Erasmo | zaterdag 27 juni 2009 @ 18:43 |
Een goedkope 2CV Charleston uit 1985, het ding heeft wat kuren maar wat een auto zeg! ![]() ![]() Huidig kuur: Dynamo is waarschijnlijk overleden... Vanavond meer info en pics ![]() | |
mighty_myte | zaterdag 27 juni 2009 @ 18:44 |
Wat bedoel je met "wat een auto zeg!"? Verder ziet hij er goed uit, alleen de lak lijkt nogal mat. Amateuristisch spuitwerk? | |
Erasmo | zaterdag 27 juni 2009 @ 18:47 |
quote:Ze is gewoon heerlijk om in te rijden ![]() Chassis is redelijk goed, koets heeft wat roestplekjes. Hij is door de vorige eigenaar matzwart met een rolletje gemaakt en met rozen bestickerd, die vlekken zijn nog van de wasbenzine waarmee ik de lijmresten heb weggehaald. | |
RemcoDelft | zaterdag 27 juni 2009 @ 18:56 |
Hoe kunnen die gammele oude wrakken toch zo'n enorme fanclub hebben? | |
Pietverdriet | zaterdag 27 juni 2009 @ 19:01 |
quote:Daarbij is ie enorm veel meer vervuilend dan een moderne auto, echt ongelofelijk smerig die ouwe troep | |
RemcoDelft | zaterdag 27 juni 2009 @ 19:08 |
quote:Precies. Qua milieu zou de overheid de BPM direct moeten afschaffen, en herinvoeren voor auto's vanaf 8 jaar oud. Jaarlijks 20% van de nieuwprijs bijbetalen. | |
Erasmo | zaterdag 27 juni 2009 @ 19:17 |
quote:1:20 ![]() En als je er verder over wilt zeiken open je zelf maar een topic. | |
Anthraxx | zaterdag 27 juni 2009 @ 19:26 |
Ziet er mooi uit ![]() | |
WTFbbq | zaterdag 27 juni 2009 @ 19:27 |
Laat het treurige kutvolk dat nooit buiten komt maar lullen. Gewoon een toffe bak ![]() | |
Heidens_Figuur | zaterdag 27 juni 2009 @ 20:24 |
quote:Omdat lievvv ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2cv | zaterdag 27 juni 2009 @ 20:32 |
Toffe Eend ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
nonono | zaterdag 27 juni 2009 @ 21:05 |
En wat dat klootjes volk die oldtimers afzeiken altijd vergeten! Ik kan 30 jaar lang 10000km door rijden in mijn "vervuilende" oldtimer voor ik zo veel energie heb "verspild" dat er een nieuwe auto van gebouwd zou kunnen worden. Het licht er dus maar aan waar in de levens duur de energie word gebruikt! Net als Hybrides die veel vervuilender zijn om te bouwen en recycelen dan een gewone auto En moderne auto's zijn gewoon te log geworden want in zuinigheid is er de afgelopen 30 jaar niks veranderd Hier bij de ![]() ![]() 1966 MG midget (verbruik 1:10) 1973 mini (verbruik 1:18) | |
Blues | zaterdag 27 juni 2009 @ 21:25 |
Mooi ![]() Piet, zeik niet ![]() | |
patje74 | zaterdag 27 juni 2009 @ 22:27 |
Gefeliciteerd! Twee weken geleden stond mijn 2cv nog op precies de zelfde plaats. Veel plezier er van, wellicht komen we elkaar nog eens tegen, uit welke regio kom je? | |
Erasmo | zaterdag 27 juni 2009 @ 22:35 |
quote:Ziet er netjes ![]() Is het busje in je avatar ook van jou? Ik kom uit de Achterhoek. | |
patje74 | zaterdag 27 juni 2009 @ 22:42 |
Jups, die HY is ook van mij, en ik heb nog een GS (in restauratie, wat mij veel te lang duurt....), en een XM, en daarnaast vaak iets tijdelijks, meestal een BX van het eerste type, maar nu even niet. De achterhoek, da's niet op de hoek! Maar wie weet, als ik in de buurt kom, laat ik het weten. | |
Erasmo | zaterdag 27 juni 2009 @ 23:01 |
quote:GS-en die zie je niet zo vaak... Een kijkje onder de motorkap: ![]() En een vooraanzicht: ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 27 juni 2009 @ 23:12 |
quote:Helemaal mee eens, maar milieu, dat zijn de anderen die dat vervuilen | |
Herr.Flick | zondag 28 juni 2009 @ 00:07 |
quote:@ CO 2,5% ![]() het gaat niet om wat je verbruikt, maar om wat je uitstoot ![]() | |
patje74 | zondag 28 juni 2009 @ 00:23 |
Die 1 op 20 heb ik nog nooit gehaald, die boxertjes moeten toeren draaien, daar zijn ze voor gemaakt! En het milieu, ach... die handvol oldtimers die in Nederland doorgaans naast een modernere auto voor de hobby wordt gebruikt, zullen het verschil niet zo erg maken.... Ook de Amerikaanse 6 en 8 pitters niet. Als je werkelijk een punt wil maken, pak dan de fiets. Het lijkt mij een beetje sneu om een topic over een leuke eend (ok, smaken verschillen, maar gun ieder zijn ding) te vernaggelen met milieu-geneuzel. (voor de APK mag hij overigens max 2% hebben, ik heb het gisteren nog in het boek gelezen tijdens de APK van mijn 2cv die op 1,6% zat) | |
Anthraxx | zondag 28 juni 2009 @ 10:47 |
Waarom zou ik een nieuwe auto rijden als de oldtimer variant precies dezelfde uitstoot heeft? ![]() ![]() VW Beetle heeft dezelfde uitstoot als een VW New Beetle. Die poster stelt terecht dat er totaal geen vooruit gang geboekt is. | |
RemcoDelft | zondag 28 juni 2009 @ 11:27 |
quote:Ooit gehoord dat er meer bestaat dan het modewoord en onschadelijke CO2? | |
Anthraxx | zondag 28 juni 2009 @ 11:32 |
quote:Ja, en? Die katalysator zal er echt niet voor niets onderzitten. Als mijn kever een uitstoot zou hebben buiten de wettelijke grenzen dan reed hij echt niet meer rond hoor. Het ding zal heus geen A label krijgen, maar het is niet dat dat het ding zo vervuilend is. De fabrieken waar ik nu tussen zit stoten gemiddeld meer gevaarlijke zooi uit dan heel autorijdend randstad bij elkaar. [ Bericht 10% gewijzigd door Anthraxx op 28-06-2009 11:39:33 ] | |
Resistor | zondag 28 juni 2009 @ 12:01 |
Wat mensen vergeten is het PLEZIER van het rijden. F*ck het milieu, IK heb die auto betaald, IK betaal de brandstof, en IK geniet. (ben zelf bezitter van een Trabant, jammer genoeg kan ik vandaag niet in Dordrecht zijn voor de 'schapenkoppenrit') | |
Pietverdriet | zondag 28 juni 2009 @ 12:03 |
quote:Ik vind dit trouwens de grootste backfire van de milieubeweging. Milieu is nu gelijk aan CO2 Niets meer over aromaten, roet, NOX, CO, PAK's etc etc | |
Scrutinizer | zondag 28 juni 2009 @ 12:07 |
quote:Het is de goedkoopste cabrio die er is ![]() | |
Erasmo | zondag 28 juni 2009 @ 12:12 |
quote:En dan nog een vierdeurs ook ![]() | |
Anthraxx | zondag 28 juni 2009 @ 12:22 |
quote:Dat punt moet ik je wel geven. Moderne auto's hebben veel aan boord om dat er uit te filteren. En ja, de meeste oldtimers hebben dat niet. | |
Erasmo | zondag 28 juni 2009 @ 12:26 |
quote:Als je het echt wilt kun je er ook wel een kat onder hangen ![]() | |
Pietverdriet | zondag 28 juni 2009 @ 12:30 |
quote:Alleen een eenvoudige, die niet te vergelijken is met die onder moderne autos, de uitstoot van moderne autos wordt zo geregeld dat het gekoppeld is aan de brandstofinjectie om maar wat te noemen. | |
Erasmo | zondag 28 juni 2009 @ 12:34 |
quote:Je kunt er ook een 3weg onder hangen, een stel Duitsers heeft daar wat op verzonnen. | |
Geqxon | zondag 28 juni 2009 @ 14:33 |
quote:Mja, dat haalt ook weinig uit. Ik denk dat er weinig 2CV rijders wakker liggen van 60 euro per jaar extra moeten betalen. | |
Anthraxx | zondag 28 juni 2009 @ 14:55 |
quote:Als je de originele nieuwprijs al kan achterhalen. Mijn kever had als nieuwprijs $5000 in 1955. Meer kon ik er niet van vinden. | |
Geqxon | zondag 28 juni 2009 @ 14:57 |
quote:Meer dan 600 florijnen zal een 2CV niet gekost hebben? | |
Anthraxx | zondag 28 juni 2009 @ 14:58 |
quote:Voor 2 kippen en een koe had je er al 1. | |
RemcoDelft | zondag 28 juni 2009 @ 15:02 |
quote:En dat is nog steeds zo. ![]() | |
JoeThePlumber | zondag 28 juni 2009 @ 18:39 |
met een 2CV naar Frankrijk mee gereden, wat een lol... ![]() (Vooral wat fransen met ![]() | |
Erasmo | woensdag 1 juli 2009 @ 21:53 |
quote:Ik doe ook altijd ![]() ![]() Probleem met de laadstroom is opgelost, de V-snaar was niet goed meer. Gelijk even groot ingekocht: -nieuw luchtfilter -nieuwe buitenspiegels -nieuwe grill -nieuwe benzineslangen -nieuwe kachelslangen -nieuwe lampen(heb nu gele ![]() | |
2cv | woensdag 1 juli 2009 @ 22:33 |
Klinkt goed ! Kleppen al gesteld en bougies ook al vervangen ? | |
Erasmo | woensdag 1 juli 2009 @ 22:35 |
quote:Bougies zijn nog redelijk nieuw. Kleppen stellen daar werp ik me deze week op ![]() | |
2cv | woensdag 1 juli 2009 @ 22:36 |
Gaat goedkomen ![]() | |
Erasmo | woensdag 1 juli 2009 @ 22:41 |
Moet eerst nog ergens voelertjes ritselen ![]() | |
Erasmo | zaterdag 4 juli 2009 @ 16:49 |
Ondertussen bezig geweest met de grille-lijst, de chroomverf erop was versleten:![]() Half uurtje dremelen later: ![]() Vanavond als het minder achterlijk warm is gaat hij in de primer ![]() | |
2cv | zaterdag 4 juli 2009 @ 17:06 |
Zitten alle haakjes en klemmetjes er nog wel op ? Want die rand zat een beetje los ... | |
Erasmo | zaterdag 4 juli 2009 @ 17:10 |
quote:Eentje was afgebroken, maar een beetje secondelijm doet wonderen ![]() Ik denk dat de houder/moterkap een beetje vervormd is. | |
2cv | zaterdag 4 juli 2009 @ 17:12 |
Ok, top ! | |
C3La | zondag 5 juli 2009 @ 12:20 |
Je zegt charleston, maar ik zie een matzwarte. Wel kloppen de chromen koplampjes en het interieur (voor zover dat zichtbaar was). Welke kleurcombi was 'ie ooit voordat de verfroller er over ging? Zou jammer zijn als het een grijs/zwarte of een geel/zwarte was, die zijn vrij zeldzaam geworden. En uit welk jaar is 't ie? Vooral de latere modeljaren hebben flink last van verrotte bodemplaten onder de pedalen, rotte voorruit-lijsten en rondom de bak van het reservewiel. Verder succes en hulde dat je er hem niet ombouwt tot kitcar, zo horen ze te blijven rijden! | |
Erasmo | zondag 5 juli 2009 @ 13:20 |
quote:De vorige eigenaar heeft hem matzwart met een rollertje gemaakt. Interieur zit onder stoelhoezen ![]() Maar inderdaad, onder de zwarte laag zit nog steeds de originele kleur: ![]() Hij komt uit 1985, en hij is in 1993 uit Duitsland geïmporteerd. Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, ik ga straks 5 maanden weg en ik zit er over te denken om hem in die tijd onder handen te laten nemen ![]() | |
Erasmo | zondag 5 juli 2009 @ 13:48 |
Ik zit er trouwens ook zwaar over te denken om er een het chassis en de koets te galvaniseren. | |
El_Liberaliste | zondag 5 juli 2009 @ 13:53 |
Charleston is mooooi! Maar laat hem wel even in twotone zetten zoals het hoort ![]() Ik geef de voorkeur aan kastanjebruinrood/zwart. | |
2cv | zondag 5 juli 2009 @ 15:29 |
quote:Dan moet je de koets HELEMAAL laten opknappen en ook goed. Daarbij kan ik je adviseren om het chassis niet te galvaniseren. Dat wordt een wokkel. Oplossing is een soort mal er omheen te doen, maar dat maakt het weer duur. Ik vermoed dat je uiteindelijk goedkoper af bent om een gegalvaniseerd chassis van Duckservice te kopen en dat er onder te schuiven. Dat is kwalitatief ook nog eens beter omdat het geen felsnaden heeft en van dikker staal gemaakt is. Daardoor kan het meer hebben en trekt een zwaardere motor het niet kapot. | |
Erasmo | zondag 5 juli 2009 @ 15:35 |
quote:Oeps ik bedoelde ook een chassiswissel, mijn fout ![]() quote:Nee als hij terug gaat naar het oude kleurenschema dan wordt het weer een grijszwarte ![]() | |
Erasmo | zondag 5 juli 2009 @ 15:51 |
2cv, ik heb trouwens nog steeds dat rare probleem met stuurboords koplamp ![]() Ik heb nieuwe(gele ![]() ![]() | |
2cv | zondag 5 juli 2009 @ 16:13 |
Dan is het draadje van het dimlicht ergens stuk lijkt mij. Het lijkt mij dat er 1 draadje vanaf e schakelaar richting de koplampen gaat en dat dat draadje zich ergens splitst. Maar waar die splitsing is zou ik niet weten. | |
Erasmo | zondag 5 juli 2009 @ 16:40 |
Stadslichten doen het ook niet, dus ik vermoed dat het met elkaar te maken heeft. Misschien toch ergens een zekering, vanavond ff trekken en doormeten. | |
2cv | zondag 5 juli 2009 @ 16:45 |
Okee. Helaas heb ik niet zoveel verstand van electrogedoe. Als je er achter bent wat het is, meld je het dan ? | |
patje74 | zondag 5 juli 2009 @ 21:42 |
De stadslichten doen het tegelijk met de dimlichten en zijn dus niet los van elkaar schakelbaar. Wellicht is je schakelaar kapot? Tsja, zoals je al schreef, meten dus! Eventueel heeft 2cv nog een verse schakelaar-stengel liggen in mijn garage waar hij zelf waarschijnlijk niets meer van weet. ![]() | |
2cv | maandag 6 juli 2009 @ 01:00 |
quote:Huh ? Overigens, ik meende dat het maar 1 lamp was die het niet deed (links versus rechts, dus niet dim versus grootlicht) | |
Erasmo | woensdag 8 juli 2009 @ 21:11 |
Gewoon wat oxidatie, alle lampjes doen het weer ![]() | |
2cv | woensdag 8 juli 2009 @ 21:47 |
Ah, mooi, kan je dan ook even een electrisch probleempje in mijn BX oplossen ? ![]() | |
Erasmo | maandag 13 juli 2009 @ 15:54 |
Morgen naar de eendenboer om te overleggen over het hoe en wat ![]() | |
2cv | maandag 13 juli 2009 @ 16:52 |
naar welke Eendenboer ga je ? | |
Erasmo | maandag 13 juli 2009 @ 16:53 |
Duckservice in Duitsland. | |
2cv | maandag 13 juli 2009 @ 17:07 |
Prima tent ! | |
hamkaastosti | maandag 13 juli 2009 @ 19:07 |
duw dat ding in een sloot joh. | |
Repeat | maandag 13 juli 2009 @ 20:20 |
Mooie kar, vind dat matzwart ook goed! Heb er nog steeds een zwak voor, paar jaar terug ook gehad, maar in de winter en met regen werd dat toch iets teveel afzien. Lekkend dak, water via ventilatiesleuf voor naar binnen enz. Ooit koop ik er weer één ![]() | |
Erasmo | maandag 13 juli 2009 @ 20:45 |
quote:Matzwart is leuk voor nu, maar als hij toch opnieuw gespoten word dan gaat hij weer richting oude schema: ![]() Gelukkig zijn die dingen verleden tijd met oa. een rvs ventilatiesleuf en een nieuw dakkie ![]() | |
Repeat | maandag 13 juli 2009 @ 20:54 |
Ik ben zelfs een keer het dak verloren op de A12 ![]() | |
Erasmo | maandag 13 juli 2009 @ 21:10 |
quote:Half open zeker? ![]() | |
Erasmo | dinsdag 14 juli 2009 @ 21:05 |
Aftrap project ![]() De koets is op sommige punten zo krokant als de neus van Michael Jackson, verzinken is wel een optie maar dat gaat mucho centjes kosten... Wat nu? Deze gaat in de verkoop, en ik begin met een ander, dat is goedkoper. | |
2cv | dinsdag 14 juli 2009 @ 21:09 |
Als je nou slim bent koop je alleen een goede/betere koets ![]() | |
Erasmo | dinsdag 14 juli 2009 @ 21:10 |
quote:Wat bleek vanmiddag, er zit al een aftermarket chassis onder ![]() | |
2cv | dinsdag 14 juli 2009 @ 21:52 |
quote:RDW erkend ? Dan is het geen probleem. Overigens, waar was dat aftermarket chassis aan te herkennen ? ![]() | |
Erasmo | dinsdag 14 juli 2009 @ 21:57 |
quote:Jup maar het is geen geweldig chassis. Vooraan een bepaald dingetje, zal er morgen een fototje van schieten ![]() | |
2cv | dinsdag 14 juli 2009 @ 22:02 |
Graag ! Is het een De Graaff chassis ? Want die zijn vrij slecht ja. Overigens zie ik niet in waarom je deze Eend dan zou moeten verkopen. Gewoon alles vervangen. | |
Erasmo | dinsdag 21 juli 2009 @ 18:42 |
En ik heb een nieuwe ![]() | |
2cv | dinsdag 21 juli 2009 @ 20:08 |
Tof man ! heb je al een koper voor de oude (nee, ik hoef hem niet, ik heb al teveel auto's). | |
Metro2005 | woensdag 22 juli 2009 @ 15:46 |
quote:Onzin, er is een tijdje geleden nog een test gedaan naar de uitstoot van diverse auto's, daar werd ook een 2cv in meegenomen. Die stootte nog minder zooi de lucht in dan een moderne range rover (ok, dat is ook wel een bak van een auto maar het gaat om het idee, die is nieuw dus schoner en dat gaat dus niet op! ) Dus ook alle moderne auto's boven een bepaald gewicht maar verbieden dan? Bovendien worden in klassiekers gemiddeld stukken minder kilometers gemaakt. Beetje zeikargument van je. TS, leuke 2cv ! ![]() | |
Erasmo | vrijdag 24 juli 2009 @ 23:55 |
Dit is toch zulk heerlijk weer om ff lekker te rijden ![]() ![]() | |
Erasmo | dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:11 |
Kick! Tijdje niet gepost maar niet stilgezeten, de plannen voor de nieuwe worden steeds concreter. Eerste dat gebeuren is een chassiswissel, ik wil er namelijk een wheels onder ![]() | |
2cv | dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:40 |
Nieuwe ? Waarom overigens een Wheels ? Niet dat die slecht is ofzo, ik heb niet zoveel verstand van de verschillende imitatiechassis', maar ben gewoon nieuwschierig. | |
Erasmo | dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:49 |
quote:De verzonken ![]() Een wheels chassis is een nieuw design wat steviger is dan het originele, ik wil er in de toekomst oa. raids mee gaan rijden dus dat is dan wel zo handig. Foto van het wheelschassis: | |
2cv | dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:44 |
Ik heb gehoord dat het verschuur chassis het stevigst is. | |
Erasmo | dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:47 |
quote:Bijna hetzelfde, uit de vraagbaak: quote:Beiden worden gebruikt bij race's en beiden voldoen ook aan mijn wensen, het verschuur chassis heeft dan wel als voordeel dat het een Nederlands product is. | |
2cv | dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:33 |
Uit welke vraagbaak heb je dat stukje ? | |
patje74 | woensdag 21 oktober 2009 @ 01:01 |
quote:Heb je wel eens goed naar een Wheels gekeken? (er ligt er eentje in Berlikum) Deze is echt errug stevig, ik geloof dat mijn schuifmaat op 2,8 uit kwam. (incl. zinklaag dus) Het is dan ook weer een stukje zwaarder, wat weer nadelig is. Maar ach, snel is een eend toch niet. | |
2cv | woensdag 21 oktober 2009 @ 01:03 |
Heb jij wel eens een Wheels chassis gezien dan ? ![]() | |
Erasmo | woensdag 21 oktober 2009 @ 05:39 |
quote:De vraagbaak van een site waar jij niet meer komt ![]() quote:Negatief, ik zit nu in het buitenland en moet voorlopig op de ervaringen van anderen afgaan, als ik thuis ben dan kijk ik vanzelfsprekend eerst zelf of het wat is. | |
HPoi | zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:27 |
Mooi topic om te volgen. ![]() | |
Erasmo | zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:10 |
quote:Ik zeg doen, met een beetje geluk heb je hem weer rijdbaar voor de lente ![]() Overigens ben ik ook bezig met een concept van aandrijving op de achterwielen dmv. een elektromotor. | |
2cv | zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:41 |
quote:En dan een dikke generator op de motor ? Ik weet niet wat een Eend doet met achterwielaandrijving. Er zijn 4x4 Eendjes (niet de Sahara, maar met een aandrijfas uit de versnellingsbak naar achter toe) en dat gaat goed. De enige Eend die ik ken met achterwielaandrijving heft voorin een V8 motor en ik denk dat daar geen Wheels/Duckservice chassis onder ligt ![]() | |
Erasmo | zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:39 |
quote:Nah accu's in het chassis en gewoon aan het net hangen ![]() Qua 4x4 ga ik achter ongeveer hetzelfde idee hanteren als de Mehari 4x4. Ik las trouwens dat jouw koetsje ook lekker opschoot? ![]() | |
2cv | zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:42 |
Jup, koetsje is gelast en staat in Berlikum ![]() | |
Erasmo | zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:45 |
quote:Lekker rustig klusje dus ![]() Wil je trouwens wat meer weten lees anders dit topic even door: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=8562 | |
2cv | zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:09 |
Gelezen, met plezier ![]() ![]() Zelf wil ik een ander dashboard met heel veel metertjes, lampjes en schakelaars, een grotere achterklep (2cv mixte) en een rekje boven het achterruit om antennes e.d. op te zetten. | |
Erasmo | zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:24 |
Voorlopig acht ik een Wheels/CQS sterk genoeg. Chassiswissel en ombouw achter hoop ik tegelijkertijd te kunnen uitvoeren en dan gelijk schouwen. Ga je ook een bakkie in je eend bouwen dan? Best zeldzaam nog, die mixte's... Of heb je al een onderdeel gevonden? | |
2cv | zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:32 |
Nee, ik wil alleen een grotere achterklep. En je kan er gewoon nog een frame voor krijgen. Nieuw, niet orgineel, maar dat hoeft ook niet ![]() | |
Erasmo | zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:34 |
Wel een mooi projectje om te doen, zullen er zeker niet veel van zijn ![]() | |
2cv | zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:59 |
Mijne wordt ook uniek ![]() | |
Erasmo | vrijdag 11 december 2009 @ 15:43 |
Update: Ben nu niet al te lang weg meer van huis, de eendenboer maakt de laatste dingetjes af+ze wordt ook geschikt gemaakt voor E85 ![]() | |
2cv | vrijdag 11 december 2009 @ 17:19 |
Gaaf ! ![]() ![]() | |
Erasmo | zaterdag 2 januari 2010 @ 14:01 |
Daar is ze dan: ![]() ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 2 januari 2010 @ 14:44 |
quote:Is dat RVS? | |
Erasmo | zaterdag 2 januari 2010 @ 14:50 |
Nope ze is verzonken. | |
Pietverdriet | zaterdag 2 januari 2010 @ 14:57 |
quote:ah | |
2cv | zaterdag 2 januari 2010 @ 17:27 |
Gaaf ding ! Laat je hem zo ? Want ik weet niet hoe lang de motorkap zo blijft als je er niets aan doet ... | |
Erasmo | zaterdag 2 januari 2010 @ 17:31 |
Voorlopig niks, ze rijdt al 3 jaar zo rond ![]() | |
2cv | zaterdag 2 januari 2010 @ 17:35 |
![]() Valt mij mee ! ![]() | |
Erasmo | zaterdag 2 januari 2010 @ 17:36 |
Bij Duckservice stond ook nog een andere eend die al 12 jaar verzinkt zonder lak rondrijdt, zag er nog prima uit ![]() | |
2cv | zaterdag 2 januari 2010 @ 18:00 |
Dat was alleen de koets toch, de rest gewoon gelakt enzo ? | |
Erasmo | zaterdag 2 januari 2010 @ 18:34 |
Nope ook kaal ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 2 januari 2010 @ 18:36 |
quote:Blanke lak ook niet? Gegalvaniseerd staal wordt na een tijdje zo grijsgrauw en ruw | |
Erasmo | zaterdag 2 januari 2010 @ 18:39 |
quote:Nope, maar dat maakt mij ook niet uit ![]() Waarschijnlijk gaat er over een paar jaar wel nieuwe lak op maar ik wil hem eerst op technisch vlak ombouwen. | |
Pietverdriet | zaterdag 2 januari 2010 @ 18:53 |
quote:Vindt juist die grote kristallen erg mooi | |
Resistor | zaterdag 2 januari 2010 @ 19:20 |
Past goed bij de geleiderail en palen van verkeersborden ![]() Het is eens wat anders dan standaard, ik vind het wel wat hebben. | |
Erasmo | maandag 4 januari 2010 @ 18:13 |
Ze is ook op een soortgelijke manier behandeld ![]() ![]() Vandaag een radio gehaald, morgen beginnen met inbouwen ![]() | |
2cvman | zondag 10 januari 2010 @ 00:36 |
Gaaf ding! Denk nog met weemoed terug aan mijn eigen eend.... Misschien ooit..... | |
Erasmo | woensdag 20 januari 2010 @ 00:22 |
Doen, altijd tof een 2CV ![]() Ondertussen ook niet stilgezeten hier, heb wat isolatie achter de deuren aangebracht: ![]() En wat blanke lak op de panelen tegen de schimmel: ![]() | |
patje74 | woensdag 20 januari 2010 @ 16:47 |
Ah, een bekende! In 2008 heb ik haar bij de veemarkthallen op de kiek gezet; | |
Erasmo | woensdag 20 januari 2010 @ 17:15 |
Toen had ze nog haar oude deurtjes ![]() ![]() | |
Erasmo | zondag 14 februari 2010 @ 23:50 |
Ik heb trouwens eindelijk een radio ![]() ![]() En ik ga dit jaar ook op zoek naar een nieuwe A voor erbij ![]() | |
2cv | maandag 15 februari 2010 @ 00:45 |
Nieuwe A ? A-type bedoel je ? | |
Erasmo | maandag 15 februari 2010 @ 11:22 |
Jup, eentje speciaal voor het raiden... Ik hoop ergens een Cimos Dak te vinden ![]() | |
2cv | maandag 15 februari 2010 @ 14:16 |
Nais ! ben nieuwschierig. | |
Erasmo | zondag 21 februari 2010 @ 13:02 |
Ik denk dat ik de achterbank er maar uit haal, ik gebruik hem toch nooit ![]() | |
Erasmo | vrijdag 26 februari 2010 @ 23:40 |
Nieuwe accu erin gezet, wat een wereld van verschil! Ook even een driehoekje in de steenslag gezet, behalve beschermend zou het ook geluiddempend zijn: ![]() Morgen even monteren en kijken of ik met de andere onbehandelde kant grote verschillen meet. | |
Erasmo | maandag 8 maart 2010 @ 23:28 |
Morgen Dakar bumpers ophalen ![]() | |
Erasmo | dinsdag 9 maart 2010 @ 22:24 |
![]() ![]() | |
2cv | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:04 |
Staat dat rood wel bij de zinkkleur ? ![]() | |
Erasmo | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:26 |
Waarschijnlijk niet ![]() Ga ze denk ik zwart spuiten ![]() | |
2cv | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:47 |
Nais ! ![]() | |
Erasmo | dinsdag 9 maart 2010 @ 23:49 |
Zijn verder nog harde dingetjes, ze zijn gepoedercoated en hebben daarna maar even op een auto gezeten, de achterste is zelfs nog niet eens uitgepakt ![]() | |
Erasmo | vrijdag 26 maart 2010 @ 21:47 |
Vandaag gratis gekregen ![]() ![]() | |
2cv | vrijdag 26 maart 2010 @ 22:14 |
![]() | |
Erasmo | vrijdag 26 maart 2010 @ 22:32 |
Iemand die het anders naar de oud ijzer boer bracht ![]() | |
2cv | vrijdag 26 maart 2010 @ 23:14 |
Perfect ! ![]() | |
Blues | zondag 28 maart 2010 @ 14:34 |
Helemaal leuk. Wanneer ga je hem in elkaar knutselen? | |
Erasmo | zondag 28 maart 2010 @ 15:44 |
quote:Er is inderdaad niet zoveel voor nodig om er een complete van te maken ![]() | |
2cv | zondag 28 maart 2010 @ 20:38 |
Was tof gister ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | zondag 20 juni 2010 @ 20:38 |
Weer een extra roestbak erbij ![]() ![]() | |
2cv | zondag 20 juni 2010 @ 20:52 |
Waar heb je die vandaan gesnord ? | |
Erasmo | zondag 20 juni 2010 @ 21:02 |
Hier ![]() | |
2cv | zondag 20 juni 2010 @ 21:36 |
![]() Zelf naar NL gereden ? | |
Erasmo | zondag 20 juni 2010 @ 21:41 |
Ehm ik zit nog steeds in Bosnië hoor ![]() | |
2cv | zondag 20 juni 2010 @ 21:49 |
Ga je het ding dan zelf naar NL rijden ? Overigens, komen Ami's daar veel voor ? En gaat je plan voor een besteller (wat coor precies weet ik niet meer) nu niet meer door ? | |
Erasmo | zondag 20 juni 2010 @ 22:32 |
Als het goed is wel. Nope ze zijn erg zeldzaam, vooral aangezien dit een Cimos is. Verder hier eigenlijk alleen 2 Dyane's gezien. Die plannen zijn inderdaad van de baan, ik vind de Ami veel mooier maar ik had nooit verwacht er een te pakken kunnen krijgen. | |
2cv | zondag 20 juni 2010 @ 22:53 |
Gaaf ! Wel maf dat er dan gewoon een dubbele chevron op dat ding is. Wanneer mag ik hem eens bekijken ? En in welke opzichten zijn die Cimos Ami's anderd dan de Citroën Ami's ? | |
Erasmo | maandag 21 juni 2010 @ 21:56 |
Als ik terug ben ![]() Ze zijn eigenlijk bijna hetzelfde. Cimos was een samenwerking tussen Citroën en Thomos. Iets betere eerste indruk: De buitenkant is behoorlijk slecht, vooral links en rond het dak: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rechts geen spiegel, was dat optioneel op de Ami? ![]() Het interieur is ook behoorlijk uitgeleefd, het minimale onderhoud dat door de vorige eigenaar is gegeven was alleen om haar draaiende te houden: ![]() Geen accu, de motor ziet er niet slecht uit maar je weet niet wat voor verassingen er nog kunnen komen: ![]() | |
2cv | maandag 21 juni 2010 @ 22:02 |
Om eerlijk te zijn zou ik dat ding heel snel weer verkopen en er absoluut niet mee naar NL rijden. Zie je die kier tussen je voorspatbord en je deur ? Dat duidt er op dat je chassis rot is en aan het doorzakken is. En het zal mij niet verbazen als de rechter buitenspiegel optioneel was. Zelfs de eerste BXen hadden geen rechter buitenspiegel ! | |
Blues | woensdag 23 juni 2010 @ 12:36 |
quote:Het is een lief oud snoepje, maar idd wat jij zegt ik zou hem ook toch maar meteen weer wegdoen ![]() | |
Erasmo | maandag 19 juli 2010 @ 23:36 |
quote:Komt toch een galvi onder. Morgen haal ik haar weer op na het eerste bezoekje aan de garage, de startmotor doet het weer ![]() | |
2cv | maandag 19 juli 2010 @ 23:38 |
Nou, ik ben meer bang dat je er doorheen zakt voor je er mee in Nederland aan komt ![]() | |
Erasmo | maandag 19 juli 2010 @ 23:40 |
Met een beetje geluk kan ze piggybacken op een vrachtwagen ![]() | |
2cv | maandag 19 juli 2010 @ 23:46 |
Nice ! Zet een paar blokken onder het punt waar de asbuizen op het chassis vast zitten dan ! Of nog beter: laat een handige Harry er voor tijdelijk wat profieltjes onder lassen. Want ook tijdens het transport kan het chassis het begeven. met een beetje pech tijdens het vastsjorren al ![]() |