abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70497304
Ik heb vroeger een scooter gehad. Het was in de tijd dat die dingen net in de mode raakten.
Die scooter, daar ging uiteraard een andere uitlaat onder. Een Leovinci "terugloop". Een volgende logische stap was een 70cc cilinder en een dikke carborateur. Dat laatste toch maar niet.

Wat lette mij?

De politie. Een aantal keer per maand werd op het traject van mijn huis naar school een zgn. rollerbank neergezet om het vermogen van bromfietsen en scooters te controleren. De boetes waren enorm en je liep het risico dat het apparaat in beslag genomen werd.
De algemene sfeer onder scooterrijders was dan ook, het risico is enorm. Dus een sportieve uitlaat alleen is wel voldoende. Soms een 70cc erbij , maar dan was je kennelijk bereid de risico's voor lief te nemen. Certificaat altijd wel bij je, helm tussen de benen, verzekering op orde.

Er is iets veranderd.

Tegenwoordig rijdt men in grote steden, zonder helm op Gilera 180cc scooters. Het statussymbool onder jonge reljeugd. 180 CC! Oftewel, verkapte motorfietsen. Deze tendens is gemakkelijk te bespeuren op media als youtube, waar je filmpjes van wheelies in de binnenstad kunt vinden. Soms in groepsvorm!
Gilera 180cc scooters met vals kenteken. En ik weet zeker dat de eigenaars geen verzekering of certificaat hebben. En je kunt er donder op zeggen dat deze mobielen worden ingezet voor criminele doeleinden. In een grote stad ben je ongrijpbaar op zo'n apparaat. Je kunt gemakkelijk weerstand bieden aan een motor van de politie. Want die krijgt op korte stukken de kans niet het vermogen te benutten.

Waarom heeft de politie deze slag verloren? Waar beginnen ze niet deze uiterst gevaarlijke en ongrijpbare vervoersmiddelen aan te pakken? Je hebt er tevens dè gevaarlijke uitwassen mee te pakken. Want die laten zich doorgaans vervoeren op zo'n apparaat. Daarnaast haal je de angel uit heel veel strafbare feiten die men uitvoert met zo'n apparaat als vluchtmiddel. Ongrijpbaar en onvindbaar.

Een ruime tien jaar geleden was dit hartstikke ondenkbaar! Hoe kan dit toch? Het is toch hartstikke gemakkelijk, politie? Zet die rollerbanken weer neer en neem alles in beslag wat boven de 50cc uitkomt, of teveel vermogen levert. Zoals vroeger.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:05:15 #2
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_70497504
De gemiddelde 180cc wordt er wel uitgereden door een flink opgevoerde scooter. En dat laatste is van alle tijden. Dus het echte wezenlijke verschil qua illegaliteit en snelheid is er niet echt.

Overigens 70cc zonder grotere carb.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:06:23 #3
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_70497567
Al mag ik het hardop zeggen, ik mag het wel hardop denken:

Ik denk dat de prioriteit van de blauwe vrienden ligt bij de makkelijker te scoren overwinningen.

En voor alle 180cc jeugd:, twee dingen: als je voor mijn wielen komt dan ben je plat, en mijn 650cc (legaal, ik heb de moeite genomen om een rijbewijs A-onbeperkt te halen) gaat een stuk harder dan jullie ploffietsjes.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_70497625
er staat hier (in Rotterdam) heel regelmatig een controle

vaak met een stuk of 20 politieagenten er bij (zonder overdrijven), omdat anders de scooterjeugd niet te houden is
pi_70497813
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
De gemiddelde 180cc wordt er wel uitgereden door een flink opgevoerde scooter. En dat laatste is van alle tijden. Dus het echte wezenlijke verschil qua illegaliteit en snelheid is er niet echt.

Overigens 70cc zonder grotere carb.
Het gaat erom dat dit vroeger ondenkbaar was. Toen werd je voor een paar uur in de cel geflikkerd en dat ding werd vernietigd.

Het is tekenend voor de totale anarchie op straat. Die piraten op die apparaten maken de dienst uit. En de politie is in geen velden- of wegen meer te vinden.
pi_70497877
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:07 schreef JoPiDo het volgende:
er staat hier (in Rotterdam) heel regelmatig een controle

vaak met een stuk of 20 politieagenten er bij (zonder overdrijven), omdat anders de scooterjeugd niet te houden is
En wat wordt er aan gedaan? Een bekeuring uitgeschreven zeker. En een folder.

In beslagname, vernietigen en celstraf. Strafbaar feit.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:13:57 #7
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_70497984
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het gaat erom dat dit vroeger ondenkbaar was. Toen werd je voor een paar uur in de cel geflikkerd en dat ding werd vernietigd.

Het is tekenend voor de totale anarchie op straat. Die piraten op die apparaten maken de dienst uit. En de politie is in geen velden- of wegen meer te vinden.
Over hoe vroeger hebben we het hier? Ik ken alleen de verhalen van dat je gewoon al de onderdelen die niet standaard waren (lees: snel) eronder uit moet schroeven en dat werd vernietigt.

Overigens is het onzin om te zeggen dat de politie in geen velden of wegen meer te vinden is. Rijd een rondje door Rotterdam op de scooter en je wordt meegenomen voor 46 rollerbank controles.

Het is vervelend dat er zo opgetreden moet worden. Zeker omdat je als jeugdige jongeman op scooter (lees: ik) hier de dupe van ben.

De meeste bekeuringen hier zijn net zo prijzig als de snelle onderdelen hoor.

Even een overzicht van een jaartje scooteren in Rotterdam.

40e 61 op de rollerbank
40e 66 op de rollerbank
60e. kinbandje van helm zat los.
60e rijden op autoweg. (zeer onterecht: bij interesse het gehele verhaal)
-------+
200e

Dat komt zwaar aan voor een jongen die 3,60 +fooi per uur verdient. En kijk dan nog waar het over gaat. Een mogelijke topsnelheid. Nog niet eens te hard rijden maar de mogelijkheid om te hard te gaan. En wat is te hard echt, met 45 wordt je hier doodgereden.

Zo verlies je het respect bij de jeugd hoor. Ik heb altijd al gerespecteerd dat sommige mensen voor een baan die misschien niet het meest betaald maar wel waar de maatschappij het meeste belang bij heeft. Maar 60 euro geven omdat ik mijn kindbandje los had? Ik had het nog niet eens door. Vergeten. En ik reed ook nog eens 15km/u omdat ik samen met een fietser reed. Dat gaat dan echt niet meer om mijn eigen veiligheid.

[ Bericht 32% gewijzigd door zwartemarktplaats op 29-06-2009 23:20:47 ]
pi_70498264
haha en terugloopleo die term ken ik nog uit 1998 ofzo. Ik heb nooit een scooter gehad, maar ik heb dan ook geen SBS6 op mijn TV

Mijn buurjongen heeft zon ding en dat maakt een herrie niet normaal. Hij scheurt ook erg hard door de steeg er onverantwoord. Binnenkort ga ik hem aanspreken er lopen hier ook kinderen. Maar waarom ziet hij het gevaar niet? hij is 19 ....ik had toen al besef hoor ow en een rijbewijs b natuurlijk.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2009 23:22:55 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 23:22:11 #9
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_70498399
Ook met 50cc haal je makkelijk 100 km/h en ik ben zelf ook zo'n sjonnie geweest dus ik kan het weten.
  maandag 29 juni 2009 @ 23:34:49 #10
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_70498990
hier heb je een zakdoekje

Droog nu maar je traantjes en betaal die boetes
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  maandag 29 juni 2009 @ 23:48:34 #11
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_70499629
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:34 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
hier heb je een zakdoekje
[ afbeelding ]
Droog nu maar je traantjes en betaal die boetes
Internetheldd. Beetje stoer doen op fok.
pi_70505008
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:01 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb vroeger een scooter gehad. Het was in de tijd dat die dingen net in de mode raakten.
Die scooter, daar ging uiteraard een andere uitlaat onder. Een Leovinci "terugloop". Een volgende logische stap was een 70cc cilinder en een dikke carborateur. Dat laatste toch maar niet.

Wat lette mij?

De politie. Een aantal keer per maand werd op het traject van mijn huis naar school een zgn. rollerbank neergezet om het vermogen van bromfietsen en scooters te controleren. De boetes waren enorm en je liep het risico dat het apparaat in beslag genomen werd.
De algemene sfeer onder scooterrijders was dan ook, het risico is enorm. Dus een sportieve uitlaat alleen is wel voldoende. Soms een 70cc erbij , maar dan was je kennelijk bereid de risico's voor lief te nemen. Certificaat altijd wel bij je, helm tussen de benen, verzekering op orde.

Er is iets veranderd.

Tegenwoordig rijdt men in grote steden, zonder helm op Gilera 180cc scooters. Het statussymbool onder jonge reljeugd. 180 CC! Oftewel, verkapte motorfietsen. Deze tendens is gemakkelijk te bespeuren op media als youtube, waar je filmpjes van wheelies in de binnenstad kunt vinden. Soms in groepsvorm!
Gilera 180cc scooters met vals kenteken. En ik weet zeker dat de eigenaars geen verzekering of certificaat hebben. En je kunt er donder op zeggen dat deze mobielen worden ingezet voor criminele doeleinden. In een grote stad ben je ongrijpbaar op zo'n apparaat. Je kunt gemakkelijk weerstand bieden aan een motor van de politie. Want die krijgt op korte stukken de kans niet het vermogen te benutten.

Waarom heeft de politie deze slag verloren? Waar beginnen ze niet deze uiterst gevaarlijke en ongrijpbare vervoersmiddelen aan te pakken? Je hebt er tevens dè gevaarlijke uitwassen mee te pakken. Want die laten zich doorgaans vervoeren op zo'n apparaat. Daarnaast haal je de angel uit heel veel strafbare feiten die men uitvoert met zo'n apparaat als vluchtmiddel. Ongrijpbaar en onvindbaar.

Een ruime tien jaar geleden was dit hartstikke ondenkbaar! Hoe kan dit toch? Het is toch hartstikke gemakkelijk, politie? Zet die rollerbanken weer neer en neem alles in beslag wat boven de 50cc uitkomt, of teveel vermogen levert. Zoals vroeger.
Nog twee jaar wachten.
pi_70505217
TS wordt een oude zak Vroeger was alles beter huillie
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:56:21 #14
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_70511596
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 09:23 schreef devlinmr het volgende:
TS wordt een oude zak Vroeger was alles beter huillie
Inderdaad, ik vind die opgevoerde dingen wel leuk. Overigens, een vriend van mij kreeg vorig jaar bijna een boete omdat meneer agent z'n brommer te langzaam vond gaan.
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 12:59:22 #15
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_70511672
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=327963

190cc scootertje op 50cc kenteken. :p
pi_70513775
Ik merk deze verloren slag niet? Tien of vijftien jaar gelden zag ik veel meer scooters rondrijden dan nu het geval is. Overigens zie ik de politie vaak scooters controleren. (regio Den Haag)
  dinsdag 30 juni 2009 @ 15:54:21 #18
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70516931
Vroeger een Gilera Runner gehad met alles van Malossi eronder. Dat ding reed 140 en was een ware tegenstander voor de off the road politiemotors. Dat waren nog eens tijden: niet verzekerd, geen helm op en constant de dreiging dat je gepakt werd.
pi_70517259
In Amsterdam zie je maar heel weinig zwaar opgevoerde scooters hoor, misschien in de tokkie wijken, maar in het centrum en de betere rand stadsdelen niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 30 juni 2009 @ 16:12:03 #20
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_70517533
De anarchie waar de TS het vooral over heeft merk je vooral in de achterbuurten, niet in het leefbare deel van bijvoorbeeld Amsterdam.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
pi_70517984
Omdat er Finnen op die gestolen 180cc dingen rijden. Als werkende blanke wordt je wel stelselmatig op de rollenbank gezet en tegenwoordig ook geflitst.
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:07 schreef nikk het volgende:
Ik merk deze verloren slag niet? Tien of vijftien jaar gelden zag ik veel meer scooters rondrijden dan nu het geval is. Overigens zie ik de politie vaak scooters controleren. (regio Den Haag)
Is mij ook opgevallen. Bij mij op school had 'iedereen' een scooter, maar nu vrijwel niemand meer. Jongeren hebben namelijk minder geld te besteden en het gaat op aan andere zaken.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:19:19 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_70522767
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:34 schreef Yorrit het volgende:

jeweeet sahbi
Hij is wel goed.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:18:41 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_70524617
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:12 schreef Saphire het volgende:
De anarchie waar de TS het vooral over heeft merk je vooral in de achterbuurten, niet in het leefbare deel van bijvoorbeeld Amsterdam.
Nee, want dat zijn de plekken waar de politie wel durft te komen en extra controleerd om hun quota te halen maar aan die anarchie zullen ze niets doen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_70524807
Ik heb een keer zo'n mongool op mn motorkap gehad. Hij dacht dat ik wel zou remmen toen hij door rood reed. Tsja, das dom als je 'brommer' meer waard is als het barrel waar ik in reed. En boos dat ie was. Gelukkig waren zn broers en neefjes niet in de buurt, anders had ik nog geintimideerd geweest ook
Big dick.
pi_70529637
Die ene rappende negert / marokkaan in Utreg had zichzelf toch doodgereden op zo'n ding? Hopelijk volgen z'n matties in deze natural selection. Dan lost het probleem zichzelf wel op...
pi_70548059
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:40 schreef Nielsch het volgende:
Die ene rappende negert / marokkaan in Utreg had zichzelf toch doodgereden op zo'n ding? Hopelijk volgen z'n matties in deze natural selection. Dan lost het probleem zichzelf wel op...
We kunnen alleen maar hopen.
pi_70563014
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:06 schreef Beelzebufo het volgende:
mijn 650cc gaat een stuk harder dan jullie ploffietsjes.
Zie hier de gedachtengang van een motertokkie. Ik kan harder.

Dat dat kutding alleen maar rechtuit kan itt die scooterkes ziet ie niet. Als de mongool een bochtje wil maken moet ie klaverblad rijden of anders HEEL langzaam.

Nouja, er zijn wel meer idioten die je wel stoer vinden hoor

ik zeg "meer bomen aan de buitenkant van bochten!"
pi_70564413
quote:
Op maandag 29 juni 2009 23:01 schreef Chooselife het volgende:
<knip>
Certificaat altijd wel bij je, helm tussen de benen, verzekering op orde.
Certificaat? Dan was je van ruim na het moment 'dat scooters net in de mode raakten'
Politics -&gt; Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  donderdag 2 juli 2009 @ 01:02:58 #29
261554 rodka
Hooi noch stro
pi_70568173
Men kan gewoon niet meer gepakt worden. Ikzelf ben ook een grote 2-takt fanaat, en heb elke nodige uitbreiding wel geprobeerd omdat dit simpelweg met de hobby meekomt (ik rijd overigens géén scooter). Ik sleutel dan ook veel meer dan ik rijd, maar wanneer ik rijd om bijvoorbeeld te tanken rij ik voorzichtiger dan menig origineel-rijdende scooterbestuurder.

Eenmaal kwam ik politie tegemoet, deze keerde om toen hij mij passeerde. Ik dacht geen twee keer na en ben via een bosje ontsnapt aan de toch niet zo heel erg lange arm der wet.

Als ik als - al zeg ik het zelf - model-brommerbestuurder al probeer en ook daadwerkelijk kán ontsnappen, dan doet de reljeugd in Kanaleneiland dit toch ook? De politie kán wel proberen harder te straffen, maar de enige die ze treffen zijn de mensen die met een 60-lopend scootertje naar school/werk gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')