Hmm... ik vind het erg knap. Tot nu toe is contact bij mij altijd uitgelopen op ruzie of onvrede. Hebben jullie er beide vrede mee dat het uit is? Bij mij zat de relatie wat anders in elkaar, ik wilde wel verder, zij niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:01 schreef Inu het volgende:
[..]
En je kunt er niet met je vriendin over praten? Als je er allebei enigzins vrede mee hebt, dan kan dat ook een optie zijn denk ik... ik doe het iig wel
We hebben er beide vrede mee, omdat we weten dat het gewoon nu niet de tijd voor ons is. Misschien komen we nog wel ooit bij elkaar, maar dan moet er wel eerst wat veranderen... We willen allebei eigenlijk wel door, maar het kan gewoon niet helaas...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:18 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Hmm... ik vind het erg knap. Tot nu toe is contact bij mij altijd uitgelopen op ruzie of onvrede. Hebben jullie er beide vrede mee dat het uit is? Bij mij zat de relatie wat anders in elkaar, ik wilde wel verder, zij niet.
Hetzelfde hier, op de een of andere manier spoort bijna elke vorm van met elkaar praten mij aan om haar te overtuigen dat het nog kan werken. Inmiddels heb ik het voor mezelf geaccepteerd. Ik merk alleen als ik contact met haar heb dat dat nog te vroeg is en ik "wanhopig aan haar ga hangen". Door geen contact meer te hebben gaat het wel steeds beter, stapje voor stapje.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:18 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Hmm... ik vind het erg knap. Tot nu toe is contact bij mij altijd uitgelopen op ruzie of onvrede. Hebben jullie er beide vrede mee dat het uit is? Bij mij zat de relatie wat anders in elkaar, ik wilde wel verder, zij niet.
Ja vorige week ging het goed en nu mis ik haar weer ontzettend, mood swingsquote:Op maandag 6 juli 2009 14:21 schreef lightmoon het volgende:
Je klinkt alsof je het er nog erg moelijk mee heb Dreamzk. Ik hoop dat je je tas aan het inpakken ben om op vakantie te gaan, en dat er dan veel afleiding is daar! Ik ben nu 8/9 maanden verder, denk nog wel veel aan dr, en heb ook van die momenten van dat ik wou dat ze dr bij was om dit te kunnen zien of meemaken, maar die tijd is nou eenmaal voorbij...
Precies,en ik wil je hier niet meer zien na die vakantie.quote:Op maandag 6 juli 2009 17:28 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ja vorige week ging het goed en nu mis ik haar weer ontzettend, mood swingsEn ja ik ben mn tas aan het inpakken voor vakantie waar ze normaal ook zou meegaan. Daar heb ik op dit moment nog niet zoveel last van, maar waarschijnlijk als ik daar ben denk ik weer "hoe zou het zijn als ze erbij was". Ach ik moet gewoon niet zo zielig doen en verder proberen te gaan
Wat is perfect?quote:Op maandag 6 juli 2009 18:26 schreef heksehiel het volgende:
Vraag je? Wie van jullie weet rationeel dat het veel beter is dat het uit is, omdat hij/zij je gewoon echt niet gelukkig kon maken, maar lijkt dat elke keer weer te vergeten als je weer zo'n ik-mis-je-momentje heb?
Of zijn er ook mensen die echt de perfecte ex hadden?
Rationeel gezien is het goed dat het uit is want de relatie was niet perfect, maar rationeel denk je niet als je verliefd bent. En ja, ik vergeef haar voor al haar fouten als ik haar weer mis, dan denk ik dat het beter was dan het eigenlijk echt was.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:26 schreef heksehiel het volgende:
Vraag je? Wie van jullie weet rationeel dat het veel beter is dat het uit is, omdat hij/zij je gewoon echt niet gelukkig kon maken, maar lijkt dat elke keer weer te vergeten als je weer zo'n ik-mis-je-momentje heb?
Gelukkig zie ik dan ook vaak redelijk snel weer in dat het echt beter is zo... vooral als ik hem zie dan heb ik zulke momentjes, maar vaak als we dan weer weg gaan, dan weet ik ook wel dat het echt beter isquote:Op maandag 6 juli 2009 18:26 schreef heksehiel het volgende:
Ik juist precies niet, ik heb haar sinds het uit is gegaan 1x gezien en ik viel direct weer voor haar. Toen ze weg was voelde het weer alsof ik verliefd op haar werd. Daarom contactverbodquote:Op maandag 6 juli 2009 18:51 schreef Inu het volgende:
[..]
Gelukkig zie ik dan ook vaak redelijk snel weer in dat het echt beter is zo... vooral als ik hem zie dan heb ik zulke momentjes, maar vaak als we dan weer weg gaan, dan weet ik ook wel dat het echt beter is
Omdat het blijkbaar moet.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:21 schreef Miesjel het volgende:
Ik wil er gewoon vanaf.. Waarom spookt het nog zo vaak door mijn hoofd?
Gelukkig heb ik heel erg veeleisend en leuk werk. Maar op de weg heen en terug heb ik tijd zat om te peinzen. (waarom is dat trouwens niet pijnzen?, doet pijn genoeg)quote:Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef mstr het volgende:
[..]
Omdat het blijkbaar moet.
Ik heb het zelfs nog als ik gewoon aan 't werk ben.
mijn god echt hoezo!? en hoelang nog!? oke over 2 maanden ga ik hier weer kijken hopelijk ben ik er dan ZO overheen dat ik niet meer eens wie hij is, al vind ik het nog steeds zo'n gek idee dat het voorbij is voor altijd. Maar ik moet het voor mezelf zien als definitief anders zal ik altijd denken maar stel en misschien als..quote:Op maandag 6 juli 2009 22:21 schreef Miesjel het volgende:
Ik wil er gewoon vanaf.. Waarom spookt het nog zo vaak door mijn hoofd?
Wij gaan elkaar ws ook ff niet zien, ook door vakantie enzo.. Hij wil graag dat we weer bij elkaar komen en in principe zou ik dit ook willen, maar er moet echt eerst een hele hoop veranderen voor dit gebeurd...quote:Op maandag 6 juli 2009 19:02 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ik juist precies niet, ik heb haar sinds het uit is gegaan 1x gezien en ik viel direct weer voor haar. Toen ze weg was voelde het weer alsof ik verliefd op haar werd. Daarom contactverbod
Wij hebben de hele maand juli gezegt, aangezien ik begin augustus jarig ben en ze dan moet langskomen. Omdat ik dat heel erg leuk vind en zij wil heel graag eens mijn familie ontmoeten, dus we gaan dan maar zien. Aangezien in de avond ik de stad inga en zei hopelijk ook, kunnen we even kijken hoe het met de gevoelens zit...quote:Op maandag 6 juli 2009 22:53 schreef Inu het volgende:
[..]
Wij gaan elkaar ws ook ff niet zien, ook door vakantie enzo.. Hij wil graag dat we weer bij elkaar komen en in principe zou ik dit ook willen, maar er moet echt eerst een hele hoop veranderen voor dit gebeurd...
Waarom wil zij jouw familie ontmoeten als ze al duidelijk heeft aangegeven niks meer met je te willen? Ik krijg het idee dat ze je een beetje aan het lijntje aan het houden is...quote:Op maandag 6 juli 2009 23:22 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Wij hebben de hele maand juli gezegt, aangezien ik begin augustus jarig ben en ze dan moet langskomen. Omdat ik dat heel erg leuk vind en zij wil heel graag eens mijn familie ontmoeten, dus we gaan dan maar zien. Aangezien in de avond ik de stad inga en zei hopelijk ook, kunnen we even kijken hoe het met de gevoelens zit...
Waarom houdt ze me dan aan het lijntje? Het is niet alsof ze zegt of aangeeft iets terug met mij te willen. We hebben afgesproken vrienden te blijven en ze kan het goed vinden met mn zusjes dus ze zal niet alleen voor mij er zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 23:44 schreef Inu het volgende:
[..]
Waarom wil zij jouw familie ontmoeten als ze al duidelijk heeft aangegeven niks meer met je te willen? Ik krijg het idee dat ze je een beetje aan het lijntje aan het houden is...
Oh, dus ze kent je familie al wel? Ik dacht dat je met ontmoeten de allereerste keer bedoeldequote:Op maandag 6 juli 2009 23:50 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Waarom houdt ze me dan aan het lijntje? Het is niet alsof ze zegt of aangeeft iets terug met mij te willen. We hebben afgesproken vrienden te blijven en ze kan het goed vinden met mn zusjes dus ze zal niet alleen voor mij er zijn.
Ze kent mn ouders en zusjes, maar de rest nog nietquote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:13 schreef Inu het volgende:
[..]
Oh, dus ze kent je familie al wel? Ik dacht dat je met ontmoeten de allereerste keer bedoelde
Maar heb jij ondertussen geen hoop? Als je zegt dat jullie zullen kijken hoe het is met de gevoelens voor het stappen.. Moet jij dan niet meer kijken naar je gevoelens? Zij heeft de hare al wel duidelijk gemaakt toch?...
Ah gefeliciteerd, dat is weer een stapje voorwaards in het verwerkingsproces. Ik weet dat ik meer gaf dan haar enzo in de relatie maar ik kan er niet boos om worden, ik vergeef het haar elke keer maar weer... Ach nog 2 dagen en dan vakantiequote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:02 schreef mstr het volgende:
Oké, de verwerking is écht begonnen
Ik begin nu steeds meer te merken dat ik me mateloos kan irriteren aan dingen die ze doet en zegt.
En dat er veeeel meer van mijn kant kwam dan van haar kant.
Ik ben er ook nooit boos om geworden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:29 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Ah gefeliciteerd, dat is weer een stapje voorwaards in het verwerkingsproces. Ik weet dat ik meer gaf dan haar enzo in de relatie maar ik kan er niet boos om worden, ik vergeef het haar elke keer maar weer... Ach nog 2 dagen en dan vakantie
Goh,hoe herkenbaar ...........quote:Op donderdag 25 juni 2009 11:16 schreef MdMa98 het volgende:
De kunst van het verlaten van je ex:
Na een relatie van acht! jaar, twee weken later er achter komen dat je ex al een andere zaaddonor heeft gevonden. Vervolgens tegen de hele wereld liegt, en pas na drie! maanden haar ouders verteld dat ze net pas een leuke jongen heeft ontmoet.
how sad such a girl... en dan ben je 27...
Herkenbaar,van alles beloven (bv dat de boedelscheiding zo afgehandeld is),bied haar een heel mooi convenant aan,gaat ze nog dwars liggen.In november vorig jaar de scheiding uitgesproken,in december de scheiding ingeschreven,nu bijna 7 maanden later de boedelscheiding nog niet rond omdat zij overal dwars in moet liggen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:36 schreef Chev het volgende:
Pff.. waarom leeft die ex van mij nou niet haar eigen leven in plaats van allerlei leugens over mij te verzinnen
Laat haar a.u.b. oprotten
Ik zou haar vanmiddag gestallkt hebben op msn. ik heb haar bedreigt zegt ze. ben immers de hele dag weggeweest. Stuurt ze me e.o.a msn log. Ik negeer het maar. volgens mij zit er momenteel een draadje los bij haar.quote:
Heel herkenbaar..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:02 schreef mstr het volgende:
Oké, de verwerking is écht begonnen
Ik begin nu steeds meer te merken dat ik me mateloos kan irriteren aan dingen die ze doet en zegt.
En dat er veeeel meer van mijn kant kwam dan van haar kant.
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:58 schreef SoaringCondor het volgende:
Btw,ik troost mij met de gedachte,dat terwijl mijn (financiéle) ellende nu bijna ten einde is,haar (financiéle) ellende in het kwadraat begint te groeien (al heeft dat zelf waarschijnlijk nog niet eens door).
Had ook niet gehoeven als ze gewoon het convenant getekend had.
Wees gerust mensen jullie zijn echt niet de enige, jullie verhalen lijken op die van mij en anderenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:11 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik zou haar vanmiddag gestallkt hebben op msn. ik heb haar bedreigt zegt ze. ben immers de hele dag weggeweest. Stuurt ze me e.o.a msn log. Ik negeer het maar. volgens mij zit er momenteel een draadje los bij haar.
Dat is het lastigequote:Op maandag 6 juli 2009 22:49 schreef agentstarling het volgende:
[knip]al vind ik het nog steeds zo'n gek idee dat het voorbij is voor altijd.[knip]
Het begin van het verhaal klinkt me echt bekend in de oren. Dat zij er zo laks over kan doen en dat ik er helemaal kapot van ben. En idd, zij is het waarschijnlijk niet waard om er zo kapot om te gaan, maar toch blijft ze in mn hoofd. En dat jullie terug bij elkaar zijn gekomen, geeft mij weer hoop, want ik weet bijna zeker dat ze er later spijt van gaat hebben (we hadden tijdens onze relatie al spijt dat we elkaar zo vroeg hebben leren kennen) omdat we nu in een verschillende levensfase zitten. Eerst haar maar negeren en haar maar naar mij laten terugkruipenquote:Op woensdag 8 juli 2009 13:16 schreef MPJT het volgende:
[..]
Heel herkenbaar..
Toen het bij mij 2 jaar geleden uitging (door haar) vond ik t eerst moeilijk en vervolgens ging ik me aan haar irriteren, hoe ze weer een vriend had en er zo makkelijk overdeed terwijl ik al wist dat ze niet eens lang zonder me zou kunnen.
Vervolgens wou ze zelf wel contact houden, maar omdat ik al snel mijn eigen leven had (hoe veel ik ook van haar hield) vond ze dat moeilijk, kon ze er niet tegen dat ik handelde dat ze het dan maar zelf moest weten, mijn eigen leven weer snel oppakte en kregen we irritaties en ruzie.. Vervolgens bijna een jaar niet gesproken, wel vaak tegengekomen. Na die tijd kwam het er ineens allemaal uit en gaf ze toe dat ze zich met hem nooit gelukkig voelde als met mij.. en na een paar maanden.. je raad het al..![]()
Naar mijn mening is het het allerbelangrijkst om je eigen ding te doen en bezig te houden met jezelf. Uiteindelijk is niemand het waard om jezelf zo ongelukkig te voelen. Helemaal niet als zij de oorzaak van de breuk is. Als iemand toch niet zonder je kan komt ze vanzelf weer bij je terug en dan is het aan jou of je het dan allemaal nog waard vindt.. Maar dit kan alleen als je jezelf toegeeft aan t feit dat het loopt zoals het loopt en het zeker niet helpt als je je krampachtig aan haar en de herinneringen blijft vastklampen..
Heftig verhaal! WAarom had je het uitgemaakt? Bindingsangst? Het gevoel dat het toch nit alles was?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:14 schreef eurodance het volgende:
Sommige verhalen, hoe herkenbaar![]()
Zelf ook relatie van 7+ jaar achter de rug. Zelf uitgemaakt (of doorgedrukt) omdat het voor mijn gevoel niet meer ging. Eerste maand (ongeveer) dacht ik echt de juiste keuze gemaakt te hebben. Daarna begint het toch te knagen en nu 3a4 maanden later denk ik gewoon dat ik de fout van me leven heb gemaakt.
Best kut, om het zo te zeggen. Ex heeft aangegeven verder te willen met haar leven (wat begrijpbaar is) en dat ze rust wilt. De eerste 1,5 maand zat zij vaak contact met mij te zoeken waar ik niet echt op in ging (ook al zag ik haar nog wel 1x om de 10 dagen ofzo ). Voor mijn gevoel ging het weer goed en hadden het ook erover dat we gewoon rustig aan deden. Ik vond het wel best.
Op een gegeven moment wilde ze minder afspreken, wat bij mij ietwat vaag overkwam. Ik probeerde juist alles weer op te bouwen terwijl zij bijna geen tijd meer had. Dus ik stuur dat ik met ''rustig aan'' bedoel dat we opzich weer bij elkaar waren, maar het gewoon rustiger aan deden. Zij dacht daar anders over en toen drong het goed door bij mij. Was er (toen pas helaas) echt kapot van.
Concentratie problemen op werk etc. Nog nooit zo kut gevoeld zeg.
Ben nooit iemand van de ''emoties'' tonen geweest (was niet stoer ofzoweet ik nu), maar damn. Als ik haar zag kreeg ik gewoon spontaan tranen in me ogen. Op werk ook eerder naar huis gegaan omdat het gewoon niet ging. Kon echt maar aan 1 ding denken, aan haar.
Afijn, nu zijn we 3 of 4 maanden verder en heb ik zoveel dingen geleerd. Neem mezelf zoveel kwalijk, maar moet misschien zaken beter gaan relativeren. Iedereen zegt tegen me dat er meer vissen in de zee zijn enzo, alleen is mijn (helaas) ex het visje dat ik wil. Aargh, neem mezelf echt kwalijk dat ik dacht dat uitmaken de oplossing was. Waren ook rustig aan naar een huisje aan het kijken enzo, maar gaat m niet meer worden (bewust afgehouden eerst omdat ik mijn studie wilde afmaken. Dat is pas oktober vorig jaar gebeurd).
Ze zeggen dat ik de hoop moet laten varen, maar hoe fucking moeilijk is dat zeg. Hoop dat ik er ooit mee kan leven met de fouten die ik gemaakt hebt. Maar af en toe troost ik mij met de gedachte, ik heb het uitgemaakt om een reden. Daar haal ik dan maar wat hoop uit. Verder bevalt het alleen zijn mij toaal niet, ik heb ook een tijd gedacht dat ik gewoon het alleen zijn haat en daardoor graag mijn ex terugwilde. Maar ik mis gewoon mijn ex (terugdenkend aan dingen die me eerst irriteerde aan haar, zou ik er nu heel anders mee omgaan zodat het niet uitloopt in irritatie)
Zal wel een vaag verhaal geworden zijn, maar misschien dat je sommige delen herkend.
Opzich is het best een gecompliceerd verhaal. Maar een aantal zaken liepen gewoon niet lekker. Voor sommige dingen was ik te koppig, voor sommige dingen zij weer. Daarnaast had ik ook last van het ''gras is groener'' syndroom. Wat natuurlijk vaak niet zo is.quote:Op woensdag 8 juli 2009 23:08 schreef Summerscreen het volgende:
[..]
Heftig verhaal! WAarom had je het uitgemaakt? Bindingsangst? Het gevoel dat het toch nit alles was?
Vind een neukertje en neem een hondquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:08 schreef Miesjel het volgende:
Ik kom net in bad tot de volgende conclusie.
Ik mis m'n ex vanwege de sex en het doel voor mijn liefde.
Nu nog even bedenken wat ik met deze conclusie moet.
whehehe.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:59 schreef Inu het volgende:
[..]
Vind een neukertje en neem een hond
Net weer met mn ex afgesproken en het was heel fijnHij heeft er vrede mee dat het uit is en ik ook, dus de vriendschap kan beginnen
Omdat, op dat moment je er tevreden me was Tuxquote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Waarom zie ik zo laat pas in dat ik zo veel deed en er vrijwel niets voor terugkreeg.En ook niet ga krijgen.
![]()
![]()
Wat kan jij dat toch altijd in zulke mooie woorden relativeren.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:42 schreef Chev het volgende:
[..]
Omdat, op dat moment je er tevreden me was Tuxhet was genog voor je.
Geven en nemen hoeven niet altijd 1 op 1 te zijn als het maar genoeg is en niet té zwaar uit balans raken.
En denk dat we dat allemaal meegemaakt hebben, ik heb geen spijt van wat ik gegeven heb destijds, omdat het uit liefde gegeven is, , en het beetje dat ze gaf was toen genoeg, nu zeker niet meer.
Zie er ook het voordeel van in, je hebt nu geleerd dat je meer wilt ontvangen dan je deed, en zal ook minder geven in een volgende relatie met wie dan ook, zodat de balans wel blijft bestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |