Het gaat erom dat dit vroeger ondenkbaar was. Toen werd je voor een paar uur in de cel geflikkerd en dat ding werd vernietigd.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:05 schreef zwartemarktplaats het volgende:
De gemiddelde 180cc wordt er wel uitgereden door een flink opgevoerde scooter. En dat laatste is van alle tijden. Dus het echte wezenlijke verschil qua illegaliteit en snelheid is er niet echt.
Overigens 70cc zonder grotere carb.![]()
![]()
En wat wordt er aan gedaan? Een bekeuring uitgeschreven zeker. En een folder.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:07 schreef JoPiDo het volgende:
er staat hier (in Rotterdam) heel regelmatig een controle
vaak met een stuk of 20 politieagenten er bij (zonder overdrijven), omdat anders de scooterjeugd niet te houden is
Over hoe vroeger hebben we het hier? Ik ken alleen de verhalen van dat je gewoon al de onderdelen die niet standaard waren (lees: snel) eronder uit moet schroeven en dat werd vernietigt.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:10 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dit vroeger ondenkbaar was. Toen werd je voor een paar uur in de cel geflikkerd en dat ding werd vernietigd.
Het is tekenend voor de totale anarchie op straat. Die piraten op die apparaten maken de dienst uit. En de politie is in geen velden- of wegen meer te vinden.
Internetheldd. Beetje stoer doen op fok.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:34 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
hier heb je een zakdoekje
[ afbeelding ]
Droog nu maar je traantjes en betaal die boetes
Nog twee jaar wachten.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:01 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb vroeger een scooter gehad. Het was in de tijd dat die dingen net in de mode raakten.
Die scooter, daar ging uiteraard een andere uitlaat onder. Een Leovinci "terugloop". Een volgende logische stap was een 70cc cilinder en een dikke carborateur. Dat laatste toch maar niet.
Wat lette mij?
De politie. Een aantal keer per maand werd op het traject van mijn huis naar school een zgn. rollerbank neergezet om het vermogen van bromfietsen en scooters te controleren. De boetes waren enorm en je liep het risico dat het apparaat in beslag genomen werd.
De algemene sfeer onder scooterrijders was dan ook, het risico is enorm. Dus een sportieve uitlaat alleen is wel voldoende. Soms een 70cc erbij , maar dan was je kennelijk bereid de risico's voor lief te nemen. Certificaat altijd wel bij je, helm tussen de benen, verzekering op orde.
Er is iets veranderd.
Tegenwoordig rijdt men in grote steden, zonder helm op Gilera 180cc scooters. Het statussymbool onder jonge reljeugd. 180 CC! Oftewel, verkapte motorfietsen. Deze tendens is gemakkelijk te bespeuren op media als youtube, waar je filmpjes van wheelies in de binnenstad kunt vinden. Soms in groepsvorm!
Gilera 180cc scooters met vals kenteken. En ik weet zeker dat de eigenaars geen verzekering of certificaat hebben. En je kunt er donder op zeggen dat deze mobielen worden ingezet voor criminele doeleinden. In een grote stad ben je ongrijpbaar op zo'n apparaat. Je kunt gemakkelijk weerstand bieden aan een motor van de politie. Want die krijgt op korte stukken de kans niet het vermogen te benutten.
Waarom heeft de politie deze slag verloren? Waar beginnen ze niet deze uiterst gevaarlijke en ongrijpbare vervoersmiddelen aan te pakken? Je hebt er tevens dè gevaarlijke uitwassen mee te pakken. Want die laten zich doorgaans vervoeren op zo'n apparaat. Daarnaast haal je de angel uit heel veel strafbare feiten die men uitvoert met zo'n apparaat als vluchtmiddel. Ongrijpbaar en onvindbaar.
Een ruime tien jaar geleden was dit hartstikke ondenkbaar! Hoe kan dit toch? Het is toch hartstikke gemakkelijk, politie? Zet die rollerbanken weer neer en neem alles in beslag wat boven de 50cc uitkomt, of teveel vermogen levert. Zoals vroeger.
Inderdaad, ik vind die opgevoerde dingen wel leuk. Overigens, een vriend van mij kreeg vorig jaar bijna een boete omdat meneer agent z'n brommer te langzaam vond gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:23 schreef devlinmr het volgende:
TS wordt een oude zakVroeger was alles beter
huillie
Is mij ook opgevallen. Bij mij op school had 'iedereen' een scooter, maar nu vrijwel niemand meer. Jongeren hebben namelijk minder geld te besteden en het gaat op aan andere zaken.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:07 schreef nikk het volgende:
Ik merk deze verloren slag niet? Tien of vijftien jaar gelden zag ik veel meer scooters rondrijden dan nu het geval is. Overigens zie ik de politie vaak scooters controleren. (regio Den Haag)
Nee, want dat zijn de plekken waar de politie wel durft te komen en extra controleerd om hun quota te halen maar aan die anarchie zullen ze niets doenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:12 schreef Saphire het volgende:
De anarchie waar de TS het vooral over heeft merk je vooral in de achterbuurten, niet in het leefbare deel van bijvoorbeeld Amsterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |