Ja wel eens gelurkt daarzo maar daar werden net zulke reacties als de preken die ik krijg gepost. Dus ik zal wel raar zijn dacht ik toen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:05 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Gék word je van zulke ouders. Beschermend om niks. Maar zeg dat maar niet in OUD. Dat is toch een kutsubforum.
Heb ik uit mijn Index gehaald.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:05 schreef Wickedangel het volgende:
Maar zeg dat maar niet in OUD. Dat is toch een kutsubforum.
Ik dacht dat die Dr. Spock al enorm achterhaald was.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:06 schreef mr_anonimous het volgende:
Maak dat een stelletje onderwijzers maar eens duidelijk. Die zweren bij de leer van Dr Spock enzo.(niet die uit Vulcanië.)
Ik ben daar een kindermepperquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:08 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ja wel eens gelurkt daarzo maar daar werden net zulke reacties als de preken die ik krijg gepost. Dus ik zal wel raar zijn dacht ik toen.
Zij lijkt me oud en wijs genoeg om een en ander op z'n waarde te schatten.quote:
Dat zei ik ook en zusje (mijn favoriet.) had nergens last van. Die zei dat ze het een leuke film vond en dat ze hem nog een keer wou zien. Maar omdat mijn neefje er last van had gehad mocht dat niet meer. De week erop zaten ze weer op de bank met een zakje chips naar Spirited away te kijken.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:07 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar heksen, monsters en draken horen gewoon bij de belevingswereld van kinderen!![]()
Net zoals SInterklaas, Klaas Vaak en de Tandenfee.
Diaan is niet zoals die andere ouders.quote:
In huis roken?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Je dacht dat ze dat thuis niet deden?
Laatst had een modje een uitspraak die hem/haar niet beviel (in een doodnormale discussie), gewoon weggehaaldquote:
Noem jij Diaan nu oud?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:09 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Zij lijkt me oud en wijs genoeg om een en ander op z'n waarde te schatten.
Niet bij de raad van hoeders in mijn familie. Maar die stamen ook allemaal uit de waring 40's en boring 50's.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:08 schreef wyccie het volgende:
[..]
Heb ik uit mijn Index gehaald.![]()
[..]
Ik dacht dat die Dr. Spock al enorm achterhaald was.
Zeker wel. Maar als het kleine grut in mijn familie t.z.t. denkt dat ze bij mij ongelimiteerd bier kunnen drinken, zijn ze echt aan het verkeerde adres.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Je dacht dat ze dat thuis niet deden?
Heb jij een deegroller?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:11 schreef wyccie het volgende:
In huis roken?![]()
Ik zou een deegroller naar hun hoofd slingeren.
Nee. Maar ik heb dan ook geen kinderen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Heb jij een deegroller?
Ja dat zou ik ook niet toestaan idd. (blijft er minder voor mij over)quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:12 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar als het kleine grut in mijn familie t.z.t. denkt dat ze bij mij ongelimiteerd bier kunnen drinken, zijn ze echt aan het verkeerde adres.
Dus jij wil een object wat je niet hebt naar kinderen die je niet hebt gooien? Ik ga eens de Groot Batelaar bellen denk ik.....quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb dan ook geen kinderen.
Ik geloof niet dat m'n broer ze wat dat betreft ook maar iets in de weg legt. Hij verstopt wel z'n eigen wiet anders jat z'n zoon het.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:12 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Zeker wel. Maar als het kleine grut in mijn familie t.z.t. denkt dat ze bij mij ongelimiteerd bier kunnen drinken, zijn ze echt aan het verkeerde adres.
Nee, het gaat over ouders die familie regels opleggen om met hun kids om te gaan. Ik zou me beledigd voelen, want ik doe geen gekke dingen, dus ik maak dat zelf wel uit.quote:
Dus een deegroller is wel een leuk cadeautje voor als je ergens op kraambezoek moet?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb dan ook geen kinderen.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik geloof niet dat m'n broer ze wat dat betreft ook maar iets in de weg legt. Hij verstopt wel z'n eigen wiet anders jat z'n zoon het.
Dat zeg ik... betutteling.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:17 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Nee, het gaat over ouders die familie regels opleggen om met hun kids om te gaan. Ik zou me beledigd voelen, want ik doe geen gekke dingen, dus ik maak dat zelf wel uit.
Ik doe toch niks fout.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:16 schreef mr_anonimous het volgende:
Dus jij wil een object wat je niet hebt naar kinderen die je niet hebt gooien? Ik ga eens de Groot Batelaar bellen denk ik.....
Moet ik nou lachen of huilen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik geloof niet dat m'n broer ze wat dat betreft ook maar iets in de weg legt. Hij verstopt wel z'n eigen wiet anders jat z'n zoon het.
Ja ik ben het onverantwoordelijke, nooit volwassen geworden, roekeloze familielid..... Dus die moet betuttelt worden anders leert ie het nooit. En weet je wat ik de grootste KUTopmerking van ze vindt: Dat kun je niet weten want je hebt zelf nog geen kinderen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:17 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Nee, het gaat over ouders die familie regels opleggen om met hun kids om te gaan. Ik zou me beledigd voelen, want ik doe geen gekke dingen, dus ik maak dat zelf wel uit.
'De saaiste dus', dacht ik net. Maar dat moet ik weer bijstellen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik zei toch al dat ik de normaalste van de familie was?
Ja, dat kunnen ze gebruiken om brood te bakken van kindermeel.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Dus een deegroller is wel een leuk cadeautje voor als je ergens op kraambezoek moet?
Dat is idd een vreselijke dooddoener. Een buitenstaander ziet de dingen nota bene vaak scherper. Ouders tasten trouwens ook vaak in het duister, ze hebben heus niet de wijsheid in pacht. Ze maken het ook allemaal voor de eerste keer mee.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:20 schreef mr_anonimous het volgende:
En weet je wat ik de grootste KUTopmerking van ze vindt: Dat kun je niet weten want je hebt zelf nog geen kinderen.![]()
Amen.quote:Alsof ik niet van die kinderen houdt en het beste met ze voor hebt.
Het zou ook niet mijn keuze zijn maar het gaat met beiden heel goed, zeker gezien ze al op hele jonge leeftijd hun moeder verloren hebben.quote:
Jij bent een van de weinige familieleden die wel lief is.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:23 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat is idd een vreselijke dooddoener. Een buitenstaander ziet de dingen nota bene vaak scherper. Ouders tasten trouwens ook vaak in het duister, ze hebben heus niet de wijsheid in pacht. Ze maken het ook allemaal voor de eerste keer mee.
[..]
Amen.
Het is ook niet zo dat ieder kind hetzelfde is. Ik vind het wel leuk om kinderen een beetje op het verkeerde been te zetten, daar gaan ze door nadenken.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:23 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat is idd een vreselijke dooddoener. Een buitenstaander ziet de dingen nota bene vaak scherper. Ouders tasten trouwens ook vaak in het duister, ze hebben heus niet de wijsheid in pacht. Ze maken het ook allemaal voor de eerste keer mee.
Natuurlijk ben ik een liefhebbende tante, dat spreekt vanzelf. Mijn familie legt mij tot dusver geen restricties op als het op hun kids aankomt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:24 schreef mr_anonimous het volgende:
Jij bent een van de weinige familieleden die wel lief is.
Ik vind het belangrijk dat ze tegen een grapje kunnen, dus ik neem ze soms een beetje in de maling. En ik vind het ook belangrijk dat ze weten dat ik doe wat ik zeg.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is ook niet zo dat ieder kind hetzelfde is. Ik vind het wel leuk om kinderen een beetje op het verkeerde been te zetten, daar gaan ze door nadenken.
Ách een veel gehoord verwijt is dat ik teveel hun vriend wil zijn. Liever hun vriend dan dat ze het een straf vinden om bij mij te komen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:27 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik een liefhebbende tante, dat spreekt vanzelf. Mijn familie legt mij tot dusver geen restricties op als het op hun kids aankomt.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:32 schreef peaceman het volgende:
Weet je... ik vind dat als je je kind ergens 'achterlaat' je de regels in dat huis niet mag bepalen. Die bepaalt de bewoner.
Extremen daargelaten uiteraard.
Ik heb geen barometer maar de thermostaat geeft standaard 1,5 graden te hoog aan en staat op 26,5.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:30 schreef Wickedangel het volgende:
Het is GVD toch zo kléf bij mij in huis. De barometer staat op 24 graden.
Welke van die voorbeelden van mij vallen onder extremen?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:32 schreef peaceman het volgende:
Weet je... ik vind dat als je je kind ergens 'achterlaat' je de regels in dat huis niet mag bepalen. Die bepaalt de bewoner.
Extremen daargelaten uiteraard.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:34 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Welke van die voorbeelden van mij vallen onder extremen?
Ah een echte suikeroom dus.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:33 schreef tong80 het volgende:
Ik ben trouwens oom van Jelle en Mijntje.
Als ze me zien weten ze al dat ze een Chupa Chup lollie krijegen.
Ik plaagde Mijntje ooit met Willemien.
Sindsdien noemt ze me Hermien ipv Herman. Maar niet eerder dan dat ze de lollie heeft gehad.
Nee, gewoon werkelijk benieuwd naar wat een opvoeder van 2 kinderen van mijn dwalingen vind.quote:
Wat leuk, tong.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:33 schreef tong80 het volgende:
Ik ben trouwens oom van Jelle en Mijntje.
Als ze me zien weten ze al dat ze een Chupa Chup lollie krijegen.
Ik plaagde Mijntje ooit met Willemien.
Sindsdien noemt ze me Hermien ipv Herman. Maar niet eerder dan dat ze de lollie heeft gehad.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb geen barometer maar de thermostaat geeft standaard 1,5 graden te hoog aan en staat op 26,5.
En allemaal vliegjes komen op het licht af.
ow volgens mij valt het wel mee, al is het natuurlijk enorm kwalijk dat je bevriend wil zijn met die kleintjes....quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:37 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Nee, gewoon werkelijk benieuwd naar wat een opvoeder van 2 kinderen van mijn dwalingen vind.
Ik heb zelfs geen tuin, maar ik woon dan ook niet in .... Waar woonde jij ook al weer?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Mijn tuindeur staat nog steeds op een kier en ik heb geen hor
![]()
Ik wil dat niet. Ik wil dat als ze bij mij komen ze dingen mogen die thuis niet mogen. Dat vindt de Raad van Hoeders niet kunnen en beschouwen dat als Vriend van willen zijn. Ik vind gewoon dat ik een gezellige oppas ben.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
ow volgens mij valt het wel mee, al is het natuurlijk enorm kwalijk dat je bevriend wil zijn met die kleintjes....
Jij doerrak!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:42 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik wil dat niet. Ik wil dat als ze bij mij komen ze dingen mogen die thuis niet mogen. Dat vindt de Raad van Hoeders niet kunnen en beschouwen dat als Vriend van willen zijn. Ik vind gewoon dat ik een gezellige oppas ben.
Scrut de Korte heet je toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ghosttown![]()
Had ik al gezegd dat ik vanmiddag een nieuwe zonnebril gekocht heb?
Maar wat ik me wel heel goed kan voorstellen is dat wanneer ouders heel veel moeite hebben gedaan om hun kind iets te leren en dat een buitenstaander dan, bewust of onbewust, het tegenovergestelede doet, dat wel erg frustrerend kan zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:23 schreef Wickedangel het volgende:
Diemen, toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb zelfs geen tuin, maar ik woon dan ook niet in .... Waar woonde jij ook al weer?
Jij wil geen kinderen hè?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:44 schreef wyccie het volgende:
De ouders zitten het langst met de kinderen opgescheept, hè.
Hebben Lange Frans en Baas B je daar heen gelokt?quote:
Absoluut, als ik ergens niet zeker van ben, dan overleg ik wel even. Maar ik heb het wel over mensen met gezond verstand hè, geen prettig gestoorde types zoals Andyquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:44 schreef wyccie het volgende:
Maar wat ik me wel heel goed kan voorstellen is dat wanneer ouders heel veel moeite hebben gedaan om hun kind iets te leren en dat een buitenstaander dan, bewust of onbewust, het tegenovergestelede doet, dat wel erg frustrerend kan zijn.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:42 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik wil dat niet. Ik wil dat als ze bij mij komen ze dingen mogen die thuis niet mogen.
Het is wel goed dat ze zo'n kwetsende opmerking maken in de trant van jij mag pas meepraten als je kinderen hebt?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar wat ik me wel heel goed kan voorstellen is dat wanneer ouders heel veel moeite hebben gedaan om hun kind iets te leren en dat een buitenstaander dan, bewust of onbewust, het tegenovergestelede doet, dat wel erg frustrerend kan zijn.
Ja, ik zit vast in Diemen-Zuidquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:46 schreef mr_anonimous het volgende:
Hebben Lange Frans en Baas B je daar heen gelokt?
Daarna trek ik naar Ouderkerk.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Je caravan staat deze week in Diemen?
Goh, hoe kom je daar nou bij?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Jij wil geen kinderen hè?
Wat heb ik gesaboteerd dan? Volgens mij zit je nu rare dingen te denken.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Ok, dat vind ik dan wel wat anders dan ze eens verwennen en samen gezellige dingen doen zoals fims kijken en zingen of dansen. Daarmee saboteer je moedwillig hun opvoeding.
Ik paste ooit op twee hele brave kinderen op (geen familie). Ze mochten een tv-programma zien, chips eten en tijdens de reclame hun tanden poetsen. Ze hadden nog geen chips gegeten, maar gingen heel zoet tijdens de reclame hun tanden poetsen. Dus ik zeg: wacht daar maar even mee, eerst die chips. Hele grote ogenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:47 schreef wyccie het volgende:
![]()
Ok, dat vind ik dan wel wat anders dan ze eens verwennen en samen gezellige dingen doen zoals fims kijken en zingen of dansen. Daarmee saboteer je moedwillig hun opvoeding.
Ik snap nu wel waarom ze niet zo blij zijn als jij oppast. Maar die opmerking is wel erg flauw ja.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:47 schreef mr_anonimous het volgende:
Het is wel goed dat ze zo'n kwetsende opmerking maken in de trant van jij mag pas meepraten als je kinderen hebt?
Die ouders proberen hun kinderen op te voeden. Dit mag wel, dat mag niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:50 schreef mr_anonimous het volgende:
Wat heb ik gesaboteerd dan? Volgens mij zit je nu rare dingen te denken.
Wat denk jij in vredesnaam dan dat ik ze laat doen? Crack roken? Russisch rouletten? Drive by's uitvoeren?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik snap nu wel waarom ze niet zo blij zijn als jij oppast. Maar die opmerking is wel erg flauw ja.
Volgens mij ben jij iets te serieus in gesteld en weet je niet dat dingen die thuis niet mogen soms ook heel onschuldig kunnen zijn.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Die ouders proberen hun kinderen op te voeden. Dit mag wel, dat mag niet.
En dan komen ze bij jou waar jij lekker tegen de ouders in gaat en ze dingen laat doen die ze geleerd hebben niet te doen.
Dat is wat jij zegt, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |