Maar de oorspronkelijke bewering was dat er dan niet meer 'van dat DT gezeik' zou zijn. Dat is een grammaticale fout en geen spelfout.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:41 schreef El_Mismo_Loco het volgende:
[..]
Correct schrijven niet nee, correct spellen wat je schrijft dan weer wel.
Uitspreken met een Engels accent.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:38 schreef Dagonet het volgende:
Volgende halte: Lijnbaansgracht
Next stop: Lijnbaansgracht.
Hoe willen ze de haltes in het engels gaan omroepen?
De wettelijk voorgeschreven taal van de Nederlandse overheid is het Nederlands, met uitzondering daar waar het Fries is toegestaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En waarom zou een aangifte in het Engels niet rechtsgeldig zijn?
Zou niet eens gek zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou de EU nu eens moeten invoeren Engels als officiele 2e taal in Europa
Verplicht vak op alle scholen, alle kinderen 2 talig opvoeden.
Leydse-square entertainment centrequote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:38 schreef Dagonet het volgende:
Geen Marrokaans hequote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:51 schreef Meh7 het volgende:
Heeft Wilders al kamervragen gesteld?
Idee hadden ze trouwens jaaaaren geleden als in Duesseldorf, met de kerstmarkt wordt daar bv in de Metro in het Duits en het Nederlands omgeroepen, en bv de politie loopt rond met zijn 2en, een Duitse en een Nederlandse agent.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:38 schreef Dagonet het volgende:
Stap 3 was toch het Arabisch?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:00 schreef LXIV het volgende:
Ik zal pas accepteren dat in Amsterdam Engels wordt gesproken wanneer het Nederlands (of het Brabants, dat is ook goed) de officiële tweede taal van New York wordt.
Komop. Je weet toch hoe het gaan zal. Na Amsterdam zal de rest van de Randstad snel volgen, en vervolgens de rest van het land. Stap drie is het laten verdwijnen van het Nederlands. Dat je bijvoorbeeld een tentamen alleen maar in het Engels kunt invullen.
WFH krijgt helemaal gelijk met zijn boek "De laatste roker" Hoe absurd dat verhaal toendertijd ook leek.
ow maar dat lost die plug in ook voor je op...dan krijg je zo een rood streepje onder je woordquote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar de oorspronkelijke bewering was dat er dan niet meer 'van dat DT gezeik' zou zijn. Dat is een grammaticale fout en geen spelfout.
Inderdaad. Weg met al die gesubsidieerde rotzooi in het Turks, Arabisch, Berbers, Zoeloe, Sanskriet en Quechua. Gewoon Nederlands en Engels.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:20 schreef Leandra het volgende:
Prima, maar als Amsterdam dan officieel 2 talen heeft dan lijkt me dat ook voldoende, dus bij allerlei gemeentelijke instanties moet men dan ook genoeg hebben aan NL en Engels.
De meeste van mijn tentamens moesten gewoon in het Engels hoor. Mijn verslagen allemaal. Ben er niet slechter van geworden, integendeel. Mijn Engels was toen ik 18 was ronduit matig (voor een VWOer). Nu is het erg goed.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:00 schreef LXIV het volgende:
Ik zal pas accepteren dat in Amsterdam Engels wordt gesproken wanneer het Nederlands (of het Brabants, dat is ook goed) de officiële tweede taal van New York wordt.
Komop. Je weet toch hoe het gaan zal. Na Amsterdam zal de rest van de Randstad snel volgen, en vervolgens de rest van het land. Stap drie is het laten verdwijnen van het Nederlands. Dat je bijvoorbeeld een tentamen alleen maar in het Engels kunt invullen.
WFH krijgt helemaal gelijk met zijn boek "De laatste roker" Hoe absurd dat verhaal toendertijd ook leek.
Brussel toevallig vergeten?quote:
Maar dan moeten Jetix en Nickelodeon ook meewerken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zou niet eens gek zijn.
Sowieso ben ik wel een voorstander van het aanleren van meer talen op jonge leeftijd.
In groep 7 pas beginnen is te laat. Meteen in groep 3 mee beginnen.
De talenkennis van de Nederlanders is spreekwoordelijk.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:
En dan maar klagen waarom de talenkennis van de jeugd armoedig is.
Anders begrijpen buitenlanders er toch geen fuck van simpelequote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:38 schreef dddour het volgende:
Op schiphol is ook al geen enkel Nederlandstalig bord meer te vinden.
Als het aan Job Pickwick ligt helaas wel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:37 schreef chiboi het volgende:
3e taal wordt binnenkort ingevoerd: Arabisch
Toch, wat verhindert ze het tweetalig te maken?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:30 schreef J.Herrer het volgende:
Anders begrijpen buitenlanders er toch geen fuck van simpele
Als jij in China of Japan op het vliegveld staat en alles staat in Chinese letters zou je het toch ook niet leuk vinden?
Is dat niet zo dan?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Toch, wat verhindert ze het tweetalig te maken?
Dat is alleen maar goed.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Idee hadden ze trouwens jaaaaren geleden als in Duesseldorf, met de kerstmarkt wordt daar bv in de Metro in het Duits en het Nederlands omgeroepen, en bv de politie loopt rond met zijn 2en, een Duitse en een Nederlandse agent.
Ik sluit me er dit keer helemaal op aan.quote:De ook door de PvdA voortdurend beleidsmatig gedemonstreerde culturele zelfverloochening, i.e. desinteresse voor de kern van de Nederlandse identiteit, waarbij de eigen traditionele achterban houvast zoekt: de taal.
De pseudokosmopolitische verengelsing van de elite is nergens in Europa zo ver voortgeschreden als hier. Nederland creëeert zo op termijn zijn eigen franskiljonprobleem. Terwijl wij van analfabete Marokkaanse vrouwtjes verlangen dat zij Nederlandse taalcursussen volgen, vergadert het universiteitsbestuur van Maastricht onder leiding van partijgenoot Ritzen in het Engels.
Liever een matige student uit Atlanta dan een goede uit Appelscha, want het eerste geeft internationale status, en het tweede niet. Dat is symptomatisch voor de kloof, omdat dit minachting voor 'gewone' landgenoten impliceert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |