Bronquote:Politie dreigt 250 agenten te moeten inleveren
TILBURG - De aangekondigde bezuiniging op de politie pakt desastreus uit voor de regio Midden- en West-Brabant.
Als die doorgaat is een reductie met ruim 250 volledige banen onontkoombaar, schrijft korpsbeheerder Ruud Vreeman in een brandbrief aan minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken.
Dat betekent volgens Vreeman onherroepelijk minder blauw op straat, minder inzet op criminaliteit en krappere openingstijden van bureaus. De brief is via derden in bezit gekomen van het Brabants Dagblad. De minister heeft met korpsbeheerders afgesproken 'publiciteit over dit onderwerp te vermijden'.
En ja hoor, we hebben er weer een..!!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:10 schreef gelly het volgende:
Wat maakt dat uit ? Ze staan toch slechts om hoekjes de hardwerkende gewone man te flitsen als hij na uren hard werk, waarvan 80% naar de belastingdienst gaat, weer naar huis mag.
Ja, het gaat tenslotte niemand wat aan dat het onveiliger wordt enzoquote:De minister heeft met korpsbeheerders afgesproken 'publiciteit over dit onderwerp te vermijden'.
hogere boetes, en dat noemt men dan een verhoging van de veiligheid.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vraag me echt af hoe de politiek dit richting de burger kan verantwoorden
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:33 schreef Salatrel het volgende:
laat ze eens beginnen met de helft van de zogenaamde beleidsmedewerkers eruit te bonjouren
van dat volk dat lekker de hele dag binnen niets zit te doen maar toch de bikkel uithangt in uniform
(kut dat laatste beschrijft het merendeel van de politie)
Wrong, ongeveer 30% van het politiewerk gebeurd nog maar op het bureau...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:33 schreef Salatrel het volgende:
laat ze eens beginnen met de helft van de zogenaamde beleidsmedewerkers eruit te bonjouren
van dat volk dat lekker de hele dag binnen niets zit te doen maar toch de bikkel uithangt in uniform
(kut dat laatste beschrijft het merendeel van de politie)
Precies. Ik zal ze niet missen. Laat ze maar lekker die agentjes wegbezuinigen totdat ze prioriteiten moeten stellen om hun meest essentiėle taken uit te voeren. Als ze manschappen kunnen sparen voor dat soort ongein hebben ze gewoon mensen teveel.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 14:10 schreef gelly het volgende:
Wat maakt dat uit ? Ze staan toch slechts om hoekjes de hardwerkende gewone man te flitsen als hij na uren hard werk, waarvan 80% naar de belastingdienst gaat, weer naar huis mag.
Er wordt gewoon teveel vergaderd door die interim-managers en externe consultants bij de Politie tegen giga-salarissen. En dat kost geld ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:22 schreef Schenkstroop het volgende:
De gedwongen ontslagen is volgens mij geen gevolg van minder overheids-support. Maar komt door de huidige leen-crisis. Politiekorpsen zijn namelijk gewoon bedrijven. Ze staan zelfs op de beurs. Zij zijn erbij gebaat om boetes uittedelen. Dat is hun product.
Dat hoeven ze niet. Als die burger zich zou gedragen heb je de politie ook niet nodigquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vraag me echt af hoe de politiek dit richting de burger kan verantwoorden
De boetes gaan direct naar de schatkist dus niet in de zakken van de politiekorpsen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:22 schreef Schenkstroop het volgende:
De gedwongen ontslagen is volgens mij geen gevolg van minder overheids-support. Maar komt door de huidige leen-crisis. Politiekorpsen zijn namelijk gewoon bedrijven. Ze staan zelfs op de beurs. Zij zijn erbij gebaat om boetes uittedelen. Dat is hun product.
Op de beurs? Waar kan ik een aandeel politie kopen?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat een flauwekul, de afgelopen 10 jaar is er alleen maar meer geld naar de politie gegaan en is het daar nou zoveel veiliger van geworden?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:54 schreef Martijn_77 het volgende:
Meer Blauw op straat?
[..]
En maar bezuinigen op de veildigheid en zich daarna afvragen waarom het zo onveilig wordt op straat.
[..]
Ah, ze moeten harder aanpakken, maar dan wel alleen de dingen die jij belangrijk vind? Niet hardere andere overtredingen zoals fietsers.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:02 schreef robertok2 het volgende:
Fietsers zonder achterlicht en foutparkeerders beboeten, dat gaat de laatste tijd wel een stuk beter, inderdaad.
Je kunt nu eenmaal niet eeuwig blijven groeien in geld en mensen, de politie zou eens wat harder, maar nog veel liever, slimmer moeten werken om de grote problemen in de samenleving aan te pakken. En als het nodig is, moet je soms in slechte tijden ook eens een keer wat inleveren. Misschien helpt het juist om de organisatie wat efficienter te krijgen?
Gewoon met 150 over de snelweg racen, krijg je er vanzelf een thuisgestuurd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Op de beurs? Waar kan ik een aandeel politie kopen?
Als het aantal woninginbraken, overvallen en overlast veroorzakende jongeren toeneemt, er extra politie-inzet komt die vervolgens met name fietsers en automobilisten bekeurt, vind ik inderdaad de verkeerde prioriteiten stellen en niks doen om de grotere problemen daadwerkelijk aan te pakken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ah, ze moeten harder aanpakken, maar dan wel alleen de dingen die jij belangrijk vind? Niet hardere andere overtredingen zoals fietsers.
Laat ik het zo zeggen; als jij agent was, tegen wie zou jij eerder de knuppel trekken, de eerste de beste student die zonder licht fietst, of tegen de eerste de beste straataap met bruintint die demonstratief voor je smoel staat te fronten? Of andes gezegd, wie halen de landelijke pers het vaakst; de eerste of de laatste?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Ah, ze moeten harder aanpakken, maar dan wel alleen de dingen die jij belangrijk vind? Niet hardere andere overtredingen zoals fietsers.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |