abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70402758
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:41 schreef El_Mismo_Loco het volgende:

[..]

Correct schrijven niet nee, correct spellen wat je schrijft dan weer wel.
Maar de oorspronkelijke bewering was dat er dan niet meer 'van dat DT gezeik' zou zijn. Dat is een grammaticale fout en geen spelfout.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 26 juni 2009 @ 18:38:53 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_70403811
Volgende halte: Lijnbaansgracht
Next stop: Lijnbaansgracht.

Hoe willen ze de haltes in het engels gaan omroepen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_70404677
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 18:38 schreef Dagonet het volgende:

Uitspreken met een Engels accent.

Next stop: Leybanscrackt
pi_70404680
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En waarom zou een aangifte in het Engels niet rechtsgeldig zijn?
De wettelijk voorgeschreven taal van de Nederlandse overheid is het Nederlands, met uitzondering daar waar het Fries is toegestaan.
pi_70405046
Dat ze dit voor de toeristische plekken doen vind ik gewoon stukje service, maar gaan ze nu ook in Amsterdam Noord alles tweetalig omroepen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:30:09 #56
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_70405229
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Zou de EU nu eens moeten invoeren Engels als officiele 2e taal in Europa
Verplicht vak op alle scholen, alle kinderen 2 talig opvoeden.
Zou niet eens gek zijn.
Sowieso ben ik wel een voorstander van het aanleren van meer talen op jonge leeftijd.
In groep 7 pas beginnen is te laat. Meteen in groep 3 mee beginnen.
(Un)masking for the greater good.
pi_70405257
Getuigt van realisme. In Amsterdam wonen mensen van allerlei nationaliteiten. Engels is de meest verspreide taal ter wereld en een taal die veel mensen spreken. Goed voor toeristen, goed voor buitenlandse inwoners.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 19:32:07 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_70405287
quote:

Leydse-square entertainment centre
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:00:55 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70406028
Ik zal pas accepteren dat in Amsterdam Engels wordt gesproken wanneer het Nederlands (of het Brabants, dat is ook goed) de officiële tweede taal van New York wordt.

Komop. Je weet toch hoe het gaan zal. Na Amsterdam zal de rest van de Randstad snel volgen, en vervolgens de rest van het land. Stap drie is het laten verdwijnen van het Nederlands. Dat je bijvoorbeeld een tentamen alleen maar in het Engels kunt invullen.

WFH krijgt helemaal gelijk met zijn boek "De laatste roker" Hoe absurd dat verhaal toendertijd ook leek.
The End Times are wild
pi_70406775
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:51 schreef Meh7 het volgende:
Heeft Wilders al kamervragen gesteld?
Geen Marrokaans he
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:55:37 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70407602
quote:

Idee hadden ze trouwens jaaaaren geleden als in Duesseldorf, met de kerstmarkt wordt daar bv in de Metro in het Duits en het Nederlands omgeroepen, en bv de politie loopt rond met zijn 2en, een Duitse en een Nederlandse agent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70408614
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:00 schreef LXIV het volgende:
Ik zal pas accepteren dat in Amsterdam Engels wordt gesproken wanneer het Nederlands (of het Brabants, dat is ook goed) de officiële tweede taal van New York wordt.

Komop. Je weet toch hoe het gaan zal. Na Amsterdam zal de rest van de Randstad snel volgen, en vervolgens de rest van het land. Stap drie is het laten verdwijnen van het Nederlands. Dat je bijvoorbeeld een tentamen alleen maar in het Engels kunt invullen.

WFH krijgt helemaal gelijk met zijn boek "De laatste roker" Hoe absurd dat verhaal toendertijd ook leek.
Stap 3 was toch het Arabisch?
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
pi_70408697
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar de oorspronkelijke bewering was dat er dan niet meer 'van dat DT gezeik' zou zijn. Dat is een grammaticale fout en geen spelfout.
ow maar dat lost die plug in ook voor je op...dan krijg je zo een rood streepje onder je woord
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
pi_70408719
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:20 schreef Leandra het volgende:
Prima, maar als Amsterdam dan officieel 2 talen heeft dan lijkt me dat ook voldoende, dus bij allerlei gemeentelijke instanties moet men dan ook genoeg hebben aan NL en Engels.
Inderdaad. Weg met al die gesubsidieerde rotzooi in het Turks, Arabisch, Berbers, Zoeloe, Sanskriet en Quechua. Gewoon Nederlands en Engels.

Heeft die ouwe kennis Paternotte maar weer voor elkaar. Niks mis mee, al denk ik dat de meesten al Engels genoeg spreken (veel Nederlanders spreken gewoon redelijk Engels, dat hoor ik van alle buitenlanders die ik tegenkom. Het is ook gewoon waar, zeker als je het vergelijkt met Duitsers).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70408735
3e taal wordt binnenkort ingevoerd: Arabisch
pi_70408755
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:00 schreef LXIV het volgende:

De meeste van mijn tentamens moesten gewoon in het Engels hoor. Mijn verslagen allemaal. Ben er niet slechter van geworden, integendeel. Mijn Engels was toen ik 18 was ronduit matig (voor een VWOer). Nu is het erg goed.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 26 juni 2009 @ 22:42:16 #67
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70410782
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:52 schreef remlof het volgende:
Prima, nu de rest van Nederland nog.
Brussel toevallig vergeten?

Je weet dat de Vlaamse inwoners van de Brusselse rand steigeren vanwege toekomstige uitbreidingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ofyles2 op 26-06-2009 22:49:24 ]
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:43:36 #68
111382 Ofyles2
pi_70410833
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 19:30 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zou niet eens gek zijn.
Sowieso ben ik wel een voorstander van het aanleren van meer talen op jonge leeftijd.
In groep 7 pas beginnen is te laat. Meteen in groep 3 mee beginnen.
Maar dan moeten Jetix en Nickelodeon ook meewerken.

Tekenfilms nasynchroniseren.
En dan maar klagen waarom de talenkennis van de jeugd armoedig is.
pi_70410927
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:
En dan maar klagen waarom de talenkennis van de jeugd armoedig is.
De talenkennis van de Nederlanders is spreekwoordelijk.

vrijdag 26 juni 2009 @ 23:30:29 #70
168255 J.Herrer
pi_70412301
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 17:38 schreef dddour het volgende:
Op schiphol is ook al geen enkel Nederlandstalig bord meer te vinden.
Anders begrijpen buitenlanders er toch geen fuck van simpele
Als jij in China of Japan op het vliegveld staat en alles staat in Chinese letters zou je het toch ook niet leuk vinden?
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:31:30 #71
111382 Ofyles2
pi_70412328
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:37 schreef chiboi het volgende:
3e taal wordt binnenkort ingevoerd: Arabisch
Als het aan Job Pickwick ligt helaas wel.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:32:25 #72
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70412361
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:30 schreef J.Herrer het volgende:
Anders begrijpen buitenlanders er toch geen fuck van simpele
Als jij in China of Japan op het vliegveld staat en alles staat in Chinese letters zou je het toch ook niet leuk vinden?
Toch, wat verhindert ze het tweetalig te maken?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:35:47 #73
168255 J.Herrer
pi_70412490
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 23:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Toch, wat verhindert ze het tweetalig te maken?
Is dat niet zo dan?
Is me nooit opgevallen eigenlijk
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
pi_70412863
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Idee hadden ze trouwens jaaaaren geleden als in Duesseldorf, met de kerstmarkt wordt daar bv in de Metro in het Duits en het Nederlands omgeroepen, en bv de politie loopt rond met zijn 2en, een Duitse en een Nederlandse agent.
Dat is alleen maar goed.

Engelstalige uitleg bij het Leidseplein enzo vind ik dan ook wel een goed idee.

Maar je moet het niet overdrijven. Waarom moeten ze in het Engels omroepen dat de metro op Van der Madeweg momenteel geen cross-platform overstap heeft en dat je daarom enkele minuten moet wachten?

Ik bedoel, de gemiddelde toerist komt helemaal niet bij Van der Madeweg, en als 'ie er al komt dan weet 'ie helemaal niet dat er überhaupt een cross-platform-overstap zou moeten zijn, en als 'ie dat al wel wist dan maken die paar minuten wachttijd niks uit omdat je als toerist vakantie hebt.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:51:12 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_70412952
Slechte zaak:

Het gaat niet alleen om een 'taal' maar het importeren van de angelsaksische culutuur. Een cultuur die me niet aan staat. Als kritiek op de PvdA (in amsterdam hebben ze de meerderheid) zei Volkrant-columnist Thomas von der Dunk pas geleden:
quote:
De ook door de PvdA voortdurend beleidsmatig gedemonstreerde culturele zelfver­looche­ning, i.e. desinteresse voor de kern van de Neder­landse identiteit, waarbij de eigen traditionele achterban houvast zoekt: de taal.

De pseudo­kosmopoli­ti­sche verengelsing van de elite is nergens in Europa zo ver voortgeschre­den als hier. Nederland creëeert zo op termijn zijn eigen frans­kil­jonpro­bleem. Terwijl wij van analfabete Marok­kaanse vrouwtjes verlan­gen dat zij Nederlandse taalcursus­sen volgen, vergadert het universi­teitsbe­stuur van Maastricht onder leiding van partijge­noot Ritzen in het Engels.

Liever een matige student uit Atlanta dan een goede uit Appel­scha, want het eerste geeft internationale status, en het tweede niet. Dat is symptoma­tisch voor de kloof, omdat dit minach­ting voor 'gewone' landge­no­ten impliceert.
Ik sluit me er dit keer helemaal op aan.

Vroeger waren de culturele invloeden meer in balans met elkaar. De publieke omroep gaf nog wel eens aandacht aan Franse muziek, de bioscoop draaide nog wel eens een Italiaans filmpje...

Nu is dat allemaal weg. Onze hele culutuur is verangelsakst, met idem dito houdingen en gedragingen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')