Ik denk inderdaad dat dat daaraan ligt - DB heeft natuurlijk een hoop locs die 200 km/h kunnen rijden, maar volgens mij hebben ze daar vrij weinig meerspanningsversies van. En een Traxx MS of EuroSprinter kan natuurlijk wel, maar als die ook in Duitsland maar 140/160 mag wordt de reistijd aanzienlijk langer, en kennelijk is een locwissel in Bad Bentheim dan sneller dan rijden met een tragere meerspanningsloc.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:38 schreef KapiteinT het volgende:
Maar het wisselen van loc komt toch gewoon door een tekort aan meerspannings loc's?
Zal wel het logische zijn denk ik zo.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:38 schreef KapiteinT het volgende:
Szczecin Główny bedoel je? (Ja, de juiste naam heb ik snel geWikipedia't.) Dat ligt in Polen.
Maar het wisselen van loc komt toch gewoon door een tekort aan meerspannings loc's?
Nee hoor. Op de HSL-Zuid gaat Traxx rijden, en Deutsche Bahn gebruikt ook Traxx (als BR 186, samen met Siemens' BR 189).quote:Op maandag 29 juni 2009 02:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Anders hadden ze er wel een traxx voorgegooid, maar die wordt meestal alleen gebruikt bij het goederenvervoer.
Voor die laatste 10 km? Lijkt me niet. Naar Wwa heb je wel een lokwissel, dat gebeurt in Rzepin.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En word er ergens op de grens van Duitsland/Polen weer een andere loc voorgegooid dan? Of kan die DB loc in 1x door naar Polen?
zoals james al zei: die mag maar 160 terwijl de trein in duitsland 200 rijdt om sommige stukkenquote:Op maandag 29 juni 2009 02:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zal wel het logische zijn denk ik zo.
Anders hadden ze er wel een traxx voorgegooid, maar die wordt meestal alleen gebruikt bij het goederenvervoer.
Dat 200 rijden duurt uitermate kort, volgens mij kun je net zo goed een loc nemen die 160 kan. De tijd die je zonder de locwissel uitspaart is groter dan de tijdwinst van die 40km/u op dat kleine kutstukje 200.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
zoals james al zei: die mag maar 160 terwijl de trein in duitsland 200 rijdt om sommige stukken
Tss, dat eigen volk eerst gedoe ook.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:46 schreef ReisT het volgende:
Ik denk toch dat de DB een zo snel mogelijke verbinding in eigen land het belangrijkste vindt, en ze daar dus graag 200 rijden. Dat ze die rijtuigen in Bad Bentheim nog even meegeven aan de NS zodat er een internationale verbinding is, da's een leuk extraatjes maar hebben ze zelf weinig aan.
Wwa?quote:Op maandag 29 juni 2009 08:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor die laatste 10 km? Lijkt me niet. Naar Wwa heb je wel een lokwissel, dat gebeurt in Rzepin.
Lokwissel in Berlin Hbf (tief) vanwege wisselen rijrichting. Daarna nogmaals lokwissel in Angermünde op een BR233/234, vanwege het dieselbaanvak Passow(Uckermark) - Sczcecin.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En word er ergens op de grens van Duitsland/Polen weer een andere loc voorgegooid dan? Of kan die DB loc in 1x door naar Polen?
Dat zou kut zijn. Want je wint er in tijd helemaal geen zak mee (alleen in Bad Bentheim, maar dat heb je met een meerspanningsloc ook) en ik ben m'n ideale fietstrein kwijt.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:56 schreef James1988 het volgende:
Er zijn echter ook plannen om de hele pimpel te vervangen door een ICE...
Aangezien je voor de ICE's toeslag moet betalen en voor de pimpel niet, aangezien die gewoon als een IC in Nederland rijdt. Dan lijkt het me sterk dat een ICE als IC word gebruikt.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:23 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dat zou kut zijn. Want je wint er in tijd helemaal geen zak mee (alleen in Bad Bentheim, maar dat heb je met een meerspanningsloc ook) en ik ben m'n ideale fietstrein kwijt.
laten we nog geen paniek zaaienquote:Op maandag 29 juni 2009 16:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Aangezien je voor de ICE's toeslag moet betalen en voor de pimpel niet, aangezien die gewoon als een IC in Nederland rijdt. Dan lijkt het me sterk dat een ICE als IC word gebruikt.
Op de wikipedia van ICE 3 staat het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
Als het gebeurt, dan zal het aantal stations ook afnemen tot Almelo, Deventer, Amersfoort, Amsterdam.quote:
quote:Trein reed niet harder dan 60 km/uur
Halfweg - De trein die in de nacht van zaterdag op zondag op de spoorwegovergang in Halfweg een bus van Arriva ramde reed niet harder dan 50 a 60 kilometer per uur op het moment van de klap.
Dat heeft de machinist van de trein verklaard tegenover de politie.
De machinist drukte, bij het zien van de stilstaande bus op de overgang, de dodemansknop in waarna de trein vol in de remmen ging. Daarop verliet de machinist zijn bestuurdersplek en bracht zichzelf in veiligheid door naar achteren te lopen. Hij handelde daarmee volgens het protocol.
Bij het ongeluk zaterdagnacht raakten zeven mensen licht gewond. De materiële schade was enorm.
Bron: Haarlems Dagblad
Het laatste bericht dat de IC Amserdam CS - Rotterdam CS vanaf de ingebruikname van de HSL (in 2052) via Haarlem gaat, was toch al bekend?quote:Meer Intercity's voor Haarlem
Haarlem - De invoering van de Hoge Snelheidslijn (HSL) heeft positieve gevolgen voor de treinverbindingen vanaf station Haarlem. De intercity Amsterdam CS-Den Haag Holland Spoor-Rotterdam CS wordt met ingang van 2011 omgelegd via Haarlem. Dat betekent acht snelle treinen per uur, en anders dan nu, gedurende de hele dag.
De Nederlandse Spoorwegen gaan tot het 'omklappen van deze dienst regeling over' om het aanbod beter te spreiden. De woordvoerder desgevraagd: ,,Straks kun je per supersnelle trein van A'dam naar Den Haag en Rotterdam vanaf Amsterdam Centraal. Dan kun je die wel laten volgen door een 'normale' Intercity, maar die komt in vergelijking traag over. De bedrijfsleiding vindt dat je die intercity's beter kunt inzetten om reizigers op te pikken in Haarlem.''
Bij de omzetting van de dienstregeling verliest Haarlem de intercity-verbinding met Den Haag Centraal, de stoptrein blijft. De woordvoerder: ,,Bovendien is het overstappen naar Den Haag op Centraal in Leiden vrij eenvoudig, via hetzelfde perron.''
Bron: Haarlems Dagblad
quote:Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
-iets met episch falen
Aangeven bij Veolia. Die Franse hufters mogen niet wegkomen met dit incident!quote:Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Aangekomen in Ede-Wageningen nam ik de 85 van 8:10. Deze rit werd gereden met Ambassador 200 nummertje 5009, AKA "de Glasbak", vanwege de erbarmelijke staat van de voorruit. Voorbij de halte Pascalstraat sloeg de bus rechtsaf, in plaats van zijn normale route te vervolgen. Een kilometer verderop bleek waarom: een passagierende chauffeur moest afgezet worden bij het Veolia-kantoortje.
Vervolgens veroorzaakte de chauffeuse nog even een aanrijding met een klusbusje, maar na het uitwisselen van gegevens en het vegen van wat scherven konden we vrij vlot weer doorrijden. Zo maak je nogeens wat mee op maandagochtendDriedubbel episch gefaal Veolia
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |