quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En waarom zou je ook als je nergens last van hebt? Periodieke controles vind ik echt bs.
Sorry, maar dit had niets met jou te maken!quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hè, ga nou niet flauw zitten doen, zegHet is hier het SLANK-topic, dan mag ik je er toch best op aanspreken als ik het idee heb dat je slecht eet?
je ontbijt is normaalquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vind 'm wel ok eigenlijk. Calorierijk ontbijt en lunch en het diner zal ook ongetwijfeld niet echt mager worden. Ik houd niet zo van vooraf gesmeerde broodjes omdat ik het fijner vind zelf te bepalen wat ik erop doe. Had ipv dat pistoletje liever 2 à 3 losse boterhammen genomen met eigengekozen beleg. Dat vult meer dan zo'n luxe broodje. Maar goed, soms kan dat niet. Vanavond eten we bij een Argentijns restaurant en dat betekent dus: vlees. En je doet mij geen plezier met een steak of een andere grote lap vlees. Vandaar dat het iets van een salade, vis, of iets van de vega-kaart gaat worden, als ze die hebben.
Je bent een van de weinige mensen die geen last heeft van tandsteen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef Viking84 het volgende:
En waarom zou je ook als je nergens last van hebt? Periodieke controles vind ik echt bs.
Is dat lekker? Recept!quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:59 schreef kwakveense het volgende:
ik post ook geen lijsjtes lately, omdat ze kut met peren zijn...
ik hoop dat ik morgen al een startplan met de psych kan maken. ws. iets met eet- en emotie dagboekjes enzo... het lijkt wel alsof ik momenteel elke dag aangrijp als "laatste kans om me vol te vreten" en het lukt niet om ermee te stoppen.... bah...
ik had nergens last van, tot er ineens een stuk van mn kies brak, en ik 13 gaatjes bleek te hebben plus een beetje tandsteen (dat heb ik gelukkig maar weinig)quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:57 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je bent een van de weinige mensen die geen last heeft van tandsteen?
En ook met je tandvlees is alles ok? Ook in de toekomst?
Heel onverstandig om niet naar de controles te gaan.
quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:57 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Je bent een van de weinige mensen die geen last heeft van tandsteen?
En ook met je tandvlees is alles ok? Ook in de toekomst?
Heel onverstandig om niet naar de controles te gaan.
1 vlaamse flamoes zonder mayoquote:
quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:00 schreef kwakveense het volgende:
[..]
1 vlaamse flamoes zonder mayo
1 peer
schil de peer
leg m op de vlaamse flamoes
eet smakelijk
een sappige, bijvoorbeeld een doyenne comice . geen gieser wildemannen in elk geval. dat geeft zo'n rotzooi die wilde mannen...quote:
Vlaamse flamoes even grillen is nóg lekkerder!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:00 schreef kwakveense het volgende:
[..]
1 vlaamse flamoes zonder mayo
1 peer
schil de peer
leg m op de vlaamse flamoes
eet smakelijk
Ikke ook! Nickelodeon!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:00 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb trouwens een heel hippe tandartsals je in de stoel ligt kan je tv kijken
.
*slaat benen over elkaar... Zèg!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vlaamse flamoes even grillen is nóg lekkerder!.
Kwakje, zou het niet kunnen dat suikerwitvetperiode gewoon een fase is? Ik heb die ook weleens, en dan opeens word ik 's ochtends wakker en heb ik er totaal geen zin meer in. Dus misschien moet je dat gewoon in je achterhoofd houden en op die manier de schade beperken, zodat je als je er geen zin meer hebt weer gewoon verder kan.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:07 schreef kwakveense het volgende:
nou ja, kijk, ik kan wel een voorbeeld van een lijstje op een slechte dag als gisteren geven (en dan moet je meerekenen dat ik me nog een aantal keren heb ingehouden)
O: twee witte sesambolletjes
-een eierkoek
-een croissant
L: een bamischijf
-een pistoletje
T: twee snack a jacks wafels
-een koetjesreep (van de toiletjuf op t station in den haag)
-een zakje paprikachips 30 gram
-een zakje bugels 25 gram
D: een lekkerbekje uit de diepvries
-restje gamba's met knoflook
-wortels
T: suikerhartjesdat gebeurt er dus met mij... als eten kut gaat... en dan is t maar goed dat ik geen volledige chocoladerepen of zakken chips in huis had, anders waren die ook nog op gegaan...
ik heb gewoon alleen maar trek in suiker, wit, en vet de laatste tijd... en ik rkijg mezelf niet aan de gezondigheid...
quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:07 schreef kwakveense het volgende:
nou ja, kijk, ik kan wel een voorbeeld van een lijstje op een slechte dag als gisteren geven (en dan moet je meerekenen dat ik me nog een aantal keren heb ingehouden)
-een koetjesreep (van de toiletjuf op t station in den haag)dat gebeurt er dus met mij... als eten kut gaat... en dan is t maar goed dat ik geen volledige chocoladerepen of zakken chips in huis had, anders waren die ook nog op gegaan...
ik heb gewoon alleen maar trek in suiker, wit, en vet de laatste tijd... en ik rkijg mezelf niet aan de gezondigheid...
k weet t niet... het is ook een soort stiekem eetegdrag dat ik van mezelf herken van lang geleden: ik heb geen slechte dingen in huis, maar als ik de deur uit ben " mag" het ineens en eet ik " stiekem" ongezonde kantinelunch, broodjes van de bakker, chips op het station etc...quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:11 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Kwakje, zou het niet kunnen dat suikerwitvetperiode gewoon een fase is? Ik heb die ook weleens, en dan opeens word ik 's ochtends wakker en heb ik er totaal geen zin meer in. Dus misschien moet je dat gewoon in je achterhoofd houden en op die manier de schade beperken, zodat je als je er geen zin meer hebt weer gewoon verder kan.
Dat ontbijtspek, gewoon zo naar binnen geslobberd? Dat klinkt superviesquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:10 schreef Muis006 het volgende:
Mijn lijzt tot nu toe:
O: half pak ontbijtspek, actimel
L: 300 gram gehakt/kidneybonen/uienmix en komkommer, was leftover van gisteravond
T: mars ice cream
In de planning:
T: perzik
T: appel
D: creoolse rijst
ik ben bijna bij het punt dat ik er voor ga pinnenquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat een lijst, kwak... Ik denk dat het qua kcal nog niet de grootste ramp is, mits eenmalig, maar het is ook niet echt kwaliteitsvoer
Kun je het jezelf niet makkelijker maken door bepaalde opties, heel kinderachtig, te vermijden? Geen kleingeld = geen zakje chips, bij mij.
Ja, ik had er ook een boterham bij, maar die kreeg ik niet gekauwd door de pijnquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:15 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat ontbijtspek, gewoon zo naar binnen geslobberd? Dat klinkt supervies
Ik vind het, voor een periode dat je zelf vindt dat je slecht eet, alles meevallen. Prima L&D, paar stuks fruit... Dan kan een mars-ijsje best
Kwakkert! Ik kan me goed voorstellen dat je zin hebt in suiker, wit en vet - als je eenmaal 1 van die dingen op hebt, krijg je lichaam zin in meer! Plus suiker en wit vult voor geen meter natuurlijk, dus heb je meer honger --> stop je er nog meer meukjes in.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:07 schreef kwakveense het volgende:
O: twee witte sesambolletjes
-een eierkoek
-een croissant
L: een bamischijf
-een pistoletje
T: twee snack a jacks wafels
-een koetjesreep (van de toiletjuf op t station in den haag)
-een zakje paprikachips 30 gram
-een zakje bugels 25 gram
D: een lekkerbekje uit de diepvries
-restje gamba's met knoflook
-wortels
T: suikerhartjesdat gebeurt er dus met mij... als eten kut gaat... en dan is t maar goed dat ik geen volledige chocoladerepen of zakken chips in huis had, anders waren die ook nog op gegaan...
SiTu, lekkere D! Neem een grote portie. Als je moet bloedgeven, mag je wat extra's toch?quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:14 schreef SiTu het volgende:
Mijn lijstje ging bijna mis. Maar nou heb ik weer wat redelijks gegeten![]()
O: brinta
T: 3 fruitella's
L (nu): 2 tarwebroodjes met spinazie, gerookte kipfilet, een paar kruimels fèta en wat rozijntjes
T: banaan
D: erwten-spinazie salade met fèta, rode ui en rozijntjes (goh, waarop zou mijn lunch gebaseerd zijn) en een tartaartje
T: waarschijnlijk een kopje soep bij het bloedgeven
T: roomyoghurtje, als ik daar nog zin in heb
Niet geweldig, niet verschrikkelijk, wel lekker![]()
CF (of Goodbye of...), weet je nog dingen in Praag die we absoluut moeten zien?
Dat is echt zó waar. De afgelopen weken at ik ook heel veel zoet en nauwelijks nog fruit of groenten behalve bij het avondeten. Het houdt zichzelf in stand, zowel op langere termijn (de volgende dag weer zin in zoet) als op korte termijn (na het toetje krijg ik altijd zin in iets zoets).quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kwakkert! Ik kan me goed voorstellen dat je zin hebt in suiker, wit en vet - als je eenmaal 1 van die dingen op hebt, krijg je lichaam zin in meer! Plus suiker en wit vult voor geen meter natuurlijk, dus heb je meer honger --> stop je er nog meer meukjes in.
Het zou denk ik al een boel helpen als je weer begint met gestructureerd ontbijten, lunchen en avondetenJe D is heel weinig, en je L ook, en je O vult ook niet! Geen wonder dat je als een snaaimonster van alles te lijf gaat
Maar who am I kidding - dit weet je allemaal al! Dus het gaat heus wel goed komen, als je je drive terug hebtIig heel goed dat je ook op psychologisch vlak hulp gaat zoeken!
Jaquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:17 schreef kwakveense het volgende:
het lijkt er een beetje op dat ik weer op zo'n punt ben aangekomen dat ik me alleen nog maa rkan verheugen op eten, en niet op andere dingen... merkte het toen ik vloekend naar de fietsophaal liep om mn fiets terug te kopen, zei mn hoofd ineens " maar straks thuis ga je lekker gamba's eten"dat is heel fout, en I've been there, I; ve done that... ik moet er weer vanaf...
Oh hehe, geen idee hoe ik erbij kom dan dat jij er heel veel vanaf wistquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
SiTu, lekkere D! Neem een grote portie. Als je moet bloedgeven, mag je wat extra's toch?
Het is al bijna 8 jaar geleden dat ik in Praag wasNou ja, en met pasen een avondje
Ik heb dus niet denderend veel tips, maar je kunt er op warme dagen lekker 's avonds laat wat door de stad kuieren en ergens een ijsje eten enzo. En de Burcht moet je gezien hebben, vind ik, maar dat ligt voor de hand.
En als het enige troost is; ik liep gisteravond lat ook door het huis zo van 'wat is er in hemelsnaam nog te eten, chips (was er niet), toastjes (hadden alleen prefab eiersalade, bah), hmmmm. Hé, nog-te-frituren cassavechipjes van de tokoquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:17 schreef kwakveense het volgende:
het lijkt er een beetje op dat ik weer op zo'n punt ben aangekomen dat ik me alleen nog maa rkan verheugen op eten, en niet op andere dingen... merkte het toen ik vloekend naar de fietsophaal liep om mn fiets terug te kopen, zei mn hoofd ineens " maar straks thuis ga je lekker gamba's eten"dat is heel fout, en I've been there, I; ve done that... ik moet er weer vanaf...
Kip met maggi klinkt heerlijkquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:21 schreef ColdFeet het volgende:
Maar goed, denk ook nog even na over gezonde dingen om je munchies mee te bedwingen. Kip met maggi, toch?
Zo hee, wat een mooi welkom!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:32 schreef Daph_ het volgende:
Drie minuten nadat ik thuiskwam stond er een meneer van de bloemenkraam voor de deurMet een bos bloemen
Van m'n nieuwe werkgever, omdat ik geslaagd ben
Dat de medewerker van de kraam vervolgens "Geslaagt!!" en "accountans" schrijft/typt zullen we hem maar vergeven dan denk ik
you ar right!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:21 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
JaAan de andere kant: gamba's zijn een prima keus bij snaaizin. Mits je er geen pond per dag van eet. Maar goed, denk ook nog even na over gezonde dingen om je munchies mee te bedwingen. Kip met maggi, toch?
Gaan we nog zwemmen Kwak?quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:33 schreef kwakveense het volgende:
you ar right!
@ situ: ik heb vanochtend nog kip staan koken... maar t was nog niet afgekoeld... en ik had ineens genoeg van t idee van boterhammen met kip...morgen eet ik dat weer netjes hoor...
Gezondheidsvirus!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:33 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh en ik heb net een ijsje afgeslagen en de collega die het aanbood overgehaald om een appel te eten!![]()
Jeejquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:33 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh en ik heb net een ijsje afgeslagen en de collega die het aanbood overgehaald om een appel te eten!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |