Dan moet je de koets HELEMAAL laten opknappen en ook goed. Daarbij kan ik je adviseren om het chassis niet te galvaniseren. Dat wordt een wokkel. Oplossing is een soort mal er omheen te doen, maar dat maakt het weer duur. Ik vermoed dat je uiteindelijk goedkoper af bent om een gegalvaniseerd chassis van Duckservice te kopen en dat er onder te schuiven. Dat is kwalitatief ook nog eens beter omdat het geen felsnaden heeft en van dikker staal gemaakt is. Daardoor kan het meer hebben en trekt een zwaardere motor het niet kapot.quote:Op zondag 5 juli 2009 13:48 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit er trouwens ook zwaar over te denken om er een het chassis en de koets te galvaniseren.
Oeps ik bedoelde ook een chassiswissel, mijn foutquote:Op zondag 5 juli 2009 15:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan moet je de koets HELEMAAL laten opknappen en ook goed. Daarbij kan ik je adviseren om het chassis niet te galvaniseren. Dat wordt een wokkel. Oplossing is een soort mal er omheen te doen, maar dat maakt het weer duur. Ik vermoed dat je uiteindelijk goedkoper af bent om een gegalvaniseerd chassis van Duckservice te kopen en dat er onder te schuiven. Dat is kwalitatief ook nog eens beter omdat het geen felsnaden heeft en van dikker staal gemaakt is. Daardoor kan het meer hebben en trekt een zwaardere motor het niet kapot.
Nee als hij terug gaat naar het oude kleurenschema dan wordt het weer een grijszwartequote:Op zondag 5 juli 2009 13:53 schreef El_Liberaliste het volgende:
Charleston is mooooi!
Maar laat hem wel even in twotone zetten zoals het hoort
Ik geef de voorkeur aan kastanjebruinrood/zwart.
Huh ?quote:Op zondag 5 juli 2009 21:42 schreef patje74 het volgende:
De stadslichten doen het tegelijk met de dimlichten en zijn dus niet los van elkaar schakelbaar. Wellicht is je schakelaar kapot? Tsja, zoals je al schreef, meten dus!
Eventueel heeft 2cv nog een verse schakelaar-stengel liggen in mijn garage waar hij zelf waarschijnlijk niets meer van weet.
Matzwart is leuk voor nu, maar als hij toch opnieuw gespoten word dan gaat hij weer richting oude schema:quote:Op maandag 13 juli 2009 20:20 schreef Repeat het volgende:
Mooie kar, vind dat matzwart ook goed!
Heb er nog steeds een zwak voor, paar jaar terug ook gehad, maar in de winter en met regen werd dat toch iets teveel afzien. Lekkend dak, water via ventilatiesleuf voor naar binnen enz.
Ooit koop ik er weer één
Half open zeker?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:54 schreef Repeat het volgende:
Ik ben zelfs een keer het dak verloren op de A12
Wat bleek vanmiddag, er zit al een aftermarket chassis onderquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:09 schreef 2cv het volgende:
Als je nou slim bent koop je alleen een goede/betere koets
RDW erkend ? Dan is het geen probleem.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat bleek vanmiddag, er zit al een aftermarket chassis onder
Jup maar het is geen geweldig chassis.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:52 schreef 2cv het volgende:
[..]
RDW erkend ? Dan is het geen probleem.
Overigens, waar was dat aftermarket chassis aan te herkennen ?
Onzin, er is een tijdje geleden nog een test gedaan naar de uitstoot van diverse auto's, daar werd ook een 2cv in meegenomen. Die stootte nog minder zooi de lucht in dan een moderne range rover (ok, dat is ook wel een bak van een auto maar het gaat om het idee, die is nieuw dus schoner en dat gaat dus niet op! )quote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarbij is ie enorm veel meer vervuilend dan een moderne auto, echt ongelofelijk smerig die ouwe troep
De verzonkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:40 schreef 2cv het volgende:
Nieuwe ?
Waarom overigens een Wheels ? Niet dat die slecht is ofzo, ik heb niet zoveel verstand van de verschillende imitatiechassis', maar ben gewoon nieuwschierig.
Bijna hetzelfde, uit de vraagbaak:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:44 schreef 2cv het volgende:
Ik heb gehoord dat het verschuur chassis het stevigst is.
Beiden worden gebruikt bij race's en beiden voldoen ook aan mijn wensen, het verschuur chassis heeft dan wel als voordeel dat het een Nederlands product is.quote:Buizen/pijpen chassis
De bekendste is WHEELS maar ook gemaakt door andere fabrikanten op dezelfde manier. Dit chassis bestaat uit vierkante pijp van 2 mm dik waaruit de zijkanten van het chassis worden opgebouwd. Daaraan worden de voor en achterpoten (vanaf de knik) gelast. Dan wordt het midden deel gelast zodat de 2 helften aan elkaar zitten. Boven en onder plaat zijn op de balken geschroefd (of onder plaat gelast en boven plaat geschroefd). De bovenplaat wordt vastgezet door de koets op de plaat op het chassis te schroeven. Andere fabrikanten: SLC (Engeland) en Verschuur (Nederland). Het Verschuur chassis is nog een beetje anders, dit is een midden sectie met de voor en achterkant daar tegenaan gelast.
Heb je wel eens goed naar een Wheels gekeken? (er ligt er eentje in Berlikum) Deze is echt errug stevig, ik geloof dat mijn schuifmaat op 2,8 uit kwam. (incl. zinklaag dus)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:44 schreef 2cv het volgende:
Ik heb gehoord dat het verschuur chassis het stevigst is.
De vraagbaak van een site waar jij niet meer komtquote:
Negatief, ik zit nu in het buitenland en moet voorlopig op de ervaringen van anderen afgaan, als ik thuis ben dan kijk ik vanzelfsprekend eerst zelf of het wat is.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 01:03 schreef 2cv het volgende:
Heb jij wel eens een Wheels chassis gezien dan ?
Ik zeg doen, met een beetje geluk heb je hem weer rijdbaar voor de lentequote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:27 schreef HPoi het volgende:
Mooi topic om te volgen.Dit doet mij eraan denken dat mijn 75-er Kever weer eens onder handen genomen moet worden door mij...........(staat op stal bij mijn ouders)
En dan een dikke generator op de motor ?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik zeg doen, met een beetje geluk heb je hem weer rijdbaar voor de lente![]()
Overigens ben ik ook bezig met een concept van aandrijving op de achterwielen dmv. een elektromotor.
Nah accu's in het chassis en gewoon aan het net hangenquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 21:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
En dan een dikke generator op de motor ?
Ik weet niet wat een Eend doet met achterwielaandrijving. Er zijn 4x4 Eendjes (niet de Sahara, maar met een aandrijfas uit de versnellingsbak naar achter toe) en dat gaat goed. De enige Eend die ik ken met achterwielaandrijving heft voorin een V8 motor en ik denk dat daar geen Wheels/Duckservice chassis onder ligt
Lekker rustig klusje dusquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 22:42 schreef 2cv het volgende:
Jup, koetsje is gelast en staat in BerlikumNu opbouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |