Bron: Een derde moslims in Nederland wil emigrerenquote:Een derde moslims in Nederland wil emigreren
De groeiende populariteit van Geert Wilders zorgt ervoor dat ruim een derde (36 procent) van de Turkse en Marokkaanse moslims in ons land wil emigreren. Onderzoeksbureau Motivaction kwam met de conclusies na een onderzoek in opdracht van NCRV Netwerk.
Het onderzoek wees ook uit dat ruim de helft (51 procent) van de moslims weleens eraan denkt om ons land te verlaten. Een grote meerderheid van de moslims in Nederland (76 procent) zegt zich wel thuis te voelen in Nederland. Desondanks geeft 57 procent van de ondervraagden aan dat de toenemende populariteit van Wilders hen toch minder thuis doet voelen dan voorheen.
Vaker gediscrimineerd
Sinds de PVV in populariteit is gestegen, zeggen twee op de vijf moslims vaker gediscrimineerd te worden en bijna een kwart van de moslims geeft aan regelmatig gediscrimineerd te worden in Nederland. Ook geeft de opkomst van Wilders bijna driekwart van de moslims het gevoel dat autochtonen hen minder positief beoordelen.
Slechts een kleine groep moslims, achttien procent, is het eens met een aantal punten van Wilders. Eén op de drie moslims vindt het ook wel logisch dat een deel van de Nederlanders op de PVV stemt.
Het onderzoek in opdracht van Netwerk is uitgevoerd naar aanleiding van de grote winst die de PVV haalde bij de Europese verkiezingen. In de uitzending van vanavond zal uitgebreid stilgestaan worden bij het onderwerp.
Als je de stelling aanhangt dat Marokkanen of Turken in Nederland kunnen integreren (wat denk ik ook wel zo is), dan kan het omgekeerde ook.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:27 schreef IHVK het volgende:
Maar voor de Marokkanen en Turken in Nederland zal het inderdaad weer lastig worden om daar te integreren. Aangezien de meerderheid in Nederland hier is geboren of ernstig is verkaasd.
Omgekeerd gebeurt toch precies hetzelfde? Verschillende moslims zien Wilders als de zondebok en de reden waarom ze zich in Nederland niet (meer) thuisvoelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:40 schreef SCH het volgende:
Waarom? Mensen als Wilders hebben een zondebok nodig, maakt neit zoveel uit wie.
Als we dit even niet vergeten en de rest nu achterwege laten. Dwz dat hele geneuzel uit het vorige topic van de laatste pagina's doen we nog een poging om het inhoudelijk te hebben over de OP van het vorige deel.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:29 schreef isogram het volgende:
Dit baart mij ook zorgen, temeer omdat het hele topic wordt gekaapt. Het ging eerst over moslims die willen emigreren en we eindigen met de homo-ervaringen van SCH. Totaal niet relevant, compleet off-topic. Ik hoop dan ook dat dit deel 2 weer meer over het werkelijke onderwerp gaat.
Dit soort enquetes moet je sowieso met kilo's zout nemen. Alleen het begrip moslim is al triviaal.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:48 schreef MouzurX het volgende:
Trouwens zegt dit nog niet echt veel.
Ze kunnen wel WILLEN emigreren maar gaan ze dat ook doen?
Sowieso als je zo'n enquete onder niet-moslims houdt komt daar ook wel een hoog percentage uit waarschijnlijk.
Maar dat ben jij ook.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit soort enquetes moet je sowieso met kilo's zout nemen. Alleen het begrip moslim is al triviaal.
Klopt, dat onderzoek heeft Montov in het vorige deel gepost: http://www.emigratiemonit(...)0februari%202009.pdfquote:Op maandag 29 juni 2009 16:48 schreef MouzurX het volgende:
Sowieso als je zo'n enquete onder niet-moslims houdt komt daar ook wel een hoog percentage uit waarschijnlijk.
Dus is het op zich niet gek dat 1/3 van de moslims wil emigreren:?quote:Op maandag 29 juni 2009 16:55 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Klopt, dat onderzoek heeft Montov in het vorige deel gepost: http://www.emigratiemonit(...)0februari%202009.pdf
Wezenlijke opmerking, denk ik. De drie machten in dit land (wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht) zouden meer de handen ineen moeten slaan om effectiever en zwaarder te straffen. Ook moet harder worden opgetreden tegen extremisme. Als je dat doet, neem je een stuk negatieve beeldvorming rondom moslims weg en mede ook de kurk waar een Wilders op drijft.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
Dus ik leg de verantwoordelijkheid ook bij de andere partijen die keer op keer weigeren op effectief beleid uit te voeren om de problemen in de samenleving te oplossen. Uiteraard is de islam overigens een gevaarlijke ideologie, maar daarvoor hoeven we niet alle moslims aan te vallen.
Ja idd.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit soort enquetes moet je sowieso met kilo's zout nemen. Alleen het begrip moslim is al triviaal.
Het enige punt dat gemaakt werd is dat de PVV en Wilders bestaan bij het uitkiezen van een zondebok. Dat zijn nu de moslims, dat kan ook zo een andere groep zijn die even voor wat problemen zorgt of slecht in het nieuws is.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als we dit even niet vergeten en de rest nu achterwege laten. Dwz dat hele geneuzel uit het vorige topic van de laatste pagina's doen we nog een poging om het inhoudelijk te hebben over de OP van het vorige deel.
Stop eens met dat persoonlijke gedoe, met het gehuil, getroll en het offtopic gedoe aub allemaal.
Het is verdomd mooi weer, ga anders naar buiten...(EN NEE dan niet met je laptop zitten fokken
)
Wat ben ik ook?quote:Op maandag 29 juni 2009 16:55 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Maar dat ben jij ook.
Dus wat wil je?
De islam is een religie, geen ideologie.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
Dus ik leg de verantwoordelijkheid ook bij de andere partijen die keer op keer weigeren op effectief beleid uit te voeren om de problemen in de samenleving te oplossen. Uiteraard is de islam overigens een gevaarlijke ideologie, maar daarvoor hoeven we niet alle moslims aan te vallen.
Nee hoor. Als andere partijen de problemen effectief hadden aangepakt dan zou een dergelijke partij nooit voet aan de grond krijgen.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:03 schreef SCH het volgende:
Het enige punt dat gemaakt werd is dat de PVV en Wilders bestaan bij het uitkiezen van een zondebok.
Te kort door de bocht gedacht denk ik.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:05 schreef Gia het volgende:
Op zich denk ik ook niet dat het zo'n drama is als hoger opgeleide Turken en Marokkanen naar hun 'eigen' land verhuizen. Het kan alleen daar maar helpen om de boel op te bouwen, zodat het leven ook daar beter wordt. Ze kunnen regeringsfuncties krijgen en met de ervaring van Nederland misschien wel een sociaal stelsel opzetten.
Denk ook niet dat de banen hier niet ingevuld zullen worden. Er zitten nog genoeg hoogopgeleiden thuis.
Daarbij kan het een vervolg hebben. Als eerst de hoogopgeleiden het land leefbaarder maken, gaan de laagopgeleiden vanzelf ook terug. Want je hoort best vaak dat ze liever daar zouden willen wonen, als de omstandigheden daar beter zouden zijn.
Dus laten we dit vooral steunen met, zoals ik al eerder zei, een eenmalige financiele injectie voor diegenen die graag terug willen.
Gia droomt al van een Nederland zonder allochtonen. Dat was toch ook een beetje de insteek van Isogram geloof ik.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:05 schreef Gia het volgende:
Op zich denk ik ook niet dat het zo'n drama is als hoger opgeleide Turken en Marokkanen naar hun 'eigen' land verhuizen. Het kan alleen daar maar helpen om de boel op te bouwen, zodat het leven ook daar beter wordt. Ze kunnen regeringsfuncties krijgen en met de ervaring van Nederland misschien wel een sociaal stelsel opzetten.
Denk ook niet dat de banen hier niet ingevuld zullen worden. Er zitten nog genoeg hoogopgeleiden thuis.
Daarbij kan het een vervolg hebben. Als eerst de hoogopgeleiden het land leefbaarder maken, gaan de laagopgeleiden vanzelf ook terug. Want je hoort best vaak dat ze liever daar zouden willen wonen, als de omstandigheden daar beter zouden zijn.
Dus laten we dit vooral steunen met, zoals ik al eerder zei, een eenmalige financiele injectie voor diegenen die graag terug willen.
quote:Op maandag 29 juni 2009 17:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor. Als andere partijen de problemen effectief hadden aangepakt dan zou een dergelijke partij nooit voet aan de grond krijgen.
Je wilt toch niet ontkennen dat er geen problemen zijn met bepaalde groepen Marokkanen?
En die problemen zijn er langer dan Wilders in politiek Den Haag rondloopt.
Met wat ga je China vergelijken? Niksquote:Op maandag 29 juni 2009 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Te kort door de bocht gedacht denk ik.
Ten eerste: de meeste hoogopgeleiden uit Nederland gaan niet terug om hun land om te bouwen, maar om het klimaat uit Nederland te ontvluchten.
En een land opbouwen zodat het even welvarend is als een westers land doe je niet in 1 generatie. Daar gaan tientallen jaren overheen. Kijk maar naar China - enorm hoge ecnomiosche groei - maar het zal pas tegen 2050 een welvarende levensstijl tegemoet komen voor alle inwoners.
Ten tweede: Waarom denk je dat al die laagopgeleiden naar Nederland komen en alle uitkeringstrekkers en criminelen in Nederland zit? Omdat Nederland een paradijs voor criminelen en uitkeringstrekkers is. Hoeveel hoogopgeleiden ook terug gaan naar hun eigen land, de laagopgeleiden/uitkeringstrekkers/criminelen zullen gewoon gezellig hier blijven.
Het land opbouwen hoeft ook niet in één generatie. Maar als er een goed begin gemaakt wordt, zal het langzaamaan beter worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Te kort door de bocht gedacht denk ik.
Ten eerste: de meeste hoogopgeleiden uit Nederland gaan niet terug om hun land om te bouwen, maar om het klimaat uit Nederland te ontvluchten.
En een land opbouwen zodat het even welvarend is als een westers land doe je niet in 1 generatie. Daar gaan tientallen jaren overheen. Kijk maar naar China - enorm hoge ecnomiosche groei - maar het zal pas tegen 2050 een welvarende levensstijl tegemoet komen voor alle inwoners.
Ten tweede: Waarom denk je dat al die laagopgeleiden naar Nederland komen en alle uitkeringstrekkers en criminelen in Nederland zit? Omdat Nederland een paradijs voor criminelen en uitkeringstrekkers is. Hoeveel hoogopgeleiden ook terug gaan naar hun eigen land, de laagopgeleiden/uitkeringstrekkers/criminelen zullen gewoon gezellig hier blijven.
Nee hoor. Ik vind het een verrijking, die vreemde culturen. Maar voor degenen die hier liever niet willen wonen, is het, denk ik, beter dat ze lekker naar huis gaan.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:11 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gia droomt al van een Nederland zonder allochtonen. Dat was toch ook een beetje de insteek van Isogram geloof ik.
Hoe bedoel je? Ik vergelijk China met dat het pas tegen 2050 een geheel welvarend land zal zijn. Misschien gaat het Europa inhalen na 2050.quote:
Wat het motief voor die hoogopgeleiden ook is om te vertrekken uit Nederland, hun komst naar Turkije of Marokko zorgt daar toch voor een bepaalde impuls. Overigens is de gedachte dat alleen hoogopgeleiden willen emigreren nog steeds een aanname.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |