abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70467417
Szczecin Główny bedoel je? (Ja, de juiste naam heb ik snel geWikipedia't.) Dat ligt in Polen.

Maar het wisselen van loc komt toch gewoon door een tekort aan meerspannings loc's?
  maandag 29 juni 2009 @ 02:41:37 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70467462
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:38 schreef KapiteinT het volgende:
Maar het wisselen van loc komt toch gewoon door een tekort aan meerspannings loc's?
Ik denk inderdaad dat dat daaraan ligt - DB heeft natuurlijk een hoop locs die 200 km/h kunnen rijden, maar volgens mij hebben ze daar vrij weinig meerspanningsversies van. En een Traxx MS of EuroSprinter kan natuurlijk wel, maar als die ook in Duitsland maar 140/160 mag wordt de reistijd aanzienlijk langer, en kennelijk is een locwissel in Bad Bentheim dan sneller dan rijden met een tragere meerspanningsloc.
pi_70467471
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:38 schreef KapiteinT het volgende:
Szczecin Główny bedoel je? (Ja, de juiste naam heb ik snel geWikipedia't.) Dat ligt in Polen.

Maar het wisselen van loc komt toch gewoon door een tekort aan meerspannings loc's?
Zal wel het logische zijn denk ik zo.
Anders hadden ze er wel een traxx voorgegooid, maar die wordt meestal alleen gebruikt bij het goederenvervoer.
pi_70467567
En word er ergens op de grens van Duitsland/Polen weer een andere loc voorgegooid dan? Of kan die DB loc in 1x door naar Polen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2009 02:55:37 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 02:56:51 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70467576
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]
Anders hadden ze er wel een traxx voorgegooid, maar die wordt meestal alleen gebruikt bij het goederenvervoer.
Nee hoor. Op de HSL-Zuid gaat Traxx rijden, en Deutsche Bahn gebruikt ook Traxx (als BR 186, samen met Siemens' BR 189).

Het probleem met Traxx en met BR 189 is echt de snelheid: beiden mogen ze maximaal 160 km/h. De Siemens EuroSprinter ES64U4 mag wel 200 km/h, dus wellicht zal die in de toekomst worden ingezet. Er zijn echter ook plannen om de hele pimpel te vervangen door een ICE...

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 29-06-2009 03:08:12 ]
  maandag 29 juni 2009 @ 08:41:45 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70468807
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En word er ergens op de grens van Duitsland/Polen weer een andere loc voorgegooid dan? Of kan die DB loc in 1x door naar Polen?
Voor die laatste 10 km? Lijkt me niet. Naar Wwa heb je wel een lokwissel, dat gebeurt in Rzepin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 29 juni 2009 @ 09:03:10 #182
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_70469009
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Zal wel het logische zijn denk ik zo.
Anders hadden ze er wel een traxx voorgegooid, maar die wordt meestal alleen gebruikt bij het goederenvervoer.
zoals james al zei: die mag maar 160 terwijl de trein in duitsland 200 rijdt om sommige stukken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 29 juni 2009 @ 09:06:41 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70469047
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:03 schreef dennistd het volgende:

[..]

zoals james al zei: die mag maar 160 terwijl de trein in duitsland 200 rijdt om sommige stukken
Dat 200 rijden duurt uitermate kort, volgens mij kun je net zo goed een loc nemen die 160 kan. De tijd die je zonder de locwissel uitspaart is groter dan de tijdwinst van die 40km/u op dat kleine kutstukje 200.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 juni 2009 @ 09:46:36 #184
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_70469674
Ik denk toch dat de DB een zo snel mogelijke verbinding in eigen land het belangrijkste vindt, en ze daar dus graag 200 rijden. Dat ze die rijtuigen in Bad Bentheim nog even meegeven aan de NS zodat er een internationale verbinding is, da's een leuk extraatjes maar hebben ze zelf weinig aan.
  maandag 29 juni 2009 @ 10:02:00 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70469969
quote:
Op maandag 29 juni 2009 09:46 schreef ReisT het volgende:
Ik denk toch dat de DB een zo snel mogelijke verbinding in eigen land het belangrijkste vindt, en ze daar dus graag 200 rijden. Dat ze die rijtuigen in Bad Bentheim nog even meegeven aan de NS zodat er een internationale verbinding is, da's een leuk extraatjes maar hebben ze zelf weinig aan.
Tss, dat eigen volk eerst gedoe ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 juni 2009 @ 11:07:31 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70471851
Zo nou, ik ben er ook weer. Ongelofelijk. Ik kom om 7:09 aan in de hal van Utrecht Centraal. Wordt net omgeroepen dat de IC van 7:07 naar Ede nog gereedstaat op spoor 14b. Hee, dat is handig :idea: Gelukkig had één of ander helder genie alle roltrappen naar 14b ingesteld op "omhoog", en voordat je dan met een andere trap daar bent is je trein wel pleite. Nou ja, kan gebeuren, pech, niks aan de hand. Nog niet.
Dus ik sta met een bak koffie in de hand rustig op 14a, wachtend op wat komen gaat. Er staat een VIRMpje stil daar, op 14a. Ondertussen is duidelijk dat door episch gefaal (lees: "uitgelopen werkzaamheden") geen treinverkeer mogelijk is naar 's-Hertogenbosch en verder. Men wordt geadviseerd om te reizen via Nijmegen.
Dan komt het bericht dat de IC van 7:23 naar Nijmegen zal vertrekken van 14b. Nou, dat zal me een dolle boel worden, want daar kun je maar 4 bakken kwijt. Het Virmpje van 14a rijdt weg in Noordelijke richting, en de IC van 7:23 wordt weer omgeroepen als vertrekkende vanaf spoor 14. Dus iedereen die achterin de trein moet zijn (de mensen voor De Klomp en Ede-Wageningen) mompelt en strompelt weer naar 14a.
De volgende omroep weet te melden dat de ICE naar Frankfurt/Main zal vertrekken van spoor 14. En dat de IC naar Nijmegen van 7:23 een vertraging heeft van 5 minuten. Die waren op dat moment inderdaad al bijna om, maar okee.
Dan wordt er omgeroepen dat de IC naar Nijmegen zal vertrekken van 18b en dat de vertraging inmiddels een kwartier is. Nog voordat ik halverwege 18b ben wordt omgeroepen dat de trein binnen enkele minuten zal vertrekken, en in de verte zie ik hem al binnenkomen.
Enfin, iedereen erin, de Intercom. "Deze trein zal stoppen in Driebergen-Zeist, Ede-Wageningen etc." Okee, plausibel, want we zitten inmiddels bijna in het pad van de IC van 7:37, die inderdaad in Driebergen stopt. En we wachten. Paar minuten later weer de intercom: "Deze trein zal stoppen in Veenendaal-De Klomp, Ede-Wageningen etc." Oh, nu toch weer wel

Uiteindelijk rijden we om 7:42 (+19) weg en komen we zonder verdere kleerscheuren aan in Ede-Wageningen.

Aangekomen in Ede-Wageningen nam ik de 85 van 8:10. Deze rit werd gereden met Ambassador 200 nummertje 5009, AKA "de Glasbak", vanwege de erbarmelijke staat van de voorruit. Voorbij de halte Pascalstraat sloeg de bus rechtsaf, in plaats van zijn normale route te vervolgen. Een kilometer verderop bleek waarom: een passagierende chauffeur moest afgezet worden bij het Veolia-kantoortje.
Vervolgens veroorzaakte de chauffeuse nog even een aanrijding met een klusbusje, maar na het uitwisselen van gegevens en het vegen van wat scherven konden we vrij vlot weer doorrijden. Zo maak je nogeens wat mee op maandagochtend Driedubbel episch gefaal Veolia
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 juni 2009 @ 11:37:25 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70472717
Wat een heerlijk gefaal weer. Je zou trouwens zeggen dat die ICE en die IC elkaar niet in de weg hoeven te zitten met al die sporen tussen Asd en Ut...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70472909
quote:
Op maandag 29 juni 2009 08:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voor die laatste 10 km? Lijkt me niet. Naar Wwa heb je wel een lokwissel, dat gebeurt in Rzepin.
Wwa?
  maandag 29 juni 2009 @ 11:46:08 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70473028
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wwa?
Warszawa.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70481927
quote:
Op maandag 29 juni 2009 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar in Helsinki dan?
Ruoholahti metrostation, maar ligt iets van 30m onder de grond...
pi_70482406
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En word er ergens op de grens van Duitsland/Polen weer een andere loc voorgegooid dan? Of kan die DB loc in 1x door naar Polen?
Lokwissel in Berlin Hbf (tief) vanwege wisselen rijrichting. Daarna nogmaals lokwissel in Angermünde op een BR233/234, vanwege het dieselbaanvak Passow(Uckermark) - Sczcecin.
pi_70482735
quote:
Op maandag 29 juni 2009 02:56 schreef James1988 het volgende:
Er zijn echter ook plannen om de hele pimpel te vervangen door een ICE...
Dat zou kut zijn. Want je wint er in tijd helemaal geen zak mee (alleen in Bad Bentheim, maar dat heb je met een meerspanningsloc ook) en ik ben m'n ideale fietstrein kwijt.
pi_70483348
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:23 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat zou kut zijn. Want je wint er in tijd helemaal geen zak mee (alleen in Bad Bentheim, maar dat heb je met een meerspanningsloc ook) en ik ben m'n ideale fietstrein kwijt.
Aangezien je voor de ICE's toeslag moet betalen en voor de pimpel niet, aangezien die gewoon als een IC in Nederland rijdt. Dan lijkt het me sterk dat een ICE als IC word gebruikt.

Op de wikipedia van ICE 3 staat het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
  Moderator maandag 29 juni 2009 @ 16:44:49 #194
155227 crew  Guppy
dus
pi_70483500
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:40 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Aangezien je voor de ICE's toeslag moet betalen en voor de pimpel niet, aangezien die gewoon als een IC in Nederland rijdt. Dan lijkt het me sterk dat een ICE als IC word gebruikt.

Op de wikipedia van ICE 3 staat het volgende: "DB bestudeert de mogelijkheid om vanaf 2009 de verbinding Amsterdam - Hengelo - Berlijn door ICE's te vervangen."
laten we nog geen paniek zaaien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70483847
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:44 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

laten we nog geen paniek zaaien
Als het gebeurt, dan zal het aantal stations ook afnemen tot Almelo, Deventer, Amersfoort, Amsterdam.
  maandag 29 juni 2009 @ 16:55:26 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70483938
Ik heb het ook op OHIH gelezen, met als bron daar mensen van NS Hispeed...
pi_70484939
Dat is al jaren lang bekend. De treinnummers passen niet voor niets al al die tijd in de ´ICE-serie´.
pi_70485453
quote:
Trein reed niet harder dan 60 km/uur

Halfweg - De trein die in de nacht van zaterdag op zondag op de spoorwegovergang in Halfweg een bus van Arriva ramde reed niet harder dan 50 a 60 kilometer per uur op het moment van de klap.

Dat heeft de machinist van de trein verklaard tegenover de politie.

De machinist drukte, bij het zien van de stilstaande bus op de overgang, de dodemansknop in waarna de trein vol in de remmen ging. Daarop verliet de machinist zijn bestuurdersplek en bracht zichzelf in veiligheid door naar achteren te lopen. Hij handelde daarmee volgens het protocol.

Bij het ongeluk zaterdagnacht raakten zeven mensen licht gewond. De materiële schade was enorm.

Bron: Haarlems Dagblad
quote:
Meer Intercity's voor Haarlem

Haarlem - De invoering van de Hoge Snelheidslijn (HSL) heeft positieve gevolgen voor de treinverbindingen vanaf station Haarlem. De intercity Amsterdam CS-Den Haag Holland Spoor-Rotterdam CS wordt met ingang van 2011 omgelegd via Haarlem. Dat betekent acht snelle treinen per uur, en anders dan nu, gedurende de hele dag.

De Nederlandse Spoorwegen gaan tot het 'omklappen van deze dienst regeling over' om het aanbod beter te spreiden. De woordvoerder desgevraagd: ,,Straks kun je per supersnelle trein van A'dam naar Den Haag en Rotterdam vanaf Amsterdam Centraal. Dan kun je die wel laten volgen door een 'normale' Intercity, maar die komt in vergelijking traag over. De bedrijfsleiding vindt dat je die intercity's beter kunt inzetten om reizigers op te pikken in Haarlem.''
Bij de omzetting van de dienstregeling verliest Haarlem de intercity-verbinding met Den Haag Centraal, de stoptrein blijft. De woordvoerder: ,,Bovendien is het overstappen naar Den Haag op Centraal in Leiden vrij eenvoudig, via hetzelfde perron.''


Bron: Haarlems Dagblad
Het laatste bericht dat de IC Amserdam CS - Rotterdam CS vanaf de ingebruikname van de HSL (in 2052) via Haarlem gaat, was toch al bekend?
* Whatever floats your goat!
  maandag 29 juni 2009 @ 18:26:45 #199
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_70486821
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
-iets met episch falen

Vanmorgen (Nm-Ut) ging nog prima, hoewel mijn collega van 06:15 tot 07:30 op station Houten heeft gestaan voordat er een trein kwam.

De terugreis was een stuk interessanter. De IC van 16:07 naar Nm vertrok keurig op tijd. Ik twijfelde nog even om de 16:08 naar Den Bosch te pakken, want je hebt daar precies genoeg tijd om in je overstap even een ijsje te scoren. Maar ik koos voor veilig en ging rechtstreeks. Dacht ik.
Een paarhonderd meter vóór Ah wordt omgeroepen dat de trein vanwege een aanrijding niet verder rijdt naar Nijmegen. Reizigers in de richting Nijmegen kunnen omreizen via... Utrecht! Om Hans Teeuwen te quoten: "Daar kom ik godverdomme net vandaan!" En daarnaast is Ah-Nm een minuut of 12, en omdat we inmiddels bijna een kwartier stonden te bakken op de berg voordat er een perron vrij was, reden we pas om 17:01 Ah binnen. Even rekenen: 17:15 Ah, 17:50 Ut A, 18:08 Ut V, 19:14 Nm A. Fijn! Dat gaan we dus niet doen. Wat een omreisadvies, stelletje knuppels. Als ik ga lopen ben ik nog sneller. Heb het serieus overwogen, gezien het weer.

Naar het streekbusstation dan maar. Dat hadden nog zo'n 150 anderen bedacht, en na de eerste afgeladen bus had Connexxion er ook geen zin meer in om de problemen van de NS op te lossen. Gevolg: Lijn 32 reed nog maar tot Bemmel, en 31 en 33 vertrokken leeg van CS en pikten pas vanaf Musis weer mensen op. Stelletje knuppels.

Dus maar weer terug gelopen richting station (weer al die teringtrappen, ik hoef niet meer naar de sportschool deze week) om in de IC van 17:20 naar Nm te stappen, die met +4 aldaar arriveerde,

Moeilijk, informatie voorziening.

-edit- Oh, en wat ik me nu ineens bedenk: er zou dus een aanrijding zijn met een bestelbusje. De treinen naar Tiel reden echter wel. Maar tussen de aansluiting bij Elst en station Nijmegen liggen geen overwegen. Kan iemand mij die uitleggen?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 29 juni 2009 @ 18:33:57 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70487041
quote:
Op maandag 29 juni 2009 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:

Aangekomen in Ede-Wageningen nam ik de 85 van 8:10. Deze rit werd gereden met Ambassador 200 nummertje 5009, AKA "de Glasbak", vanwege de erbarmelijke staat van de voorruit. Voorbij de halte Pascalstraat sloeg de bus rechtsaf, in plaats van zijn normale route te vervolgen. Een kilometer verderop bleek waarom: een passagierende chauffeur moest afgezet worden bij het Veolia-kantoortje.
Vervolgens veroorzaakte de chauffeuse nog even een aanrijding met een klusbusje, maar na het uitwisselen van gegevens en het vegen van wat scherven konden we vrij vlot weer doorrijden. Zo maak je nogeens wat mee op maandagochtend Driedubbel episch gefaal Veolia
Aangeven bij Veolia. Die Franse hufters mogen niet wegkomen met dit incident!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')