abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juli 2009 @ 00:38:52 #101
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70656148
Video - reacties op Bernie hier

Ik denk dat Bernie de druk van Max af aan het nemen is. Mooie quote uit de clip :

"The Formula One teams we contacted today wouldn't comment on Bernie Ecclestone's outspoken opinions. One industry insider said :'One who values working in this industry would be crazy to go on the record".
Calm down, please!
  zondag 5 juli 2009 @ 10:04:23 #102
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70660808
quote:
Bulgarije hoopt op eerste Grand Prix in 2011

De Bulgaarse motorsportfederatie BMF zal tijdens het weekend van de Duitse Grand Prix om de tafel gaan zitten met Formule 1-baas Bernie Ecclestone, om te praten over de mogelijkheden om vanaf 2011 een Grand Prix van Bulgarije te houden. Dit heeft Bogdan Nikolov, de president van de motorsportbond, donderdag bevestigd.

"Een paar maanden geleden hebben we onze plannen ingediend", vertelde Nikolov aan persbureau Reuters. "Het Formula One Management heeft hier goed naar gekeken. Zoals het er nu naar uitziet kan Bulgarije een overeenkomst tekenen om tussen 2011 en 2015 een Grand Prix te organiseren, met een optie voor nog vijf jaar."

Vanaf 2012 zal de MotoGP ook een Grand Prix in Bulgarije hebben
Tja... weten we iig waar onze miljarden aan Europese steun voor gebruikt wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kleffe_Dop op 05-07-2009 10:10:51 ]
pi_70663014
quote:
Op zondag 5 juli 2009 00:38 schreef Googolplexian het volgende:
Video - reacties op Bernie hier

Ik denk dat Bernie de druk van Max af aan het nemen is. Mooie quote uit de clip :

"The Formula One teams we contacted today wouldn't comment on Bernie Ecclestone's outspoken opinions. One industry insider said :'One who values working in this industry would be crazy to go on the record".
Hier een wat grote versie van het filmpje..

Ik weet echt niet goed wat ik hiermee moet. Mijn gevoel zegt de F1 los te willen laten en het te laten voor wat het is. Een zooitje. Mijn verstand zegt dat het niets uitmaakt of ik nou naar de F1 blijf kijken, al die andere miljoenen blijven het gewoon doen. Eén meer of minder zet geen zolen aan de dijk, en je bent gelijk een zuur mannetje met je principes etc.. Maar dit gaat wel erg ver allemaal. Als de één sex heeft in een nazi-pak, gooit de ander olie op het vuur door dictators die miljoenen mensen hebben uitgeroeid door angst en onderdrukking als beleid te voeren te prijzen en daarin tussen neus en lippen door de democratie af te doen als iets wat ons niet helpt. Waarschijnlijk omdat hij aan de top staat, was hij arbeider en joods geweest had hij dit niet in zijn hoofd gehaald. Echt heel erg wat er nu in de top van de F1 gebeurd, en zie het het liefst per direct stoppen. Maar hoe, hoe kan je als individueel er wat tegen doen? Hoe kan je laten merken dat je het nu genoeg vindt, en dat je gewoon weer races wilt zien waarbij het gaat om het snelste rondje? Ik ben er zo zat van, maar voel ook pijn
  zondag 5 juli 2009 @ 12:18:24 #104
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
pi_70663131
Ik ben hier niet om te spammen, maar er zijn blijkbaar nog veel tribunekaarten over voor de GP van Duitsland. Gisteren heb ik bij de shop van GPUpdate 2 kaarten voor een zilvertribune besteld voor 299,-. Da's dus gemiddeld 2 voor de prijs van 1!

De tribune wordt op de dag dat je de kaarten op komt halen in Nurburg toegewezen, dus zeer waarschijnlijk kun je niet kiezen.

Boh, 2 GP's in 1 jaar, dat heb ik nog niet eerder gedaan. Kan ik mijn 10e Grand Prix-weekend dit jaar nog vieren in Belgie!
  zondag 5 juli 2009 @ 13:37:38 #105
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70665368
quote:
Op zondag 5 juli 2009 12:14 schreef Tarabass het volgende:
Maar hoe, hoe kan je als individueel er wat tegen doen? Hoe kan je laten merken dat je het nu genoeg vindt, en dat je gewoon weer races wilt zien waarbij het gaat om het snelste rondje? Ik ben er zo zat van, maar voel ook pijn
Wellicht een idee om een petitie te starten? Iets als ...

"We, the fans of Formula One racing, want to see Mx Mosley and Bernie Ecclestone out of the sport.
Their actions and what they express hurt the sport we love and have followed loyally for many years.
We do not agree that Mr. Mosley has contributed a lot to the safety of the sport and recognise Ayrton Senna as the true initiative-taker. Mr. Mosley has only contributed to safety when people died and doing so has made the sport as excessivly expensive as it is today. We feel that foresight is a virtue Mr. Mosley either does not possess, or chooses to ignore in favour of personal gains.
We also feel that, like in any democratic system, the maximum term of a FIA presidency should be maximized, preferably to two terms.
We also feel that Mr. Ecclestone clearly is getting too old to be held fully accountable for what he says. Either that or Mr. Ecclestone has no moral and/or social eloquence to be bothered with what others might think and feel about his comments on issues as women, Hitler, democracy.
We understand that things need to change and that change will not be permitted by those that have been holding Formula One in their grip for so long. Sport should never be all about cashflow but about a coming together of people, united in their love for excellence. Therefor, we think that Formula One is heading in the wrong direction, mainly due to wrong leadership.
We also understand how hard it is for people that are working in an industry that's controlled by the FIA to criticize the FIA. We are tired of opinions being surpressed by fear of losing employment and we've come to the conclusion that change must come from outside the FIA"
Calm down, please!
pi_70666114
quote:
Op zondag 5 juli 2009 13:37 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wellicht een idee om een petitie te starten? Iets als ...

"We, the fans of Formula One racing, want to see Mx Mosley and Bernie Ecclestone out of the sport.
Their actions and what they express hurt the sport we love and have followed loyally for many years.
We do not agree that Mr. Mosley has contributed a lot to the safety of the sport and recognise Ayrton Senna as the true initiative-taker. Mr. Mosley has only contributed to safety when people died and doing so has made the sport as excessivly expensive as it is today. We feel that foresight is a virtue Mr. Mosley either does not possess, or chooses to ignore in favour of personal gains.
We also feel that, like in any democratic system, the maximum term of a FIA presidency should be maximized, preferably to two terms.
We also feel that Mr. Ecclestone clearly is getting too old to be held fully accountable for what he says. Either that or Mr. Ecclestone has no moral and/or social eloquence to be bothered with what others might think and feel about his comments on issues as women, Hitler, democracy.
We understand that things need to change and that change will not be permitted by those that have been holding Formula One in their grip for so long. Sport should never be all about cashflow but about a coming together of people, united in their love for excellence. Therefor, we think that Formula One is heading in the wrong direction, mainly due to wrong leadership.
We also understand how hard it is for people that are working in an industry that's controlled by the FIA to criticize the FIA. We are tired of opinions being surpressed by fear of losing employment and we've come to the conclusion that change must come from outside the FIA"
Fantastisch, Googolplexian!! Je slaat de spijker precies op zijn kop

Wel zouden we dit goed aan moeten pakken, en moeten nadenken over hoe we zoveel mogelijk F1-fans gaan bereiken. En hoe we uiteindelijk de petitie kunnen aanbieden en waar.

Zal ik anders een topic beginnen waarin we kunnen discussiëren over het hoe, wat en waarom? Wellicht hebben ook anderen ideeën en kunnen we peilen of men er überhaupt achter staat en het dus zin heeft. Wellicht kunnen we taken verdelen en dergelijken. Hoe sta je hier tegenover?
pi_70666328
Mijn zege heb je!

Wordt tijd dat die 2 mafkezen een keer dood gaan stoppen
  zondag 5 juli 2009 @ 14:13:11 #108
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70666349
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:05 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Fantastisch, Googolplexian!! Je slaat de spijker precies op zijn kop

Wel zouden we dit goed aan moeten pakken, en moeten nadenken over hoe we zoveel mogelijk F1-fans gaan bereiken. En hoe we uiteindelijk de petitie kunnen aanbieden en waar.

Zal ik anders een topic beginnen waarin we kunnen discussiëren over het hoe, wat en waarom? Wellicht hebben ook anderen ideeën en kunnen we peilen of men er überhaupt achter staat en het dus zin heeft. Wellicht kunnen we taken verdelen en dergelijken. Hoe sta je hier tegenover?
Ja, positief ... ik ben het namelijk ook meer dan zat en denk dat met ons vele anderen ook wel weer eens de sport de aandacht willen zien krijgen in plaats van de puppet-masters.

Calm down, please!
  zondag 5 juli 2009 @ 14:26:19 #109
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70666738
Goed verhaal Googol
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70666905
[F1] Petitie F1-fans tegen Mosley and Ecclestone

Ik ben expres niet teveel ingegaan op de perikelen omtrent de heren, vinden jullie dat dit beter of überhaupt uitgelegd moet worden? Waarschijnlijk kan de OP nog verbeterd worden, let me know
  zondag 5 juli 2009 @ 14:39:34 #111
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70667148
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:31 schreef Tarabass het volgende:
[F1] Petitie F1-fans tegen Mosley and Ecclestone

Ik ben expres niet teveel ingegaan op de perikelen omtrent de heren, vinden jullie dat dit beter of überhaupt uitgelegd moet worden? Waarschijnlijk kan de OP nog verbeterd worden, let me know
Goed verwoord. Niets aan veranderen (jouw OP dan ... mijn tekst zal ongetwijfeld onderhevig zijn aan verandering gezien niet alle punten erin relevant zijn).
Calm down, please!
pi_70667354
Mooi! Nu even afwachten, hopelijk geven velen hun mening. Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze nu op het strand liggen of op het terras zitten, want dat zou ik eigenlijk ook moeten doen

Mocht het wat worden dan kunnen we plannen maken, en wellicht kan er een artikel aan gewijd worden op de frontpage om de fans te bereiken. Ik ga nu eerst even een fris biertje drinken op het balkon, just to think harder
  zondag 5 juli 2009 @ 14:49:21 #113
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70667402
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:47 schreef Tarabass het volgende:
Mooi! Nu even afwachten, hopelijk geven velen hun mening. Ik kan het ze niet kwalijk nemen dat ze nu op het strand liggen of op het terras zitten, want dat zou ik eigenlijk ook moeten doen

Mocht het wat worden dan kunnen we plannen maken, en wellicht kan er een artikel aan gewijd worden op de frontpage om de fans te bereiken. Ik ga nu eerst even een fris biertje drinken op het balkon, just to think harder

lol

Wanneer het blijkt dat het levensvatbaar is hier op Fok! dan gaan we internationaal, natuurlijk.

Bierze
Calm down, please!
  zondag 5 juli 2009 @ 15:06:04 #114
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70667853
quote:
Jewish group calls for Formula 1 chief to resign
Published: 07.05.09, 15:42 / Israel News

The World Jewish Congress is calling for Formula One boss Bernie Ecclestone to resign after he was quoted as saying that Adolf Hitler "got things done."

In the interview with London's The Times newspaper, Ecclestone also said democracy "hasn't done a lot of good for many countries - including this one." In a statement Sunday, Ronald Lauder, president of the

World Jewish Congress, says Ecclestone is not fit to serve as head of Formula One and calls on teams, drivers and host countries to suspend their cooperation with him. (AP)
Calm down, please!
pi_70700683
Nou snap ik waarom Lola en Prodrive niet geselecteerd zijn voor 2010. Ze weigerden met Cosworth motoren te rijden.
quote:
2010 F1 team selection: the cat is out of the bag

For the past few weeks there have been rumblings of unease behind the scenes following the FIA's selection of three new teams to race in F1 next year. This is hardly surprising since Manor, Campos and USF1 aren't exactly the best-known names in motorsport whereas teams like Lola and Prodrive had an F1 pedigree but were turned down.

First we heard that Alan Donnelly, the FIA president's representative, was doing PR for Manor and then, just a few days later, we learn that Donnelly had even brokered the sale of stakes in Manor weeks before it got its grid slot. Donnelly wriggled out of both accusations but mud sticks. Today's revelation is so strong that the FIA hasn't been able to deny it and it sums up everyone's worst fears about the selection process.

Writing in the Telegraph, Pitpass' business editor Chris Sylt reveals that several of the teams which failed to get grid slots next year have accused the FIA of bias. They say that during the application process the FIA insisted they had to buy engines from Cosworth in order for their bid to be accepted.
De verklaring van de FIA in hetzelfde artikel:
quote:
Sylt put the charges to an FIA spokesman asking why it had favoured Cosworth in the process to select the F1 teams, adding that this came across as commercial bias - not what you expect from an independent governing body.

The surprising response was that "the FIA has always considered the availability of an independent supply of engines to the new Formula One entrants and the other independent teams to be a priority. Without the independent supply of F1 engines, the whole grid would be at the mercy of the car industry and no new team would be able to enter without their permission. Existing independent teams would also have to follow their instructions. An independent supply of engines is essential to a healthy Formula One."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_70701341
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:37 schreef sasquatsch het volgende:
Nou snap ik waarom Lola en Prodrive niet geselecteerd zijn voor 2010. Ze weigerden met Cosworth motoren te rijden.
[..]

[..]

pi_70712337
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]

[..]

Net als je denkt dat ze daar niet dieper kunnen zinken. Al blijven ze het proberen, met de recente uitspraken van Ecclestone als voorlopig 'hoogtepunt'.
pi_70713306
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:34 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Net als je denkt dat ze daar niet dieper kunnen zinken. Al blijven ze het proberen, met de recente uitspraken van Ecclestone als voorlopig 'hoogtepunt'.
Het is inderdaad dieptreurig. Onbegrijpelijk, al zou het me niet verbazen dat het ook allemaal een stukje marketing is. Slecht nieuws is ook nieuws, en sinds lange tijd is de F1 niet zo vaak in het nieuws geweest. Maar misschien houd ik me dat maar voor, om de pijn te blokken die het allemaal veroorzaakt. Ze maken markant de F1 kapot zo, al past dat wel bij hun persoontjes. Zij geen F1, niemand F1

Aan de ene kant mag dit verhaal wel weer een staartje krijgen, al weet ik eigenlijk ook wel dat het weinig zin heeft. Ook merk ik dat ik er erg moe van wordt. Het is niets dan ellende en diskrediet van de autosport wat de klok slaat
pi_70714042
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:56 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Het is inderdaad dieptreurig. Onbegrijpelijk, al zou het me niet verbazen dat het ook allemaal een stukje marketing is. Slecht nieuws is ook nieuws, en sinds lange tijd is de F1 niet zo vaak in het nieuws geweest. Maar misschien houd ik me dat maar voor, om de pijn te blokken die het allemaal veroorzaakt. Ze maken markant de F1 kapot zo, al past dat wel bij hun persoontjes. Zij geen F1, niemand F1

Aan de ene kant mag dit verhaal wel weer een staartje krijgen, al weet ik eigenlijk ook wel dat het weinig zin heeft. Ook merk ik dat ik er erg moe van wordt. Het is niets dan ellende en diskrediet van de autosport wat de klok slaat
Slecht nieuws is inderdaad ook nieuws. Maar ik kan me indenken dat potentiële sponsoren na het horen/lezen van dit soort ongein afhaken. Helemaal leuk voor de nieuwe teams die naar ik aanneem nog steeds bezig zijn met het aantrekken van nieuwe sponsoren. Iets wat natuurlijk ook geldt voor Brawn GP.

En dat naar aanleiding van uitspraken van de man die commerciële rechten in handen heeft. Je zou toch zeggen dat hij beter zou moeten weten. Helaas is in al die jaren dat ik F1 volg gebleken dat dat wel de meest naïeve gedachte is die je kan hebben. Iets wat misschien nog wel de meest treurige constatering is.
pi_70742714
pf, en ik lees net ook dat Mosley in 2005 de FIA-statuten zo heeft aangepast, dat een zittende president vrijwel onmogelijk verslagen kan worden bij verkiezingen, tenzij er echt muitenij is in de gehele top van de FIA.
quote:
However, success in the fight for FIA president is not just about the attributes of the single man standing for the top job - because it requires a whole 22-strong 'cabinet' list to be nominated prior to the election taking place.

This cabinet system was introduced in 2005, just prior to Mosley successfully winning another term as president after standing unopposed. The original aim of the cabinet system was to ensure that wild card candidates could not put themselves forward and hope to capitalise on merely a negative vote for the current president.
...
This core group of people must include a President of the Senate, a Deputy President for Sport, a Deputy President for Automobile Mobility and Tourism, five members of the Senate, seven vice-presidents of the FIA for Sport and seven vice-presidents of the FIA for Automobile Mobility and Tourism.
bron: Autosport

Niemand mag op meerdere lijsten staan. Dus als de zittende president de steun heeft van de mensen die hij zelf heeft aangsteld voor de vorige verkiezing (duh), kan een nieuwe kandidaat alleen gekozen worden als vrijwel de gehele top van de FIA uit nieuwe mensen van buiten de FIA of op onbetekenende baantjes binnen de FIA gaat bestaan. Uit het oogpunt van continuïteit is dat natuurlijk desastreus en een goede reden om dan toch maar op de zittende president te stemmen.

Ik vraag me echt soms af wat voor debielen er in die senaat van de FIA zitten. Volgens mij zou Mosley ze kunnen vervangen door een stempelapparaat dat "goedgekeurd" op al z'n voorstellen stempelt, en niemand zou het verschil merken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:33:02 #121
61946 Googolplexian
Think Harder!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:42:57 #122
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_70747688
tvp
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_70763958
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ten-kans-bij-de-fia/

Gatver wat een vieze spelletjes van de FIA..

Je mag wel mee doen, maar dan moet je een Cosworth motor deal sluiten. Dat is natuurlijk gewoon gedaan om de huidige fabrieks teams nog minder zeggenschap te geven.

Fia houdt er lekker practijken op na.
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:31:16 #124
65960 sanger
pi_70768478
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef Giem het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ten-kans-bij-de-fia/

Gatver wat een vieze spelletjes van de FIA..

Je mag wel mee doen, maar dan moet je een Cosworth motor deal sluiten. Dat is natuurlijk gewoon gedaan om de huidige fabrieks teams nog minder zeggenschap te geven.

Fia houdt er lekker practijken op na.
Lijkt me een soort van koppelverkoop.
pi_70771407
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:50 schreef Ared het volgende:
pf, en ik lees net ook dat Mosley in 2005 de FIA-statuten zo heeft aangepast, dat een zittende president vrijwel onmogelijk verslagen kan worden bij verkiezingen, tenzij er echt muitenij is in de gehele top van de FIA.
[..]

bron: Autosport

Niemand mag op meerdere lijsten staan. Dus als de zittende president de steun heeft van de mensen die hij zelf heeft aangsteld voor de vorige verkiezing (duh), kan een nieuwe kandidaat alleen gekozen worden als vrijwel de gehele top van de FIA uit nieuwe mensen van buiten de FIA of op onbetekenende baantjes binnen de FIA gaat bestaan. Uit het oogpunt van continuïteit is dat natuurlijk desastreus en een goede reden om dan toch maar op de zittende president te stemmen.

Ik vraag me echt soms af wat voor debielen er in die senaat van de FIA zitten. Volgens mij zou Mosley ze kunnen vervangen door een stempelapparaat dat "goedgekeurd" op al z'n voorstellen stempelt, en niemand zou het verschil merken.

Wat je krijgt is dus een soort parlementaire democratie zoals we in Nederland hebben, waarbij je een volledige partij kiest die de FIA gaat besturen.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_70774986
nou, formeel gezien kiezen wij één persoon die we in de 2e kamer willen hebben, en houdt de kamer daarna toezicht op het kabinet dat door de koningin is aangewezen (door partij politiek werkt het in de praktijk iets anders, maar eigenlijk is dat in strijd met de grondwet). Redelijk klassieke scheiding van machten - de koningin wijst bestuurders aan, en het volk (2e kamer) en de provinciën (1e kamer) houden toezicht.

Dit systeem zie je bijna in alle democratieën (met soms zoals in Amerika een gekozen president ipv een koningin die een kabinet aanstelt, en die gecontroleerd wordt door het volk (congres) en de staten (senaat)). En vaak zie je die verdeling ook op meerdere lagen terugkomen. Bijvoorbeeld wethouders worden formeel door de burgemeester aangewezen (die weer door de koningin is aangesteld), en gecontroleerd door de volksvertegenwoordigers in de gemeenteraad.

Bij de FIA is het allemaal fucked up. Je kiest een president, maar vervolgens wijst die president een aantal leden aan in de senaat, terwijl een senaat normaal gesproken juist toezicht moet houden op de president. De leden van de FIA kiezen dus niet alleen een president, maar in één ruk zorgen ze er meteen voor dat de senaat voor een deel uit mensen bestaat die loyaal aan de president zijn.

Normaal gesproken mogen de volksvertegenwoordigers zich over de individuele leden van het kabinet uitspreken, maar bij de FIA moeten de leden (ipv de senaat) zich meteen over het voltallige kabinet uitspreken. Komt nog bij dat de zittende president in de meeste gevallen de loyaliteit zal hebben van alle mensen die hij zelf op de hoogste posten van de FIA heeft neergezet, en deze maar op één lijst (waarschijnlijk die van de zittende president) mogen voorkomen. Het kabinet van een uitdager zal dus nooit kunnen tippen aan de authoriteit en ervaring van het kabinet van de zittende president, wat voor de leden (de kiezers) een belangrijk verkiezingsargument kan zijn.

Dat Mosley überhaupt nog durft te beweren dat de FIA een democratisch orgaan is, is net zo pervers als een Chavez of Ahmedinejad (sp?) die beweren dat ze democratisch regeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ared op 08-07-2009 12:59:36 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:09:34 #127
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_70778101
Please, make yourself uncomfortable.
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:26:17 #128
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_70778877
quote:
Een paar maanden geleden postte ik hier ook al een verkapte open sollicatie van Jacques. Hij wil wel heel graag.

Denk dat zijn kansen op een NASCAR stoeltje dan wel definitief bekeken zijn?

[ Bericht 6% gewijzigd door Kleffe_Dop op 08-07-2009 16:11:11 ]
pi_70781308
quote:
Laat hem maar komen!
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:11:29 #130
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_70785098
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:28 schreef Trystar het volgende:

[..]

Laat hem maar komen!
hij is al wel 38 haha. Ik weet niet of ze met de nieuwe regelementen veel aan z'n input hebben. Het zou wel weer een persoonlijkheid toevoegen aan de F1
pi_70792127
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:11 schreef bodylotion het volgende:

[..]

hij is al wel 38 haha. Ik weet niet of ze met de nieuwe regelementen veel aan z'n input hebben. Het zou wel weer een persoonlijkheid toevoegen aan de F1
Precies, om zijn persoonlijkheid. Zijn rijkunsten maken mij niet zo veel uit
pi_70792437
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:49 schreef Trystar het volgende:

[..]

Precies, om zijn persoonlijkheid. Zijn rijkunsten maken mij niet zo veel uit
Nou, af en toe een do or die actie is wel leuk
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:13:41 #133
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70804859
quote:
F1 future in doubt after Fota walkout

Formula One: The future of Formula One is again in jeopardy after the eight members of Fota walked out of a meeting with the FIA last night. Just two weeks after peace appeared to have broken out in the wake of Fota's threat to form a breakaway series, the battle lines have seemingly been drawn again.

The latest dispute centres around the legality of the eight teams' entry into next season's world championship, and voting rights in relation to the technical and sporting regulations.

The furore follows a meeting of the FIA's Sporting Working Group chaired by Charlie Whiting, the Fota eight - Ferrari, McLaren, BMW Sauber, Renault, Toyota, Red Bull Racing, Toro Rosso and Brawn GP - as well as Williams, Force India and the three new teams in US F1, Campos Meta and Manor Grand Prix.

A statement issued by Fota read: "Representatives of all Fota teams attended a meeting of the Sporting Working Group at the Nurburgring today.

"During the course of this meeting, the team managers were informed by Charlie Whiting of the FIA that, contrary to previous agreements, the eight Fota teams are not currently entered into the 2010 FIA Formula One World Championship and have no voting rights in relation to the technical and sporting regulations thereof.

"It will be remembered all eight active Fota members were included on the "accepted" entry list as endorsed by the FIA World Motor Sport Council (WMSC) and communicated by FIA press statement on June 24th.

"In light of these claims, the Fota representatives requested a postponement of today's meetings.

"This was rejected on the grounds no new Concorde Agreement would be permitted before a unanimous approval of the 2010 regulations was achieved.

"However, it is clear to the Fota teams that the basis of the 2010 technical and sporting regulations was already established in Paris.

"As endorsed by the World Motor Sport Council and clearly stated in the FIA press statement of June 24 'the rules for 2010 onwards will be the 2009 regulations as well as further regulations agreed prior to April 29th, 2009'.

"At no point in the Paris discussions was any requirement for unanimous agreement on regulations change expressed.

"To subsequently go against the will of the WMSC and the detail of the Paris agreement puts the future of Formula One in jeopardy.

"As a result of these statements, the FOTA representatives at the subsequent Technical Working Group were not able to exercise their rights and therefore had no option other than to terminate their participation.

"The Fota members undertook the Paris agreement and the subsequent discussions in good faith and with a desire to engage with all new and existing teams on the future of Formula One."

In their own statement, the FIA put it more bluntly, saying: "Following the decision of the World Council on June 24th to revert to the pre-April 29th version of the 2010 F1 Sporting and Technical Regulations, the FIA today met the teams which have entered the 2010 championship to seek their agreement to these changes.

"All changes have now been agreed subject only to the maintenance of the minimum weight at 620kg and the signing of a legally binding agreement between all the teams competing in 2010 to reduce costs to the level of the early 1990s within two years, as promised by the Fota representative in Paris on June 24th.

"The eight Fota teams were invited to attend the meeting to discuss their further proposals for 2010.

"Unfortunately no discussion was possible because Fota walked out of the meeting."

The walk out has again thrust F1 back into an unsavoury spotlight at a time when the sport finally appeared to be getting its act together after weeks of feuding.
Calm down, please!
pi_70806539
De Fota had gewoon zijn eigen raceserie moeten beginnen. Nu krijg je dit slappe gelul weer. De FIA neemt ze gewoon niet serieus en waarom zouden ze ook? Dreigen kunnen ze wel, maar erna handelen niet.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:24:04 #135
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_70806690
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:19 schreef kriele het volgende:
De Fota had gewoon zijn eigen raceserie moeten beginnen. Nu krijg je dit slappe gelul weer. De FIA neemt ze gewoon niet serieus en waarom zouden ze ook? Dreigen kunnen ze wel, maar erna handelen niet.
laat ze dit weekend allemaal massaal hun 2004/2005 wagens met 1000pk maar weer inzetten als protest.. ofzo
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:30:36 #136
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70806880
Algemene consensus lijkt dan ook te zijn dat FOTA de FIA moet dumpen;
quote:
FOTA Boss: "Breakaway can still happen"

Jul.9 (GMM) The threat of a breakaway series remains a viable "alternative", FOTA vice-chairman John Howett insists.
Shortly before the conflict between the eight rebel teams and the governing body reignited on Wednesday, the Toyota team principal suggested that a resumption of hostilities could again lead to the threat of exodus.

The Briton is quoted by the Financial Times Deutschland as saying FOTA's breakaway plans have "not been buried yet".

Howett said he hopes the Paris peace accord becomes a reality, "however if anything was to happen, we do have alternatives".

On Wednesday, Howett's doubts rapidly materialised, when during a meeting in Germany the FIA's Charlie Whiting provoked a FOTA walkout by saying that non-FOTA teams, including the three new 2010 entrants, must consent to next year's amended rules.

British newspapers then reported the curious moment when, as Jenson Button arrived at Dusseldorf airport for the Nurburgring event, his team boss Ross Brawn was speeding through departures to return to London for emergency FOTA talks.

"What a shameful mess," said the Daily Mail, echoing widespread dismay that, as at Silverstone, another race weekend of political reporting seems on the agenda.

Said the Daily Telegraph: "Yet another race weekend is set to be overshadowed by off rather than on-track pyrotechnics."

Britain's Guardian newspaper senses the wily hand of controversial FIA president Max Mosley, attempting to prolong the saga so that FOTA will run out of "time to organise a breakaway series".

An unnamed team insider said giving the new teams power over next year's rules is "extremely provocative", adding: "Max really seems to have gone out of his way to wind everybody up on this issue.

"Most of us think that they should not be allowed a vote on these matters, although by all means let them attend the meetings and listen to what is being discussed," the insider said.

A reader of the American website speedtv.com neatly observed: "Time for FOTA to put up or grab their ankles."
Calm down, please!
pi_70810509
Zo dan, had ik toch bijna deel 50 gemist! Is er nog taart?
Where facts are few, experts are many.
pi_70817272
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:30 schreef Googolplexian het volgende:
Algemene consensus lijkt dan ook te zijn dat FOTA de FIA moet dumpen;
[..]

IK heb eerder het idee dat de FIA van de FOTA af wil.

Eerst een brief sturen met daarin de mededeling dat alle teams het eens moeten zijn met de veranderingen in de regels, wat al vreemd was omdat de FIA en de FOTA het al eens waren over de regels voor 2010. En dan als er overlegt wordt over de regels mag de FOTA niet mee stemmen omdat ze officieel niet ingeschreven zijn, terwijl de FIA al een lijst met officiële inschrijvingen heeft gepubliceerd.

En als het gaat om het ondertekenen van het Concorde Agreement, dat heeft nog geen enkel team gedaan, dus zouden de andere teams ook geen stemrecht hebben.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:40:13 #139
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_70820261
quote:
Bourdais' seat in immediate doubt
Jul.9 (GMM)

Sebastien Bourdais' future is once again the object of speculation, with the French publication Auto Hebdo publishing rumours that his Toro Rosso seat is in immediate danger.
The report comes shortly in the wake of Spanish teenager Jaime Alguersuari's claim that, although newly ensconced as Red Bull's F1 reserve driver, his grand prix debut could actually be made in 2009.

Auto Hebdo claims the energy drink company's motor sport chiefs are unhappy with 30-year-old Bourdais and have given the Frenchman just one more race - this weekend at the Nurburgring - to prove he should retain the race seat at Faenza.

As well as 19-year-old Alguersuari, Giorgio Pantano and Bruno Senna were named as possible replacements.
Calm down, please!
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:18:45 #140
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_70823394
Misschien niet helemaal op z'n plaats maar oke
quote:
A promising first run
The first official shakedown of the new GP3 car took place today at Le Castellet in the South of France. After months of careful development, this session marked the first performance and the reliability test of the Dallara chassis, combined with a Renault 4 cylinder, 2 litres turbo charged engine and Pirelli slick tyres.

Under blue skies and on the 3D track configuration current GP2 Series championship leader Romain Grosjean took the wheel and completed a trouble-free programme. After the session he commented: “I’m very glad to have had this first taste of the GP3 car. We have had a productive day with very few small problems and many good surprises, namely in terms of speed. I have been impressed by the level of reliability of the car for a first run.

“This is a great car! It’s really fun to drive and the level of downforce is already quite impressive, although we still need to determine which one will be used. Compared to a F3, the acceleration is better and speed in fast corners is similar. One thing for sure: the GP3 car will be notably fast! The paddle shift on the steering wheel is also a great addition to a car that will definitely prepare GP3 drivers to step into the next category: GP2.

“Now that I’ve seen and tested the competitiveness of this new car, I’m really looking forward to watching the races: they should be very interesting and fun to follow!”

GP3 Series organiser Bruno Michel said: “I am very pleased to say that the GP3 Series is well on track and the development is on time. Today’s successful test run showed our car’s strong potential, and we gathered enough data to keep improving the performance and the reliability of the GP3 car.

“I am confident that it will become the perfect piece of machinery that will reveal a young driver’s skills while providing a safe and exciting show. Meanwhile, we are carefully assessing the costs of a season in our new Series: we will communicate them over the coming weeks to the many teams from all around the motor racing world that have already expressed their interest in this new Series. As previously announced, the entry selection process will take place next September, with the first official test session for the selected teams taking place next March.”

The GP3 Series, intended to be a stepping-stone into GP2, will kick off next year and will run alongside the GP2 Series in Europe.

Bron
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:22:15 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_70823510
Altijd leuk. Hoewel de races vaak übersaai zijn omdat ze allemaal in dezelfde auto rijden, is het altijd goed voor jonge coureurs om zich te ontwikkelen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:47:08 #142
65960 sanger
pi_70824321
Hmmm, GP2 is niet van de FIA toch?
pi_70825121
quote:
Deadly crashed F1 drivers

Formula One has always been the pinnacle of motorsport, right from its inauguration in 1950. Along with its standing are also the dangers, and during the history many people have died during racing.

See here a list of all deadly crashed drivers that have competed at least once in the Formula One World Championship.
Kreeg deze binnen via RSS, wilde hem jullie niet onthouden. R.I.P. voor al deze helden
pi_70825257
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Prima, zet er maar iemand anders in.
Ik ben totaal niet onder de indruk van Bourdais.
pi_70826544
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:47 schreef sanger het volgende:
Hmmm, GP2 is niet van de FIA toch?
Is van Bernie en ook Flavio heeft eraan meegeholpen.

http://en.wikipedia.org/wiki/GP2_Series
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:54:58 #146
65960 sanger
pi_70826831
Hmm, jammer.
pi_70829899
De acht teambazen van de FOTA-teams zijn vanmiddag weggelopen bij een overleg met de FIA. De vergadering ging over de reglementen voor volgend jaar, maar dat liep uit op onenigheid. Na een korte wapenstilstand lijkt de oorlog tussen de FIA en FOTA weer op punt van uitbarsten.
Vergadering
De vergadering op de Nurburgring was een door de FIA belegde bijeenkomst van de Technical Working Group om na het afschaffen van het voorgestelde budgetplafond de reglementen voor 2010 te bespreken.

Onenigheid
In eerste instantie werd er nog vooruitgang geboekt tussen beide partijen toen men overeenkwam om het budgetlimiet te schrappen zoals dat op 29 april gepresenteerd werd. Toen het echter ging over de voorstellen van de FOTA kwam er oneningheid en besloten de acht FOTA-teams op de stappen. Alleen Williams, Force India, US F1, Campos Meta en Manor Grand Prix bleven zitten.

Reactie
Na afloop was het eerst de FIA die een reactie gaf op de gebeurtenissen. Zij lieten weten dat er op alle punten overeenkomst was bereikt behalve het minimale gewicht van 620 kilogram van de auto's in 2010 en afspraak om in twee jaar de uitgaven terug te brengen op het niveau van begin jaren negentig. "De acht teams van de FOTA waren uitgenodigd om te komen praten over de reglementen voor 2010," staat in de verklaring, "maar er was geen discussie mogelijk omdat zij wegliepen uit de bijeenkomst."

Ander verhaal
De FOTA kwam later met een heel ander verhaal. Volgens hen krijgen zij tijdens de vergadering van Charlie Whiting te horen dat ze toch nog niet offcieel zijn ingeschreven voor het kampioenschap van 2010, waardoor zij ook niet kunnen meebeslissen over de sportieve en technische reglementen voor 2010. Volgens de FOTA gaat dit volledig in tegen eerder gemaakte afspraken.

Geaccepteerd
“We willen u eraan herinneren dat alle acht FOTA-teams vermeld stonden op de 'geaccepteerde' inschrijflijst voor seizoen 2010 die op 24 mei is vrijgegeven," schrijft de FOTA in een verklaring. "De FOTA wilde daarom de vergadering van woensdag uitstellen, maar dit idee werd verworpen met als reden dat er geen nieuw Concorde Agreement kan komen zonder unanieme goedkeuring van de regels van 2010. Wat de FOTA betreft is het dus kraakhelder dat de technische en sportieve reglementen al in Parijs (bij de vergadering van de WMSC red.) zijn goedgekeurd."

Schuld
Volgens de FOTA ligt de schuld van het nieuwe conflict volledig bij de FIA. "De FOTA heeft de onderhandelingen in Parijs en de daaropvolgende gesprekken in vertrouwen gevoerd om samen met de nieuwe teams aan een toekomst voor de Formule 1 te werken."
Bron:RTLGP.nl

Wat een domme franse daar zeg bij de FIA. Ik zie het dadelijk echt gebeuren dat de formule1 uit mekaar valt.
pi_70839486
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:09 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Kreeg deze binnen via RSS, wilde hem jullie niet onthouden. R.I.P. voor al deze helden
RIP!

Leuk lijstje, maar de bold markers kloppen niet allemaal. Coureurs als Behra, Rodrigues, Revson, Depailler horen niet bold te zijn, terwijl Courage dat wel weer moet zijn.

Ik heb een overzicht met alleen de doden die zijn gevallen tijdens een GP weekend in een Formule 1 wagen. En bij sommigen heb ik een wat uitgebreider verhaal. Er moeten nog meer verhalen over deze ongelukken bijkomen, maar dat is iets voor de toekomst.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:04:30 #149
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_70843809
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

RIP!

Leuk lijstje, maar de bold markers kloppen niet allemaal. Coureurs als Behra, Rodrigues, Revson, Depailler horen niet bold te zijn, terwijl Courage dat wel weer moet zijn.

Ik heb een overzicht met alleen de doden die zijn gevallen tijdens een GP weekend in een Formule 1 wagen. En bij sommigen heb ik een wat uitgebreider verhaal. Er moeten nog meer verhalen over deze ongelukken bijkomen, maar dat is iets voor de toekomst.
Het klinkt heel marcaber hoor maar ik heb ooit eens gehoord over een Tyrell coureur die op Watkins Glen is verongelukt doordat hij met de cockpit rand op de omheining belande/schuurde. Heb ik dat goed aangezien ik 'm er niet bij zie staan...
N/A
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:35:03 #150
37554 CloseToTheEdge
I get up, I get down
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')