En toch nog een invalbeurt voor Hofs.quote:Darley 45'
Nick Hofs 45'
Kevin Wattamaleo 60'
Dwight Tiendalli 60'
Mitchell Schet 45'
quote:Feyenoord is de voorbereiding op het seizoen 2009/2010 gestart met een overwinning. Op Varkenoord was de ploeg van Mario Been in de ‘broederstrijd’ met 0-5 te sterk voor Sportclub Feyenoord. Het was de eerste wedstrijd tussen de amateurs en profs van Feyenoord sinds 1993 en het duel moet de komende jaren een vast onderdeel van de voorbereiding gaan worden. Dani Fernández maakte zijn officieuze debuut in het shirt van Feyenoord en liet als rechtervleugelverdediger een prima indruk achter.
Het was ook de Spanjaard die in de blessuretijd van de eerste helft aan de basis stond van de 0-1 van Luigi Bruins. Fernández zette de bal vanaf halverwege de speelhelft van de amateurs voor het doel, waar Bruins de bal controleerde en via de binnenkant van de paal binnenschoot.
Gezien de krachtsverhoudingen tussen de amateurs en de profs in de eerste helft was die voorsprong ook verdiend. De Sportclub bood moedig weerstand tegen de grote broer, maar moest desondanks toezien hoe het elftal van Been enkele kansen creëerden. Andwelé Slory was het dichts bij een doelpunt geweest, maar zijn inzet na aangeven van Fernández eindigde op de paal.
Aleksandar Ignjatovic zag het allemaal met een niet van zijn gezicht wijkende glimlach gebeuren op Varkenoord. De vrijdagavond aangetrokken centrale verdediger maakte zaterdagochtend kennis met zijn nieuwe ploeggenoten en deed vervolgens direct mee aan een conditietraining.
De Servische verdediger bekeek het duel met de Sportclub vanuit de dug-out, waar hij gezelschap werd gehouden door onder meer Jon Dahl Tomasson. De Deense aanvaller stroomde donderdag pas in bij de voorbereiding op het nieuwe seizoen en liet om deze reden de eerste oefenwedstrijd van het seizoen aan zich voorbij gaan.
Tomasson zag aan het begin van de tweede helft Jordao Pattinama de 0-2 tegen de touwen koppen. De aanvaller, die tijdens de voorbereiding van Been de kans krijgt een plek in de A-selectie af te dwingen, was attent toen Sportclub-doelman Patrick Bentem een schot van Slory maar half wist te verwerken. De keeper was vervolgens kansloos toen drie minuten later zijn aanvoerder Dwight Eli een voorzet van Mitchell Schet ongelukkig raakte en hiermee de bal in zijn eigen doel deed belanden: 0-3.
Been had in de rust naast Schet ook Nicky Hofs en Darley binnen de lijnen gebracht. De coach stuurde na een uur spelen tevens Kevin Wattamaleo en Dight Tiendalli het veld in, waardoor Fernández aan de rechterkant een linie naar voren opschoof.
De wisselingen veranderden weinig aan het spelbeeld. De kansen bleven voor de profs en vooral Hofs was af en toe dicht bij een treffer. Het was uiteindelijk Bruins die met zijn tweede treffer van de middag de 0-4 op het bord zette.
Het mooiste werd op Varkenoord tot het laatst bewaard. De mee opgekomen Tim de Cler kreeg links in het strafschopgebied alle tijd en ruimte en maakte hier fraai gebruik van. De linksback gaf met een afgemeten stiftbal de bij de Sportclub ingevallen doelman Michael Mikkers het nakijken: 0-5.
Aanstaande dinsdag speelt Feyenoord haar tweede oefenwedstrijd, als het op bezoek gaat bij WRW uit Brielle.
Sportclub Feyenoord – Feyenoord 0-5
Scoreverloop:
45’ 0-1 Bruins
50’ 0-2 Pattinama
53’ 0-3 Eli (eigen doelpunt)
79’ 0-4 Bruins
85’ 0-5 De Cler
Opstelling Feyenoord: Van Dijk (46’ Darley); Fernández, Nieveld, Hofland, De Cler; Landzaat (60’ Tiendalli), Bruins, Janota (46’ Hofs); Slory (60’ Wattamaleo), Makaay (46’ Schet) en Pattinama.
Nou wat knap tegen een amateur zegquote:Been sprak van een geslaagde middag. ,,Dit was een prima start van de voorbereiding. Bij vlagen heb ik goed spel gezien.''
Jol is ook al in zijn element bij dat cluppie van jou.quote:
quote:Het veld was ook slecht, wat raar is voor deze tijd van het jaar.
Euh?quote:Been tevreden over Servische aankoop
ROTTERDAM - Feyenoord opende met een 5-0 zege op SC Feyenoord, de amateurtak van de Rotterdamse club. Nieuwkomer Dani Fernandez maakte bij zijn Feyenoord-debuut de negentig minuten vol. Een andere aanwinst, Aleksandar Ignjatovic, was slechts als aandachtig toeschouwer aanwezig.
Feyenoord-trainer Mario Been liet weten blij te zijn met de komst van de Serviër. "Hij is een echte verdediger. Fysiek sterk, met veel kopkracht en meedogenloos in de duels. Een type Kevin Hofland. Voetballend hebben we hem niet goed kunnen beoordelen, maar we willen minder goals tegen krijgen en kunnen daarom een pure verdediger goed gebruiken. We hebben goede scoutingsrapporten van hem gekregen van Rinus Israel en dat is toch niet de minste verdediger geweest. Zelf heb ik Ignjatovic alleen op een dvd gezien."
Het staat er misschien een beetje suf, maar hij bedoelt toch dat het 'gewoon' een verdediger is? Niet iemand die per se rushes naar voren moet maken, met een briljante passeerbeweging, achterlijn halen, voorzetten geven en nog goals moet maken bij corners ook.quote:
Weet ik. Het staat er inderdaad behoorlijk knullig.quote:Op zondag 28 juni 2009 10:41 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het staat er misschien een beetje suf, maar hij bedoelt toch dat het 'gewoon' een verdediger is? Niet iemand die per se rushes naar voren moet maken, met een briljante passeerbeweging, achterlijn halen, voorzetten geven en nog goals moet maken bij corners ook.
Ook geen Dudek dus, dan verwacht ik eigelijk geen nieuwe doelman meer. En na de transfer van Ignjatovic ook geen verdediger.quote:'Jerzy Dudek wijst Feyenoord af en blijft bij Real'
28-jun-2009 11:17
Jerzy Dudek staat ook komend seizoen onder contract bij Real Madrid. De Poolse doelman heeft zijn aflopende verbintenis met één jaar verlengd. Dit meldt De Telegraaf zondag.
De afgelopen periode ging het hardnekkige gerucht dat Dudek terug zou keren naar Feyenoord. De doelman voerde besprekingen met zijn oud-werkgever en was daarnaast bereid financieel in te leveren. Omdat Feyenoord echter niet toehapte, besloot Dudek alsnog bij te tekenen in Madrid.
De Pool staat sinds de zomer van 2007 onder contract in Spanje. Hij speelde in twee seizoenen slechts drie duels. Dudek diende Feyenoord van 1996 tot 2001.
Bron: SportWeek
Cruz mag je ook doorstrepen. Hij heeft zelf aangegeven niet meer terug naar Feyenoord te willen om ons niet teleur te stellen als hij niet meer goed zou spelen omdat hij te oud werd..quote:Op zondag 28 juni 2009 11:57 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ook geen Dudek dus, dan verwacht ik eigelijk geen nieuwe doelman meer. En na de transfer van Ignjatovic ook geen verdediger.
Dudek (d) (36)
Gentenaar (d) (33)
Gomes (d) (28)
Ochoa (d) (23)
Velthuizen (d) (22)
Zwinkels (d) (26)
Bak Nielsen (v) (26)
Berra (v) (24)
Bjärsmyr (v) (23)
Donk (v) (23)
El-Akchaoui (v) (28)
Fernandez (v) (26)
Ignjatovic (v) (21)
Komorowski (v) (25)
Kruiswijk (v) (24)
Loovens (v) (25)
Ninkov (v) (24)
Guerreiro (am) (27)
Zenden (am) (32)
"Moa" Abdellaoue (a) (23)
Benschop (a) (19)
Beerens (a) (21)
Cissé (a) (24)
Cruz (a) (34)
Boukhari (a) (28)
van der Gun (a) (30)
Emnes (a) (21)
Koevermans (a) (30)
van der Meyde (a) (29)
Purovic (a) (24)
Luca Toni speelde op z'n 27e (!) zelfs nog in de Serie B, en was bijna gestopt met voetbal.quote:Kees van Wonderen was tijdens zijn actieve sportcarrière zoals ze dat noemen een echte laatbloeier. Waar talenten vaak al voor hun 18e levensjaar debuteren in de eerste elftallen van voetbalclubs waar ook ter wereld, mocht Kees van Wonderen pas op 22-jarige leeftijd voor het eerst meedoen met de elite van NEC. De club speelde toentertijd in de Eerste divisie, waarna hij pas drie seizoenen later zijn debuut maakte in de Eredivisie.
Echt balen is dat. Ik zie hem liever dan de Clerquote:Op zondag 28 juni 2009 12:42 schreef Sloggi het volgende:
El-Akchaoui komt ook niet, heeft Been gezegd.
Die linksbackpositie is met de Cler en eventueel van Bronckhorst al vrij goed ingevuld, dan kun je je beter met het schaarse geld richten op andere posities.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Echt balen is dat. Ik zie hem liever dan de Cler
De Cler is een hark. Dus daarme is het helemaal niet opgelost. Dikke overrated voetballer.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:14 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Die linksbackpositie is met de Cler en eventueel van Bronckhorst al vrij goed ingevuld, dan kun je je beter met het schaarse geld richten op andere posities.
Voor afgelopen seizoen vond ik het een goede linksback, maar door blessures is het er vorig jaar niet echt uitgekomen. Het lijkt mij niet dat hij het opeens verleerd heeft.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De Cler is een hark. Dus daarme is het helemaal niet opgelost. Dikke overrated voetballer.
quote:Op zondag 28 juni 2009 15:17 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Voor afgelopen seizoen vond ik het een goede linksback, maar door blessures is het er vorig jaar niet echt uitgekomen. Het lijkt mij niet dat hij het opeens verleerd heeft.
Daar moet je niet naar luisteren aangezien de gemiddelde supporter lang niet zoveel verstand van voetbal heeft als hijzelf (en Beenhakker).quote:Op zondag 28 juni 2009 11:04 schreef Happel het volgende:
Been weet wel waar de normale supporter van houd.
Daar weet je zeker alles van.quote:Op zondag 28 juni 2009 15:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Daar moet je niet naar luisteren aangezien de gemiddelde supporter lang niet zoveel verstand van voetbal heeft als hijzelf (en Beenhakker).
Dan zal Been Nourdin Boukhari binnenkort wel presenterenquote:Op zondag 28 juni 2009 15:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Daar moet je niet naar luisteren aangezien de gemiddelde supporter lang niet zoveel verstand van voetbal heeft als hijzelf (en Beenhakker).
Mee eens, een goed eerste deel van de seizoenshelft net zoals menig ander Feyenoord speler en zo af en toe sporadisch nog een aardige pot.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Ritmo het volgende:
Zo geweldig was z'n debuutseizoen nou toch ook weer niet? Een aantal goede wedstrijden maar ook veel matige.
quote:Boukhari begrijpt uitspraak Mario Been
Uitgegeven: 29 juni 2009 09:35
Laatst gewijzigd: 29 juni 2009 10:06
AMSTERDAM - De transfervrije Nourdin Boukhari werd vorige week in verband gebracht met Feyenoord. Berichten dat de Rotterdammers geïnteresseerd zijn, werden door trainer Mario Been afgedaan als 'klinkklare onzin'.
Boukhari kon de uitspraak van Been wel begrijpen gezien zijn verleden bij Ajax. "Anders keren de supporters zich straks tegen hem. Ik hoop dat Mario het goed gaat doen."
"Het verbaasde me wel dat het nieuws is gaan lopen in de media. Mijn zaakwaarnemer heeft wel met Leo Beenhakker gesproken, maar de onderhandelingen zijn nooit in een gevorderd stadium geweest."
Nieuwe club
Boukhari rest nu niets anders dan op zoek te gaan naar een nieuwe club. Hij heeft geen voorkeur. Ook voor een buitenlands avontuur staat de middenvelder open. "Ik ben met wat dingen bezig, maar er is niets concreet."
"Ik ga in ieder geval niet meer naar het Midden-Oosten, dat was geen succes. Ik blijf wel in Europa. Ditmaal wil ik de juiste keuze maken, ga alles van top tot teen bekijken."
NAC Breda
Op dit moment traint hij mee bij NAC Breda, waar hij het afgelopen halfjaar speelde. De kans dat hij in Breda blijft is erg klein. "Ik heb niets meer van NAC gehoord. Het is afwachten of ze geld hebben om me te contracteren."
"De club is ook bezig met de uitbreiding van het stadion, dus dat wordt een lastig verhaal. Ik heb alle tijd om een nieuwe club te vinden, ga geen overhaaste beslissingen nemen."
Elke trainer doet dat wel, wanneer er een speler gelinkt wordt aan de club waar die op dat moment trainer is. Zie het probleem dan ook niet zo...quote:Op maandag 29 juni 2009 12:23 schreef TC03 het volgende:
Aan de ene kant vind ik het onprofessioneel van Been als het daadwerkelijk zo is. Aan de andere kant vind ik mezelf dan een zeikerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |