Lieve KLbertjes,
vandaag ben ik even naar de AH geweest. Een tripje dat normaal gesproken zonder noemenswaardige gebeurtenissen verloopt, maar vandaag niet. Een kort reisverslag volgt nu.
SituatieschetsTS woont in Rotterdam-West (de helft van de lezers zal nu af willen haken, maar dan missen ze echt iets), vlakbij de Claes de Vrieselaan en de Middellandstraat. De AH bevindt zich op de Nieuwe Binnenweg, het is echt 2 minuten fietsen. Ik kan ook kruipend naar de Bas op de MIddellandstraat, maar dat is natuurlijk enkel voor paupers
Gebeurtenis 1: verongelijkte moederOm op de Binnenweg te komen moet ik de Mathenesserlaan over. Dit keer stond een moeder met drie kinderen te wachten voor het stoplicht. Waarom je met 3 kinderen door Rotterdam-West zou willen fietsen is mij een raadsel, maar dit terzijde. Aangezien er geen verkeer was, reed ik door rood. Hoor ik die moeder mij iets naroepen over het goede voorbeeld geven.

Helaas was ik al te ver doorgereden om haar van repliek te dienen.
Gebeurtenis 2: kwade Surinamer
Inmiddels ben ik aangekomen bij de AH. Netjes mn fietsje geparkeerd, en naar binnen. Daar stond een Surinaamse man wild te discussieren met de bedrijfsleider, dei de Surinamer er zojuist had uitgezet. (Nee, het was niet Qwea) De beveiliger deed ondertussen niks, ik schat hem 1.65m hoog. De bedrijfsleider hield zich netjes kalm, en al snel arriveerde de politie met een busje. Daarna volgden 2 agenten op de scooter, die blijkbaar de hele dag niets anders doen dan patrouilleren op de Binnenweg.
Gebeurtenis 3: oude vrouw rijdt mij aan, paupers bij de kassa houden mij opTijdens het boodschappen doen gebeurde er vrij weinig. Wel reed er een oude vrouw tegen mij aan met haar winkelwagentje. Zij verontschuldigde zich hiervoor, en ik zei dat het niets uitmaakte.
Toen ging ik in de rij staan, de kortste wel te verstaan. Voor in de rij stonden twee lichtgetinte medelanders, een stelletje. Daarna, stond er een studente, jaartje of 21 schat ik. Daarna een man met rode korte broek, kort rood kroeshaar en een bril. Daarna ik. Het stel betaalde met 200 euro, waardoor het kassameisje van slag raakte, en er lang over deed om het wisselgeld te pakken. Het meisje had maar een paar dingetjes, niks mee aan de hand. Maar toen dus die rooie kerel. De beste man kocht 2 flessen Spa Blauw, een 2litercan melk, en een zakje Euroshopper zoute sticks. En nu komt het, dat zakje zoute sticks wilde hij per se apart afrekenen. Kosten: 25 cent!
Gebeurtenis 4: milde aanvaring bij het zebrapadTerugfietsend met de boodschappentas in de hand, kwam ik langs een zebrapad. Op het moment dat ik voorbij wilde rijden wilden 2 vrouwen van ruim 40, samen met hun honden oversteken. Ik reed echter gewoon door, waarop een van de dames mij terecht wees. Voetgangers hebben ook voorrang op fietsers zei ze. Ik reageerde met:
Bemoei je met je eigen zaken kutwijf! Sorry mevrouw u heeft gelijk!

De dames hadden namelijk gewoon lang haar ipv pittige, vlotte kapsels, en daar mag best iets tegenover staan, ja toch?
Gebeurtenis 5: wegversperringNa dit laatste incidentje kwam ik aan in mijn straat. Daar werd mij de weg versperd door een zwarte Renault Megane, de eigenaar was even de coffeeshop ingelopen. Met een beetje moeite wist ik mij er langs te wringen, en vervolgde ik de weg huiswaarts, groette de buren en parkeerde mijn fiets.
Klacht: tripje naar de albert heijn verloopt niet van een leien dakje.
Klacht: ongelofelijke pauper wil apart afrekenen voor 25 cent!
Antiklacht: Rotterdam-West
[ Bericht 0% gewijzigd door padlarf op 28-06-2009 17:39:00 ]