abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70488687
Dat dus he. Daar kun je me witheet mee krijgen he Van die mensen die geheel gehuld zijn in sluiers en tulbanden die dan Arabisch spreken tegen hun kinderen van een jaar of 2-3. Zo gaat dat wel lukken met die integratie

Kijk, dat je op een bepaalde leeftijd niet meer zo snel begint met een nieuwe taal aanleren, daar kan ik inkomen. Maar gun je kinderen dan godverdomme een fijne jeugd in hun thuisland, in plaats van ze met een taalachterstand het basisonderwijs in te sturen, waar ze het nooit meer te boven komen en we over 8 jaar weer kunnen lezen dat het taalniveau van de Nederlandse jeugd weer is gedaald

Klacht: Lijkt me duidelijk
Bonusklacht: Is er niet
Meevaller: Is er ook niet
Ga weg
  maandag 29 juni 2009 @ 19:24:06 #2
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70488733
Surrealistische klacht: Ferdinand
pi_70488747
ALLE MAROKKANEN TERUG NAAR TURKIJE!
pi_70488808
Dat dit kan in Nederland!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 29 juni 2009 @ 19:27:24 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70488835
Terechte klacht, triest voor de toekomst van de kinderen.
pi_70488846
Eens met de klacht.
  maandag 29 juni 2009 @ 19:29:55 #7
251656 Saaaaab
niet de auto
pi_70488934
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:22 schreef Nikmans het volgende:

Kijk, dat je op een bepaalde leeftijd niet meer zo snel begint met een nieuwe taal aanleren, daar kan ik inkomen.
Ik niet. De taal leren zullen ze.
Maar je hebt gelijk ts!
Zeik niet. Als ik op FOK! zit ben ik tenminste van de straat.
  maandag 29 juni 2009 @ 19:31:09 #8
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70488975
Eens met TS..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_70489020
Ik denk niet dan die mensen die vijf woorden Nederlands kunnen, de Nederlandse taal correct aan hun kinderen kunnen leren.
Cool story, Hansel.
pi_70489057
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik denk niet dan die mensen die vijf woorden Nederlands kunnen, de Nederlandse taal correct aan hun kinderen kunnen leren.
Klopt wel Maar ze kunnen het toch proberen? Ik ken mensen die zelf Nederlands zitten te leren zodat ze het met hun kinderen kunnen praten.
Ga weg
pi_70489079
Zéér eens
pi_70489180
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:22 schreef Nikmans het volgende:
Dat dus he. Daar kun je me witheet mee krijgen he Van die mensen die geheel gehuld zijn in sluiers en tulbanden die dan Arabisch spreken tegen hun kinderen van een jaar of 2-3. Zo gaat dat wel lukken met die integratie

Kijk, dat je op een bepaalde leeftijd niet meer zo snel begint met een nieuwe taal aanleren, daar kan ik inkomen. Maar gun je kinderen dan godverdomme een fijne jeugd in hun thuisland, in plaats van ze met een taalachterstand het basisonderwijs in te sturen, waar ze het nooit meer te boven komen en we over 8 jaar weer kunnen lezen dat het taalniveau van de Nederlandse jeugd weer is gedaald

Klacht: Lijkt me duidelijk
Bonusklacht: Is er niet
Meevaller: Is er ook niet
Ik kan als taalkundige wel even schetsen wat er gebeurt als die mensen steenkolen-Nederlands met hun kroost gaan praten: dan wordt de taalontwikkeling gestoord en dat heeft invloed op het vermogen tot leren van andere talen, taalbegrip in het algemeen én er zijn sterke aanwijzingen dat het ook een nadelige invloed heeft op abstract en ruimtelijk denken.
Het maakt niet uit welke taal een kind krijgt aangeboden als eerste taal, als het maar op moedertaalniveau gebeurt. Gaat dat proces goed, dan kan het kind hierna moeiteloos andere talen aanleren mits het voldoende wordt blootgesteld aan die andere taal, in dit geval Nederlands, en daar gaat het dus fout, want ze blijven teveel in dat ene allochtone wereldje hangen vaak.

Het probleem met dit soort ouders zit hem niet in de taal, maar in het feit dat de kinderen slechts marginaal blootgesteld worden aan fatsoenlijk Nederlands hun hele leven lang zodat het niveau van die taal altijd een achterstand blijft hebben.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_70489220
volkomen mee eens, ik kan me voorstellen dat je zelf moeite hebt met het aanleren van de nederlandse taal als allochtoon, maar zorg er dan voor dat zo'n kind de taal al vroeg van iemand anders leert...
One great rockshow can change the world!
pi_70489250
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik kan als taalkundige wel even schetsen wat er gebeurt als die mensen steenkolen-Nederlands met hun kroost gaan praten: dan wordt de taalontwikkeling gestoord en dat heeft invloed op het vermogen tot leren van andere talen, taalbegrip in het algemeen én er zijn sterke aanwijzingen dat het ook een nadelige invloed heeft op abstract en ruimtelijk denken.
Het maakt niet uit welke taal een kind krijgt aangeboden als eerste taal, als het maar op moedertaalniveau gebeurt. Gaat dat proces goed, dan kan het kind hierna moeiteloos andere talen aanleren mits het voldoende wordt blootgesteld aan die andere taal, in dit geval Nederlands, en daar gaat het dus fout, want ze blijven teveel in dat ene allochtone wereldje hangen vaak.

Het probleem met dit soort ouders zit hem niet in de taal, maar in het feit dat de kinderen slechts marginaal blootgesteld worden aan fatsoenlijk Nederlands hun hele leven lang zodat het niveau van die taal altijd een achterstand blijft hebben.
Kijk, dat maakt tenminste sense en ik ben weer een klein beetje slimmer nu, hulde Dus als ze gewoon naar een Nederlandstalige basisschool ( ) gaan zouden ze in principe geen achterstand hoeven oplopen?
Ga weg
pi_70489312
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

ja precies, daar ben ik het wel mee eens.
zorg er gewoon voor dat die kinderen naar een fatsoenlijke nederlandse school gaan, en bijvoorbeeld een nederlandse oppas.
of laat ze gewoon verplicht 3 uur per dag nederlandstalige tekenfilms zien
One great rockshow can change the world!
pi_70489365
Oneens met de klacht, ik heb eerst mijn moedertaal geleerd en daarna Nederlands op school. Ik kan nu goed Nederlands.
  maandag 29 juni 2009 @ 19:44:57 #17
196697 Heathen.
Its No Game
pi_70489471
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:42 schreef mieuwmieuw het volgende:
Oneens met de klacht, ik heb eerst mijn moedertaal geleerd en daarna Nederlands op school. Ik kan nu goed Nederlands.
Maar geen Fries. Aan het kruis met jou.
  † In Memoriam † maandag 29 juni 2009 @ 19:48:53 #18
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_70489608
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:42 schreef mieuwmieuw het volgende:
Uitzonderingen zijn er altijd. Je ziet gewoon dat veel buitenlandse kinderen een hoop missen aan les omdat ze het Nederlands niet goed genoeg beheersen. Dit is dus niet alleen van invloed op spelling en taal
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_70489616
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:44 schreef Heathen. het volgende:

[..]

Maar geen Fries. Aan het kruis met jou.
pi_70490076
quote:
Op maandag 29 juni 2009 19:39 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Kijk, dat maakt tenminste sense en ik ben weer een klein beetje slimmer nu, hulde Dus als ze gewoon naar een Nederlandstalige basisschool ( ) gaan zouden ze in principe geen achterstand hoeven oplopen?
In principe zou dat genoeg moeten zijn, ware het niet dat op die school de juf dan wel Nederlands spreekt, maar de kinderen onderling vaak nog alleen in hun eigen cirkeltje zitten en vrolijk doorgaan in het Berber/Turks/Papiamento en alleen met elkaar spelen. Daar kan de juf gewoon niet tegenop.

ik woon op dit moment procentueel gezien in een zeer gemengde wijk, maar er zijn geen grote gemeenschappen. Er zijn niet genoeg Turken, Somali's of wat dan ook om zich alleen in hun eigen groepje terug te trekken, dus die komen wel aan hun Nederlands. Mensen die in Schotel City wonen en alleen maar met hun eigen mensen in contact komen in de dagelijkse gang van zaken die krijgen dat dus niet, en dáár zit het probleem maar niet in de taal.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 29 juni 2009 @ 20:05:55 #21
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70490167
Niet waar, komt allemaal door Geert Wilders. Die zorgt ervoor dat ze geen Nederlands spreken en als hij de kans kreeg, zou hij ze ook nog een stiekem duits leren, de schoft!
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70490194
Ik Hassan heet, jij couscous mee eten wil? Jij komen trouwen met mij mee naar marokko!
Yes, they're real.
pi_70490196
Witheet.

Toepasselijk.
Roken is lekker
  maandag 29 juni 2009 @ 20:09:08 #24
261247 Im_Back_Bitchezz
I told you I'll be back!
pi_70490247
Een wonder dat niemand eerder hierover een topic opende in KLB. Want zo'n terechte klacht ben ik in tijde al niet meer tegen gekomen. Nikmans je bent baas.
.
pi_70490360
Hele terechte klacht, ik erger me er ook aan. En dan zitten te miepen dat hun kind geen arts wordt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')