Een deel van de familie wel en een ander deel niet. Het deel dat wel moslim is, draagt ook geen hoofddoek.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:27 schreef Slein83 het volgende:
Waarom is dat een grote stap, welke reden zit daarachter? Familie niet moslim ofzo?
Waarom zou zij het dan wel doen?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Een deel van de familie wel en een ander deel niet. Het deel dat wel moslim is, draagt ook geen hoofddoek.
Je voegt ook niets nuttigs toe aan 't onderwerp he, houd gewoon je mond. Ik heb het haar niet aangepraat, ik draag zelf geen hoofddoek.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:28 schreef DirkZz het volgende:
Zou het trouwens schandalig vinden als jij haar hebt aangepraat dat ze een hoofdoek op moet.
Ja, ze kan het ook wel, maar het onderwerp is "gevoelig" in haar familie, ze krijgt er waarschijnlijk veel gepraat/geklaag/geroddel over.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:31 schreef beerten het volgende:
Als zij dat wil moet ze dat doen. We leven in een vrij land, waarin een ieder zichzelf zou moeten kunnen zijn.
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je voegt ook niets nuttigs toe aan 't onderwerp he, houd gewoon je mond. Ik heb het haar niet aangepraat, ik draag zelf geen hoofddoek.![]()
Moslim zijn uit je niet d.m.v. een hoofddoek, gaat om het principe. En het wekt alleen maar negatieve reacties, maar das mijn mening.quote:
Zou het trouwens schandalig vinden als jij haar hebt aangepraat om te bekeren tot moslim.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je voegt ook niets nuttigs toe aan 't onderwerp he, houd gewoon je mond. Ik heb het haar niet aangepraat, ik draag zelf geen hoofddoek.
Je hoort als moslim zijnde (eigenlijk) een hoofddoek te dragen.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:33 schreef Slein83 het volgende:
[..]
[..]
Moslim zijn uit je niet d.m.v. een hoofddoek, gaat om het principe. En het wekt alleen maar negatieve reacties, maar das mijn mening.
Ja, dat heb ik gedaan.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Zou het trouwens schandalig vinden als jij haar hebt aangepraat om te bekeren tot moslim.
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:28 schreef DirkZz het volgende:
Zou het trouwens schandalig vinden als jij haar hebt aangepraat dat ze een hoofdoek op moet.
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je voegt ook niets nuttigs toe aan 't onderwerp he, houd gewoon je mond. Ik heb het haar niet aangepraat, ik draag zelf geen hoofddoek.
quote:
Je valt wel in herhalingquote:Op maandag 29 juni 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Zou het trouwens schandalig vinden als jij haar hebt aangepraat om te bekeren tot moslim.
Ik heb met haar gepraat over de islam (en aangeraden te geloven). Dat zij dan een hoofddoek gaat dragen, betekent niet dat ik het haar heb aangepraat.quote:
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Waar woon je? Dit mag natuurlijk niet gebeuren, ik breng je wel nieuwe
Gewelddadige religie..quote:Op maandag 29 juni 2009 21:41 schreef DirkZz het volgende:
Vind het grof van je dat je haar een geweldadige religie aanpraat, is wel heel duidelijk dat ze jong en naïef is.
En dat blijkt uit het stukje Koran waarin vrouwen geadviseerd wordt met de hoofddoek de borsten te bedekken?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:34 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je hoort als moslim zijnde (eigenlijk) een hoofddoek te dragen.
Die moet je ook bedekken..quote:Op maandag 29 juni 2009 21:44 schreef beerten het volgende:
[..]
En dat blijkt uit het stukje Koran waarin vrouwen geadviseerd wordt met de hoofddoek de borsten te bedekken?
Geen aanval, een vraag.
Wat een bagger reacties trouwens. Ik lees alleen maar pupolistisch PVV gelul.
De koran schijnt een hoofddoek helemaal niet voor te schrijvenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:44 schreef beerten het volgende:
[..]
En dat blijkt uit het stukje Koran waarin vrouwen geadviseerd wordt met de hoofddoek de borsten te bedekken?
Geen aanval, een vraag.
Wat een bagger reacties trouwens. Ik lees alleen maar pupolistisch PVV gelul.
Niet aangepraat me reed.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb met haar gepraat over de islam (en aangeraden te geloven). Dat zij dan een hoofddoek gaat dragen, betekent niet dat ik het haar heb aangepraat.
Uithuwelijken mag niet eens loserrrrrquote:Op maandag 29 juni 2009 21:47 schreef Lort het volgende:
[..]
Niet aangepraat me reed.
Door jou vergooit je "vriendin" haar hele leven. Ze wordt mosilm, wordt dan uitgehuwelijkt en d'r rest van haar leven onderdrukt door haar man.
Ze zal echt blij met je zijn.
Ach, die gene die het hardst gillen dat Geert haat zaait, zaaien juist zelf de haat.quote:
Mag niet, maar gebeurt wel hequote:Op maandag 29 juni 2009 21:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Uithuwelijken mag niet eens loserrrrr
Ze is erg blij met me.
Het gebeurt niet in haar familie, dus ga het niet betrekken bij de islamquote:Op maandag 29 juni 2009 21:51 schreef Lort het volgende:
[..]
Mag niet, maar gebeurt wel he![]()
En dan ben ik een loser. Het moet verdomme niet gekker worden.
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het gebeurt niet in haar familie, dus ga het niet betrekken bij de islam
Dankjewel, ik hoor het vaker hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 21:56 schreef DirkZz het volgende:
Maar wel fijn dat je zo een goede vriend bent dat je haar dit allemaal wil aan doen.
Goede vraag, maar daar kan ik geen antwoord op geven. Prive.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:59 schreef Slein83 het volgende:
Waarom gaat zij wel een hoofddoek dragen en jij niet? Als jullie beide moslim willen zijn.
ah toe toe, vertel nou. Ik wacht in spanningquote:Op maandag 29 juni 2009 22:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Goede vraag, maar daar kan ik geen antwoord op geven. Prive.
Ze is Turks, maar niemand van haar familie draagt een hoofddoek, behalve haar oma's. Mijn culturele achtergrond vertel ik niet over. Ik ben een vriendin van haar.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:01 schreef rutger05 het volgende:
Het lijkt mij wel handig als je iets over de culturele achtergrond van haar en haar familie verteld en over je eigen culturele achtergrond. Verder kan je vertellen in welke hoedanigheid jij betrokken bent bij haar, als een vriendin, gewone vriend of vriend (gevoelens voor elkaar) en welke leeftijd je zelf hebt.
quote:Op maandag 29 juni 2009 22:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ze is Turks, maar niemand van haar familie draagt een hoofddoek, behalve haar oma's. Mijn culturele achtergrond vertel ik niet over. Ik ben een vriendin van haar.
Nee, anders zou ze ook geen hoofddoek dragen, aangezien ik ook geen hoofddoek draag. Ik heb met haar gepraat over de islam en de rest is vanzelf gekomen, dus haar motivatie is niet dat ik een moslim benquote:Op maandag 29 juni 2009 22:07 schreef DirkZz het volgende:
[..]en haar motivatie om moslim te worden is omdat jij dat ook bent.
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:33 schreef DirkZz het volgende:
Wat zijn het dan christenen, alevieten of secularisten? Ik weet dat er ook veel Turken (ook moslims) zijn die een grote afschuw hebben van hoofddoeken.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ze is Turks, maar niemand van haar familie draagt een hoofddoek, behalve haar oma's. Mijn culturele achtergrond vertel ik niet over. Ik ben een vriendin van haar.
Secularisten...quote:Op maandag 29 juni 2009 22:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat zijn het dan christenen, alevieten of secularisten? Ik weet dat er ook veel Turken (ook moslims) zijn die een grote afschuw hebben van hoofddoeken.
Turken hebben niks tegen een hoofddoekquote:Op maandag 29 juni 2009 22:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat zijn het dan christenen, alevieten of secularisten? Ik weet dat er ook veel Turken (ook moslims) zijn die een grote afschuw hebben van hoofddoeken.
Ze heeft nu al door dat het moeilijk wordt, maar toch wil ze het. Haar familie is gewoon tegen een hoofddoek, het maakt haar niet uit of ze met goede redenen komen of niet, het is en blijft vervelend voor haar.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:16 schreef Slayage het volgende:
ik vind het trouwens dapper van je vriendin als ze het doet
ik heb ook van mensen gehoord die vertellen dat ze er waarschijnlijk nooit aan waren begonnen als ze wisten hoe moeilijk het zou worden, maar als ze erin gelooft moet ze het gewoon doen
de mensen die haar echt liefhebben zullen haar steunen en de mensen die haar beslissing afkeuren moeten met maar goede argumenten komen en haar overtuigen dat het beter is om geen hoofddoek te dragen, heel simpel
Tja, dan zien zij waarschijnlijk hoofddoekjesdraagsters als fundamentalistisch, achtergebleven en onderdrukt. Zij zien waarschijnlijk een hoofddoek ook als een politiek symbool.quote:
Sommige Turken hebben wel iets tegen een hoofddoek.....quote:Op maandag 29 juni 2009 22:17 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Turken hebben niks tegen een hoofddoek
Turken willen alleen niet dat een hoofddoek als politiek symbool gebruikt word...
Zodra ze over de islam begint, denken haar ouders al dat ze door anderen is beinvloed. Ze laat haar familie in hun waarde, maar het gebeurt andersom juist niet..quote:Op maandag 29 juni 2009 22:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja, dan zien zij waarschijnlijk hoofddoekjesdraagsters als fundamentalistisch, achtergebleven en onderdrukt. Zij zien waarschijnlijk een hoofddoek ook als een politiek symbool.
Zij zou kunnen beginnen door eens met haar ouders te praten over haar geloofsbeleving. Later zou zij dan erover kunnen praten dat zij het prettig zou vinden om een hoofddoek te dragen en daarbij uitleggen waarom zij dat graag wil. Natuurlijk moet zij daarbij haar familie in hun waarde laten.
Meer dan dit staat er ook niet in. Vrouwen zullen met hun hoofdoeken de borsten bedekken.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:47 schreef Slein83 het volgende:
[..]
De koran schijnt een hoofddoek helemaal niet voor te schrijven
Ik weet niet hoelang ze hier al mee bezig is, maar zulke zaken hebben tijd nodig. Zij zal veel geduld moeten hebben. Haar familie moet kunnen zien dat zij zich niet van hen zal verwijderen.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:22 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zodra ze over de islam begint, denken haar ouders al dat ze door anderen is beinvloed. Ze laat haar familie in hun waarde, maar het gebeurt andersom juist niet..
Haar oma's dragen een hoofddoek vanwege de cultuur (en misschien een beetje vanwege 't geloof).quote:Op maandag 29 juni 2009 22:27 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang ze hier al mee bezig is, maar zulke zaken hebben tijd nodig. Zij zal veel geduld moeten hebben. Haar familie moet kunnen zien dat zij zich niet van hen zal verwijderen.
MIsschien kan zij eens met haar oma's praten om een goed woordje voor haar te doen? Ik weet natuurlijk niet of haar oma's hun hoofddoekjes dragen vanwege culturele overwegingen of meer uit overtuiging.
Het beste is, als dat mogelijk is, dat veranderingen geleidelijk gaan zodat haar familie de tijd heeft om aan de veranderingen te wennen. Met wat goede wil zullen zij de veranderingen accepteren. Als zij ondertussen het gewoon goed blijft doen op school en goed met haar familie blijft omgaan, dan maakt dat het gemakkelijker voor haar familie om de veranderingen te accepteren. Politieke onderwerpen en kwesties kan zij beter vermijden, behalve dan wanneer zij duidelijk moet maken door vragen of opmerkingen van haar familie, dat haar beslissing om te veranderen niet politiek gemotiveerd is.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:34 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Haar oma's dragen een hoofddoek vanwege de cultuur (en misschien een beetje vanwege 't geloof).
Die doen geen goed woordje voor haar.
Haar familie doet al raar als ze over de islam praat, dus hoe moet haar familie eraan wennen? Er is geen vordering. Ze blijft haar best doen op school en gedraagt zich niet anders dan anders tegenover haar familie, maar ze accepteren het gewoon niet. Als ze een vraag over de islam stellen, vragen ze meteen door wie ze is beinvloed.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het beste is, als dat mogelijk is, dat veranderingen geleidelijk gaan zodat haar familie de tijd heeft om aan de veranderingen te wennen. Met wat goede wil zullen zij de veranderingen accepteren. Als zij ondertussen het gewoon goed blijft doen op school en goed met haar familie blijft omgaan, dan maakt dat het gemakkelijker voor haar familie om de veranderingen te accepteren. Politieke onderwerpen en kwesties kan zij beter vermijden, behalve dan wanneer zij duidelijk moet maken door vragen of opmerkingen van haar familie, dat haar beslissing om te veranderen niet politiek gemotiveerd is.
turks, niet alevitisch, faliekant tegen de hoofddoekquote:
Nee, je ziet het ongeveer juist, zover ik haar familie kenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
turks, niet alevitisch, faliekant tegen de hoofddoek
vage combo![]()
zeker van die mensen die chp stemmen en denken dat turkije binnenkort een islamitische heilstaat wordt onder leiding van erdogan en co en die het islamitische gevaar hun eigen familie binnen zien stromen of zie ik het verkeerd?
ik ken dat, ik had ook een keer een discussie met een neef van me in turkije, een seculiere fundamentalist, die over de islam denk als wilders zeg maar en die kwam op een gegeven moment met een een vraag door wie ik in nederland gebrainwashed was, doordat ik relatief gezien toch een seculiere moslim benquote:Op maandag 29 juni 2009 22:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Haar familie doet al raar als ze over de islam praat, dus hoe moet haar familie eraan wennen? Er is geen vordering. Ze blijft haar best doen op school en gedraagt zich niet anders dan anders tegenover haar familie, maar ze accepteren het gewoon niet. Als ze een vraag over de islam stellen, vragen ze meteen door wie ze is beinvloed.
haha, nee sorry, dan is er echt geen hoop op verzoening voor je vriendinquote:Op maandag 29 juni 2009 22:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, je ziet het ongeveer juist, zover ik haar familie ken
En je bent dus niet door anderen beinvloed.. jammer dat mensen zo in elkaar zittenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik ken dat, ik had ook een keer een discussie met een neef van me in turkije, een seculiere fundamentalist, die over de islam denk als wilders zeg maar en die kwam op een gegeven moment met een een vraag door wie ik in nederland gebrainwashed was, doordat ik relatief gezien toch een seculiere moslim ben
dat ik dus ook mezelf blijkbaar door "iemand" laat beinvloeden en dat ik de keuzes die ik maak niet zelf heb gemaakt, zoals de ouders van je vriendin ook denken zeg maar
Haar ouders hebben gewoon het beste voor met hun kind, ik vind niet dat bilmiyorem daar tussen mag gaan lopen stoken.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
haha, nee sorry, dan is er echt geen hoop op verzoening voor je vriendin![]()
nee echt lastig hoor, heb met haar te doen, van je ouders moet je het dus hebben
Ik stook niet! Ze kiest er zelf voor.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:00 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Haar ouders hebben gewoon het beste voor met hun kind, ik vind niet dat bilmiyorem daar tussen mag gaan lopen stoken.
dat ouders het beste voor hebben met hun kind geloof ik wel, maar het is maar wat je belangrijker vindt uiteraard,quote:Op maandag 29 juni 2009 23:00 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Haar ouders hebben gewoon het beste voor met hun kind, ik vind niet dat bilmiyorem daar tussen mag gaan lopen stoken.
gewoon blijven steunen je vriendin, maar wel conflict vermijden met haar ouders, want daar bereik je echt niets mee, soms is het beter te zwijgen dan het conflict aan te gaan ook al sta je in je rechtquote:Op maandag 29 juni 2009 23:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
En je bent dus niet door anderen beinvloed.. jammer dat mensen zo in elkaar zitten![]()
Gelukkig heeft m'n vriendin geen last van haar familie uit Turkije, wel van haar familie uit Nederland
Haar ouders denken bij iedere andere gedachte aan invloeden van buitenaf, maar ik snap haar wel, het blijven uiteindelijk wel je oudersquote:Op maandag 29 juni 2009 23:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
gewoon blijven steunen je vriendin, maar wel conflict vermijden met haar ouders, want daar bereik je echt niets mee, soms is het beter te zwijgen dan het conflict aan te gaan ook al sta je in je recht
Heel geleidelijk. Ze kan natuurlijk al enige rekening houden met de kleding die ze draagt. Een hoofddoek kan ze later nog gaan dragen als ze ouder is en niet meer thuis woont. Met haar familie moet ze later natuurlijk ook nog gewoon kunnen omgaan.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Haar familie doet al raar als ze over de islam praat, dus hoe moet haar familie eraan wennen? Er is geen vordering. Ze blijft haar best doen op school en gedraagt zich niet anders dan anders tegenover haar familie, maar ze accepteren het gewoon niet. Als ze een vraag over de islam stellen, vragen ze meteen door wie ze is beinvloed.
Haar kleding is al aangepast.. Is het niet "verkeerd" om geen hoofddoek te dragen, omdat je anders last hebt van je omgeving, het is best wel zwak eigenlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:32 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heel geleidelijk. Ze kan natuurlijk al enige rekening houden met de kleding die ze draagt. Een hoofddoek kan ze later nog gaan dragen als ze ouder is en niet meer thuis woont. Met haar familie moet ze later natuurlijk ook nog gewoon kunnen omgaan.
Ik weet natuurlijk niet hoe erg gevoelig het ligt en hoe moeilijk zij het zal krijgen als zij besluit toch een hoofddoek te gaan dragen. Ik zou niet bij voorbaat willen beweren dat het dan maar zwak is als je geen hoofddoek draagt. Hoofddoeken kan je op verschillende manieren dragen. Laat zij hem innerlijk dragen zolang dat uiterlijk niet mogelijk is.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Haar kleding is al aangepast.. Is het niet "verkeerd" om geen hoofddoek te dragen, omdat je anders last hebt van je omgeving, het is best wel zwak eigenlijk.
als niet anders kan iddquote:Op maandag 29 juni 2009 23:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet hoe erg gevoelig het ligt en hoe moeilijk zij het zal krijgen als zij besluit toch een hoofddoek te gaan dragen. Ik zou niet bij voorbaat willen beweren dat het dan maar zwak is als je geen hoofddoek draagt. Hoofddoeken kan je op verschillende manieren dragen. Laat zij hem innerlijk dragen zolang dat uiterlijk niet mogelijk is.
Islam is niet gewelddadig.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:41 schreef DirkZz het volgende:
Vind het grof van je dat je haar een geweldadige religie aanpraat, is wel heel duidelijk dat ze jong en naïef is.
Een hoofddoek dient gedragen te worden door een moslima, omdat het een gebod is van Allah (c.c.). Niets meer niets minder.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Haar kleding is al aangepast.. Is het niet "verkeerd" om geen hoofddoek te dragen, omdat je anders last hebt van je omgeving, het is best wel zwak eigenlijk.
Het gaat lastig als je omgeving het bijna letterlijk tegenhoud.quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:11 schreef Burakius het volgende:
Als zij dat wil dan moet ze dit gewoon doen. Het is haar keuze.
Ze hebben het maar te accepteren dat dat meisje een hoofddoek wil.quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het gaat lastig als je omgeving het bijna letterlijk tegenhoud.
Ja, maar ik vroeg me af of het niet als "verkeerd" wordt beschouwd, als ze het voorlopig nog niet draagt, omdat haar omgeving het tegenhoud.quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een hoofddoek dient gedragen te worden door een moslima, omdat het een gebod is van Allah (c.c.). Niets meer niets minder.
Makkelijk gezegd.. niet iedereen accepteert hetquote:Op donderdag 2 juli 2009 00:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ze hebben het maar te accepteren dat dat meisje een hoofddoek wil.
Als zij werkelijk waar wordt tegengehouden, dan kan ze er toch niets aan doen. Mocht de kans zich voordoen dat ze dit wel kan doen, dan moet ze het doen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar ik vroeg me af of het niet als "verkeerd" wordt beschouwd, als ze het voorlopig nog niet draagt, omdat haar omgeving het tegenhoud.
Hey, niet iedereen hoeft te accepteren wat jij zelf vindt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Makkelijk gezegd.. niet iedereen accepteert het
Ja. Hopelijk lukt het haar nog wel, als ze eerst begint haar kleding aan te passen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Als zij werkelijk waar wordt tegengehouden, dan kan ze er toch niets aan doen. Mocht de kans zich voordoen dat ze dit wel kan doen, dan moet ze het doen.
Simpel toch?
Ja, maar als zij een hoofddoek wil dragen, waarom kan dat dan niet worden geaccepteerd? Ze kiest er toch zelf voor. Ik zeg niet dat iedereen moet accepteren wat ik vind, maar ze kunnen het toch toelaten?quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
Hey, niet iedereen hoeft te accepteren wat jij zelf vindt.
Misschien kan jij er nog lering uit trekken ook en het zelfde voorbeeld volgenquote:Op donderdag 2 juli 2009 00:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja. Hopelijk lukt het haar nog wel, als ze eerst begint haar kleding aan te passen.
Nee zij volgt mijquote:Op donderdag 2 juli 2009 00:20 schreef Burakius het volgende:
[..]
Misschien kan jij er nog lering uit trekken ook en het zelfde voorbeeld volgen
Ja dan moet je niet bij mij zijn, maar bij degene die het niet accepteren? Ik denk dat degene die het niet accepteren een Kemalistische inslag hebben. Of het zijn "cultuur"moslims. (of beidequote:Op donderdag 2 juli 2009 00:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar als zij een hoofddoek wil dragen, waarom kan dat dan niet worden geaccepteerd? Ze kiest er toch zelf voor. Ik zeg niet dat iedereen moet accepteren wat ik vind, maar ze kunnen het toch toelaten?
Klopt wat je zegtquote:Op donderdag 2 juli 2009 00:20 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja dan moet je niet bij mij zijn, maar bij degene die het niet accepteren? Ik denk dat degene die het niet accepteren een Kemalistische inslag hebben.
Jij was toch degene die nooit een hoofddoek zou dragen?quote:
quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij was toch degene die nooit een hoofddoek zou dragen?
Als ze uit vrije wil een hoofddoek wil gaan dragen, wie heeft dan het recht om haar dat te ontzeggen. ?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen. Een vriendin van mij wil een hoofddoek dragen, maar het is een grote stap voor haar (vanwege haar familie). Hoe moet ze dit aanpakken? Kan ze het beter gewoon dragen en de reacties afwachten of er eerst over gaan praten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |