Toch ken ik persoonlijk een voorbeeld van iemand die het om die reden heeft laten liggen. En voor de goede orde: ik vind 3 ton nog steeds onderbetaald.quote:Op zondag 28 juni 2009 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie dan ook niet de oplossing in meer betalen.
Goede post, post meerquote:Op zondag 28 juni 2009 17:10 schreef Kjerring het volgende:
Overigens vind ik het, al zou ik nooit PvdA stemmen, een schande en ontzettend onterecht dat Bos, de beste PvdA-er die ze in 30 jaar gehad hebben en de partij eigenhandig uit het slob heeft getrokken, nu tijdens de crisis bijzonder veel meer capaciteiten heeft getoond/toont dan Balkenende of wie dan ook van de mensen die kritiek op hem heeft, die het tot nu toe geweldig doet daarin en het land voor heel veel erger heeft behoed, dat die man nu zowel zijn eigen partij (na het Europese 'verlies' ) als door zoiets onzinnigs het domme en helaas grootste deel van het land over zich heen krijgt.
Stank voor dank in ultieme vorm
Ja en nee. Op zich is het weinig, in vergelijking met de dan wel aanwezige capaciteiten en een baan in het bedrijsleven. Maar dat was 50 jaar geleden ook al zo. Laten we zeggen dat het onderbetaald is, prima, wie zegt dat het in geld gewaardeerd moet worden of zelfs op geld waardeerbaar zou kunnen zijn? Je doet het niet voor het geld. Die bekende van jou moet dan al aardig wat geld hebben liggen, de lopende uitgaven kun je er wel van doen. Voor wat hij daarna kan verdienen is het ook niet slecht.quote:Op zondag 28 juni 2009 20:05 schreef DS4 het volgende:
Toch ken ik persoonlijk een voorbeeld van iemand die het om die reden heeft laten liggen. En voor de goede orde: ik vind 3 ton nog steeds onderbetaald.
bronquote:Creditcardgegevens kabinet openbaar
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG -
Kabinetsleden en topambtenaren hebben sinds tweeënhalf jaar voor ruim een half miljoen op hun creditcards gedeclareerd. Minister Van Middelkoop (Defensie) ging in de fout. Hij heeft voor krap duizend euro ten onrechte gedeclareerd voor een parka-jas, huurde een jacquet en kocht allerlei schrijfwaren.
Dat blijkt uit het overzicht aan uitgaven van ministers, staatssecretarissen, topambtenaren en de politieke assistenten dat De Telegraaf heeft opgevraagd. In totaal dienden ze via hun creditcard voor 559.339,16 euro in.
Van Middelkoop had volgens de regels die hij bij zijn aantreden had ondertekend de aankopen van zijn eigen maandelijkse onkostenvergoeding moeten betalen, concludeert het ministerie van Defensie. Dat heeft hij inmiddels alsnog gedaan.
De Telegraaf vroeg eerder ook al bonnetjes van ministers en staatssecretarissen op. Dat betrof toen alleen rekeningen die ze eerst zelf hadden voorgeschoten. Zij declareerden onder meer vaccinaties, babycadeautjes en boeken en minister Bos (Financiën) vroeg om een vergoeding voor een zonnebril van 113 euro, omdat hij die was kwijtgeraakt tijdens een politieke top.
Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken heeft het omvangrijke pakket met creditcardgegevens, bonnen en nota's inmiddels naar de Tweede Kamer gestuurd. De informatie is ook in te zien via de website van haar ministerie. Het betreft uitgaven die sinds het aantreden van het huidige kabinet op 22 februari 2007 zijn gedaan. Ook de uitgaven van secretarissen-generaal en directeuren-generaal van de departementen en politiek assistenten van bewindslieden zijn in de overzichten opgenomen.
In de vele bestanden die nu zijn vrijgegeven, staan nota's voor onder meer etentjes, hotelovernachtingen en vliegreizen. Niet zichtbaar is wat iemand heeft gegeten of met wie, omdat die gegevens zijn weggelaten. Dat geldt ook voor huisadressen, privébankrekeningnummers en namen. Op advies van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) weigert het kabinet bovendien de namen en adressen te geven van de meeste locaties waar bewindspersonen of ambtenaren regelmatig lunchen, dineren of overnachten. Volgens de NCTb kan die informatie een veiligheidsrisico opleveren.
Ter Horst benadrukt dat bewindspersonen en ambtenaren uitgaven doen die nodig zijn voor hun functie. Daarvoor bestaan algemene regels voor het Rijk. Maar die zijn uitgewerkt in aparte regelingen en werkwijzen voor de ministeries, wat leidt tot onderlinge verschillen. Daardoor zitten er ook verschillen in de creditcardgegevens die openbaar zijn gemaakt. Ter Horst werkt aan een uniforme werkwijze voor de rijksoverheid.
Een snelle handjob zit er wel in.quote:Op maandag 7 september 2009 14:22 schreef Jarno het volgende:
Echt neuken kan je ook niet, nee, voor 34,50. Lijkt me dan.
De boef!quote:
Ik denk dat het een dikke Cubaanse sigaar wasquote:Op maandag 7 september 2009 14:19 schreef speknek het volgende:
Ik zit het allemaal zo door te neuzen maar het lijkt me best mee te vallen. Nou zijn dit natuurlijk declaraties, dus die zijn al door de finance afdeling gecontroleerd, maar toch, nog niet echt Engelse toestanden. Enige die er tussenuit lijkt te springen is op het moment Ab Klink, die minstens een keer per week uiteten lijkt te gaan en regelmatig in dure hotels in Nederland overnacht.
En hier moest ik om gniffelen:
[ afbeelding ]
Wat zou het echt zijn?.
Brengt Klink Cubaanse sigaren anaal bij zichzelf in?quote:Op maandag 7 september 2009 14:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het een dikke Cubaanse sigaar was
Je klinkt verbaast?quote:Op maandag 7 september 2009 14:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Brengt Klink Cubaanse sigaren anaal bij zichzelf in?
Wees blij, dat inbrengen had ie ook nog kunnen laten doen en declarerenquote:Op maandag 7 september 2009 14:32 schreef Ringo het volgende:
[..]
Brengt Klink Cubaanse sigaren anaal bij zichzelf in?
quote:Geachte heer Klink,
Zoals afgesproken sturen wij u de factuur betreffende uw "zetpil" van 16 april 2008.
Dat is uiteraard een cadeauquote:Op maandag 7 september 2009 15:34 schreef Stephan1237 het volgende:
Dure lunch
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk boek
Sommige mensen hebben de aanhalingsteken-tyfus. Het komt in Engelstalige landen meer voor dan hier, maar ook in NL weten sommigen de regels niet toe te passen.quote:Op maandag 7 september 2009 14:19 schreef speknek het volgende:
Ik zit het allemaal zo door te neuzen maar het lijkt me best mee te vallen. Nou zijn dit natuurlijk declaraties, dus die zijn al door de finance afdeling gecontroleerd, maar toch, nog niet echt Engelse toestanden. Enige die er tussenuit lijkt te springen is op het moment Ab Klink, die minstens een keer per week uiteten lijkt te gaan en regelmatig in dure hotels in Nederland overnacht.
En hier moest ik om gniffelen:
[ afbeelding ]
Wat zou het echt zijn?.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |