Dat waren dan ook slechts updates, geen nieuwe versies van het OS.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:12 schreef Mirjam het volgende:
voorgaande updates waren gewoon gratis.
dit is wel vaag, slaat nergens op
Dit is dan ook geen computerquote:Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef nietzman het volgende:
Dets teh lawww.
En bij een computer kijk je er toch ook niet vreemd van op dat je voor een nieuwe versie dokken moet?
ik zie nu dat het idd een geheel nieuw OS betreft, maar dan nog, we hebben het niet over een nieuwe versie van windows ofzoquote:Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat waren dan ook slechts updates, geen nieuwe versies van het OS.
Van 1.0 naar 2.0 moest je ook betalenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
voorgaande updates waren gewoon gratis.
dit is wel vaag, slaat nergens op
Nee is geen firmware update, zie het als windows mobile 5, en dan komt windows mobile 6.quote:
Nee precies, want die komen maar eens in de vijf jaar ofzo.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:14 schreef Mirjam het volgende:
ik zie nu dat het idd een geheel nieuw OS betreft, maar dan nog, we hebben het niet over een nieuwe versie van windows ofzo
Ik heb tot nu toe nog nooit voor een Windows update hoeven betalenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef nietzman het volgende:
Dets teh lawww.
En bij een computer kijk je er toch ook niet vreemd van op dat je voor een nieuwe versie dokken moet?
en dat staat waar precies?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:15 schreef Remake het volgende:
Bezoek het iphone topic eens, kan gratis op een legale manier op je ipod touch, heb het zelf ook gedaan
Voor een servicepack niet nee, maar ging jij legaal gratis van XP naar Vista?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:16 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik heb tot nu toe nog nooit voor een Windows update hoeven betalen
ik ga niet 6 pagina's slowchat doorworstelen als je het niet erg vindt.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:17 schreef Remake het volgende:
Apple iPhone # 40: Dit is een slowchat topic
Dat is wel heel anders als voor eenquote:Op maandag 29 juni 2009 21:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Voor een servicepack niet nee, maar ging jij legaal gratis van XP naar Vista?
Dan mag je gaan betalen voor die firmware update als je het niet erg vindquote:Op maandag 29 juni 2009 21:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik ga niet 6 pagina's slowchat doorworstelen als je het niet erg vindt.
Onterechte vergelijkingquote:Op maandag 29 juni 2009 21:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Betalen voor muziekquote:
Nee hoor, geheel terecht.quote:
Met het verschil dat je voor een upgrade van Windows Mobile 5 naar 6 moet bidden en smeken of je fabrikant een ROM voor je bakt.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:16 schreef Remake het volgende:
[..]
Nee is geen firmware update, zie het als windows mobile 5, en dan komt windows mobile 6.
Zijn die extra functionaliteit echt het geld waard? Ik betwijfel het, t lijkt mij eerder geldklopperijquote:Op maandag 29 juni 2009 21:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee hoor, geheel terecht.
Het is een geheel nieuw OS waar nieuwe dingen in zitten.
Neah, niet echt. Het is meer dan een verzameling bugfixes.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:21 schreef Charizma het volgende:
Onterechte vergelijking
Waarom betalen europeanen dan ook?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Met het verschil dat je voor een upgrade van Windows Mobile 5 naar 6 moet bidden en smeken of je fabrikant een ROM voor je bakt.
De reden dat het geld kost is puur vanwege de Amerikaanse wetgeving waaronder Apple opereert, niets meer, niets minder.
Voor mij wel ja. Je hoeft niet up te graden.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:25 schreef Charizma het volgende:
Zijn die extra functionaliteit echt het geld waard?
nou, ik heb me braaf door de slowchat geworsteld, maar niks gevonden, bedankt voor de link ;')quote:
Wat voor nieuwe dingen kan je zoal dan>?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:26 schreef nietzman het volgende:
[..]
Voor mij wel ja. Je hoeft niet up te graden.
Copy&Paste is altijd handig.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:25 schreef Charizma het volgende:
[..]
Zijn die extra functionaliteit echt het geld waard? Ik betwijfel het, t lijkt mij eerder geldklopperij
Omdat Apple in Amerika gevestigd is?quote:
http://www.apple.com/ipodtouch/softwareupdate.htmlquote:Op maandag 29 juni 2009 21:26 schreef Charizma het volgende:
Wat voor nieuwe dingen kan je zoal dan>?
Copy&Paste zit al sinds jaar 1890 in Windows Mobile.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Copy&Paste is altijd handig.
MMS hoeft van mij niet, maar belangrijker, Bluetooth wordt nu goed ondersteund, TomTom komt eindelijk uit op de foon en tethering wordt ondersteund.
BT ook, TomTom ook, tethering ook.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Copy&Paste zit al sinds jaar 1890 in Windows Mobile.
Probeer eens een compleet nieuwsartikel van frontpage.fok.nl naar een emailbericht te copy-pasten.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Copy&Paste zit al sinds jaar 1890 in Windows Mobile.
Als je het zo beredeneert is elke vorm van betaalde software upgrade geldklopperij. Van XP naar Vista, of simpelweg Office 2003 naar 2007 updaten.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:35 schreef Charizma het volgende:
Je betaald voor functionaliteiten die hardware matig altijd al mogelijk zijn geweest, alleen door gebreken aan de oude originele software versie kan je er geen gebruik van maken.
Ik vind dit geldklopperij.
De perfecte coder bestaat niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:35 schreef Charizma het volgende:
Je betaald voor functionaliteiten die hardware matig altijd al mogelijk zijn geweest, alleen door gebreken aan de oude originele software versie kan je er geen gebruik van maken.
Ik vind dit geldklopperij.
Niemand verplicht je te updaten toch?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef RacerDKB het volgende:
De hamvraag: hoeveel kost het?
En ''op een legale manier upgraden kan ook'' slaat nergens op, het gaat er om dat je er voor moet betalen, dat er een bepaalde workaround is doet er niet toe.
Kosten van Apple producten
8 euro, wow man!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:58 schreef RacerDKB het volgende:
De hamvraag: hoeveel kost het?
En ''op een legale manier upgraden kan ook'' slaat nergens op, het gaat er om dat je er voor moet betalen, dat er een bepaalde workaround is doet er niet toe.
Kosten van Apple producten
Ja, maar dat was omdat ik hem van school kreegquote:Op maandag 29 juni 2009 21:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Vergelijkend:quote:
quote:De upgrade wordt gratis beschikbaar gesteld voor deze nieuwe Axim kopers, voor de huidige Axim eigenaars zal deze $39,00 gaan bedragen.
Onzin, dat zijn totaal andere producten. Buiten dat software niet echt met firmware te vergelijken valt, zijn Vista en XP, of office 2003 en 2007 behoorlijk verschillend van elkaar.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert is elke vorm van betaalde software upgrade geldklopperij. Van XP naar Vista, of simpelweg Office 2003 naar 2007 updaten.
De iPod touch heeft dan ook geen firmware, maar een volwaardig operating system. En dat ze geld vragen voor een upgrade van de software-laag is niet vreemd.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:18 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Onzin, dat zijn totaal andere producten. Buiten dat software niet echt met firmware te vergelijken valt, zijn Vista en XP, of office 2003 en 2007 behoorlijk verschillend van elkaar.
Voor de symbian upgrades van mijn telefoon hoef ik ook niet te betalen. Ik blijf er bij dat het geldklopperij is. Dingen als knippen en plakken horen gewoon gratis te zijn in een 'volwaardig operating system'.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De iPod touch heeft dan ook geen firmware, maar een volwaardig operating system. En dat ze geld vragen voor een upgrade van de software-laag is niet vreemd.
Dat is omdat Nokia een Fins bedrijf is, niet Amerikaans.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:31 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Voor de symbian upgrades van mijn telefoon hoef ik ook niet te betalen. Ik blijf er bij dat het geldklopperij is. Dingen als knippen en plakken horen gewoon gratis te zijn in een 'volwaardig operating system'.
Waarom ondersteunde Windows XP vanaf de eerste release de volledige bluetooth functionaliteit niet?quote:
Pff, Windows XP zonder SP is zo 2001...quote:Op maandag 29 juni 2009 22:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom ondersteunde Windows XP vanaf de eerste release de volledige bluetooth functionaliteit niet?
Microsoft heeft dus geen perfecte coders?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Pff, Windows XP zonder SP is zo 2001...
Mja, rare wet dus. Als ik het goed begrijp is een gratis update leveren hetzelfde als toegeven dat je oorspronkelijke product incompleet was, met aanklachten en dergelijke tot gevolg. Maar goed, van Amerika kan je zoiets verwachtenquote:Op maandag 29 juni 2009 22:47 schreef Geqxon het volgende:
Lees dit artikel trouwens eens:
http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=07/01/16/2127204
Beter kan ik het niet verwoorden.quote:Say ATI sells you a new PCIe card. You know through various channels that this card is PCIe. But guess what, it only runs at PCI speeds, and guess what, "$5 gets you the 'upgrade' to use PCIe" - people, here on Slashdot and elsewhere would be screaming bloody murder, diseminating this patch left right and center, and wailing the house down, and you know they would (and rightly so) - but here's yet another free pass for Apple from the "loyal following".
Maar een Ipod Touch is ook wel iets meer dan 'gewoon een mp3 speler'.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:12 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens: van welke andere mp3speler kun je na de release überhaupt nog extra functionaliteit bij kopen? Ik zie allemaal vergelijkingen met Windows Mobile enzo, maar we hebben het hier uiteindelijk gewoon over een mp3speler. Ik zie creative ook niet na een jaar ineens allerlei nieuwe functies introduceren, al dan niet tegen betaling.
Het verschil is echter wel dat Apple nooit aangekondigd heeft dat deze feature beschikbaar is. Je hoeft het niet te kopen! Je kunt het ook niet kopen en je notebook blijven gebruiken, met alle functionaliteit waar mee geadverteerd is.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:04 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Mja, rare wet dus. Als ik het goed begrijp is een gratis update leveren hetzelfde als toegeven dat je oorspronkelijke product incompleet was, met aanklachten en dergelijke tot gevolg. Maar goed, van Amerika kan je zoiets verwachten
Plus, quote van hetzelfde artikel:
[..]
Beter kan ik het niet verwoorden.
Ik vind het een beetje laf om ieder tegenargument te gooien op die 'loyale fanbase'. En los van dat het geen discussie-argument is: vraag je eens af hoe die fanbase zo loyaal komtquote:Op maandag 29 juni 2009 23:04 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Mja, rare wet dus. Als ik het goed begrijp is een gratis update leveren hetzelfde als toegeven dat je oorspronkelijke product incompleet was, met aanklachten en dergelijke tot gevolg. Maar goed, van Amerika kan je zoiets verwachten
Plus, quote van hetzelfde artikel:
[..]
Beter kan ik het niet verwoorden.
En waarom precies geeft het feit dat je al méér kreeg dan bij een gewone mp3-speler je het recht om later nog meer voor niets te verwachten?quote:Op maandag 29 juni 2009 23:14 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Maar een Ipod Touch is ook wel iets meer dan 'gewoon een mp3 speler'.
Over Creative gesproken...quote:Op maandag 29 juni 2009 23:12 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens: van welke andere mp3speler kun je na de release überhaupt nog extra functionaliteit bij kopen? Ik zie allemaal vergelijkingen met Windows Mobile enzo, maar we hebben het hier uiteindelijk gewoon over een mp3speler. Ik zie creative ook niet na een jaar ineens allerlei nieuwe functies introduceren, al dan niet tegen betaling.
Nee, het voorbeeld gaat om een kaart die als PCI word geadverteerd, maar waar PCIe op mogelijk is. Vind je het dan rechtvaardig dat je dan later voor die functionaliteit moet betalen?quote:Op maandag 29 juni 2009 23:18 schreef De_Hertog het volgende:
[En die PCie kaart is natuurlijk een voorbeeld van niets. Als je een PCIe kaart koopt en hij werkt niet op PCIe snelheid hebben ze je iets beloofd wat ze niet waar maken. De iPod Touch deed precies wat hij zou moeten doen, er is helemaal niets beloofd toen TS de iPod wat pas met deze software-update wordt verholpen.
Als het geadverteerd word als een volwaardig OS, dan vind ik dat je wel mag verwachten dat je gratis kan knippen en plakkenquote:Op maandag 29 juni 2009 23:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En waarom precies geeft het feit dat je al méér kreeg dan bij een gewone mp3-speler je het recht om later nog meer voor niets te verwachten?
Mijn T610 uit 2003 had al perfecte bluetooth, blij om te zien dat Apple zo goed up to date isquote:Op maandag 29 juni 2009 21:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Copy&Paste is altijd handig.
MMS hoeft van mij niet, maar belangrijker, Bluetooth wordt nu goed ondersteund, TomTom komt eindelijk uit op de foon en tethering wordt ondersteund.
quote:Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Nee, het voorbeeld gaat om een kaart die als PCI word geadverteerd, maar waar PCIe op mogelijk is. Vind je het dan rechtvaardig dat je dan later voor die functionaliteit moet betalen?
Hij wordt dus als PCIe kaart verkocht.quote:Say ATI sells you a new PCIe card.
Mensen staren zich compleet blind op dat knippen en plakken (op een PMPquote:Op maandag 29 juni 2009 23:34 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Als het geadverteerd word als een volwaardig OS, dan vind ik dat je wel mag verwachten dat je gratis kan knippen en plakken
Bij mijn telefoon hoefde dat niet, bij mijn navigatie systeem ook niet, en mijn mp3 speler heeft alle mogelijke functionaliteit voor zijn hardware alquote:Op maandag 29 juni 2009 23:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mensen staren zich compleet blind op dat knippen en plakken (op een PMP) maar op het moment dat het apparaat werd verkocht aan TS werd nergens verteld dat knippen en plakken erin zou zitten, en er werd ook niet beloofd dat dit later zou komen.
Nogmaals: bij vrijwel ieder vergelijkbaar apparaat moet je voor extra functionaliteit gewoon een nieuwe kopen.
Ik heb geen idee welke PMP's nog meer updates ondersteunen, maar bij de meeste hardware apparaten die dat wel doen zijn updates gewoon gratis. En ik vind dat je een router of een navigatie systeem in deze context wel mag vergelijken. Zo wereldschokkend zijn de 'nieuwe features' ook weer niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:39 schreef De_Hertog het volgende:
En zo werkt het met zo'n beetje alle andere PMPs: je koopt hardware + software. Wil je meer functies, koop je een nieuwe. Je hebt nu alleen de extra optie om voor 9,95 nieuwe functies te kopen. Wil je dat, heb je voor weinig een 'nieuwere' PMP. Wil je dat niet, niets aan het handje. Ik snap niet waarom je dat gratis zou willen krijgen. Nou ja, willen wel, verwachten niet.
Ja. Want om PCIe te activeren was R&D nodig en iemand moet dat betalen.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Nee, het voorbeeld gaat om een kaart die als PCI word geadverteerd, maar waar PCIe op mogelijk is. Vind je het dan rechtvaardig dat je dan later voor die functionaliteit moet betalen?
Als ik een PCIe kaart koop verwacht ik dat hij ook op PCIe snelheid draait. Als ik een ipod met mail functionaliteit koop, verwacht ik dat hij ook kan knippen en plakkenquote:Op maandag 29 juni 2009 23:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ja. Want om PCIe te activeren was R&D nodig en iemand moet dat betalen.
Navigatiesystemen zijn een mooi voorbeeld. De meeste navigatiesystemen die ik ken vragen al extra geld voor kaartupdates, laat staan extra functies die nog niet in het systeem zaten toen je het kocht. Ja, of ze zijn al gekoppeld aan een abonnement, dan zijn die updates inderdaad 'gratis'. Krijg jij echt gratis kaarten voor gebieden waar je niet eerder voor betaald hebt bijvoorbeeld?quote:Op maandag 29 juni 2009 23:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Bij mijn telefoon hoefde dat niet, bij mijn navigatie systeem ook niet,
Kun je er mee knippen en plakken dan?quote:en mijn mp3 speler heeft alle mogelijke functionaliteit voor zijn hardware al
Betalen voor Windows.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:17 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, maar hierboven wierp je naar mij toe nog tegen dat het zou gaan om een PCI kaart. Je koopt een PCIe kaart en verwacht dat die op PCIe draait. Als dat extra geld kost is het, inderdaad, onterecht. Je verwacht niet dat ie ook de afwas kan. Als dat ineens wel kan is het best terecht dat dat 9,95 extra kost.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Als ik een PCIe kaart koop verwacht ik dat hij ook op PCIe snelheid draait. Als ik een ipod met mail functionaliteit koop, verwacht ik dat hij ook kan knippen en plakken
Leg mij eens uit waarom je je klanten naait als je ze de mogelijkheid biedt extra functies bij te kopen zonder een nieuwe mp3-speler te kopen? Naait TomTom zijn klanten ook als je moet bijbetalen voor de Amerika-kaart als je alleen Europa gekocht had?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:02 schreef BluesRebel het volgende:
En daarom koop ik niks van Apple.. als er één bedrijf is die geen flikker om de klanten geeft en ze zo hard mogelijk wil naaien zijn t die hoeren wel.
Genoeg andere mp3-spelers
En betere mp3 spelers.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:02 schreef BluesRebel het volgende:
En daarom koop ik niks van Apple.. als er één bedrijf is die geen flikker om de klanten geeft en ze zo hard mogelijk wil naaien zijn t die hoeren wel.
Genoeg andere mp3-spelers
Om je uit je droomwereld te helpen, je MP3 speler bevat waarschijnlijk nog geen 80% van de capaciteit van de hardware, en ik durf te wedden dat je met een hoop research en geld er nog veel meer uit kunt halen.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Bij mijn telefoon hoefde dat niet, bij mijn navigatie systeem ook niet, en mijn mp3 speler heeft alle mogelijke functionaliteit voor zijn hardware al
Het sloeg niet specifiek op dit maar dat ze hun telefoons voor rond de 600 euro verkopen terwijl die vrijwel niks kunnen wat andere telefoons niet kunnen vind ik belachelijk. Die mensen die erin trappen zijn gewoon scheel. Of die iPod's terwijl er inderdaad veel betere mp3-spelers zijn:quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:05 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom je je klanten naait als je ze de mogelijkheid biedt extra functies bij te kopen zonder een nieuwe mp3-speler te kopen? Naait TomTom zijn klanten ook als je moet bijbetalen voor de Amerika-kaart als je alleen Europa gekocht had?
quote:
Dat zou ik best willen geloven, maar ik vraag me af waarom de meeste andere USA hardware fabricanten hun updates wel gewoon gratis maken. Voor hun zou die wet toch ook moeten gelden?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:14 schreef Geqxon het volgende:
En voor de zoveelste keer, de enige reden dat Apple hier geld voor vraagt is puur en alleen omdat het van de wetgeving moet. Kijk maar naar de iPhone, daar is het niet verplicht, en vragen ze er ook geen geld voor.
Toch zal 99% van de consumenten eerder voor een telefoon met een makkelijke UI gaan dan een telefoon met een processor die 50 megaherz meer heeft.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:15 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Het sloeg niet specifiek op dit maar dat ze hun telefoons voor rond de 600 euro verkopen terwijl die vrijwel niks kunnen wat andere telefoons niet kunnen vind ik belachelijk. Die mensen die erin trappen zijn gewoon scheel. Of die iPod's terwijl er inderdaad veel betere mp3-spelers zijn:
[..]
Ja, probeer het nog ff goed te praten ookquote:Op maandag 29 juni 2009 21:13 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat waren dan ook slechts updates, geen nieuwe versies van het OS.
de zoekfunctie is wel relaxt. maar idd geen 8euro waard.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:19 schreef Remake het volgende:
discussies over kippen en plakken, man ik gebruik die functie niet eens.
Flikker toch op met dat gezeik
50 MHz is wel HEEL overdrevenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:16 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Toch zal 99% van de consumenten eerder voor een telefoon met een makkelijke UI gaan dan een telefoon met een processor die 50 megaherz meer heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |