mist.
„Omdat de enkel is opgezwollen, is het nog even afwachten tot de definitieve diagnose. Maar of het nou om een zware verrekking of gescheurde enkelbanden gaat, in beide gevallen zullen we hem een poosje moeten missen”, zei trainer Ron Jans.
De kwetsuur komt voor Granqvist, die naar verwachting minimaal vier weken is uitgeschakeld, op een bijzonder ongelukkig moment. De centrale verdediger dreigt niet alleen de rest van de voorbereiding te missen, hij stond ook in de belangstelling van een aantal gerenommeerde buitenlandse clubs, waaronder de Duitse kampioen VfL Wolfsburg.
Granqvist was gisteren overigens niet de enige speler van FC Groningen die een bezoek bracht aan het ziekenhuis. De van Cambuur overgekomen Michael Jansen meldde zich in het hospitaal om zijn bloed te laten onderzoeken. De 25-jarige linksback, die in het verleden drie seizoenen buitenspel stond vanwege hartritmestoornissen, is oververmoeid. Oorzaak kan een operatie zijn die hij begin vorige maand onder narcose onderging. Bij Jansen werd een nieuw ICD-kastje (een inwendige defibrillator die in actie komt als zijn hart faalt, red.) geplaatst.
„Eigenlijk is het niet zo gek dat Michael overbelast is. Hij heeft een lang seizoen met Cambuur achter de rug, is geopereerd en heeft de overstap gemaakt naar een andere club”, aldus Jans. „De uitslagen van het bloedonderzoek zijn nog niet binnen, maar we zullen met hem meer moeten doseren. De eerste week van de voorbereiding doorstond Michael goed, maar daarna herstelde hij onvoldoende van de trainingen en wedstrijden.”
Niet alleen in de verdediging, maar ook in de voorhoede wordt Jans geconfronteerd met het nodige blessureleed. De spitsen Tim Matavz (hamstring), Nicklas Pedersen (bovenbeen) en Pepijn Kluin (knie) zitten in de ziekenboeg, terwijl topschutter Marcus Berg in principe wordt getransfereerd. „Dat moment is voor Marcus nu gekomen. Hij wil zelf weg en er zijn clubs die belangstelling hebben en bereid zijn de prijs te betalen”, aldus Jans.
Jullie hebben Pedersen toch al?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 08:56 schreef detulp050 het volgende:
Ik hoop dat Berg eerder vandaag dan morgen vertrekt, dan is er ook sneller een vervangende spits. Nu krijgen we zeker op 1 augustus te horen dat hij weg is en komt er weken later een Zuid-Pogolese speler die vanwege het Pogolese kampioenschap pas rond de winterstop fit is
Snel verkopen en die Bjarsmyr aantrekken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:23 schreef Prosac het volgende:
Granqvist dus een paar weken eruit, dan is hij halverwege augustus weer fit, maar speelt hij pas ergens in oktober/november wegens terugslagen en gebrek aan wedstrijdritme.
En Bajramiquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Snel verkopen en die Bjarsmyr aantrekken.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:23 schreef Prosac het volgende:
Granqvist dus een paar weken eruit, dan is hij halverwege augustus weer fit, maar speelt hij pas ergens in oktober/november wegens terugslagen en gebrek aan wedstrijdritme.
quote:Haarlem haalt speler van Jong FC Groningen
Geschreven op dinsdag, 7 juli om 11:57
HFC Haarlem heeft zich versterkt met Jasmin Ramic. De aanvallend ingestelde middenvelder komt over van Jong Groningen, zo meldt de Noord-Hollandse club dinsdag. Ramic traint sinds de start van de voorbereiding mee met de Roodbroeken. Ramic is met Haarlem overeengekomen op amateurbasis aan de Eerstedivisionist verbonden te blijven. Ramic en trainer Jan Zoutman zijn geen onbekenden van elkaar. In de tijd dat Zoutman trainer was van sv Argon speelde Ramic in Mijdrecht.
Haarlem, dat vorig seizoen als twaalfde in de Jupiler League eindigde, is bijzonder actief op de transfermarkt. Zo gaven onder anderen Floris van Bodegraven (FC Dordrecht) en Roel de Graaff (FC Zwolle) en Calvin Mac Intosh (Jong Ajax) hun fiat aan de Eerstedivisionist.
quote:Swedish striker Marcus Berg is a target for Aston Villa, Everton and Tottenham. The 25-year-old's club FC Gronigen value him at £5m. (Daily Telegraph)
Utrecht moet je nog wel van kunnen winnen toch?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:32 schreef Runselpink het volgende:
Dan gaan we er dit jaar dus nog eerder uit dan vorig jaar...
Groningen, beker, uit.. een combinatie die nooit werkt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:35 schreef Luco het volgende:
[..]
Utrecht moet je nog wel van kunnen winnen toch?
Ach de beker is toch maar overschat.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:35 schreef Prosac het volgende:
[..]
Groningen, beker, uit.. een combinatie die nooit werkt.
Dat zal het wel zijn inderdaad...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:43 schreef The_Verve het volgende:
Die beker winnen we toch nooit zolang Jans hier nog rondloopt. Te voorzichtig.
Houd je maar 6 mil van over oid. Als Bajrami 3 mil moet kosten en een leuk spitsje ook zoiets ben je het alweer kwijt.quote:HSV en Fulham melden zich voor Berg
Hamburger SV en Fulham zijn vooralsnog het meest concreet voor Marcus Berg. De clubs uit Duitsland en Engeland hebben reeds gesproken met FC Groningen over een eventuele overgang van de spits. Zaakwaarnemer Sören Lerby meldt aan RTV Noord dat zijn cliënt een lichte voorkeur heeft voor HSV.
Volgens Lerby is HSV favoriet en wordt mogelijk deze week nog bekend voor welke club Berg zal gaan spelen. De topscorer van Groningen heeft een doorlopend contract in de Euroborg, maar zowel Nijland als hoofdtrainer Ron Jans hebben zich reeds bij een vertrek van de Zweed neergelegd. Berg moet naar verluidt elf miljoen euro kosten.
Volgens mij is Berg is die lagere rendements investeringscategorie gegaan. Bovendien hebben de meeste investeerders tot nu toe steeds het geld weer opnieuw in het fonds gepompt, dus ik denk dat we wel wat meer overhouden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:50 schreef Kerol het volgende:
15% naar Gotebörg + 25% naar investeerders? Zoiets ongeveer?
Als hij naar Fulham gaat is dat weer een mooi voetbalreisje excuus.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:54 schreef venomsnake het volgende:
HSV is wel een mooie grote club.
Eens kijken wat ze voor hem over hebben.
Mocht hij daar gaan spelen dan ga ik hem wel volgen komend seizoen.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:55 schreef Prosac het volgende:
[..]
Als hij naar Fulham gaat is dat weer een mooi voetbalreisje excuus.
quote:Marcus Berg vijf jaar HSV
HAMBURG - Marcus Berg (22) zet zijn carrière voort bij HSV. De aanvaller van FC Groningen zet zijn handtekening onder een contract voor vijf jaar, zodra de clubs de laatste plooien hebben gladgestreken.
De Zweedse topschutter van de Groningers - in twee seizoenen goed voor 32 treffers in 56 competitieduels - had de clubs na het jeugd-EK in eigen land voor het uitkiezen, maar viel uiteindelijk voor de Noord-Duitsers. Ook AZ had interesse. De Alkmaarders hadden een akkoord met FC Groningen, maar de pech dat Berg zijn carrière in het buitenland wilde voortzetten.
Telegraaf
He, Sjakie!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:29 schreef Kerol het volgende:
[..]
Houd je maar 6 mil van over oid. Als Bajrami 3 mil moet kosten en een leuk spitsje ook zoiets ben je het alweer kwijt.
Marcus berg wordt toch geen topscoorder van Duitsland. En mensen die hopen dat Mattias Bjärsmyr naar Groningen komt die kunnen het wel vergeten, want die gaat naar Panathinaikos.En Hoe veel % van het transferbedrag krijgt IFK Gotenborg nou 15% ,20% ,25%?quote:Op woensdag 8 juli 2009 07:53 schreef venomsnake het volgende:
Ik hoop dat Nijland een doorverkoop percentage af gaat dwingen van laten we zeggen 15%.
Berg wordt topscorer in de Bundesliga en vertrekt vervolgens voor 35 miljoen naar Barcelona, en in Groningen rinkelt de kassa.
quote:- Marcus has not signed any contract with any club, "said Klette to FotbollsExpressen.se.
So the data is incorrect?
- Yes.
How close are you to agree with any club?
- I do not know. We still have 3-4 clubs that are interested.
When do you think something will be done?
- This or next week maybe.
bron
Hoi Sherlockquote:
VIquote:Nijland: 'Transfer Berg naar HSV nog absoluut niet rond'
08/07/2009 11:25
Hamburger SV is de belangrijkste kandidaat om Marcus Berg over te nemen van FC Groningen. De Duitse club heeft zich dinsdag per telefoon gemeld bij algemeen directeur Hans Nijland met de mededeling dat er serieuze belangstelling is. Bedragen zijn in dat gesprek echter niet gevallen.
'Zo doen wij dat nooit', aldus Nijland tegen Voetbal International. 'Wij spelen in het Noorden van Nederland en als clubs een speler, zoals Marcus Berg, graag van ons willen hebben, komen ze maar lekker op de koffie. Ze zijn van harte welkom.'
Directeur Bernd Hoffmann van de Hamburgse club heeft aangegeven later bij Nijland terug te komen. 'Ze zullen via zaakwaarnemer Søren Lerby eerst gepolst hebben hoe Marcus in deze situatie staat. Dat is hun goed recht. Maar laat één ding duidelijk zijn: we zitten totaal nog niet in de afrondende fase van een transfer en het is dus absoluut nog niet rond.'
Hamburger SV is niet de enige club met concrete belangstelling voor Berg. AZ maakt al eerder officiële interesse kenbaar en dat geldt inmiddels ook voor het Engelse Fulham.
In Hamburg zelf wordt met enige verbazing gereageerd op de naderende transfer van Berg. Aanvankelijk leek HSV een keuze te willen maken tussen Eljero Elia en Marcus Berg, waarbij de vorige week voor negen miljoen euro aangetrokken Elia prioriteit had.
Daarnaast moet de Hamburgse club wellicht ook geld vrijmaken voor een nieuwe verdediger, nadat Alex Silva gisteren een - op het eerste oog - zware knieblessure opliep en het trainingskamp in Oostenrijk moest verlaten.
quote:Been, Jans en Beenhakker analisten bij NOS
Mario Been gaat komend seizoen aan de slag als analist bij de NOS. De hoofdtrainer van Feyenoord wordt ingezet bij de Champions League-wedstrijden op Nederland 3 en dat geldt ook voor zijn collega bij FC Groningen, Ron Jans.
Studio Sport gaat beide trainers inzetten als analistenkoppel. Been en Jans zijn komend seizoen tegelijkertijd veel te zien bij de Champions League-duels. Leo Beenhakker, technisch adviseur bij Feyenoord, zal op minder frequente basis aanschuiven.
Met het aantrekken van Been, Jans en Beenhakker heeft de NOS de analistenequipe in principe rond. Youri Mulder en Ronald Waterreus zijn komend seizoen ook te zien bij Studio Sport. Het programma is ook nog bezig Guus Hiddink te bewegen om tijdens het nieuwe voetbaljaar een aantal keer langs te komen.
Mario Been was vorig seizoen ook al bijzonder actief als analist. De coach werkte voor Eredivisie Live en ook bij SBS6 rondom wedstrijden van het Nederlands elftal. Been, toen nog trainer van NEC, gaf eerder aan niet meer voor Eredivisie Live te willen werken vanwege zijn werkzaamheden in De Kuip.
VI
quote:Van wereldvoetbalbond Fifa tot de FC-fan uit het Oosterpark, iedereen heeft een mening over de vuvuzela. Handelaren hebben de Zuidafrikaanse hoorn die het geluid bepaalde tijdens de Confederationscup ontdekt.
De toeter wordt op verschillende internetsites aangeboden. De kans bestaat dat het 'bijengezoem' straks ook klinkt in de Euroborg. FC Groningen ziet vooralsnog geen aanleiding om de Euroborg op slot te doen voor de vuvuzela, althans voor de kleine variant daarvan.
Binnen FC Groningen is het onderwerp gisteren besproken. De club bepaalde dat er geen beletsel is voor de kleine variant, een toeter van ongeveer veertig centimeter. De veel langere variant mag niet mee de tribunes op.
quote:Berg landed in Hamburg on Wednesday
Marcus Berg, 22 is ready for the game at Hamburg SV.
At 15.00 this afternoon landed attack the Swedish star in Germany - and as reported to FotbollsExpressen.se he undergo the mandatory medical examination in the morning to later officially presented as Hamburg SV's new acquisitions.
SPORT-Expressen was already in today's Journal reveal that FC Groningen negotiated with Hamburg SV for Swedish attack star Marcus Berg, 22. Fulham were also in the hunt, but now Berg has made his choice. Berg also landed in Hamburg at 15.00 o'clock in the afternoon - and tonight, the clubs and Berg himself to complete the final details on the transition with FC Groningen. According to the FotbollsExpressen.se so Berg undergo the mandatory medical examination in the morning and then officially presented as the club's recent acquisitions. Transfer fee is reportedly around 112 million.
Do check out Berg long
Hamburg SV has long had Berg at the top of their wish list and already in U21-EM had representatives on site to study the special shooting King. In the Bundesliga in the past the Swedes Per Nilsson, Hoff Heim, Marcus Rosenberg, Werder Bremen, Matias Concha, Bochum and Anders Johansson also he Bochum.
Neuh.quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:23 schreef Prosac het volgende:
Liever Vuvuzela's over de tribune, dan het geluid van het kidsvak.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:05 schreef Grulez het volgende:
Kijk 112 miljoen. Dat zijn bedragen.
quote:Blessure Granqvist lijkt mee te vallen
GRONINGEN - De blessure van Andreas Granqvist lijkt mee te vallen.
De verdediger van FC Groningen scheurde afgelopen maandag een enkelband tijdens de training. Koen van de Laak ging per ongeluk op zijn enkel staan. Gelukkig is er niets gebroken en Granqvist hoopt over twee of drie weken hersteld te zijn.
De Zweed hinkte woensdag rond bij het trainingsveld in Haren. Hij wil niet teveel op krukken lopen, omdat dat er 'stom' uitziet, zo zegt Granqvist. Toch komt hij er niet helemaal onderuit, want de voetballer moet de druk van zijn enkel houden.Andreas Granqvist...
RTVNOORD
quote:Gezondheid Michael Jansen in orde
GRONINGEN - FC Groningen-speler Michael Jansen heeft niets onder de leden. Jansen moest maandag voor een bloedonderzoek naar het ziekenhuis.
Uit het bloedonderzoek bleek dat de verdediger kerngezond is.
Hij had echter sinds vorige week moeite met het herstel na inspanningen. Waarschijnlijk kwam dat doordat hij met zijn vorige club Cambuur een lang seizoen achter de rug heeft en daarna voor een medische ingreep onder narcose moest.
Jansen heeft woensdag alweer meegetraind met de selectie van Groningen.
RTVNOORD
FC Groningen krijgt dan 10,5 miljoen euro ongeveer?quote:Op woensdag 8 juli 2009 17:01 schreef venomsnake het volgende:
Volgens Expressen is Berg al in Hamburg geland voor de medische keuring:
http://fotboll.expressen.(...)mburg-under-onsdagen
Vertaling via google translate:
[..]
quote:'NAC wil vier miljoen voor Gorter'
Donny Gorter mag niet voor een appel en ei weg bij NAC Breda. De talentvolle middenvelder moet vier miljoen euro kosten, meldt Voetbal International op woensdag.
De oud-PSV'er staat nog tot medio 2013 onder contract in Breda en heeft geen clausule in zijn verbintenis staan. Hierdoor is NAC niet gebonden aan een maximale vraagprijs.
FC Groningen was geïnteresseerd in de jeugdinternational. De Noorderlingen haakten echter af omdat ze de vraagprijs van de begaafde linkspoot te hoog vinden.
quote:HSV biedt te weinig voor Marcus Berg
GRONINGEN - HSV heeft een eerste bod uitgebracht op Marcus Berg. Dat bod is door FC Groningen afgewezen.
HSV zal de komende dagen met een nieuw bod komen om de aanvaller alsnog naar Hamburg te halen.
Volgens diverse Duitse media heeft Berg woensdag al een rondleiding gehad bij HSV en zou hij donderdag worden gekeurd.
Berg heeft Groningen via zijn zaakwaarnemer Sören Lerby laten weten dat hij naar HSV wil. Fulham en AZ maken hierdoor geen kans meer op een overeenkomst met Berg.
Huhquote:HSV geeft Marcus Berg rondleiding
Marcus Berg is in Hamburg. HSV-directeur Bernd Hoffmann gaf hem een rondleiding bij de club die hem van FC Groningen wil overnemen. Er ligt een vijfjarig contract voor hem klaar. Donderdag ondergaat hij een medische keuring.
De leiding van Hamburger SV heeft algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen een indicatie gegeven van het transferbedrag dat het voor Berg wil betalen. "Het was geen officieel bod", zegt Nijland. "Het was wel een serieuze indicatie, maar het bedrag was te laag voor een spits met de kwaliteiten van Marcus Berg."
Bron DVHN
Gebeurd wel vaker. Is dat alvast achter de rug. Kan hij daarna meteen worden gepresenteerd. Vraag en aanbod zal het wel 8/9 miljoen worden met een percentage van de doorverkoop of bij prestaties van HSV.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:27 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Huhmorgen ondergaat hij een medische keuring.Hoe kan dat FC Groningen en HSV hebben niet eens akkoord.
Ajax gekte. Men reflecteert tegenwoordig de waarde van een jeugdspeler aan Sulejmani.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is dat in godsnaam met die bedragen.
Elia voor 8 miljoen naar HSV, Berg ook voor niet veel meer; en dan zijn jongens als Strootman en Gorter enkele miljoenen waard.
Vertaling google translatequote:"Bid too bad"
Negotiate in Germany - but the 100 one million BOUNCE
Marcus Berg arrived in Germany yesterday to negotiate with Hamburg. A transition is close to Groningen but want more money than Hamburg offers.
- Hamburg's bid is too bad. It is far from what we wanted, "says Groningen klubbdirektör Hans Nijland to Sportbladet.
Weapons Kram country between Groningen and Hamburg continues. According to sources initiated in Hamburg, the German top club made a bid of just over SEK 100 million for the Berg. A bid Hamburg yesterday left for the second time but again was rejected by Groningen.
- Do not pay better so Hamburg plays Marcus Berg in Groningen next season, "said Nijland.
On location in Hamburg
Berg is still in place in Hamburg, reportedly to undergo a medical examination. A business is closer than it is to understand the Nijlands negotiating language.
But yesterday was also a couple of tasks that can overturn's transition to Hamburg.
The damage to the mittback Hamburg's Alex Silva turned out at yesterday's inquiry to be serious and he is expected to be gone until at least February next year.
Therefore, Hamburg now strengthen back page and there are two options.
Either get a cheap mittback and proceed with Berg, or buy a more expensive mittback and forget Berg.
More clubs interested
In addition, there are still other stakeholders.
- Fulham have contacted us by phone and via fax and shown a serious interest to begin the debate. AZ is left in the past and I have been informed that Ajax is also interested in Marcus, "says Hans Nijland.
Zo gaat dat in de voetballerij...quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:08 schreef Prosac het volgende:
Wel heel jammer dat we moeten lezen dat ze nog totaal geen contact met Marcus zelf hebben kunnen krijgen.
quote:Het heeft alle ingrediënten van een onverkwikkelijke soap; Berg zit met z'n kop al in Hamburg, maar HSV wil minder betalen dan de minimumprijs. Tel daarbij op dat Lerby de zaakwaarnemer van Berg is, één van de grootste ratten in de business.
quote:Hectiek rond spits Berg groter
GRONINGEN - De hectiek rond de Zweedse topscorer van FC Groningen, Marcus Berg, neemt met de dag toe. Berg is na het EK onder 21 jaar, waar hij de gouden schoen veroverde, in half Europa ‘hot’.
Maar de aanvaller wacht nog altijd op een club die bij FC Groningen een bedrag van vijftien miljoen euro op tafel legt.
Fulham is tot op heden het meest concreet, maar HSV heeft de voorkeur van de speler. ,,Die club is welkom om te komen praten,’’ zegt FC Groningen-directeur Hans Nijland. Een onverwacht probleem voor Berg is dat de Duitse topclub gisteren hoorde dat verdediger Alex Silva voor negen maanden is uitgeschakeld. Hij scheurde dinsdagavond de voorste kruisband af tegen Wacker Innsbruck. Gisteren werd duidelijk dat de schade groot is en dat de Braziliaanse international moet worden geopereerd.
,,We praten met verschillende partijen,’’ zegt de Zweedse zaakwaarnemer Martin Klette namens Berg. Klette is de echte agent en advocaat van de international. In Nederland ontfermt ook Sören Lerby zich over hem. Ook daaruit blijkt de hectiek rond de speler.
AD
Juist, daarom zit hij nu in Hamburgquote:"Fulham is tot op heden het meest concreet,"
Ja, waarom is dat een probleem voor Berg?quote:"Een onverwacht probleem voor Berg is dat de Duitse topclub gisteren hoorde dat verdediger Alex Silva voor negen maanden is uitgeschakeld."
Moeten ze wllicht een vervanger halen, kost geld.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:18 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Ja, waarom is dat een probleem voor Berg?
Flikker dan op met de Lerby, die Klette komt op mij veel meer over als iemand die rustig de opties bekijkt en ook de speler rustig wil houden. Alle ervaringen die ik/wij met Lerby hebben is een van zo snel mogelijk naar die andere club en geld vangen.quote:,,We praten met verschillende partijen,’’ zegt de Zweedse zaakwaarnemer Martin Klette namens Berg. Klette is de echte agent en advocaat van de international. In Nederland ontfermt ook Sören Lerby zich over hem. Ook daaruit blijkt de hectiek rond de speler.
Van 5 tot 15 miljoen iddquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:19 schreef Prosac het volgende:
[..]
7, 8, 10, 11, 12 en 15.. gaat lekker.
Aldus het altijd betrouwbare V-Bal.quote:Geen Heerenveen voor prijzige Ruiz
SC Heerenveen heeft geen interesse meer in Bryan Ruiz. De Friese ploeg vond de vraagprijs van vijf miljoen euro te hoog, dit meldt Voetbal International. Heerenveen denkt met de huidige selectie genoeg kwaliteit te hebben om hoge ogen te gooien in de Eredivisie.
Onduidelijk is nog waar de toekomst van Ruiz ligt. De Costa Ricaan liet al meerdere malen weten graag te willen vertrekken bij het Belgische AA Gent.
De geruchten gaan dat FC Groningen en het Duitse 1899 Hoffenheim geïnteresseerd zijn in de 23-jarige aanvaller, zo staat echter vermeld in diverse Duitse tabloids.
Alleen Donny, maar de vraagprijs was te gortig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:33 schreef Runselpink het volgende:
Er is dus nog steeds geen gerucht over een linksmid
Lerby bemoeide zich inderdaad ook met Pranjic. Straks moet Berg ook nog betalen voor zijn eigen transfer.quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
Flikker dan op met de Lerby, die Klette komt op mij veel meer over als iemand die rustig de opties bekijkt en ook de speler rustig wil houden. Alle ervaringen die ik/wij met Lerby hebben is een van zo snel mogelijk naar die andere club en geld vangen.
VIquote:FC Groningen over Berg: 'Er gaapt nog een groot gat'
09/07/2009 12:45
Hoewel Marcus Berg woensdagmiddag al in Hamburg was geland voor een rondleiding in de stad en het stadion van Hamburger SV, verbaast de clubleiding van FC Groningen zich sterk over de huidige gang van zaken.
Algemeen directeur Hans Nijland ontving woensdagochtend een eerste bod op de aanvaller. 'Maar er gaapt nog een groot gat tussen wat zij in eerste instantie willen betalen en wat wij persé voor hem willen ontvangen', vertelde Nijland aan Voetbal International.
'Daarom vind ik het ook een beetje apart dat hij daar nu al is. Om alles rond te krijgen moeten ze toch eerst langs FC Groningen. Voorlopig staat hij nog op de loonlijst bij ons.' Het contract van de 22-jarige Berg loopt nog tot medio 2011.
Ondanks dat er nog geen sprake is van een akkoord tussen de clubs, staat donderdagmiddag al de medische keuring van Berg op het programma. De Zweedse spits wil wel eerst nog een onderhoud met trainer Bruno Labbadia alvorens hij een contract ondertekent in Hamburg.
HSV zou de aanvaller voor vijf jaar willen vastleggen, maar sowieso niet verder willen gaan dan tien miljoen euro om Berg naar Duitsland te halen. FC Groningen zou naar verluidt circa elf miljoen euro voor de international willen incasseren.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:54 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Opzich ook logisch, hij moet gewoon 112 miljoen eisen!!!!
quote:RTV Noord produceert FC Groningen TV
FC Groningen breidt haar activiteiten verder uit en gaat vanaf augustus van start met FC Groningen TV. Voor de productie van de programma’s heeft de club een overeenkomst gesloten met RTV Noord.
Vanaf de start van de competitie zal RTV Noord in samenwerking met FC Groningen een programma van 18 minuten gaan produceren, dat wekelijks op de woensdagavond te zien zal zijn via Eredivisie Live. Dit betekent dat RTV Noord de faciliteiten, zoals camera’s, technici en edit-ruimtes, inbrengt. Een freelance-journalist zal worden ingehuurd om de journalistieke kwaliteit te waarborgen. FC Groningen wil de beelden ook gaan aanbieden via de website, www.fcgroningen.nl, maar moet hiertoe nog de technische mogelijkheden bekijken.
De inhoud
De komende periode bespreken RTV Noord en FC Groningen de inhoud van het wekelijkse programma. Naast wedstrijdbeelden van het eerste elftal wordt gedacht aan beelden van belangrijke jeugdwedstrijden en Jong FC Groningen, portretten van spelers en exclusieve kijkjes achter de schermen bij de club. FC Groningen TV is een extra service voor het publiek en biedt de supporters de mogelijkheid nog meer informatie over de club tot zich te nemen. Naast een vergoeding voor de productie krijgt de regionale omroep ook de beschikking over de beelden voor een nieuw sportprogramma dat RTV Noord vanaf september gaat uitzenden op de donderdagavond.
Succesvol
Algemeen directeur Hans Nijland laat weten overtuigd te zijn van een succesvol initiatief. “Het is voor ons allen een nieuw avontuur en wij menen dat we onze supporters met FC Groningen TV een groot plezier doen. We hebben al eerder aangegeven graag wat met beelden te gaan doen en met deze opzet geven we hiertoe een eerste aanzet. In de opstart-fase willen we er vooral zorg voor dragen dat we wekelijks een kwalitatief goed programma kunnen maken, dat via Eredivisie Live een landelijk bereik heeft. Het is prettig dat we dit avontuur aangaan met een goede buur. Tussen FC Groningen en RTV Noord bestaat al een jarenlange relatie en van dit initiatief denken beide partijen ieder op hun eigen manier te kunnen profiteren.”
Zeer te spreken
Ook directeur Henk Bleker van RTV Noord is zeer te spreken over de overeenkomst met de club. Het biedt zijn omroep de mogelijkheid over unieke wedstrijdbeelden en ander beeldmateriaal vanuit het stadion te beschikken voor een nieuw sportprogramma op donderdag.
Hij vindt het voor de hand liggen dat de club zaken doet met zijn omroep: “Wij doen dit natuurlijk in de eerste plaats voor onze kijkers en luisteraars. Die kunnen we nog meer en beter sportnieuws brengen. Maar wij zijn ook een logische partner voor de club, gezien onze expertise op het gebied van het produceren van tv-programma’s. Wij zijn in nauwe samenwerking met de club in staat wekelijks een kwalitatief hoogwaardig FC Groningen-journaal te maken,” aldus Bleker.
Journalistieke onafhankelijkheid
Bleker benadrukt dat de samenwerking zeker niet betekent dat FC Groningen zich zal mengen in de inhoud van de reguliere nieuws- en sportprogramma’s van RTV Noord. “De journalistieke onafhankelijkheid is in een contract vastgelegd. FC Groningen TV wordt gemaakt door freelance tv-journalisten, die niet aan onze eigen sportprogramma’s werken. Kortom, onze sportredactie en de redactie van het FC Groningen TV zijn inhoudelijk van elkaar gescheiden. Over de onafhankelijkheid kan geen enkel misverstand ontstaan.”
quote:Marcus Berg: Entscheidung wohl am Wochenende
Trotz der Verletzung von Alex Silva und des nun dringend benötigten Ersatzes für die Abwehr hält der HSV an dem beabsichtigten Transfer des schwedischen U-21-Nationalspielers Marcus Berg fest.
Nach Informationen von SPORT BILD online soll bis zum Wochenende eine Entscheidung fallen. Der Schwede vom niederländischen Ehrendivisionär FC Groningen war bereits in Hamburg und hat sich einem Gesundheitscheck unterzogen.
Anzeige
Der 22-Jährige, der in der vergangenen Saison 17 Tore in 31 Spielen erzielt hat und bei der U-21-EM in seinem Heimatland mit sieben Treffern erfolgreichster Torjäger war, steht auf der Wunschliste vieler Klubs. Der HSV will ihm einen Fünf-Jahres-Vertrag geben. Vor einer Vertragsunterzeichnung aber will Berg mit Trainer Labbadia noch ein persönliches Gespräch führen.
Die Vereine sollen sich unterdessen einig geworden sein. Bislang war von einer geschätzten Ablöse von zehn Millionen Euro die Rede.
Dat moet dan wel, anders heeft Nijland behoorlijk gefaald.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:03 schreef venomsnake het volgende:
Hopelijk een leuke doorverkoop clausule bedwongen.
Bild is qua sport, toch wel goed ingevoerd hoor.quote:
Aldus Voetbalzone. Ze halen ook echt de hele Eredivisie en Groningen leeg hequote:HSV ziet in Granqvist opvolger geblesseerde Silva
Geschreven op donderdag, 9 juli om 22:23
Marcus Berg is mogelijk niet de enige speler van FC Groningen die op korte termijn de overstap naar Hamburger SV maakt. Volgens Voetbal International ziet de Bundesliga-club in Andreas Granqvist een geschikte opvolger voor Alex Silva, die door een gescheurde kruisband zes tot negen maanden aan de kant zal staan. Het is niet de eerste keer dat de naam van de Zweedse verdediger in Duitsland valt. Enkele weken geleden werd de 24-jarige Granqvist aan VfL Wolfsburg gelinkt. De belangstelling van de Duitse landskampioen werd echter niet concreet. Eerder was al bekend dat Bayern München en Sevilla belangstelling voor de Zweed hadden.
Bij FC Groningen loopt het contract van Granqvist tot medio 2012. Maar in die verbintenis zou een clausule zijn opgenomen, waardoor hij tegen een transfersom van drie miljoen euro kan vertrekken bij de Eredivisionist. In dienst van de Groningers slaagde Granqvist erin zich terug te spelen in de nationale selectie van Zweden.
Berg heeft volgens diverse Duitse media een rondleiding gekregen door het stadion van die Rothosen en zou zelfs al medisch gekeurd zijn. De vraagprijs van FC Groningen van circa elf miljoen euro vormt nog een obstakel. Het contract van de 22-jarige Berg in de Euroborg loopt nog tot de zomer van 2011.
Ik snap ook wel dat het niet haalbaar is om hem te behouden, maar het blijft heel erg zonde. Het feit dat hij een gelimiteerde transfersom van maar drie miljoen euro in zijn contract heeft staan, maakt het nog eens extra zuur.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:37 schreef venomsnake het volgende:
Als de FC alle spelers van de afgelopen 4 jaar kon behouden was je met 2 vingers in de neus kampioen van Nederland geworden
Op zich hoeft het niet nadelig te zijn. Groningen kan inderdaad misschien enige compensatie uit de transfersom van Berg halen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:41 schreef detulp050 het volgende:
Dan kost Berg vanaf vandaag 18 miljoen euro voor HSV. 15 miljoen voor Berg en drie miljoen als extra bovenop de gelimiteerde transfersom van Granqvist
Hij heeft een clausule en is vrij logische dat HSV hem wil.Maar die drie miljoen die waarschijnlijk er ook in zit is ook zomaar door de media geroepen.Het kan altijd hoger zijn dan drie miljoen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:32 schreef TvhN het volgende:
Dat zou echt zwaar klote zijn. Probeer maar eens een gelijkwaardige vervanger te vinden; ik betwijfel of die haalbaar voor Groningen is. Daarnaast word ik niet vrolijk van de gelimiteerde transfersom van drie miljoen euro. Hopelijk blijft dit bij een gerucht..
Volgens mij zit Twente ook al achter die Ruiz aan.. Hij moet 5 miljoen kosten volgens mij.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:50 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Misschien moet Groningen dan, in navolging van HSV die de Eredivisie leegkoopt, de Jupiler Leagues leegkopen. Honda van VVV, Ruiz van AA Gent en João Carlos van Genk.
Want..?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:53 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Hij heeft een clausule en is vrij logische dat HSV hem wil.Maar die drie miljoen die waarschijnlijk er ook in zit is ook zomaar door de media geroepen.Het kan altijd hoger zijn dan drie miljoen.
quote:'Berg wil eerst nog gesprek met HSV-coach Labbadia'
Geschreven op vrijdag, 10 juli om 08:31
Een onderhoud met hoofdtrainer Bruno Labbadia, en uiteraard een akkoord tussen de clubs, scheiden Marcus Berg nog van een overgang naar Hamburger SV. De aanvaller van FC Groningen kwam donderdag volgens het Dagblad van het Noorden glansrijk door de medische keuring van de Bundesliga-club, die hem vijf jaar wil vastleggen.
Volgens de Groninger krant wil de 22-jarige Berg eerst echter nog een gesprek met coach Labbadia. Die is momenteel met de Noord-Duitse club op trainingskamp in Oostenrijk en keert volgende week terug. Berg, die inmiddels in Zweden is, was in Hamburg met zijn vader en zijn zaakwaarnemers Sören Lerby en Martin Klette.
Over de vraagprijs zitten de clubs op dit moment nog ver uiteen. Woensdag had directeur Bernd Hoffmann daarover contact met zijn collega Hans Nijland, maar de indicatie van de transfersom die HSV bereid is voor Berg te betalen ligt ruim onder de prijs die FC Groningen voor zijn topscorer wil ontvangen: naar verluidt elf miljoen euro.
Donderdag is er volgens Nijland geen contact geweest met HSV. FC Groningen vreesde al dat Berg zou vertrekken, zeker nadat de spits zichzelf tot topscorer van het EK onder 21 had gekroond met zeven treffers in vier wedstrijden. Berg maakte in dienst van de ploeg van coach Ron Jans 32 doelpunten in 56 duels in de Eredivisie.
quote:Ziekenboeg dunt uit
Aan de kant van FC Groningen zal Oluwafemi Ajilore zijn eerste minuten gaan maken na zijn terugkeer uit Nigeria. Petter Andersson (knie), Andreas Granqvist (enkel) en Pepijn Kluin (knie) zijn nog niet inzetbaar tegen BV Veendam. Ook middenvelder Goran Lovre is er niet bij. De Serviër liep woensdag bij een block een dikke enkel op.
Met Tim Matavz (been) en Nicklas Pedersen (been) gaat het weer een stuk beter. Het duo spitsen trainde vrijdag weer volop mee. In deze fase van de voorbereiding wordt echter geen enkel risico genomen. Dus zullen zij zich richten op de wedstrijden van volgende week tegen Emmen en Dordrecht.
Ook Michael Jansen is weer opgeknapt. Onderzoeken in het ziekenhuis hebben uitgewezen dat hij gezond is. De verdediger kampt met wat klachten van oververmoeidheid na een korte zomerstop. Andreas Granqvist zal zich naar eigen zeggen richten op het competitieduel met Ajax op 2 augustus. Afgelopen maandag klapte zijn enkel dubbel op een training. Onderzoek heeft uitgewezen dat de schade naar omstandigheden meevalt.
Maar al wel weer diep in de nacht gesignaleerd in de stad.quote:Ook middenvelder Goran Lovre is er niet bij. De Serviër liep woensdag bij een block een dikke enkel op.
Niets ten nadele van het standpunt van Groningen, maar het zou wel enorm sneu zijn als een transfer van Berg net zo'n soap als die van Pranjic zou worden. Persoonlijk vind ik dat totaal niet bij zulke spelers en clubs passen.quote:
Volgens mij deed die naam vorig jaar ook al eens de ronde.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 17:36 schreef Prosac het volgende:
"Ook"?
Ik heb nog niet eerder van die interesse gehoord. Maar filmpje belooft wel weer wat.
The Sunquote:Cottagers thought to have set aside £8million for Swedish hotshot
Fulham have now entered the race to sign Swedish goal machine Marcus Berg from Dutch club Groningen.
Reports on Wednesday suggested that the 22-year-old preferred a move to Hamburg but it now seems Cottagers manager Roy Hodgsonhas stepped up his interest in the player.
The striker hit the headlines after scoring an impressive seven goals in this summer's Under 21 European Championship including a brace against England in the semi-finals.
Hamburg were believed to have agreed a fee of around ¤10million for the former Gothenburg ace but Groningen manager Henk Veldmate revealed that Fulham have concrete interest in the player.
"Those two clubs Fulham and Hamburg are the only ones left who are now in conversation with us when it comes to Marcus Berg," he told The Sun.
"We have had some meetings with both clubs. We will see what happens in the next couple of days.
"But I can say both these clubs have been concrete in their interest and we know Marcus wants to leave us for a bigger club."
Bild.dequote:Bei der U21-EM schied Marcus Berg mit Schweden erst im Halbfinale gegen England unglücklich aus
Er ist wieder abgereist – und der Vertrag ist auch nicht unterschrieben. Wie geht es jetzt mit Schwedens Bubi-Bomber Marcus Berg (22/Groningen) und dem HSV weiter?
Zwei Tage verbrachte der Torschützen-König der U21-EM (sieben Treffer in vier Spielen) in Hamburg. Mit seinem Vater und den beiden Beratern schaute sich Berg die Stadt an, machte sich ein Bild vom Klub. Das passt.
Gestern ging es dann zum Medizin-TÜV. Auch da gab es keine Probleme. Berg hat Lust auf den HSV, will kommen. Bei seinem Fünf-Jahres-Vertrag geht es nur noch um Kleinigkeiten. So will Marcus noch ein persönliches Gespräch mit Bruno Labbadia führen. Hören, wie Hamburgs Trainer seine Perspektiven sieht.
Probleme gibt es allerdings zwischen den Klubs. Der HSV hat Groningen neun Millionen Euro Ablöse geboten, die Holländer verlangen zwölf.
FC-Direktor Hans Nijland: „Ich sitze hier am Telefon und warte auf einen Anruf. Das bisherige Angebot aus Hamburg ist zu gering.“
Hintergrund: Holland-Meister Alkmaar hat für Berg rund elf Millionen Euro in Aussicht gestellt! Doch: Nach Alkmaar will der Knipser (32 Tore in 56 Spielen für Groningen) nicht. Marcus hat keinen Bock mehr auf die (zu schwache) holländische Liga.
Heißt: Der HSV und Groningen müssen sich jetzt noch mal an einen Tisch setzen. Es geht um die Differenz von drei Mio. Eine Einigung muss her.
Haken: Die Hamburger würden wohl auch zehn Millionen zahlen. Aber mehr geht nicht. Weil nach dem Kreuzbandriss von Alex Silva auch noch zwei neue Innen-Verteidiger kommen sollen.
Labbadia ließ sich Video-Material ins Ötztal kommen, sichtet in seinen freien Stunden Alternativen. Ex-HSVer Bastian Reinhardt (derzeit ohne Klub) gilt nur als Außenseiter.
Feyenoord kan de transfersom niet betalen. Groningen heeft nog wel interesse, maar volgt meer spelers en wacht dus nog. Lijkt er vooralsnog op dat Benschop bij RKC blijft.quote:Op woensdag 8 juli 2009 21:01 schreef Vandalist het volgende:
Hoe zit het met de interesse voor Benschop van RKC? weet iemand hoe concreet dit is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |